Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
Kolega Pepa z LMK Bechyně má takový hobby - Freewingácké EDF předělává do kamufláže, že ve který to éro nebude vidět
Teď vážně. Po Migu 21 převlékl do českých barev MIG 29, ve stručnosti pár ttd: Rozpětí: 1257mm Délka: 1878mm Hmotnost: 4300g Pohon: 2x 80mm / 9 listů dmychadlo Baterie: 2x Hacker Topfuel Power X 5000mAh RC: JETI DC-16 II + REX 12 + MUI 150A senzor
Zálet proběhl ještě v původní slovenské kamufláži:
Příloha:
P1220218.JPG [ 197.75 KiB | Zobrazeno 8319 krát ]
A tady už domestikovaná
Příloha:
P1230387.JPG [ 81.64 KiB | Zobrazeno 8319 krát ]
Mimo klasických úprav modelů od Freewing, jako je (téměr) nutná změna geometrie táhel, Pepa vyměnil serva a táhla výškovky. Protože na YouTube je již dost videí, kdy tyhle MIGy z neznámých důvodů pokračují z klesání kolmo do země. To je relativně snadná úprava kterou asi nelze nedoporučit. Dále jsme zapojili řízení příďáku rovnou do přijímače, aby bylo možné měnit výchylky, trimovat ho, a nebo s ním vůbec netočit po zavření podvozku.
A jak Mig lítá? Pepovi jsem éro zalítával já a pak měl možnost ještě pár baterií vylítat. Je to nezáludný éro, který svižně drží horizont pod půl plynu. Po přidání ochotně zvládá vertikální obraty. Letový čas v pohodě dosáhne 6-7 minut, což u dmychadel není úplně standard. Viditelnosti hodně pomáhají výrobcem instalovaná poziční světla, která Pepa doplnil o zábleskové majáky pod přední částí trupu a za kabinou. Maskování ale funguje a přistání třeba proti nějakým stromům je občas lehce výzva pro oči.
Na minimálce (pod tahem motorů) má snahu přecházet do ploché vývrtky, na to bacha. To třeba moje F-16 od stejného výrobce nedělá. Na přistání chce - stejně jako ta F16 - jen malé klapky, jinak má snahu se po přitažení rozkývat. Na malé klapky se nechá krásně natáhnout a i chvilku popojede po zadních.
Víc snad poví video Létané bez gyra, nebo jiných berliček. To éro docela hezky sedí, na polystyreňáka!
Tolik moje zkušenosti. Na letišti máme od freewingu docela slušnou letku (2x Mig 21, 2x A-10 1,8m, 1xF4, 1xF-16 90mm, a nyní 1x MIG 29) a většinou ta éra drží. Slabým místem bývají ty krásné maketové podvozky (příďáky u MIGů 21 i F16 a zadní nohy u A-10) a po cca 100 startech začínají odcházet některá serva. To je pro někoho několik let létání, pro někoho půlka sezóny, tak s tou informací adekvátně naložte
Příloha:
P1180995.JPG [ 90.94 KiB | Zobrazeno 8319 krát ]
Příloha:
P1180963.JPG [ 110.37 KiB | Zobrazeno 8319 krát ]
Jak je to s podobnými éry u vás? Kolik mají nalítáno, co odchází, co drží a tak? H.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
Ty jety seděj pěkně v tom vzduchu všechny jak v kolejích. I velmi malé - neměl jsem v ruce nic, co by se chovalo jinak. Polystyrenové jety jsou poměrně lehké, konkrétně tato velikost je skoro na poloviční hmotnosti běžných hmotností, takže ta doba letu je dnes u těchto dmychadlových modelů celkem běžná.
To že to na minimálce pod tahem motorů přechází do ploché vývrtky, to by nemělo - model se šípovitými křídly tohle prostě dělat nemá. Důvod může být i v příčném nevyvážení modelu. Ty letadla mají malé rozpětí a na nízkých rychlostech stačí docela malé nevyvážení.
Já to konci křídel hodím na dvě váhy co nejpřesněji uložím a pokud to nesedí, tak to upravuji s přesností na gramy -řekněme třeba +-3g u této velikosti. teoreticky může být i rozdíl tahu motorů, nebo nějaké drobné vyosení, ale to si myslím je spíš nepravděpodobné. Stačí dát ke stěně regl a je vymalováno a všechno špatně. Tyhle modely by měly zvládnou se docela ploužit na velkém úhlu náběhu.
škoda tý hudby ve videu. Já preferuji videa bez hudby. Ale to je asi každýho věc co se mu líbí.
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
kua, celou dobu temhle vetsim EDF odolavam s tim, ze nase letiste je travnate a kratke, ale jeste chvili to sem postujte a ja si snad toho Gripena koupim taky..
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
dudaj píše:
Ty jety seděj pěkně v tom vzduchu všechny jak v kolejích. I velmi malé - neměl jsem v ruce nic, co by se chovalo jinak. Polystyrenové jety jsou poměrně lehké, konkrétně tato velikost je skoro na poloviční hmotnosti běžných hmotností, takže ta doba letu je dnes u těchto dmychadlových modelů celkem běžná.
hele tak s tím si dovolím nesouhlasit. (asi) Sučko od eflite je jednobaterkový, zdaleka tak dlouho nelítá. "Jednadvacítka", F16 ani F4 taky ne. Prostě dvě baterky jsou dvě baterky.
Citace:
To že to na minimálce pod tahem motorů přechází do ploché vývrtky, to by nemělo - model se šípovitými křídly tohle prostě dělat nemá. Důvod může být i v příčném nevyvážení modelu. Ty letadla mají malé rozpětí a na nízkých rychlostech stačí docela malé nevyvážení.
Já to konci křídel hodím na dvě váhy co nejpřesněji uložím a pokud to nesedí, tak to upravuji s přesností na gramy -řekněme třeba +-3g u této velikosti. teoreticky může být i rozdíl tahu motorů, nebo nějaké drobné vyosení, ale to si myslím je spíš nepravděpodobné. Stačí dát ke stěně regl a je vymalováno a všechno špatně. Tyhle modely by měly zvládnou se docela ploužit na velkém úhlu náběhu.
To si taky dovolím dost důrazně nesouhlasit, na posun reglu se tu rozhodně nehraje. Třeba F-16 lítá nejen s rozváženými křídly, ale i s jiným aerodynamickým odporem po osazení křídel různými raketami na levé a pravé straně naprosto v pohodě, i na minimálce. U toho migu jsou nějaký gramy taky úplně jedno (resp poznáš to na vyšších G ale ne na letu na nízký rychlosti, kde to v poho vezmou křidýlka). Tohle je opravdu o: 1) blbý geometrii trubek 2) rozdílný tah dmychadel 3) směrovky se dostávají do úplavu za trupem a křídlem a prostě ztrácí účinnost 4) kombinace výše zmíněných
Citace:
škoda tý hudby ve videu. Já preferuji videa bez hudby. Ale to je asi každýho věc co se mu líbí.
Máte mixovaný křidélka s výškovkami ?
Tak ať to lítá .
Mix nemám, není třeba.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
HonzaS píše:
hele tak s tím si dovolím nesouhlasit. (asi) Sučko od eflite je jednobaterkový, zdaleka tak dlouho nelítá. "Jednadvacítka", F16 ani F4 taky ne. Prostě dvě baterky jsou dvě baterky.
To si taky dovolím dost důrazně nesouhlasit, na posun reglu se tu rozhodně nehraje. Třeba F-16 lítá nejen s rozváženými křídly, ale i s jiným aerodynamickým odporem po osazení křídel různými raketami na levé a pravé straně naprosto v pohodě, i na minimálce.
Mix nemám, není třeba.
Samozřejmě, pokud dáš větší kapacitu baterie, budeš létat déle. Ty dmychadla mají podobné parametry cca 1,5 g tahu na 1W spotřeby . (při podobných výkonech) Tam prostě nic nevymyslíš. Kámoš měl v modelu 1700 baterky a já 850. On lítal 7,5 minuty a já 4 minuty. Oba jety f-16 od Alfamodel. Když poletím na výdrž, poletím dýl. Já preferuji lehké baterky s kratší výdrží, ale obratnější a výkonem předimenzované jety.
Nicméně o EDF od E-Flite jsem nikdy dobré mínění neměl. Ale aktuálně nemám přehled co dělají.
Hmm. Ale je minimálka a minimálka . Souhlasit nemusíš, ale vám to padá po křídle . Moje zkušenosti jsou prostě odlišné .
Mix je právě vhodný pro pádové rychlosti, ale pokud na nich nelítáte, opravdu ho nepotřebujete. Předpokládám, že mi nebudeš přesvědčovat, že u těchto modelů s malým rozpětím a velkými výškovkami, se mix s výškovkou neprojeví ku prospěchu ovládání na nízkých rychlostech .
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
dudaj píše:
[
Samozřejmě, pokud dáš větší kapacitu baterie, budeš létat déle. Ty dmychadla mají podobné parametry cca 1,5 g tahu na 1W spotřeby . (při podobných výkonech) Tam prostě nic nevymyslíš. Kámoš měl v modelu 1700 baterky a já 850. On lítal 7,5 minuty a já 4 minuty. Oba jety f-16 od Alfamodel. Když poletím na výdrž, poletím dýl. Já preferuji lehké baterky s kratší výdrží, ale obratnější a výkonem předimenzované jety.
Nicméně o EDF od E-Flite jsem nikdy dobré mínění neměl. Ale aktuálně nemám přehled co dělají.
Hmm. Ale je minimálka a minimálka . Souhlasit nemusíš, ale vám to padá po křídle . Moje zkušenosti jsou prostě odlišné .
Mix je právě vhodný pro pádové rychlosti, ale pokud na nich nelítáte, opravdu ho nepotřebujete. Předpokládám, že mi nebudeš přesvědčovat, že u těchto modelů s malým rozpětím a velkými výškovkami, se mix s výškovkou neprojeví ku prospěchu ovládání na nízkých rychlostech .
Po křídle nám to (bez klapek) teda nepadá, ale začíná se stáčet bokem. Spadnout po křídle jsem ho nenechal, protože si nejsem jistý, jestli by to šlo vybrat
Jinak na F-16 ten mix mám, ale řídí s ním jen stabilizace JETI Assist. Když to je na prvno spřažené s kniplem, tak se to chovalo divně. S MIGem tolik neřádím, není můj, a majitel s ním lítá na pohodu pro radost. Tam by ten mix dělal víc problémů než pomoci.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
Já měl spřaženou 1,2 m dlouhou tištěnou F-16 a byl jsem spokojen. Ale už jsem ji prodal. mám v plánu ji vytisknout větší a jiného materiálu. Měla hmotnost 1650 g a počáteční tah 2150g. Ale bez podvozku - házel jsem z ruky pod 60°. Novou právě chci s podvozkem se starty z trávy. Ale teď chci dokončit 2,4 m dlouhou na 120 EDF . Už je rozdělaná hrozně dlouho a je potřeba to dotáhnout . Ty F-16 asi opravdu lítaj nejpohodověji.
Ještě mne napadlo jak jsou u těch polystyrenových udělaný plovoucí výškovky ? Já to měl v kuličkových ložiskách. Ve vzduchu si myslím to získá docela odpor a ty reakce na servo v nějakých plastových pouzdrech se mohou komplikovat. Co chodí hladce na zemi, tak pod zátěží ve vzduchu může být jinak.
Mně se ty polystyrenový docela líběj vzhledem, ale odrazují mne ty tlustý odtokovky a to že to vybavují elektronikou.
Nemám sice F16, ale ViperJet na 70mm od Eflite, ale jejich setovka nemá chybu. Nikdy jsem setovým výbavám nevěřil, ale toto chodí jak hodinky. Perfektní zvuk i tah. Na 6S po 8,5min dobíjím 2500mAh. Pravda že mě nejvíc baví hezké průlety na klapkách...
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
Nojo Blesku, ale to je skoro větroň Ten Mig 21 nemá moc křídel (ale jinak je nezáludnej!) a F16 zase většinou komplikuju raketama, protože proč ne Na výdrž bych 5-6 minut dal taky, ale já raději trochu ty kotrmelce.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
HonzaS píše:
Nojo Blesku, ale to je skoro větroň Ten Mig 21 nemá moc křídel
No nenech se mýlit. Sice nikde neudávají plošné zatížení, ale když započítáš opravdu všechny nosné plochy, tak jsem přesvědčen, že ten Mig bude mít plošné zatížení menší. Myslím, že se s Migem dostaneš kolem 90g/dm2, což je hodně málo na tuto velikost. A ten Viper se dostane kolem 110g/dm2 Přepočítal jsem plochy udávané u skutečných letadel. Nevím pochopitelně jak přesně odpovídají poměrově ty modely se skutečnými letadly.
Já třeba když porovnám svou velkou F-16 dl 2,45 m (130g/dm2) s Albatrosem 1,9m délky (160g/dm2), tak si myslím, že bude spíš ta F-16 "větroň". Započítávám i plochy výškovek a hmotnost paliva (baterek)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru