Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 75  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 16.12.2019 15:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6796
Bydliště: Písek, ČR
To je to samé. Ten Variable settings wizard to rozseká na více procesů, které pak vypadají přesně tak jak píšeš.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 16:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nejen lítací modely se tisknou. :) Tohle jsme s kámošema spáchali jako dárek k odchodu jednoho soustružníka do penze. Přes 30 hodin tisku, něco kitu a barviček. Tipněte si točnej průměr a dýlku. :wink:


Přílohy:
hajtra.jpg
hajtra.jpg
[ 50.72 KiB | Zobrazeno 1712 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2019 17:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2008
Příspěvky: 5060
Bydliště: CA
Momentálne je zaujímavá cena na LW-PLA...
https://colorfabb.com/lw-pla-natural
Doprava na slovensko ma vyšlo 13E cez DHLku

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: sob 21.12.2019 20:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 362
Bydliště: Strakonice, ČR
Celeron píše:
Tipněte si točnej průměr a dýlku. :wink:

Max průměr 20mm a točná délka 40mm?

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: sob 21.12.2019 23:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Trochu víc, asi tak 2,5 x. :wink: Lože je od převodový skříně na konec vpravo za koníkem dlouhý 185 mm a průměr univerzálky je 24 mm.
Tisknul jsem to z PLA (praskla na to celá cívka) s infillem jen 10% a aby nebyly vidět dolíky, tak na 5 perimetrů. S větším infillem to vycházelo na šílený časy kolem 45 hodi. Aby se to vešlo na 200 x 200 x 180 mm a nemusely být podpory, tak to bylo rozřezaný a tištěný z asi 15 dílů.
Předání a chlastačka už proběhla, soustruh se líbil akorát byl vznesen dotaz, kde je kabel na připojení do sítě. :)
Jo a možná se někdo divíte nad bílou barvou soustruhu. V tý fy mají opravdu všechny stroje nastříkaný na bílo. Praktické, co? :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 9:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3607
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
To že tisknu formy na laminování jsem už psal. Nicméně teď jsem odzkoušel poměrně rychlý postup výroby takové formy.
Tisk PLA 2 perimetry s výpní kolem 10 % . Tr 0,4.
Lehce přebrousit a natřít trochu naředěným laminačním epoxidem nitroředidlem. Zvýší se tím přilnavost k PLA.
Pak už je to jenom přebroušené a přeleštěné. Nic víc, žádné opakování, tmelení a podobně.
Epoxid se krásně spojí a zateče do PLA. Není znát po obroušení, kde se epoxid probrousil na PLA.


Přílohy:
_1010117.JPG
_1010117.JPG
[ 53.14 KiB | Zobrazeno 1376 krát ]


_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 10:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19422
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
To vypadá velmi dobře. Zkusím takto stvořit kopyto na vakuování, na kusovku by to mohlo tepelně vydržet.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 10:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5637
Bydliště: Praha ČR
jyrry píše:
To vypadá velmi dobře. Zkusím takto stvořit kopyto na vakuování, na kusovku by to mohlo tepelně vydržet.


Pokud počítáš s vyšší teplotou, tak se proti PLA v tomto parametru docela o dost posune PETG, přitom se tiskne podobně bezproblémově z hlediska smršťování a daleko lépe se brousí...
Na laminování bez temperování má přeci jen PLA, své klady, tiskne se ještě o trochu lépe, při tisku má nejméně škodlivin , je levnější, atd., nicméně zrovna v odolnosti proti teplu o něco horší je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 11:14 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3607
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
PLA právě tou tvrdostí je právě výborný, protože se zachová přesnost formy a ubývá spíš epoxid. U petka to odzkoušené nemám, je měkčí na broušení a víc chlupatí. Předpoklad je brousit pod vodou a smyslem je právě tisk neprobrousit, ale vyplnit a vyhladit ve spárách.
Temperuji běžně na 36 - 38 °C a není problém.
Ušetřená práce je taky právě v přímé výrobě té formy.

Používat vysoké teploty stejně asi nemá moc smysl s ohledem na roztažnost plastů

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 11:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5637
Bydliště: Praha ČR
Při broušení pod vodou to asi bude v pohodě, hlavně pokud jak píšeš spíš "leštíš epoxyd" než přímo PLA. Ale jinak se PLA brousí fakt "kurva blbě", právě proto, že stačí trochu zatlačit a už se začne tavit a "žmolkovat", PETG se brousí z mého pohledu lépe.
Jinak ale tohle je spíš na jyrryho, jak moc se to při jeho postupu vakuování nahřeje. Pokud do řekněme 40st, tak je to pohoda. Pokud by se ale dostával někam k 60st, tak se PLA začíná vyloženě bortit docela rychle, PETG snese minimálně o 15, ale spíš 20st více...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 14:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19422
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
tomashr píše:
... jak moc se to při jeho postupu vakuování nahřeje...

No právě; co jsem zatím vakuoval, nepředehříval jsem kopyto a to se ohřálo jen velmi málo od nahřáté folie.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 15:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2005
Příspěvky: 910
Bydliště: Kľačany, SK
jyrry píše:
No právě; co jsem zatím vakuoval, nepředehříval jsem kopyto a to se ohřálo jen velmi málo od nahřáté folie.


Jyrry, z 3D tlačou robíš kopytá aj na kabíny? Ako ich povrchovo upravuješ aby sa postupne vrstvy nepretlačili do lisovaného dielu?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 23:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8325
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
dudaj píše:
teď jsem odzkoušel poměrně rychlý postup výroby takové formy.
Tisk PLA 2 perimetry s výpní kolem 10 % . Tr 0,4.

To je zajímavý. Ten soustruh jsem tiskl s parametry jak píšeš a musel jsem ze dvou přidat všude na 4 perimetry. Jinak byly na povrchu lehký prohlubně v "dírách" infillu, asi nějaký teplotní "vtažení". Tisknul jsem Rectilinear, Honeycomb mi vychází o cca 20% delší tisk. Používáš nějakej jinej infill?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: úte 24.12.2019 0:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19422
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
flyhawk píše:
... robíš kopytá aj na kabíny?

Právě že 3D tiskem jsem to ještě nezkoušel, zatím jen třeba balzový blok, nebo sádrový odlitek.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: úte 24.12.2019 10:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3607
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Celeron píše:


Používám honeycomb v podstatě pouze.
Prohlubně sem nezaznamenal a tisknu tak 35 - 40 rychlost perimetru.
overlap 3 % a míň.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 75  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz