Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
PetrD
|
Napsal: čtv 24.01.2019 17:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Když už tahle NACA řada, tak pro model téhle (malé) velikosti by to měl být profil s menší tloušťkou, řekněme NACA 2410. Ale vzhledem k tomu jak by se taková stíhačka měla pohybovat, tak bych vybíral mezi profily pro rychlejší větroně nebo i pyloňáky. Klasika je MH32, s tím určitě nic nezkazíš. Vzhledem k uvažované (ne)přesnosti dodržení tvaru profilu při technologii stavby myslím nemá smysl hledat nějaký nejmodernější superprofil .
|
|
Nahoru |
|
|
ludicek
|
Napsal: čtv 24.01.2019 23:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 643 Bydliště: Prešov,SR Obrázky: 51
|
No áno hlavne tá šípovitosť sa blbo reže odporovým drôtom do guličiek, keď je obdĺžnikové alebo lichobežníkové krídlo je to predsa ľahšie.
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: pát 25.01.2019 17:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Pokud to chceš potahovat není epp zbytečné? Ludicek: patnáctka jde uřezat téměř jako obdélník jen to pak zařízene ve středu křídla na šíp. Pokud to tak udělá (šablony kolmo k náběžné hraně) bude nutné přepočítat tloušťku profilu.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
ludicek
|
Napsal: pát 25.01.2019 22:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 643 Bydliště: Prešov,SR Obrázky: 51
|
Pardón bude to klasický guličkový EPS. Krídlo je na 1 spojke z 5mm uhlíkovej trubky v stojine krídla, na konci trubky je v krídle poloprofil. Preto ešte poťah, EPS by to neudržalo. Jedna uhlíková spojka krídla bude jediná prekážka v nasávacom potrubí. Ako poťah dám balzu alebo baliaci papier. Ten poťah aj tak nič neváži. Ja režem profily rovnobežne so smerom letu, takže si vyrežem pôdorys krídla a profily pripevním v smere letu. Priznám sa jeden mig15 som už urobil ale bolo tam toľko nedostatkov, že som to zrušil. Hlavne som narobil veľa dielov trupu na dodržanie pekného tvaru bez brúsenia /guličky sa brúsia otrasne/ a z toho vzniklo veľa nepresností pri lepení, takže počet kusov dielov trupu som zredukoval. Najviac som sa bál upevnenia obrovskej smerovky do trupu na minimum materiálu, ktorý zostane na trupe nad EDF, ale v pohode. A umiestnenie 6S Lipo /rozpätie 1 meter / v trupe so širokou nasávacou rúrou nakoniec vychádza v pohode a nasávanie EDF bude bez kompromisov. Ľ.
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: pát 25.01.2019 23:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Na ten trup bych zvolil polystyren bez kuliček,brousí se výrazně líp+jde nechat daleko tenší stěna při dobré pevnosti. 5mm uhlíková trubku bude asi málo na takový model, co teď dělám malinký větroněk taky s 5 trubičky spojka umožní průhyb už po zatížení kilo a půl. Vložit přepážku z kvalitní překližky s nosníkem křídla v jednom kuse? byl by čistý tunel. https://www.modelmagazin.cz/obchod/planky/50-mig-15/Tady má třeba výrazně tlustý profil.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: sob 26.01.2019 14:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
kornutek píše: Pokud to chceš potahovat není epp zbytečné? Ludicek: patnáctka jde uřezat téměř jako obdélník jen to pak zařízene ve středu křídla na šíp. Pokud to tak udělá (šablony kolmo k náběžné hraně) bude nutné přepočítat tloušťku profilu. to si nemyslím, spíš bude muset v CADu vygenerovat křídlo o požadovaném profilu a vyšetřit (udělat řez) v potřebném úhlu aby zjistil tvar šablony - tedy nějaký pseudoprofil. Jinak Mig 15 dobře lítá i na tlustším profilu. Dokonce i na symetrickém - osobní zkušenost. Honba za tenkými pylonovými profily je obecně dost přehnaná.
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 26.01.2019 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
tak dá se to udělat i "jednodušej"
Změřit si o kolik procent se profil natáhne a pak o tuto hodnotu ho natáhnout ve windousáském malování. Pokud nemá CAD, je to asi jediná rozumná varianta.
|
|
Nahoru |
|
|
vpecka
|
Napsal: sob 26.01.2019 19:48 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.10.2011 Příspěvky: 15 Bydliště: Šestajovice PV
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 27.01.2019 11:36 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
vpecka píše: a tady Mirek to má s eplerem pěkně precizně http://www.rcex.cz/?page_id=5451Docela mne překvapila váha trupu sice neobroušeného, ale bez povrchové úpravy 280 g. Můj tištěný Albik metr délky vážil trup bez kormidel a kabiny, ale včetně vnitřní trubky 286 g. vím že ty trupy mají jiný tvar , ale řekl bych, že je to dost porovnatelné a váha toho vytištěného trupu vychází velmi slušně.
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 27.01.2019 11:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
vpecka píše: a tady Mirek to má s eplerem pěkně precizně http://www.rcex.cz/?page_id=5451Tak tady jsou se dlouho kochal! Moc pěkná stavba a pěkné počtení k tomu.... Taky o patnáctce uvažuji, ale přijde mi že už je to vyšší dívčí, navíc dmychadla nemusím, 2kg turbínka finanční nesmysl a s vrtulí to bude příšerka :/
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 27.01.2019 13:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
REX píše: navíc dmychadla nemusím, ...:/ Proč ?
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 27.01.2019 13:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Přijde mi že jsou moc ukvičený a dělají z baterek topný tělesa ...ale nejspíš do toho časem zkusím jít
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 27.01.2019 14:59 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
REX píše: Přijde mi že jsou moc ukvičený a dělají z baterek topný tělesa ...ale nejspíš do toho časem zkusím jít to kvičení je daný špatným vyvážením , menším výkonem a málo lopatkami. Když je vše správně, je zvuk alespoň pro mne, celkem přijatelný. A dnešní baterky s 65 a víc C jsou naprosto v klidu i při nadimenzování na 1,5 minuty plného výkonu. Jety mají zpravidla malý odpor vzduchu, takže je lepší nadimenzovat dmychadlo s velkým výkonem a ten využívat krátce - pár vteřin. Pak létat třeba na 1/3 plynu. Dát lehoučkou baterku s vysokým C . Já to vidím spíš na rychlejší adrenalinový let kratší dobu, než lítat 10 minut po obloze.
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 27.01.2019 18:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Až se tedy odhodlám, nechám si s výběrem rád poradit, patnáctka mi stále leží v žaludku, ale i jiná letadla, která by dmychadlo potřebovala Letový čas nějaké 3 minuty mi přijde na můj vkus málo, ale je mi jasné že je to tak musí být aby to nějak rozumně fungovalo.... Já mám rád nějakých 5-8 minut letu, podle toho co si vezmu z hangáru za éro
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|