Switch to full style
Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.

Pravidla fóra

Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Odeslat odpověď

30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 11:45

Módě EDF jsem léta odolával, ale jak je to stále levnější a snazší, tak jsem nakonec taky podlehl a do své vrtulové stáje jedno malé EDF natlačil (64mm). Pro srandu, na zkoušku. Pokud jde o tyhle vysavače, jsem ale celkem lama... Mám doma hafo vhodných baterií, všechny ale 30-35C. Dá se s tím do vzduchu, nebo to upeču? Určitě ze začátku nebudu lítat žádnou střelbu a budu rád když najdu zem... a pokud to přežiju, půjdu na vyšší C. Teď se mi ale nechce investovat, když nevím, zda mě EDF vůbec osloví. Díky za zkušenosti.
Přílohy
IMG_3334.jpg

Re: 30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 14:27

píšeš tu o "C" ale to je údaj naprosto nic nevypovídající bez kapacity accu, odladění pohonu atd. Musíš se odpíchnout od toho, jaké má parametry tvůj pohon. Jednoduše, kolik Ampér odebírá dmychadlo na zvolený počet článků na plný plyn. Následně vybrat vhodný pohonný akumulátor (čl, kapacita, C-čka).

Re: 30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 16:29

Spíš než po nohách, tak nejprve cestuji prstem po mapě. Podobně když se mi něco v RC Modelech zalíbí, (EDF)
tak na www hledám, něco srovnatelného s představou, co by mohlo být "ideovou" předlohou Electric Ducted Fan
- ono je to taky co chci létat Zda Plynulou akrobacii s pomalými přechody nebo Max. dorazy - co to dá

_ 64mm EDF Jets
https://www.towerhobbies.com/products/rc-jets/index.php

_ GETTING STARTED WITH EDF JETS
(28 mm to 68 mm, size series of 64 mm scale jets has been released by Freewing during the past year = 2018)
http://modelaviation.com/beginner-edf-jets
_ Příklad kdy z 64mm přes 70 skáči na 80mm "HOW TO USE AN EDF - BUILDING, TUNING AND FLYING"
[url]flitetest.com/articles/how-to-use-an-edf-flying-building-and-tuning[/url]
- Flite Test Viggen Speed Build Electric Airplane Kit (700mm)
https://store.flitetest.com/flite-test-viggen-speed-build-electric-airplane-kit-700mm-flt-1010/p673674
- E-flite Delta-V (R) 32 80mm EDF Unit
https://store.flitetest.com/eflite-deltav-r-32-80mm-edf-unit-efldf32/p190842

Re: 30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 18:18

Na 64mm EDF používám běžně 3S 2200 mAh 30C a pokud mám lehčí éro tak i slabší baterku,neříkám že ji držím po celou dobu letu(cca 3,5min) na plný kotel ale vraci se mi jen lehce zahřátá s bezpečnou kapacitou 11,5-11,7 V Nejsem žádný profik ani expert ale myslím že si s tím co máš polítat můžeš

Re: 30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 18:58

dratek píše:Na 64mm EDF používám běžně 3S 2200 mAh 30C a pokud mám lehčí éro tak i slabší baterku,neříkám že ji držím po celou dobu letu(cca 3,5min) na plný kotel ale vraci se mi jen lehce zahřátá s bezpečnou kapacitou 11,5-11,7 V Nejsem žádný profik ani expert ale myslím že si s tím co máš polítat můžeš


Díky za odpověď..... čekal jsem řadu hardcorových nepoužitelných mouder a doufal, že se mezi nimi objeví Alespoň něco blbuvzdorného. Objevilo :D

Re: 30-35C pro EDF

stř 30.10.2019 20:46

F 15 se stejným dmychadlem 64mm lítá se 4s 2200mAh 25-50C na jistotu do 6 minut (po přistání 3,8V na článek). Lipolka z HC za 20€.
Přílohy
IMG_9352.PNG

Re: 30-35C pro EDF

úte 19.11.2019 15:11

Zálet proběhl bez komplikací – vlastně to byla moje nejméně náročná „prvnička“. Jen tři kliky do výškovky a éro léce jak na kolejích. Celkově jsem za 120,-€ maximálně spokojen a těch pár nedodělků už odchytám (třeba jako nepřilepený podvozek na přistání ;-)
Protože ale je to můj první EDF, narazil jsem na něco, s čím jsem se u vrtulí nesetkal – při zátěži, hned v prvním okruhu, docházelo k bleskovým výpadkům napětí (alarm ztráty signálu a odstavení motoru)...jsou to jen desetiny vteřiny, na řízení to nebylo ani znát, ale přesto jsem s tím hned šel dolů. Mohla to způsobit nevhodná baterka? Při předchozích letech s podobným akumulátorem (2600mAh/30C) se mi ale nezdálo, že by se bůhvíjak trápil – byl rozumně vlažnej, víc nic. Také regl (TNG Plush 60A) je nový a relativně kvalitní.
Díky za názory, zvlášť ty polopatické... blbuvzdorné.
Přílohy
IMG_3711.jpg

