Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2019 22:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
[quote="Jan Kubica"][/quote]

Myslím, že srovnání se šidítkem je dost mimo :D . Prostě zrovna tak, jak se používají elektromotory místo spalováků, tak jsou elektromotory v edf místo spalovacích turbín. A je pouze otázkou času, kdy budou edf rovnocenný spalovacím turbínám. To je pouze o vývoji baterií. Ona dnes turbína s tahem cca 9 kg se zásobou paliva na 4 minuty váží skoro 3 kg .
120 edf s baterkama na plný výkon při srovnatelné hmotnosti a výkonu jede 2 minuty plného výkonu.
pokud se další 2 kg ušetřej na draku letadla , dosáhneme stejného letového času .
Pochopitelně nelze porovnávat vše (cena paliva - baterií , palivo ubývá, pořizovací cena, náklady na údržbu, riziko vzplanutí při havárii a spousta dalších) To si každý musí rozmyslet sám.
Co se týče tý rychlosti s vrtulí, to se tu probíralo nedávno. Těch 350 Km /h je asi pro vrtuli maximum, dmychadla při odpovídajícím rozletu mohou mnohem rychleji - těch 450 Km/h by se asi dalo, Těch 800 na turbíně je otázka, jak se to měřilo. Ale je to jedno. Aktuálně si myslím, že do modelů velikosti do 120 EDF je to rozumný a větší se už nevyplatí - pak je výhodnější turbína. A do menších dávat turbínu považuju taky za nerozum.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: úte 29.01.2019 18:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 20.9.2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Praha 6 Suchdol
80N turbína zhruba odpovídá 120mm EDF na 12-14s. Turbína poskytuje vyšší dynamický tah a tak samozřejmě letadlo dosáhne vyšší rychlosti - otázka ale je, jestli to je vůbec důležitý. Mnohem víc zajímavější je maketové létání - taky je těžší. To umí každej pustit to z "kopce" prolítnout nad dráhou a poslat to kolmo do oblak. Jenže takhle ty předlohy nelítají. A pokud se nad tím zamyslíme, tak vlastně skutečná letadla dnes z velké části používají turbofany takže nám nad hlavou křižují dmychadla. Konec konců s použitím elektrodmychadel už obcuje například Airbus :
https://www.dailykos.com/stories/2015/1 ... s-Possible

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: sob 02.02.2019 23:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2019
Příspěvky: 49
Kubica: máte podle předchozích příspšvků určitě mnoho zkušeností s EDF, můžete zveřejnit foto alespoň jednoho Vašeho modelu? Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz