Po letech jsem se rozhodl dokončit svou F-16.
Dělal jsem ji na EDF, ale nyní velmi vážně zvažuji osadit ji turbínou.
Důvod je zvuk - prostě zdaleka mi nevadí vady na modelu (povrchovka, maketovost a pod.)
Ale prostě jsem se upnul na zvukový projev. Ano lze u EDF dohonit docela slušně, ale i při sebelepším vyvážení je motor vždy slyšet a hlavně při polovičním výkonu a méně.Nepočítám do toho edf, které mají tak špatně listy, případně další věci, že jsou hlučná v šumu zvuku a motor prostě přehluší.
Ale ta efektivita
.
Takže - váhově na tom budu podobně, na přistání lehčí a na start menší statickej výkon, ale je to jedno - F-16 po křídle nepadá, takže bych se startu z trávy nebál. Model bych rád dostal do letovky 9-10 Kg a a turbínu dal 8 kg
Co je trochu na těsno u turbíny je dodržení těžiště - toho se obávám nejvíc.
Takže jsem se konečně dostal k dotazu na ty , co už tím prošli.
Z jakých materiálů se vyrábějí výtokové trubky a kde se to dá sehnat.
Může být vstupní otvor za turbínou vyroben z duralu - s ohledem na výstupní teploty se obávám, že ne.
Do jaké vzdálenosti za turbínu se vstup umisťuje ?
U výstupu z trupu - končí roura zároveň s trupem , nebo se trochu nechá zastrčená, aby tahala vzduch z trupu kolem vnějšku roury pro lepší chlazení ?
Jaký průměr výstupní trubky - je stejný jako výstup z turbíny ?
Kerostart znamená, že nastartuji turbínu i na naftu, nebo pro start musím použít výhradně kerosin ?
Pokud by sem někdo dal info, jak by mělo vypadat krmítko, případně standartní propojení s nádrží a čerpadlem , tak bych také uvítal.
Hadičky se používají z jakých materiálů - je vhodný třeba polyuretan ?
Na anglických fórech bych to asi dohledal, ale já umím bohužel jenom česky a trochu slovensky
.
Díky za reakce.