kroxigor
|
Napsal: ned 31.12.2017 23:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 4.6.2007 Příspěvky: 3115 Bydliště: Středočesko, ČR Obrázky: 0
|
Půl kila CFka už jsem vytisknul a kilčo woodu + testovací kousky brasfilu a podob. materiálů
_________________ Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: pon 01.01.2018 1:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Jaký CF jsi tisknul? Já si koupil od Mladče tu jejich PETG+CF, tisknu to jako PETG a je to velice slušné. Tisknul jsem nerez či tvrzenou tryskou co nabízí Průša, jen jsem si jí koupil přímo u e3d a i tak vyšla levněji.
|
|
Nahoru |
|
|
kroxigor
|
Napsal: pon 01.01.2018 14:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 4.6.2007 Příspěvky: 3115 Bydliště: Středočesko, ČR Obrázky: 0
|
Jo PM CFJET v podstatě už jiné plasty než české PM a Fillamentum nepoužívám.
_________________ Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: ned 25.03.2018 13:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
tak jsem vyzkousel svarovani ABS pomoci treni/promiseni a slape to uplne luxusne. Je jasne ze to neni na plosne dily ale jako zpusob vyplneni napr. mezer mezi lepenymi dily super. Rekl jsem si ze kdyz tak muzou svarovat SLS tak to pujde i pro model Vemete kousek struny a upnete ho do dremelu nebo jineho takoveho cajku. Roztocite a konec prilozite mezi dva spojovane dily. Stane se to ze teplo z treni natavi oba dily i strunu v dremelu. Tu pritlacujete takze roztaveny plast udela peknou housenku a vyplni pripadnou mezeru mezi dily. Zaroven to oba materialy smicha Za me to ziskalo plny pocet bodu a v pripadech kdy se to bude hodit to rozhodne budu pouzivat. Je jasne ze je to specificke ale pouziti to najde
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 25.03.2018 16:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já jsem takhle nastavoval v soustruhu POM-ku kulatinu 28 mm. Větší nebyla jak v koníku upnout. Jednu napevno, druhou točíš a pomalu přitlačuješ. Až se udělá na spoji tekutá boule, zastavíš a domáčkneš a necháš schladnout. Zkoušel jsem svar odsoustružit a lunkr ani bubliny v něm nebyly.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: čtv 17.05.2018 14:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Ahoj,
pořídil sem si 3D tiskárnu Tevo Tornado, což je vlastně klon Creality CR-10.
Akorát trošku bojuju s nastavením. Dal sem tisknout loďku a moc se nepovedla. Asi se to všechno tisklo moc rychle. Doporučíte pro slic3r nějaké výchozí nastavení pro první testy? Tisknu z PLA esun z HK. Teplotu mám 200 a 50.
Něco jsem zmenšil podle oka a jedu pokus č.2
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 17.05.2018 15:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Nikde není psáno, že teploměry ukazují přesně . Navíc každý výrobce a každá barva může chtít něco jiného . Každá velikost a členitost modelu také rozhoduje o nastaveních. Takže přeji mnoho úspěchů v počátečních testech. Prokousej se manuály na slic3r a testuj . Jiné rady nepomohou . Možná na jeden objekt, ale stejně musíš pochopit závislosti v nastaveních. Ve hře je rychlost, akcelerace, průtok, velikost trysky , teploty , chlazení a vlastnosti materiálů různých výrobců .
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: čtv 17.05.2018 16:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Na druhý pokus se mi povedlo jakš takš vytisknout lodičku. Závyslosti bych rád pochopil, ale nevím která se jak projevuje. Chtěl sem jako další vytisknout držák na cívku filamentu, ale ta první vrstva se začala krabatět a nevím jak to ošetřit. Viz poslední foto na rajčeti. https://dracekvo.rajce.idnes.cz/3d/A ještě sem se chtěl zeptat. Z trysky se mi začáná vytlačovat filament už při nahřívání. A pak se mi většinou neudělá ta prvotní čára kolem objektu. Čím by to mohlo být?
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: čtv 17.05.2018 17:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
dracekvo píše: A ještě sem se chtěl zeptat. Z trysky se mi začáná vytlačovat filament už při nahřívání. A pak se mi většinou neudělá ta prvotní čára kolem objektu. Čím by to mohlo být? To je normalni, ta cara kolem objektu je prave proto aby se ustalil proud materialu po startu. Pokud ti vytece vic tak to znamena ze mozna tisknes na moc velkou teplotu ale taky to muze byt ok a proste jen musis pridat dalsi smycku kolem tisku (specialne pokud je to male)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 17.05.2018 17:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
dracekvo píše: Z trysky se mi začáná vytlačovat filament už při nahřívání. A pak se mi většinou neudělá ta prvotní čára kolem objektu. Čím by to mohlo být? To mě dělá některej filamant taky. Můžeš si nastavit v konfiguraci slicru v položce Skirt/Loops větší číslo než bývá obviklých 2. Pak ti to pojede kolem objektu víckrát a mezi tím se nahradí při nahřívání vyteklej filament novým. Já to dělám na prasáka, prostě pokud se skirt nechce tisknout, tak ručně zatlačím filament do extrudéru, zkrátka pomůžu mu. Ty vlnovky ve spodní vrstvě mě dělala blbá Koreska (asi stará a vyschlá). Ale taky to občas dělá malá vzdálenost trysky od skla při první vrstvě. Zajímavý je, že to často dělá jen na dlouhých "nudlích" a na krátkých ne.
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: čtv 17.05.2018 18:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Tak sem bádal a přišel sem na to, že podle pravítka mám asi trošku vyboulenou desku. Když zkalibruju rohy, tak je uprostřed hlava napláclá na podložce. Tak co s tím? Koupit sklo?
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 17.05.2018 18:42 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Já mám raději zrcadlo, nějak se mi na to lépe kouká (zrcadlící vrstva je dole).
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: pát 18.05.2018 11:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Tak sem to přece jen asi blbě srovnal podložku. Když sem to zkusil několikrát znovu, tak už se mi daří tisknout i když ta první vrstva nebejvá nic moc, ale další vrstvy to většinou zahladí Chtěl sem se zeptat. Jak máte nastavenou první vrstvu? Jakou vejšu? Standardně mám 0,2mm a první vrstvu mám také tak. A jaké teploty? O něco vyšší než potom pro ostatní tisk? Nastavil sem si před tiskem 3 smyčky okolo a je to lepší. Ale filament stejně vykejká jak při nahřejvání tak při tisku. Ze začátku si to holt hlídám a pinzetou seberu to co vyteklo těsně před zahájením tisku. Při delších přejezdech to dělá takový otřepky. Ty pak ořežu.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 19.05.2018 17:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já nastavuju trysku nad sklem na kancelářskej papír 80g. Musíš na pracovní teplotě bedu i trysky a asi po 3-5 minutách aby se vše teplotně usadilo. Štelování šroubem mikrospínačem Home Z vůbec nepoužívám, (jedině když měním trysku za jinej tvar) šteluju to šroubama podložky na "čtverec" 5 cm od okraje bedu (zrcadla) tedy 10 x 10 cm kolem středu. Aby se neposlintal bed tak popotáhnu filament nahoru aby se netavil. Vypnu motory, pod trysku dám proužek papíru a ručně jedu ten "čtverec" a zkouším, jak volně jde papírem mezi tryskou a zrcadlem hýbat a podle toho šteluju příslušný roh. Většinou to stačí objet jednou. Tímhle částečně vykompenzuješ prohnutí bedu, většinou se ve středu prohýbá nahoru. Výška záleží podle průměru trysky, dávám tak 45-60% průměru, to znamená třeba u 0,4 mm trysky 0,18-0,25 mm. Pokud mám trysku 0,3 nebo 0,2 mm, tak dávám první vrstvu tlustou 0,25-0,3 mm a další už jen těch 45-60%. To vytejkání nudle je teorie, že to dělá moc velká díra v HeatBreak, takže mezi filamentem a stěnou je moc velká mezera, kterou se tavnej prostor snadno zavzdušňuje. Pravdou je, že hybridní HeatBreak mě nikdy netekl ale byl s ním problém pokud měl filament větší průměr než 1,75 mm, zkrátka byl dost těsně.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|