Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 866 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 58  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 10:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.8.2007
Příspěvky: 382
Bydliště: Blansko
Po vytištění dílů na Stearmana od 3D Lab jsem přemýšlel, jak lepit jednotlivé díly křídla, které nemají vymezovací zámky a při použití vteřiňáku je to docela adrenalin. Při různých experimentech jsem přišel k docela zajímavému řešení - jako dobré rozpouštědlové lepidlo se mi jeví debonder Bolt. Výhody jsou zřejmé: dá se nanášet štetečkem velmi přesně, nepřidává do slepených ploch žádný materiál, který by vyhřeznul po stisknutí dílů k sobě, doba pro ustavení jednotlivých dílů je delší atd.

Vyzkoušel jsem následující postup lepení:
- dosedací plochy lehce zdrsnit smirkem (ale není nutné)
- na dosedací plochy (pokud je předpoklad delší doby lepení) nanést opatrně debonder, nechat zavadnout tak, aby plocha nebyla lepivá (toto dělám pro jistotu, asi není nutné)
- na dosedací plochu u odtokové hrany nanesu debonder a okamžitě přiložím druhý díl
- pečlivě srovnám oba lepené díly a držím asi minutu
- do spáry mezi oběma díly (začínám horní stranou profilu) štětečkem nanáším debonder. Během aplikace netisknout k sobě díly silou, spíše dovolit nepatrnou spáru, aby debonder mohl spolehlivě vzlínat
- podobně pokračuji na spodní straně křídla
- pokud je všechno v pořádku, opatrně přetřu spoj ještě jednou debonderem

Výhodou tohoto lepení je čistý a vzhledný spoj.
Zatím jsem tímto způsobem slepil dvě letadla, pevnost spojů se zdá být minimálně srovnatelná s použitím vteřinového lepidla. Pro tisk používám filament od pana Zahradníka a Mladeč, nevím, jak se budou chovat materiály jiných značek.
Musím ale upozornit, že nemám dlouhodobou zkušenost s tímto způsobem lepení a tak nevím, jak se bude spoj chovat třeba za rok.

Ivoš


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 16:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7538
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Ještě by to chtělo matroš, z kterýho je to tištěný. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 17:03 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3012
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
lepím vteřiňákem tak, že si udělám větší kapku na voskový papír (prostě nalepím na stůl kousek oboustranky)
Do té namáčím oceloví hrot . Tím pak dostanu do spáry velmi malé množství vtěřiňáku , bez toho, abych něco umatlal.
vteřiňáku se dostane do spoje málo, takže nikam neteče - Ani po rukách .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 17:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.8.2007
Příspěvky: 382
Bydliště: Blansko
Celeron píše:
Ještě by to chtělo matroš, z kterýho je to tištěný. :wink:

Samozřejmě jsem měl napsat PLA; s lepením ABS problémy většinou nejsou. Ale díky za připomínku.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 17:40 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 193
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
Kup si Teflon. aplikátor pro řídké CA a nebudeš mít problém se zapatláním a hlavně ani se zasycháním uzávěru, neboť ho pak necháš napořád otevřený :) Kdo nezkusí neuvěří.

https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=0573

P.S. Na hustý sekunďák je taky aplikátor, takže pokryješ obojí lepení řídký/hustý ...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 22:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7538
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Nebo si kup v lékárně injekční jehlu 0,6-0,8 mm, nasaď na flašku vteřiňáku a máš aplikátor za kačku. Nevím, zda to jde na úplně všecka balení vteřiňáků ale na plochý Soundaly určitě. Eliminuješ tím taky věčný problémy s postupným zasycháním vteřiňáku na konci aplikátoru. Když ta jehla zaschne, nebo je zvenčí zapatlaná, vemeš plynovej zapalovač a opálíš jehlu plamenem. Trvá to tak 2-3 sekundy. Při určitý teplotě to udělá "puf" z jehly vyletí asi 1-2 cm plamínek a je naprosto čistá zvnejšku i zevnitř. :wink: Po vypálení vychladne za pár sekund a můžeš zase vesele lepit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 12:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 193
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
za rok a půl po nasazení mi aplikátor od Hořejšího ještě nezaschl ....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 12:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5446
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
pouzivam tende https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=1309 a musim teda rict ze uz me zaschnul posledni milimetr. Ale myslim ze jsem si tuknul o plochu nafouknutou akceleratorem. Jde to bud vymackat a nebo se ty dva milimetry riznou a jede se dal.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: stř 27.06.2018 13:12 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.10.2005
Příspěvky: 179
Bydliště: Kostelec u Jihlavy
Ferdasek píše:
Jestli ještě můžu názor k modelům od 3D LabPrintu. Zatím jsem vytisknul čtyři a z toho tři zalítal. Ve vzduchu se chovají dobře všechny - Spitfire, Easy Max i Thunderbolt. Messerschmitt čeká, až seberu odvahu.. Co se týká tisku, mám Rebela II a moc mi vyhovují S3D factory soubory. Vyberu si z nich pár dílů, nahradím Profily a vytisknu. Tisk mi teď vychází cca o jeden až dva gramy těžší - u velkejch dílů - než podle manuálu a nespěchám, takže se to tiskne tak o 20% doby déle než podle původních S3D souborů.
Velký obdiv ke konstrukci - zajímalo by mě, v čem je to vytvořeno? Zkouším Blender a Cubify Design a obojí má svoje "mouchy" - u Blenderu asi spíš tím, že s ním stále trochu bojuju...
Ještě poznámka k P38 - V manuálu k P38 by měla být na straně 12 asi prohozená váha u střední menší části křídla (cca 27 g) a u druhé části motorové gondoly (cca 56 g)? Nebo se pletu ?
Tisknu z PLA od různejch výrobců původně od Fillamentum a teďka Esun a Devildesign... Tisková podložka - teďka ta modrá umělá hmota z hobbykingu. Na jedné jsem vytisknul už asi tři letadla a zatím stále OK.

Zdravím,
Prosím o info, jestli by byla možnost z dodaných souborů vytisknout ero a kolik by to stálo
Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 916
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Ja to delam v solidu, ale ma to svoje mouchy...dost much :D


Přílohy:
IMG_20180628_060406.jpg
IMG_20180628_060406.jpg
[ 36.9 KiB | Zobrazeno 635 krát ]

screenshot.jpg
screenshot.jpg
[ 127.98 KiB | Zobrazeno 635 krát ]


_________________
Taranis X9D+
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10014
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Blacksite píše:
Ja to delam v solidu, ale ma to svoje mouchy...dost much :D

Předpokládám že myslíš SolidWorks, jaké to má mouchy? To je přece docela slušný profesionální CAD.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 13:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 916
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
jojo, presne. Uprimne bych rekl ze Inventor je intuitivnejsi, solid mi prijde proste hloupejsi. Ve skole a doma jsem delal v Inv. pak prisel do prace a je tu solid a vazne je proste hloupejsi, ale dost se to zlepsilo od verze 2011 :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10014
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Předpokládám, že všechno děláš jako plochy (surfy) a tu skořepinu s určitou tloušťkou děláš offsetem od výchozí plochy. Pokud je ta výchozí plocha hladká, nemůžou vznikat rozdíly v síle. Nemáš někde špatně nastavenou toleranci celého SW, nebo při vytváření toho offsetu? Běžně se dá konstruovat s přesností na 0,001mm a problémy v odchylce tvaru můžou vznikat jedině na malých rádiusech, když je offset větší než poloměr zakřivení a dochází ke křížení ploch, ale většina CADů to dokáže korigovat, nebo alespoň zobrazí varování. To, jestli máš rozdíly v tloušťce můžeš přece snadno změřit. SW nijak neovládám, ale pokud nemá přímo funkci na měření vzdálenosti ploch, můžeš přes plochy udělat řez rovinou a změřit vzdálenosti na řezových křivkách. Problém bych ale hledal v nastavení těch tolerancí. To jak pak Simplify spracuje STL, nedokážu posoudit, ale může to souviset s jemností (velikostí trojúhelníků) toho STLka a nastavením jeho parametrů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 14:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 916
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
No v tom to nejspis bude, nedelam plochy, s plochama jsem nikdy nedelal a neumim delat :D klidne to muze bejt tim...jinak s tema trojuhelnikama to bylo docela trefa do cernyho, mel jsem nastavenou hrubou "jemnost" :roll: vyzkousim jemnou a uvidim

EDIT: hele asi jsi vyresil moje veskere problemy se simplify :D ted to nakrajelo uplne skvele 8O 8O

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 14:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 450
Bydliště: Zlín
S3D dobre funguje prave s modely vytvarenymi z ploch, pak dela plochu jako 1 perimetr a nikde nezdvojuje, zkus si model prevest na ciste plochy, mozna se to jeste posune dal.


Naposledy upravil qeex dne čtv 28.06.2018 14:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 866 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 58  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Patas_ a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz