Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 11:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Já vidím největší problém SU v tom, že neumí pracovat se skutečnými obecnými plochami, ale obchází to přes polygony. To pak může dělat problémy i při těch offsetových plochách a dalším spojování do jednoho tělesa. Ale posoudit to nedokážu. Kdysi jsem ho jen zkoušel a od té doby se asi dost změnil. U těch plnohodnotných CADů je právě výhoda, že i ty obecné plochy se dají snadno editovat a modifikovat. Takové CADy jsou ale samozřejmě i složitější na ovládání.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 11:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 427
Bydliště: Zlín
Slozitejsi byt nemusi, ale kazdopadne jsou drazsi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Složitějším jsem myslel že mají podstatně víc funkcí se spoustou variant a s tou cenou máš samozřejmě pravdu. Těžko si někdo na modelaření koupí oficiálně špičkový CAD/CAM systém :mrgreen: Takový systém si na sebe musí vydělat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 21:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 20.9.2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Praha 6 Suchdol
u SU 2016 jsou plochy pořád polygonální, jsou tam nové pluginy na organické modelování (funkce subdivide apod.) Editace ploch, tvarové deformace atd. jsou to placené funkce. Funguje to skvěle, ale je potřeba do toho proniknout a pochopit tu logiku modelování. Program stále nemá plnohodnotné parametrické modelování, jsou nějaké pokusy, ale není to ono. Dobrá je nadstavba Sketchup physics, kde se dají rozpohybovat různé sestavy respektující fyzikální zákony, výpočty těžiště, hmotnosti apod. Export a import do obj. formátu, což je docela zajímavý. Základní free verze nelze brát moc vážně.

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 14:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2008
Příspěvky: 7230
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Zdar,
taky řeším podobný "problém" - po rozchození 3D tiskárny a uspokojení prvních akutních potřeb 133 Designem jsem se začal rozhlížet po nějakém modelovacím nástroji. Mám v dosahu legální Cinemu 4D a SolidWorks a přemýšlím, který soft vybrat a tomu se pak věnovat, bez únavného přeskakování.
V C4D jsem kdysi jakési základy dělal, ale vždycky mě lákal ten Solidworks svým spíš strojařským než designovým (jako C4D) zaměřením. Samozřejmě jsem koukal na videa, ale z vlastní zkušenosti vím, že ta mohou být zavádějící.
Máte někdo se Solidworks zkušenosti? Jak je jeho filozofie odlišná od jiných softů? Dají se tam dělat i jednodušší věci bez zahlcení nepoužívanými funkcemi? Jak umí STL?
Dík!

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 14:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 427
Bydliště: Zlín
Ahoj, hlavní rozdíl je C4D a SW v tom, jak píšeš, jeden je grafickej program (vektory, polygony...), druhý je parametrický CAD (skici a prvky).
Dělal jsem v obojím, i když v C4D jsem si spíše hral na škole.
Za mě doporučuju SW, je to cad, takže vše plně definuješ(což mě u grafickych programu vždy děsně štvalo, ale třeba jsem to jen neuměl). Má české kurzy přímo v programu s kterými jsem naučil modelovat i svou drahou polovičku, když si chtěla modelovat rozmístění nábytku v obýváku.
Pokud bys chtěl s čímkoli v SW poradit, klidně napiš.

edit: jinak filozofie kreslení je velmi podobná jiným 3D CADům, ovšem uplně jiná než u grafických 3d programů.

edit2: STL je v SW peklo, vše rozpolygonované, oprravdu se s tím obvykle velmi špatně pracuje (není se k čemu chytit)
Zahlcený funkcema nebudeš, menu je přehledně rozpoložkované, takže je to celkem intuitivní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 15:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2008
Příspěvky: 7230
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Děkuji za odpověď!
Jsou ta česká videa někde v nějakém "centru"? Já jsem nějaké našel, ale kdysi jsem kdesi viděl celý takový výukový videoportál a nějak to nemůžu najít..
R.

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 15:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 427
Bydliště: Zlín
Jsou přímo součástí programu. Naučit se modelovat podlen nich není problém. Občas jen člověk narazí na to, že se tak často neaktualizují, a tak se sem tam nějaký prvek jmenuje jinak, nebo je menu trochu jiné. Kurzy jsou interaktivní, tak to ukazuje kde se jaké tlačítko nachází.
Důležité je ale pochopit logiku modelování, aby se s modelem dalo trochu více pracovat, nejen lepit prvek za prvkem... a to je pak o zkušenostech a logickém přístupu. Ale i se základními znalostmi z kurzů vymodeluješ většinu věcí co chceš.


Přílohy:
Screenshot_2.jpg
Screenshot_2.jpg
[ 78.62 KiB | Zobrazeno 1731 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 15:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.2008
Příspěvky: 7230
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Jo tady je to! TO je co jsem myslel - díky, mrknu na to.
Mě jde o takové to základní modelování z profilů atd. A pak věci jako tloušťka stěny a podobně.

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.03.2016 10:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.9.2013
Příspěvky: 1383
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 38
tak jsem zkusil trochu seriózně znovu po čase ten FreeCAD. Je to proti SU stále takové klopotné, ale něco tam už trochu nazrálo ... stále mě otravuje potřeba přepínat do nějakého workbenche, přemýšlet co s čím jde a co ne, některé věci (jako rotace objektů) jsou strašlivě nepohodlně řešeny a jen stěží je člověk narotuje tak jak si představuje (ve srovnání s tím, jak jednoduše a intuitivně to jde v SU je tohle peklo na zemi). Ale nacházím tam pravda i hromadu užitečností. Ty největší pro takové to jednoduché domácí použití k 3D tiskárně jsou:
1) možnost návrh relativně snadno poupravit tím, že změním parametr nějakého kroku v hierarchii tvorby toho modelu ... tj. nemusím ručně dotesávat jako v SU, ale jednoduše změním nějaký výchozí parametr, rozměr, pohnu zpětně polohou nějakého prvku v konstrukci a je to - vše se promítne do výsledku.
2) výrazně spolehlivější výstup do OBJ/STL formátů ... na rozdíl od SU, kdy člověk nevěděl hodiny a minuty kdy tam najde nějakou chybu a odmítne export tak tady to je one click řešení.

Takže cesta - vymodeluji-vytisknu prototyp-poladím model-vytisknu-poladím model-.... je sice trochu klopotnější v prvém kroku, ale pak už to je rychlejší. Včera jsem zkusil takovou blbinku a celkem to bylo nakonec myslím poměrně efektivní zvláště při vychytávání a úpravách drobných much návrhu ... http://www.thingiverse.com/thing:1383211

Asi jej tentokrát nechám nainstalovaný trvale a budu uvažovat, na co který použít :)

p.s. třeba kluci neomylně šáhli po SU a bez vysvětlování byli schopní v něm za pár minut namalovat domky, auta a robůtky ale nad freecadem ohrnují nos :)

p.s.2: nemá někdo srovnání FreeCADu a AutoCADu? ... myslím z pohledu ovládání a logiky zda kdyby měl člověk možnost použít AutoCAD a měl by trochu natrénováno ve FreeCADu, tak zda to snadno pochopí a bude to hodně podobné, nebo je to úplně jiný způsob práce zase???


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.03.2016 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
to RiMr: Jestli máš přístup k SW, tak to je určitě ta lepší volba. Je to plnokrevný 3D CAD a to parametrické modelování je k nezaplacení. Polygonální sítě se dost těžkopádně editují a bývá to i pomalé. Lepší je modelovat v solidech a plochách, a pak to teprve exportovat do STL. Když si SW osaháš, uvidíš že ti to pak půjde bez problémů a rychle od ruky, včetně toho exportu do STL třeba po nějakých úpravách.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.03.2016 8:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 334
Bydliště: Blansko
RiMr píše:
Zdar,
taky řeším podobný "problém" - po rozchození 3D tiskárny a uspokojení prvních akutních potřeb 133 Designem jsem se začal rozhlížet po nějakém modelovacím nástroji. Mám v dosahu legální Cinemu 4D a SolidWorks a přemýšlím, který soft vybrat a tomu se pak věnovat, bez únavného přeskakování.
V C4D jsem kdysi jakési základy dělal, ale vždycky mě lákal ten Solidworks svým spíš strojařským než designovým (jako C4D) zaměřením. Samozřejmě jsem koukal na videa, ale z vlastní zkušenosti vím, že ta mohou být zavádějící.
Máte někdo se Solidworks zkušenosti? Jak je jeho filozofie odlišná od jiných softů? Dají se tam dělat i jednodušší věci bez zahlcení nepoužívanými funkcemi? Jak umí STL?
Dík!


Dovolím si přispět,
Cinema 4D je spis na ty animace, a organicky veci ( http://www.youtube.com/watch?v=ScagSaW4t0k , http://www.thingiverse.com/thing:845384 , http://pre09.deviantart.net/c3ca/th/pre/f/2012/046/d/e/buggy_by_mochr-d4ptt77.png . zkousel jsem delat boba a bobka v Solidworksu a na sestej pokus jsem to vzdal a sahnul po cineme kde to bylo doslova na par minut.
Solidworks je na technicky veci, tim ze si presne navolis rozmery, ktery jdou jednoduse uprvovat, skladat sestavy s vazbama atd. jde to i v cineme, ale v SW je to uplne jina liga. Bohuzel velka nevyhoda ze SW neumi pracovat s STL, umi dobre export, pro 3d tiskarny neni problem, ale import a uprava stl nejde, a to jsem zkousel ruzny postupy a je jednodusi namalovat dil znovu.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

koptera v SW
http://www.thingiverse.com/thing:954599

moje shrnuti:
cinema : pro organicke veci, postavicky, tam kde nezalezi na presnem tvaru
SW: pro technicke veci, zebirka, konstrukce, presne dily,

solidworks umi spoustu veci stejne jako cinema, ale pro uspokojeni ti staci zakladni funkce, vytahnout, protahnout , odebrat,... delam v solidu nekolik let i profesne a stejne umim tak 30% toho co ten program umi, pravda spoustu veci je tam k nicemu, ale i tak...

_________________
HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo
3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.03.2016 23:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ano, cinema je prioritně přispůsobena organickému modelování.
Já v ní pracuji cca 10 let.
Cokoli potřebuji vymodelovat přesně nemám problém.
Odhaduji, že naprostá většina lidí ovládá relativně dobře pouze jeden program, takže pokud srovnává s jiným,
tak vždy jeden umí daleko hůř.
Těžko pak srovnávat.
Jako nedostatek cinemy bych považoval nemožnost výpočtu délky křivek, objemů těles, možná pár dalších věcí.
Nicméně pro mne je klíčová rychlost modelování a intuitivní ovládání programu.
Pokud potřebuji přesný tvar jakékoli zakřivené plochy, tak lze velice rychle provést.
Většina programů svými možnostmi výrazně převyšuje naše potřeby modelování jak pro tisk, tak pro frézování.
Problém vidím spíš ve způsobu ovládání jednotlivých programů.
Já si zvykl na cinemu a když zkouším něco jiného jsem na nervy, když nemohu bleskově přepínat pohledy, točit jednoduše objektem
okolo určeného místa , měnit rychle průhlednosti, úhel nasvícení objektu, přepínat viditelnost objektů a řadu dalších věcí.
Jestli mám s něčím opravdu problém, tak sehnat přesné podklady pro modelované věci.
Většinu věcí tudíž stejně dělám z fotek a málo detailních skic.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz