Autor |
Zpráva |
HynX
|
Napsal: sob 18.11.2017 20:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.12.2008 Příspěvky: 605 Bydliště: Martin, Slovensko
|
tomashr:Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi
_________________ Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 18.11.2017 20:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
HynX píše: tomashr:Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi Blbě koukáš - rozdíl je jen 9 gramů Hlavně ale je ta tvoje připomínka poněkud mimo mísu - Rimmer píše o potřebě dovážit 100 gramů, ty to samé, takže i kdyby byl rozdíl opravdu 35g, tak to stejně nesedí ani náhodou. Proto se snažím zjistit, kde může být příčina tak velkého rozdílu, smysl by dával podstatně těžší trup a ocasní plochy, to by s těžištěm zacvičilo, ale zdá se mi to přeci jen trochu moc - úplně nechápu
|
|
Nahoru |
|
|
HynX
|
Napsal: sob 18.11.2017 21:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.12.2008 Příspěvky: 605 Bydliště: Martin, Slovensko
|
Juj, mas pravdu. Som narychlo kukal a hned sa mi nezdali tie vysoke hmotnosti oboch motorov Neboj nechapeme to viaceri s tou hmotnostou, uvidim ako to bude pri dalsom spite. Teraz mam vytlaceneho Messerschmitta a tam to zatial vyzera ok, len som ho este neosadil elektronikou, uvidi sa potom.
_________________ Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 18.11.2017 21:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
ME109 (T i F) mi vyšly těžištěm dobře i s tím "ECO" motorem D3530. Co se týče Spita, tak já mám teď nového z PETG, což je materiál o něco těžší, tak uvidíme, jestli to nepovede k posunu těžiště. Ale ještě to nemám připravené k osazení (tisk ano, ale tohle je zase barvený model, což zabere nějaký čas).
|
|
Nahoru |
|
|
von boberov
|
Napsal: sob 18.11.2017 21:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.7.2010 Příspěvky: 1095 Bydliště: vesničan v okr.ZR
|
Se vetřu s dotazem Máte nějakého oblíbeného, vyzkoušeného výrobce PLA filamentu , nebo je to jedno co člověk pořídí
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 18.11.2017 21:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Jestli to chceš na letadla, tak mi z toho, co jsem dosud měl, připadá nejlepší Mladeč, pro specifika thinwall objektů při vyšší teplotě ostatní varianty asi mírně překonává. Pokud to byl dotaz obecný spíš na "normální tisk", tak tam nevidím nějakou jasnou převahu určitého výrobce.
|
|
Nahoru |
|
|
HynX
|
Napsal: ned 19.11.2017 11:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.12.2008 Příspěvky: 605 Bydliště: Martin, Slovensko
|
tomashr: Z Pet-g od Mladce tlacim bezne. Skusal som z neho vytlacit chvost zo spita. Je pekny, paradne to drzi, akurat mi to pride viac ohybne/gumove. Sa obavam, ze cele lietadlo by sa mohlo z petg "vlnit" vo vzduchu. Potom poreferuj skusenosti taziska a letovych vlastnosti, dost ma to zaujima. Cim si lepil Pet-g?
von boberov: PET-G aj PLA pouzivam Mladec a som velmi spokojny. Kdesi som cital, ze PET-G od DevilDesign je lepsi ako Mladec (netaha tolko vlakna pri tlaceni). No co som mal vzorku, tak som nepostrehol nejaky rozdiel.
_________________ Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 19.11.2017 12:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
PETG se lepí normálně vteřiňákem jako PLA, nevidím problém. Výhoda proti PLA je v tom, že se model nezkroutí na slunci (to se u PLA stane, bohužel ověřeno osobně) a pak se taky daleko lépe tmelí a brousí, což je výhoda, pokud to chceš barvit. Pevnost mi nepřijde tak zlá, je to opravdu víc "gumové", ale neřekl bych, že by to muselo za letu vadit, uvidí se v praxi...
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: ned 19.11.2017 15:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
u petu se me zamlouva ze se da po prebrouseni prefouknout horkovzduchem a ono to zase chytne takovy ten pekny "po tiskovy" lesk. Zkousel to nekdo s PLAckem ? Pozor - nezkouset na kridlech a tenkovrstvych plochach
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: ned 03.12.2017 17:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
zdar, chystám se na stavbu elektrovětroně a chtěl bych na některé díly využít 3D tisku.Konkrétně to budou mj.žěbra.Chtěl bych zjistit pár prasktických zkušeností,tzn. jaký filament,tlošťku žeber a jak hodně vylehčit ohledně pevnosti a hmotnosti.... Model bude něco jako RCEX- lamin.gondola+ uhlíková trubka,ale jen na rekreační lovení termiky.Rozpětí 2-2,3 metru,hloubka profilu křídla 170-190 mm,potah folie nebo vlies.Žebra budou páskovaná 1mm balzou,kvůli potahu. díky
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 03.12.2017 19:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Žebra jsem zkoušel, asi optimum ABS a dělat jako stará Modela, tedy tenká vrstva v kuse (třeba 2 vrstvy tisku, tedy cca 0,5mm) a pak kus zvedlého okraje, kde je jen perimetr, celkem třeba 2mm. Jde to krásně nastavit v Simplify3D.
Akorát počítej s tím, že to je krásné, přesné, jednoduché a funkční, ale proti balsovým prostě těžší. Pro rekreační model to ale nemusí vadit.
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: ned 03.12.2017 21:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
0,5mm,neni to málo?S tím že to bude těžší mež balza počítám. Jak si takové křídlo z vytištěných žeber stojí při celodenním poletování na slunci,negumovatí?
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 03.12.2017 21:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
To záleží na modelu, ale podstatné je, že tam máš ještě ten rámeček kolem, 0,5mm je jen "stojina". Ale to je na tobě, počet vrstev je libovolný. Ad slunce - podstatné je právě to ABS (možná by šlo PETG), PLA by mohlo mít problém.
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: ned 03.12.2017 22:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
dík za informace,zkusím pár žeber nakreslit s plnou"stojinou" a pár s vylehčením,vytisknu a uvidim jak se to bude tvářit
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|