Vzhledem k tomu, že mi od léta otravuje alergie - nejspíš jsem vyprovokoval acetonovými výpary při stříkání, tak jsem pozastavil F-16 a dělám na Albikovi.
Ten je celý vytištěný z ABS. Trup mám z dřívějška a jen jsem udělal rychlou povrchovku "šup sen šup tam" molitanovým válečkem a vodou ředitelnými barvami.
Křídlo tisknu z LW-ASA. Byl jsem nadšený, když jsem zjistil, že kromě PLA pění už i ASA. Materiál dorazil a šel okamžitě na testy. Následovalo obrovské
zklamání.
Při dodržení stejné hmotnosti je ASA velmi křehký materiál, který na rozdíl od běžné ASA nedrží dobře ani napříč svárů. Jedinou předností tak zůstává teplotní odolnost a možnost rychlého tisku. Totiž mohu tisknout širší perimetr a tudíž i vyšší 0,6/0,4 aktuálně při nižší hmotnosti než normální ASA.
Chtěl jsem ho vyměnit za dokonalé LW-PLA, které je takřka nerozbitné a velmi lehké.
Nakonec s ohledem na to, že stejně tento model olaminovávám, a v testech v kombinaci s olaminováním LW-ASA celkem vyhověla, tak tisknu křídla z ní.
Ale nevím , jestli ji příště použiji. Spíš ne.
Oba materiály se skvěle brousí a povrch lze dokonale vyhladit a rovnou povrchově upravit válečkem bez použití plniče a dalších věcí.
Zpět k Albikovi
Rozpětí 1480 mm - takže velikost cca modelu od Black horse.
Do modelu chci osadit turbínu K85 G2
Čekám na zadní trubku, která leží někde v hromadě na poště 120 a 14 dní se nezměnil status "přeprava k dodací poště"
V zadní části modelu je to hodně na těsno - původně mělo být edf.
Takže pokud se mi to nezadaří upravit, aby se to na konci netavilo, dám edf 120 - 105. Ale snad to bude dobrý.
Je zase hoňka s těžištěm. U EDF by ten problém nebyl.
Plánuji hmotnost včetně plné nádrže 8 Kg, tak uvidíme
.
Nádrž dělám malou, cca 1,2 L.
Turbína je dost předimenzovaná, takže spíš se let bude odehrávat tak na 1/3 plynu a tím pádem spotřeba bude malá.
Myslím, že je to na spotřebu efektivnější, než menší turbína větší část letu na plný pecky.
To se vše teprve ukáže.
Jako hlavní nosník ve křídle je použita 22 mm /1,2mm uhlíková trubka od Firelovers.
Zadní kola nafukovací 100 mm nebržděná. Starty z trávy budou líp tlumit.
Bohužel se mi o 4mm nevejdou do křídla, ale neřeším.
Mohl jsem podvozek udělat z duralu a vše by bylo v pohodě, ale chci si dokázat, že vše bude fungovat i v tisku. Předělat to mohu kdykoli.
Podvozky tisknu z ASA 275. Do předního jsem nechtěl objednávat další slabší pružinu, tak je na delší páce, abych využil co mám doma.
Zatahování podvozku bude servy.
Serva na klapkách a zadním podvozku dám JX Servo PDI-HV6223MG.
Chci je vyzkoušet a uvidím , jestli si důvěru získají.
Na křidýlka jdou Hitec 8,5 kg carbon ozubení s zpřevodováním na páce 1/3 . Měly by postačit a mám je doma.
Na výškovku 2 kusy blubirdy slim 8,5 kg. Koupil jsem ve na F-16, ale tam je nedám. S těmi už teď moc spokojený nejsem s ohledem na vůle, ale zase tam bude velké přepákování, takže by to mělo být v pohodě.
Příští týden olaminuji křídla a další bych je měl dokončit.
Koncovky táhel dám kovové vidličky - pevnostně se tváří nejlépe. Asi nejvíc teď prožívám zabudování pantů a pák na kormidlech.
Tisk křídla trvá cca 8 dní (netisknu přes noc) a sestavení a broušení cca 1 den. To jsou mnohem lepší časy, než jsem tisknul trup - ten trval cca 6 týdnů a často i přes noc. Prostě ty LW super.