Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 75  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2019 20:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
tomashr píše:
moc nechápu, co máš pořád s tou malou pevností PLA ve spoji vrstev :?
.


Záleží jak testuješ a jak silné stěny. Čím silnější perimetr, tím je pevnost lepší.
u 0,2 mi PLA drží hůř jak ABS , ale po vrstvách roztrhám i 0.4. Drží to lépe v uzlu - nějaké napojení výplně, nebo výztuhy- tam to popraská mimo vrstvu.
Ale když udělám zkušební válec jen jeden perimetr bez výplně, odvinu to . To u petka neodvinu a při větší síle to rozštípu naprosto mimo vrstvy.
Loni jsme si s klukem porovnávali tisky a on byl nadšenej, jak mu to drží a já si pořád stěžoval. Moje tisky vydrželi víc . Jeho jsem rozebral jak nic.
A to podotýkám, že na PLA z důvodu lepší soudržnosti vrstev foukám asi jenom 30% výkonem větráku. Jen tak, aby se dalo tisknout.
Nemám vyzkoušeny různé materiály, protože z PLA tisknu jen formy a pouze pár kusů. Ale zkoušel jsem Mladeč stříbrnou a DD stříbrnou.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 8:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5639
Bydliště: Praha ČR
Tak thinwall se nejlépe spojí úplně bez ventilátoru, u 3Dlabprint je to standardní nastavení... Ale i s ventilátorem to jde celkem slušně.
Jinak jak říkám - když je díl křídla z vhodného materiálu, tak prostě po vrstvách nepraská, nejvíc praskne mimo... Já se s tímhle v minulosti taky pral, třeba ten starý ME109T, co je v mé galérii, je sice hezký, ale u něj se vrstvy občas rozcházejí. Ale je to spíš historie, v současné době spojování vrstev (pro 0,4mm) fakt nevidím jako problém, jiné věci mně štvou daleko více 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 9:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já jsem na Rebelovi ofuk tisku úplně zrušil. Jestli jsem ho při tisku potřeboval jednou, tak to je asi tak vše. Když tisknu něco prťavýho, kde by bylo nutno chladit, tak přidám na druhou stranu bedu druhej kus a nebo něco jinýho a přejezdová doba stačí na ztuhnutí vrstvy. Možná že by to mohlo vadit při tisku opravdu malýho dílu "vase" ale zatím jsem na takovej tisk za 4 roky nenarazil.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 10:23 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.12.2019
Příspěvky: 8
já tisknu z karuší na síťovinu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 13:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19441
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
topgan píše:
já tisknu z karuší na síťovinu
?????

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 14:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5639
Bydliště: Praha ČR
Celeron píše:
Já jsem na Rebelovi ofuk tisku úplně zrušil. Jestli jsem ho při tisku potřeboval jednou, tak to je asi tak vše. Když tisknu něco prťavýho, kde by bylo nutno chladit, tak přidám na druhou stranu bedu druhej kus a nebo něco jinýho a přejezdová doba stačí na ztuhnutí vrstvy. Možná že by to mohlo vadit při tisku opravdu malýho dílu "vase" ale zatím jsem na takovej tisk za 4 roky nenarazil.


Tohle mi takto zobecněně pojaté přijde s prominutím až snad jako nesmysl - věcí z PLA, které bez ofuku nevytiskneš je spousta. Nebo jen za cenu fakt brutálního zpomalení tisku, ale to pokládám za neakceptovatelné...
Ono ani u toho thinwalu tu radu "tisknout bez ofuku" nelze použít vždy - příklad Corsair ve vase mode se tiskl vesměs bez ofuku, ale jeho křidélka už trochu foukat potřebovala, kvalita tím hodně narostla. ¨
Samozřejmě, že není ofuk nutný úplně vždy, popravdě si ale kladu otázku z opačného konce, totiž zda mne mimo právě thinwall napadá jediný příklad situace, kdy by jeho vynechání bylo (u PLA) jednoznačně ku prospěchu věci...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 15:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
tomashr píše:
Tak thinwall se nejlépe spojí úplně bez ventilátoru, u 3Dlabprint je to standardní nastavení...


To jsem nikdy nezkoušel, ale fakt je že z pla tisknu spíš vyjímečně. Bez ofuku to bude držet určitě líp - zkusím.
já zkoušel i chladit a tisknout ve vytopené komoře na 35-38 °C.
řekl bych, že všeobecně vyhovuje, když se předchozí vrstva ochladí pouze tak minimálně, aby se nezbortila s nalepením další.
To taky vysvětluje, proč se pevnějši spára tiskne s většími tryskami a malými je problém.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 17:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
tomashr píše:
přijde s prominutím až snad jako nesmysl - věcí z PLA, které bez ofuku nevytiskneš je spousta.

Tak dej nějakej příklad na podporu svýho tvrzení. Já ofuk na PLA prostě nepotřebuju, jde to vždy zařídit jinak.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 18:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5639
Bydliště: Praha ČR
Celeron píše:
ičkama
Tak dej nějakej příklad na podporu svýho tvrzení. Já ofuk na PLA prostě nepotřebuju, jde to vždy zařídit jinak.


A vytiskneš třeba něco jako hrad s malými štíhlými věžičkami (a zejména tu poslední nejvyšší)? To je přesně to, kde je ofuk hodně podstatný...

Ale druhá věc je rychlost - to tvoje tvrzení "jde to vždy zařídit jinak" totiž moc neberu, pokud ti dává smysl se zbavit se ofuku za cenu snížení rychlosti na 30%, tak mně tohle prostě smysl nedává...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 09.12.2019 22:05 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Celeron píše:
Tak dej nějakej příklad na podporu svýho tvrzení. Já ofuk na PLA prostě nepotřebuju, jde to vždy zařídit jinak.


cokoli v jednom perimetru velikosti obvodu odhaduji kolem 10 cm. Konusové věci do špiček, trubičky, malé krabičky.
Menší věci nelze tisknout bez ofuku ani z Petka. Trubička třeba průměru 2 cm tryskou 0,6, nebo 0,8. Taková trubka lze vytisknout z petka skoro nezničitelná,
ale ne bez ofuku - teda pokud ji nebudu tisknout nějakejma rychlostma třeba 3 mm/s. Delší mosty taky ne. Prostě ofuk u tisku je výhoda, kterou nemá
smysl odstraňovat.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: stř 11.12.2019 21:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.1.2012
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
Ahoj. Nevíte, jestli existuje 3D tisknutelný model házedla pro kruhový hod (DLG, F3K i menší)? Našel jsem různé modely s motorem, relativně těžké větroně a neřízená házedla, ale pro kruhový hod nic, Je tam problém s pevností? Nechci nic na závody, jen na běžné polétání za domem pro mírně pokročilého začátečníka, do ruky přistávat neumím. Mohla by to být i kombinace 3d tištěných dílů a uhlíkové trubky. Mám doma několik DLG házedel (spíš menších, 1-1.25m), ale všechna jsou teď ve stavu, kdy by vyžadovala větší opravu. Tak jsem si říkal, že než se do toho pustím, nebo než bych kupoval něco nového, prozkoumám možnost 3D tisku.

Díky za tipy.

Honza

_________________
Funtic, Floater Jet, Mini Vertex, Mini Vertex E, HobbyKing Mini DLG, EasyCopter Colibri V4.5 Pro


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 13.12.2019 9:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5639
Bydliště: Praha ČR
Neexistuje a ani to není (zatím?) reálné... Existují nějaké modely ve velikosti házedla, ale jednak těžké (minimum někde u 400g, ale typicky spíš nad 600g) a za druhé pevnostně spíš na elektropohon než na razantní hody.

Samozřejmě pokud by sis stavěl sám (nějaká vlákna tu jsou), tak udělat tištěná žebra a další věci reálné je, ale dotaz chápu jako "plně tištěné" a to zatím fakt ne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 18:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.1.2012
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
tomashr píše:
Neexistuje a ani to není (zatím?) reálné... Existují nějaké modely ve velikosti házedla, ale jednak těžké (minimum někde u 400g, ale typicky spíš nad 600g) a za druhé pevnostně spíš na elektropohon než na razantní hody.

Samozřejmě pokud by sis stavěl sám (nějaká vlákna tu jsou), tak udělat tištěná žebra a další věci reálné je, ale dotaz chápu jako "plně tištěné" a to zatím fakt ne.


Díky.

Mně by nevadilo ani křídlo potažené fólií, něco mezi Kraga Tere a Kraga Kodo.

Pro zajímavost. Tady píšou o letadle Eclipson model V z materiálu LW PLA, které mi při rozpětí 1.3kg vážit 380g (včetně motoru a velké baterky, což házedlo nepotřebuje, místo trupu může být uhlíková trubka atp.) To už se zdá být nadějné.

Honza

P.S. Zatím tedy ještě počkám a zkusím mezitím opravit svůj Mini Vertex a Hobby King Mini DLG. Když to nepůjde, koupím nejspíš Libelle.

_________________
Funtic, Floater Jet, Mini Vertex, Mini Vertex E, HobbyKing Mini DLG, EasyCopter Colibri V4.5 Pro


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: sob 14.12.2019 21:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Poradíte prosím někdo s nastavením specielní finty v Simpify3D?

Tisk křídla s potahem o tloušťce perimetru 1.
Chtěl bych na jinak odladěném nastavení u spodku a u vršku přidat několik vrstev s tloušťkou 2 (tj. dovnitř přidat zesílení), aby se to jednak lépe lepilo a jednak by ten okraj každého dílu byl zpevněný.

Děkuju za tip!

Edit: Asi Tools - Variable settings wizard?

Edit2: Ano, ty Variable settings wizard to řeší. Roseká se díl na 3 kusy, a prvnímu a třetímu se dá Outline-Perimeter Shels =2, a tomu prostřednímu kusu se nechá 1.
Hotovo, vyřešeno.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 16.12.2019 10:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 24.8.2014
Příspěvky: 94
Bydliště: Vyškov
Nebo jde udělat víc procesů, třeba první od 0 do 2mm - 2 perimetry, druhý od 2mm nahoru - 1 perimetr (Edit Process Settings - Advanced - Layer Modifications)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 75  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz