Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: čtv 24.01.2019 17:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 643
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 51
Ahoj chlapi.
Kto poradí profil na mig 15?
Stavba EPP, poťah balza/papier, pohon EDF, rozpätie cca 1m, letovka cca 1kg, štart z ruky alebo katapultu.
Já bych tam dal obľúbený NACA 2414 ale to asi nie že? Bohužiaľ moje vedomosti nedovoľujú výber a nič som na nete nenašiel.
ďakujem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: čtv 24.01.2019 17:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Když už tahle NACA řada, tak pro model téhle (malé) velikosti by to měl být profil s menší tloušťkou, řekněme NACA 2410.
Ale vzhledem k tomu jak by se taková stíhačka měla pohybovat, tak bych vybíral mezi profily pro rychlejší větroně nebo i pyloňáky. Klasika je MH32, s tím určitě nic nezkazíš. Vzhledem k uvažované (ne)přesnosti dodržení tvaru profilu při technologii stavby myslím nemá smysl hledat nějaký nejmodernější superprofil :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: čtv 24.01.2019 23:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 643
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 51
No áno hlavne tá šípovitosť sa blbo reže odporovým drôtom do guličiek, keď je obdĺžnikové alebo lichobežníkové krídlo je to predsa ľahšie.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: pát 25.01.2019 17:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 4.1.2017
Příspěvky: 299
Bydliště: Březnice (ZL)
Pokud to chceš potahovat není epp zbytečné?
Ludicek: patnáctka jde uřezat téměř jako obdélník jen to pak zařízene ve středu křídla na šíp.
Pokud to tak udělá (šablony kolmo k náběžné hraně) bude nutné přepočítat tloušťku profilu.

_________________
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: pát 25.01.2019 22:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 643
Bydliště: Prešov,SR
Obrázky: 51
Pardón bude to klasický guličkový EPS.
Krídlo je na 1 spojke z 5mm uhlíkovej trubky v stojine krídla, na konci trubky je v krídle poloprofil. Preto ešte poťah, EPS by to neudržalo. Jedna uhlíková spojka krídla bude jediná prekážka v nasávacom potrubí. Ako poťah dám balzu alebo baliaci papier. Ten poťah aj tak nič neváži.
Ja režem profily rovnobežne so smerom letu, takže si vyrežem pôdorys krídla a profily pripevním v smere letu.
Priznám sa jeden mig15 som už urobil ale bolo tam toľko nedostatkov, že som to zrušil. Hlavne som narobil veľa dielov trupu na dodržanie pekného tvaru bez brúsenia /guličky sa brúsia otrasne/ a z toho vzniklo veľa nepresností pri lepení, takže počet kusov dielov trupu som zredukoval. Najviac som sa bál upevnenia obrovskej smerovky do trupu na minimum materiálu, ktorý zostane na trupe nad EDF, ale v pohode.
A umiestnenie 6S Lipo /rozpätie 1 meter :D / v trupe so širokou nasávacou rúrou nakoniec vychádza v pohode a nasávanie EDF bude bez kompromisov.
Ľ.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: pát 25.01.2019 23:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 4.1.2017
Příspěvky: 299
Bydliště: Březnice (ZL)
Na ten trup bych zvolil polystyren bez kuliček,brousí se výrazně líp+jde nechat daleko tenší stěna při dobré pevnosti.
5mm uhlíková trubku bude asi málo na takový model, co teď dělám malinký větroněk taky s 5 trubičky spojka umožní průhyb už po zatížení kilo a půl.
Vložit přepážku z kvalitní překližky s nosníkem křídla v jednom kuse? byl by čistý tunel.
https://www.modelmagazin.cz/obchod/planky/50-mig-15/
Tady má třeba výrazně tlustý profil.

_________________
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 14:17 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Praha 6 Suchdol
kornutek píše:
Pokud to chceš potahovat není epp zbytečné?
Ludicek: patnáctka jde uřezat téměř jako obdélník jen to pak zařízene ve středu křídla na šíp.
Pokud to tak udělá (šablony kolmo k náběžné hraně) bude nutné přepočítat tloušťku profilu.


to si nemyslím, spíš bude muset v CADu vygenerovat křídlo o požadovaném profilu a vyšetřit (udělat řez) v potřebném úhlu aby zjistil tvar šablony - tedy nějaký pseudoprofil.
Jinak Mig 15 dobře lítá i na tlustším profilu. Dokonce i na symetrickém - osobní zkušenost. Honba za tenkými pylonovými profily je obecně dost přehnaná.

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 17:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
tak dá se to udělat i "jednodušej"

Změřit si o kolik procent se profil natáhne a pak o tuto hodnotu ho natáhnout ve windousáském malování. Pokud nemá CAD, je to asi jediná rozumná varianta.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: sob 26.01.2019 19:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.10.2011
Příspěvky: 15
Bydliště: Šestajovice PV
ja mám symetricky dle bosáka, https://vpecka.rajce.idnes.cz/MiG_15_EDF68/ riznuto rovnou na lichobezník
a tady Mirek to má s eplerem pěkně precizněhttp://www.rcex.cz/?page_id=5451


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 11:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
vpecka píše:
a tady Mirek to má s eplerem pěkně precizněhttp://www.rcex.cz/?page_id=5451


Docela mne překvapila váha trupu sice neobroušeného, ale bez povrchové úpravy 280 g.
Můj tištěný Albik metr délky vážil trup bez kormidel a kabiny, ale včetně vnitřní trubky 286 g.
vím že ty trupy mají jiný tvar , ale řekl bych, že je to dost porovnatelné a váha toho vytištěného trupu vychází velmi slušně.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 11:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
vpecka píše:
a tady Mirek to má s eplerem pěkně precizněhttp://www.rcex.cz/?page_id=5451


Tak tady jsou se dlouho kochal! Moc pěkná stavba a pěkné počtení k tomu....
Taky o patnáctce uvažuji, ale přijde mi že už je to vyšší dívčí, navíc dmychadla nemusím, 2kg turbínka finanční nesmysl a s vrtulí to bude příšerka :/

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 13:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
REX píše:
navíc dmychadla nemusím, ...:/


Proč ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 13:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
Přijde mi že jsou moc ukvičený a dělají z baterek topný tělesa ;)
...ale nejspíš do toho časem zkusím jít

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 14:59 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
REX píše:
Přijde mi že jsou moc ukvičený a dělají z baterek topný tělesa ;)
...ale nejspíš do toho časem zkusím jít


to kvičení je daný špatným vyvážením , menším výkonem a málo lopatkami.
Když je vše správně, je zvuk alespoň pro mne, celkem přijatelný.
A dnešní baterky s 65 a víc C jsou naprosto v klidu i při nadimenzování na 1,5 minuty plného výkonu.
Jety mají zpravidla malý odpor vzduchu, takže je lepší nadimenzovat dmychadlo s velkým výkonem a ten využívat krátce - pár vteřin. Pak létat třeba na 1/3 plynu. Dát lehoučkou baterku s vysokým C .
Já to vidím spíš na rychlejší adrenalinový let kratší dobu, než lítat 10 minut po obloze.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MIG 15 - profil krídla
PříspěvekNapsal: ned 27.01.2019 18:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
Až se tedy odhodlám, nechám si s výběrem rád poradit, patnáctka mi stále leží v žaludku, ale i jiná letadla, která by dmychadlo potřebovala ;)

Letový čas nějaké 3 minuty mi přijde na můj vkus málo, ale je mi jasné že je to tak musí být aby to nějak rozumně fungovalo.... Já mám rád nějakých 5-8 minut letu, podle toho co si vezmu z hangáru za éro

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz