RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Domácí CNC
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=146&t=64189
Stránka 58 z 77

Autor:  igorb [ pon 26.09.2016 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

jyrry píše:
Ještě mně napadlo do toho odsavače udělat oklepávání filtru... I u toho původního se výkon snižoval se zanášením filtračního pytlíku na odtahu z nádobky. Ta se málokdy naplnila, spíš se to ucpalo.


presne to mam v kaercheri (tam je lamelovy filter)

Autor:  jyrry [ pon 26.09.2016 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Tady je lamelový a přes něj ještě papírový pytel - je to vidět na tom odkazu... Uvidím jak moc se bude ucpávat; je to ve sklepě tak ten papírový pytlík možná sundám...

Autor:  Celeron [ úte 27.09.2016 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

jyrry píše:
Ještě mně napadlo do toho odsavače udělat oklepávání filtru... I u toho původního se výkon snižoval se zanášením filtračního pytlíku na odtahu z nádobky. Ta se málokdy naplnila, spíš se to ucpalo.


Když se do cyklónu dá ta zvláštní rezonátorová přepážka, tak zachytává i balzový piliny a do vysavačovýho pingle nejde vůbec nic. Asi půl roku zpět se to tu řešilo. Hen tehlen pazmek: http://celeron.rajce.idnes.cz/MPCNC/#cyklon_uvnitr.jpg
Jirka

Autor:  Amper [ stř 28.09.2016 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

hele myslite ze by se takovejdle odsavac dal pouzit soucasne na vakuuvej stul ? Nic velkeho, rekneme prkenko balzy x delka stroje tj. 10x50

Autor:  jyrry [ stř 28.09.2016 20:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Když vidím jak se víko sudu prohýbá když to osolím na max. .... tak možná ju...
Ale pak to řve jako hlučnější vysavač, samozřejmě.

Autor:  igorb [ stř 28.09.2016 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

mozno dobry napad, preglejku obycajne srobujem, ale platok ma standardne rozmery, mozno by nebolo od veci mat tichy jednoucelovy odsavac na 10cm platky :- )) ... ten by slo zbuchat priamo z balzy plotovky + mozno nejaky slusny odstredivy ventilator z auta + standardny saklicek az na vystupe?

Autor:  jyrry [ stř 28.09.2016 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Nevím ale jak dlouho by to ten odsavač vydržel... a na drobné věci to asi nebude - čím víc se odfrézuje tím víc to bude přicucávat tou delší a delší drážkou a tím míň to bude držet... :?:

Autor:  Celeron [ stř 28.09.2016 23:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Amper píše:
hele myslite ze by se takovejdle odsavac dal pouzit soucasne na vakuuvej stul ? Nic velkeho, rekneme prkenko balzy x delka stroje tj. 10x50


Koukám, žes už zapoměl na můj vývoj vakuovýho stolu. :roll: Tak si to přečti ve vlákně MPCNC ať neprošlapuješ slepý cestičky jako já. Ani 2KW Karcher nedokázal vytvořit takovej podtlak, aby to udrželo na stole hobru 30 x 20 cm. Okolní díry byly ucpaný papírem. Musíš mít velký množství ale podtlak nemusí být moc velký. Vysavač dělá přesně opak. http://celeron.rajce.idnes.cz/MPCNC#odsavani1.jpg
Jen tak pro představu, ta roura má 120 mm a pokud na hrdlo turbíny zatáhnu odpadkovej igelitovej pytel, tak po zapnutí turbíny je za 2 sekundy nafouknutej a za další 2 praskne. To je odhadem tak 30-50 litrů za sekundu.
Jirka

Autor:  Amper [ čtv 29.09.2016 7:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

ja myslel ze jsi to zkousel s dilenskym vysavacem a todle je odsavac pilin takze me zajímalo zda prave tam není rozdil který by to radil do použitelného stavu :-D

Autor:  Amper [ pon 03.10.2016 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

dotaz - jak siroke pouzivate mustky u balzy pokud frezujete bez vakuoveho stolu ? Mam problem v tom ze 1mm mustky se me vibracema balzy proste oddeli. Coz znamena ze obcas ujede dil a to je na prd.

Delat 2mm mustky po 20ti mm se me moc nechce :-D

Autor:  igorb [ pon 03.10.2016 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

mostiky vobec nepouzivam a ze to vypadne ma netrapi (pokial clovek nerobi stavebnicu na predaj) ... smozrejme popisy, diery vylahcenia musia byt naprogramovane tak aby to slo (vopred) ... aj poradie rezov obrysu aby platok "nezmekol" prilis skoro, takze vlastne obdlzniky sa v takom pripade nerezu jednym tahom, vecsinou najprv pozdlzne potom priecne

samozrejme aj tak tam zostane "to posledne" miestecko co je treba doliznut (aj to musi byt urobene tak aby slo doliznut a nie dotmelit :- )))) )


.. a yo, viem ze som neodpovedal :- )))

Autor:  jyrry [ pon 03.10.2016 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Amper píše:
... obcas ujede dil a to je na prd.

Lion ani Admirál žádné můstky nemají.
Koncový bod na obvodu umisťuji tak aby se po uvolnění dílu už nic nestalo (obvykle, někdy se i tak stane) - tedy "pravý dolní roh". Na prkénku frézuju díly shora dolů a zleva doprava. Chce to pár roků frézování a to umístění start/stop bodů to pak dá samo :mrgreen:

Autor:  jozefbb [ ned 09.10.2016 8:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

Bez presuseni sa to musi drzat. Pokial budete mat maksi material a blizko seba jedotlive diely, tak to bez mostikov bude aj utekat.

Autor:  Rosta2 [ ned 09.10.2016 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

jozefbb píše:
Bez presuseni sa to musi drzat. Pokial budete mat maksi material a blizko seba jedotlive diely, tak to bez mostikov bude aj utekat.


Plně se stavím za Tvůj názor, pokud se frézuje třeba delší žebro cca i z překližky, tak to žebro při frézování uhýbat bude, pokud tam nebudou můstky, a žádný jiný "fígl" tomu nezabrání ( tedy pokud se ten frézovaný díl nepřitláčí prsty k tomu stolu - osobně ale velmi nedoporučuji ). A navíc pokud ta frézovaná překližka se drží ke stolu podtlakem, tak je žádoucí, aby frézované díly byly dále držené těmi můstky k té tabuli překližky, aby se nezmenšovala plocha, která drží tím podtlakem. Ale každý může mít na věc jiný názor, a já ten svůj nikomu nevnucuji, někomu to vyhovuje takto, někomu zase něco jiného :wink: .

Autor:  jyrry [ ned 09.10.2016 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Domácí CNC

jozefbb píše:
... bez mostikov bude aj utekat.

No to se vetsinou da podchytit tim vhodnym umistenim startovaciho bodu obvodu a take poradim frezovanych prvku. Musi drzet do posledni chvile ta cast obvodu ktera nema vedle sebe vyrezany dil. Taky se nemuze dost dobre frezovat tesne k okraji materialu; treba u balzy sire 100mm nechavam na okraji 7-8mm.
Delam to takhle uz nejakou dobu, nikomu to neradim, jen popisuji jak to delam ja a za vznikle ujmy pouzitim meho zpusobu nerucim :mrgreen:

Stránka 58 z 77 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/