Re: 30-35C pro EDF

úte 19.11.2019 19:24

Nejprve gratuluji k zdařilému záletu a jako člověk co moc nerozumí elektrice v modelařině ti mohu jen poskytnout moji obdobnou zkušenost -u mě to byl regulátor,používám tedy jen obyč Čínu a jen 40A ale jakmile ho nechám hned od začátku na plný kotel tak se asi více poohřeje a sníží mi otáčky.a někdy i na chvilku vypnul. :idea: Proto jsem začal régly u EDF poletuch neesteticky umísťovat na trup z venku aby se chladily a je to lepší. Je to ale jen moje zkušenost a v žádném případě netvrdím že máš stejný problém jelikož používáš silnější a značkovější součástky :cry: ale jeden nikdy neví

Re: 30-35C pro EDF

úte 19.11.2019 21:10

Nemohla to udělat baterka.
Má dát až 78A. Když máš regl 60A tak to nebude baterkou ale chybu hledej jinde.
Slabá baterka se projevuje, tím že poklesne výkon ale plynule.

Re: 30-35C pro EDF

stř 20.11.2019 1:51

Krátké výpadky (obvykle s generálským efektem) bych tipoval tak na studeňák(-y)
A to jak ve spojích a konektorech, tak i (méně pravděpodobně) uvnitř prvků. Wackel kontakt umí potrápit.
Pokud jsou tam nějaké polovodičové (rychlé) vratné ochrany bez paměti jejich REAKCE, je to další možnost.

Re: 30-35C pro EDF

stř 20.11.2019 13:08

Díky za tipy, zkusím povyměňovat elektroniku z jiných eroplánů a separovat viníka... je to levné čínské PNP a číňan, když se zle vyspí, umí předvést ledacos. :wink:

Re: 30-35C pro EDF

sob 30.11.2019 14:43

satcen píše: při zátěži, hned v prvním okruhu, docházelo k bleskovým výpadkům napětí (alarm ztráty signálu a odstavení motoru)...jsou to jen desetiny vteřiny, na řízení to nebylo ani znát, ale přesto jsem s tím hned šel dolů. Mohla to způsobit nevhodná baterka? Při předchozích letech s podobným akumulátorem (2600mAh/30C) se mi ale nezdálo, že by se bůhvíjak trápil – byl rozumně vlažnej, víc nic. Také regl (TNG Plush 60A) je nový a relativně kvalitní.
Díky za názory, zvlášť ty polopatické... blbuvzdorné.


Otázkou je čemu říkáš bleskový výpadek desetiny vteřiny a ztráta signálu.

Nicméně logika věci je, že pokud s jednou baterkou lítáš v pohodě a s druhou ne, tak problém bude baterka.

problém EDF je ve vysokém odběru a to prostě řada baterek nedá. Při najetí edf poklesne napětí a regl vypíná - v tom okamžiku napětí stoupne a regl roztočí motor. To se může několikrát zopakovat. Nejjednodušeji to zjistíš, když baterku zapojíš do modelu a za současného měření napětí protočíš na plný výkon .
Pokud nabitá baterka poklesne na 3,4 V na článek je pro EDF nepoužitelná. Pokud poklesne na 3,55 V lze s tím lítat, ale výkony nebudou nic moc. Pokud baterka udrží 3,7 - 3,8 V je v pořádku dostatečně tvrdá.

Pokud je baterka měkká, nebude se to projevovat jejím zahříváním !Takže to neznamená, že je vše v pořádku. Prostě pouze poklesne napětí, tím i proud
a edf nedá výkon, který by dalo s tvrdou baterkou.

A ještě jedno doporučení - dej si záležet na vyvážení dmychadla. Rozvážené dmychadlo má nejen ošklivý zvukový projev, ale současně klesá jeho výkon a zvyšuje se spotřeba.

Já zastávám názor, že v dnešní době lítat na baterky 30 - 35 C není rozumné . Lítat se na ně dá, ale baterky budou rychleji odcházet a dají nižší výkony v průběhu celého letu a hlavně při částečném vybití.
mluvím o 3-5 minutových letech. Pokud letadlo naložíš těžkými baterkami na 10 minut letu, pak postačí i ty 30C.

Tak ať se daří.
Odeslat odpověď