Frostmann píše:
...vlastnim Phantom 2 vision plus a kupil som si carbonove vrtule. Vazia presne kazda 10g a vyvazil som ich. Problem je ze pri plnom klesani 2m/s a naslednom pridani plneho plynu mam pocit ze dron straca vztlak. Dalej som si vsimol vacsi naklon nez s boxovymi. Moja otazke je: treba ku konkretnym vrtuliam menit aj hodnoty nazy?...
Ano, pro každé vrtule existuje jiné nastaveni zisku (NAZA gain), je to zcela individuální, a záleží nejen na materiálu vrtulí, i na jejich profilu. Obecně mají algoritmy NAZA raději pružné plastové vrtule, než rigidní pevné CF nebo sklolaminátové vrtule od jiných výrobců.
Sám jsem na Phantomu (P1 The Original) s úspěchem používal takřka rok také karbonové vrtule, jak 8", tak 9", a dlouho s tím laboroval. U klasického Phantoma (P1, P2) lze do 7. kanálu místo náklonu gimbalu na Tx namapovat jednotlivé zisky, a tak 7. kanál využít v terénu pro změnu zisků přímo za letu a tak se k potřebným hodnotám dopídit. Všechno toto lze nalézt ve vláknech o Phantomech, mnohokrát to bylo popisováno, takže si to najdi, jak na to podrobně. U Vision ale asi toto nepůjde, myslím, že nemá 7. kanál pro RC osazen. Doporučuji RCG nebo PP, tam se Visionům věnují podrobněji.
Dejfak píše:
To prosedání je u Phantoma běžné. Teď DJI vymyslelo nové vrtule, které by tento jev měly odstraňit. Jsou tu o nich i informace.
Dovolím si oponovat, není to rozhodně běžné u Phantomů. Je to jev zaznamenaný
jen u některých přetížených P2jek s vrtulemi 9443 (které výrazně prodlužují letový čas).
A ano, jsou zde jejich evoluční následníci v designu 9450,
o nichž píši zde, které za cenu malinko kratšího letového času mají obecně větší výkon - zejména v tom vertikálním výtahu, kde měly některé P2 problémy. A pro Vision obou generací jsou ROZHODNĚ doporučené !