Reklama

 





Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1492 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 15:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3049
Bydliště: Lysá n/L, ČR
Obrázky: 0
Amper píše:
ABS vs PLA - jak mas serizenou vejsku trysky nad stolkem ? Me vychazi ze musi byt kazdy trochu jinak. Takze mam default serizeny na tloustku papiru a pro tisk PLA to menim GCodem. Kdyz jsem tiskl PLA na ABS vejsku tak se pricpavala tryska. Myslim ze ABS mam nastavene bliz k bedu takze se vic rozplacne (a tudiz lip drzi)


Mám upraveno ve FW, že home pozice Z není 0, ale 0,2mm na to mám nastavenou přesně vejšku trysky nad podložkou a to sedí ať tisknu PLA, ABS či jiný materiál.

I když tisknu nižší vrstvou mám nastaveno, že 1. vrstva je 0,2mm

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 17:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 4803
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 11
To je jasný a známý, na ABSkových 110 stupňů se bed roztáhne o cca 0,16-0,22 mm vejš než na PLAčkových 65. Mám na extrudéru držák na hodinky a párkrát se to potvrdilo měřením. Ale překvapilo mě, dokud jsem nepodlepil bed tou zde popsanou korkovou hvězdou, že se nejvíc zdvihne střed bedu, rohy a kraje se hnou málo jen 0,06-0,08 mm.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.01.2017 23:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 4803
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 11
Dnes jsem smontoval Browning M2 0.50 :) Teda kdyby to proti mě vykouklo v reálu za šera laufem zpoza meze, tak bych se asi poto. :oops:
Příloha:
M2 přední.jpg
M2 přední.jpg [ 44.78 KiB | Zobrazeno 277 krát ]

Příloha:
M2 bok.jpg
M2 bok.jpg [ 55.74 KiB | Zobrazeno 277 krát ]

Zatím není nabito, patron 27 kousků mám ale vybouchl jsem na tisku článků nábojovýho pásu. Asi budou muset být z plechu a udělat si přípravek na ohýbání plechu do trubiček kolem hilzen.
Po schválení a sehnání vhodných barev filamentu bude další 1:1. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 0:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7290
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Parádní kousek. Do jakýho éra to nacpeš? :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 2:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 4803
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 11
To není leteckej ale pozemák. I když makety 50% velikosti lítaj. :)
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 10:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
Celeron píše:
To je jasný a známý, na ABSkových 110 stupňů se bed roztáhne o cca 0,16-0,22 mm vejš než na PLAčkových 65.


100% souhlas - nastavení na ABS a PLA je ve výsledku z hlediska vzdálenosti stejné, rozdíl je daný tím, že se s teplotou pohne bed. Samozřejmě se ale rozdíl může lišit mezi tiskárnami, někde se to nemusí projevit vůbec, někde naopak extrémně.

Mimochodem jsem sám zvědavý, zda tento problém odpadne u i3 mk2 s autokalibrací výšky, tam záleží na tom, co se přesně roztáhne. Asi se do toho o víkendu konečně vrhnu, upgrade kit mi tu leží už skoro měsíc, ale chtěl jsem nejprve dotisknout nějaké rozjeté věci, abych neměnil tiskárnu uprostřed již běžící aktivity. Ale teď snad konečně přišel "vhodný okamžik" :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 10:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3049
Bydliště: Lysá n/L, ČR
Obrázky: 0
Celeron píše:
To je jasný a známý, na ABSkových 110 stupňů se bed roztáhne o cca 0,16-0,22 mm vejš než na PLAčkových 65.


Tak to jsem měl asi půjčený divný měrky a nebo mám divnou tiskárnu, páč za studena nastavena vzdálenost tryska podložka na 0,2mm se po nahřátí na ABS HE240, HB110 zmenšila na 0,15mm

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
Ono se to ale opravdu může hodně lišit - u jedné tiskárny se to bude jen roztahovat, u druhé se třeba projeví průhyb, což efekt zvedne atd. Tohle mi přijde normální a vesměs by při troše snahy mělo jít rozdíly i zcela logicky vysvětlit.
Prostě se je s tím nutno smířit a se změnou mezi ABS a PLA počítat a buď zatočit šrouby výšky bedu, nebo si udělat točítko pro drobný posun Z endstopu anebo i nějaké sw opatření, které umožní změnu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 12:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1110
Bydliště: Hlučín
Celeron píše:
překvapilo mě, dokud jsem nepodlepil bed tou zde popsanou korkovou hvězdou, že se nejvíc zdvihne střed bedu, rohy a kraje se hnou málo jen 0,06-0,08 mm.

Napadá mě jedno vysvětlení (mimochodem mě se to chová stejně). Bed je přichycený v rozích a při zahřívání se (logicky) nejvíc roztahuje ve směru největší délky. Takže začne tlačit na ty šrouby z boku a protože vozík je tužší než bed, bed se prohne nahoru.
Já jsem přešel na bed s integrovaným 3mm hliníkovým plechem a autokalibrační sondou, takže mám šrouby krátké, nestavitelné. Síla při roztahování je tak velká, že se ty šrouby mírně ohnuly směrem ven od středu. Uvažuju, že to předělám na nějaké plovoucí uchycení a napevno to bude jenom v jednom rohu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 12:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1110
Bydliště: Hlučín
tomashr píše:
buď zatočit šrouby výšky bedu, nebo si udělat točítko pro drobný posun Z endstopu anebo i nějaké sw opatření, které umožní změnu.

Mě to řeší indukční sonda. A jinak se to dá samozřejmě udělat tak, že se ve sliceru udělá nový profil tiskárny a do jeho startovacího gcodu se přidá příslušný povel. Akorát se pak musí myslet na zvolení správné tiskárny při změně materiálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 12:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15141
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 6
tomashr píše:
... točítko pro drobný posun Z endstopu ...

Planuju proti koncaku dat planzety a temi to ovlivnovat.
U te me Anet8 je tam zrovna Z- koncak nativne ulozeny ponekud... debilne...

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 13:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3049
Bydliště: Lysá n/L, ČR
Obrázky: 0
Stačí to udělat takhle:
http://www.thingiverse.com/thing:2008349
nebo
http://www.thingiverse.com/thing:576932

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 14:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
dt píše:
Mě to řeší indukční sonda.


Já v to u Mk2 taky věřím, nicméně úplně samozřejmé to být nemusí - sonda bude fungovat, pokud se bude deska i sonda hýbat s roztažností stejně. U Průši jsem měl při průzkumu kitu pocit, že by to mohlo být OK, tak snad nebudu zklamán, ale viděl jsem na netu i bastl se sondou, kde bych si docela vsadil na to, že to ta kalibrační sonda může občas naopak "rozeskalibrovávat" víc, než by to bylo bez ní.
Ale pokud se to udělá dobře, tak pak je to jistě optimální řešení.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 15:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1110
Bydliště: Hlučín
tomashr píše:
Já v to u Mk2 taky věřím, nicméně úplně samozřejmé to být nemusí

Není to samozřejmé ani u MK2. Funguje to když uživatel ví, jak s tím má pracovat. Například nahřívat bed s extruderem (a tedy i sondou) těsně nad jeho povrchem je cesta spolehlivě vedoucí k chybné kalibraci, protože ta sonda se jeví jako poměrně značně teplotně závislá. Při nahřátí spíná až o 0,25mm dřív (výš) než za studena. Musel jsem si zvyknout vyjet s extruderem nahoru a na stranu, než spustím nahřívání. Mám to teď ve startovacím gcodu - nejdřív autohome, pak vyjet pryč, pak teprve zahřát a teprve potom znova autohome a kalibrace podložky. S tímhle postupem je Z offset pro všechny používané teploty bedu prakticky stejný.
Nicméně ABS a PLA stejně vyžadujou lehkou úpravu Z offset, ABS se skutečně musí na podložku (PEI) víc přimáčknout, aby se neodlepoval. U mě je ten rozdíl cca 70 mikronů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.01.2017 16:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 4803
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 11
Tak jsem snad konečně přišel na to, proč mi o víkendu odmítal Rebel tisknout ABS. Dnes jsem si všiml, že mi párkrát při tisku zacvakala zubatice. A na tisku bylo zjevně vidět, jak vždy několik vrstev mělo menší průtok a pak se to zase srovnalo.
No bylo toho víc... Nejdříve jsem tloušťkovacím digitálem z Unimaxu zjistil, že ESUN filament, co tu mám asi rok, moc nedrží průměr 1,75 mm. Ale ne že by se měnil průměr ale on je místy šišatej. 8O To se snad nedá ani vyrobit, nemohlo to spíš vzniknout při příliš utaženým navinutí na cívku? Před rokem byl Esun na HK podstatně levnější, že by nějaká dvojková várka?
Další překvápko bylo, že do teflon trubky hybridu šlo ze studený strany nacpat 2 mm vrták ale ze horký strany pouze 1,8 mm. Do celokovu se dá nacpat 2,1 mm po celý dýlce a 2,2 mm jde do studenýho konce taky. Sice jsem tiskl hlavně PLA kolem 225 st ale teflon se musel nějak teplotou nafouknout a proto mi šišatý ABS občas vázne.
No a poslední problém je tryska 0,4 mm. Když z ní vytlačím Repetierem pár cm nudle, je stejně tlustá jako nudle z trysky 0,3 mm. Opravdu to je 0,4 mm je na ní D. Navíc při vytlačování se nudle stáčí do šroubovice průměru cca 10 mm. Že by nějaká oxydace vnitřního povrchu a byla trochu přicpaná? Myslel jsem, že s tryskama je to naopak, že se časem vydírají a zvětšují průměr... Trysku jsem za tu dobu, co jí mám musel 2x vypálit, mám podezření, že je to něco zuhelnatelýho na vnitřním povrchu.
Co s tím, aceton asi nějaký zuhelnatělý zbytky z trysky nevyžere a nevypláchne.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1492 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Skorpion a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz