petrcorrado píše:
tak ona ta F16 tak trochu oštěp je. Není to dobrá volba pro tištěný model, kde se zápasí s hmotností. Volil bych více křídelnatější předlohu, ale tak zase body za odvahu...
Dovolím si nesouhlasit.
Pokud jde o přistání, dá se s ní sedat jak do peřin. Je potřeba zvednout čumák a pohrát si s plynem. Sedá na podstatně kratší vzdálenost a při mnohem nižší rychlosti než třeba Albik. Neříkám, že to umím , ale párkrát se mi to už podařilo s tou menší, ale hlavně na simulátoru. A ten tvrdší přistání neodpustí.
Startuje taky na mnohem kratší vzdálenosti bez rizika pádu po křídle. Prostě buď se zvedne, nebo ne, ale pokud se zvedne, tak pak už letí.
Na rozdíl třeba od Mirage díky plovoucí výškovce je citlivější a razantněji ovladatelnější výškovkou.
U křídel je malý nárok na pevnost. Lepil jsem pouze na tupo vteřiňákem a v pohodě. O tenkém profilu ani nemluvím. Ten se prohýbá jen se na něj křivě podívám. Plošné zatížení mi vyšlo 93 g/dm2 , což je výrazně méně, než u stejně dlouhého Albika - tam jsem se dostal na 108 g/dm2.
Ano vypadá jako šipka, v záletu je člověk hodně opatrný a asi budu ladit těžište, ale jinak na první let jsem byl opravdu spokojen.
"křídlatější" modely ztěžknou výrazně křídly a požadavkem na jejich pevnost. Jejich zranitelnost při horším přistání a zavaděním křídlem o zem
pak zpravidla znamená v kombinací s vyšší přistávací rychlostí poměrně značné poškození.
Konce křídel , které jsem zatím nedělal, lze udělat snadno oddělitelné, takže samotný šíp i v této situaci bude dle mého odolnější.
Jediné co musím při přistání udělat správně a to je věc odhadu a vylítanosti s daným modelem - zabrzdit jí v klesavé zatáčce před přistáním a jemně přidat plyn před dosednutím. Vlastní let je jak po kolejích. Jenže mě se trochu tentokrát klepaly pazoury
.
Jo a ještě dodám, že jsem nepoužil zatím klapky - ty docela pomáhaj.