[quote="Jan Kubica"][/quote]
Myslím, že srovnání se šidítkem je dost mimo
. Prostě zrovna tak, jak se používají elektromotory místo spalováků, tak jsou elektromotory v edf místo spalovacích turbín. A je pouze otázkou času, kdy budou edf rovnocenný spalovacím turbínám. To je pouze o vývoji baterií. Ona dnes turbína s tahem cca 9 kg se zásobou paliva na 4 minuty váží skoro 3 kg .
120 edf s baterkama na plný výkon při srovnatelné hmotnosti a výkonu jede 2 minuty plného výkonu.
pokud se další 2 kg ušetřej na draku letadla , dosáhneme stejného letového času .
Pochopitelně nelze porovnávat vše (cena paliva - baterií , palivo ubývá, pořizovací cena, náklady na údržbu, riziko vzplanutí při havárii a spousta dalších) To si každý musí rozmyslet sám.
Co se týče tý rychlosti s vrtulí, to se tu probíralo nedávno. Těch 350 Km /h je asi pro vrtuli maximum, dmychadla při odpovídajícím rozletu mohou mnohem rychleji - těch 450 Km/h by se asi dalo, Těch 800 na turbíně je otázka, jak se to měřilo. Ale je to jedno. Aktuálně si myslím, že do modelů velikosti do 120 EDF je to rozumný a větší se už nevyplatí - pak je výhodnější turbína. A do menších dávat turbínu považuju taky za nerozum.