Autor |
Zpráva |
jio
|
Napsal: stř 06.11.2019 14:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
MPml píše: ... když o tom jak něco funguje nevím NIC, tak nikomu neradím. Protože radit naprosté nesmysly (že lze to, jestli bylo provedené rekrystalizační žíhání vidět okem) to mi hlava nebere. To bezesporu. A dík za to doplnění.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MPml
|
Napsal: čtv 07.11.2019 6:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
Lark píše: Jen bych ještě doplnil, že i silikonové izolace se dělají v různé tuhosti a důležité je upevnění kabelu za izolaci, abý se ten ohyb nepřenášel do upevněných vodičů. A ještě OT k těm telefonním kabelům. Ty co jsem měl v ruce, tak jsou z měděného pásku namotaného ne na vlasec, jak tu někdo psal, ale na nějaké niti z tenkých vláken, nejspíš bavlna. Na druhé fotce je to vidět. Tyhle kabely se zásadně krimpovaly. Při pájení se ta duše škvaří a prolézá mezi spirálou vodiče. Silikonové kabely se pro skutečné pohybové použití dělají málokdy (respektive jsem na ně zatím nikde v žádné pořádné aplikaci nenarazil) - důvod je nejspíš vysoký součinitel tření mezi sebou (izolace o izolaci) a vysoký součinitel tření izolace / vlastní jádro (ta skladba mědi), malá odolnost vůči mechanickému poškození. Tím neříkám, že to použít nejde (obecně místo té hrůzy, co je u těch tiskárem obvykle použita, je cokoli slušného obrovským přínosem), ale pokud těch silikonových kabelů bude v svazku více vedle sebe (budou se stále šoupat při pojezdu o sebe), tak to s jistotou zanedlouho odejde taky. Důvod proč u těch telefonních kabelů se používalo to nosné vlákno, nebyl ani tak důvod na zvýšení odolnosti proti cyklickému ohybu, ale aby se vlastní měď odlehčila od té tahové složky - případný tah přenáší to vlákno, elektróny pak ta měď.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 07.11.2019 11:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Naprosto se vším s tebou souhlasím. Nepsal jsem, že jsou vhodné pro ohybové použití. To tření silikonu ve svazku je otravdu velké a mechanická odolnost proti prošťípnutí malá.
|
|
Nahoru |
|
|
twint
|
Napsal: stř 04.12.2019 7:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2008 Příspěvky: 334 Bydliště: Blansko
|
_________________ HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo 3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 04.12.2019 12:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Vracím se k tomu ohybovýmu testu kabelů z kartáčoviny v silikonový izolaci, což jsou baterkový a servový kabely. Po 90 tisících ohybů se musela testovačka uvolnit na jiný test. Jak průřez 4 tak průřez 1 mm2 mají podle měřáku přechodových odporů Digiohm 20 stejnej odpor jako před testem. A tvrzení zdejších teoretiků, že se silikon šoupáním o sebe prodrbe se ukázalo jako nesmysl, na izolaci není ani známka poškození. Na přívody k extrudéru a bedu u 3D tiskárny naprosto bez problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: čtv 23.01.2020 9:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
Tisknu Landyho - už je skoro hotov. Měsíc čekám na tlumiče z Číny, snad brzy dorazí. https://lubos71.rajce.idnes.cz/Landy_-_3Dsets/
Přílohy: |
IMG_8459.jpg [ 92.16 KiB | Zobrazeno 2560 krát ]
|
|
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: čtv 23.01.2020 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
ty jo, taky sem o nem premyslel.. muzes nahodit kolik asi tak cca cini naklady? v materialu.
|
|
Nahoru |
|
|
Petrkem
|
Napsal: čtv 23.01.2020 13:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.2.2019 Příspěvky: 27 Bydliště: Petřvald
|
Taky ho mám roztištěného a taky čekám na tlumiče. Na fotce nevypadá, ale je slušný kus plastu.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 23.01.2020 17:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Taky to mám (starší verzi Rancher), funguje slušně. Ale na férovku - je to zase klasická "3Dprint masturbace", kdy je to spíš o tom ukázat, co vše jde tisknout. I při velmi umírněném hodnocení hodnoty svého času se nemohu dostat k jinému výsledku, než že se to třeba proti kitové verzi Axialu absolutně nevyplatí a přitom jeho vlastností to při vší úctě k autorům nedosahuje... Pokud se tím někdo chcete bavit, tak jsem pro, já popravdě toto auto dělám spíš z výzkumných důvodů ještě jedno s drobnými vylepšeními, tak jsem poslední, kdo by to mohl kritizovat, když sám mám jedno a budu mít dvě Jde ale o důvody, proč to dělat - pro potěšení z tvoření super, alle pokud se do toho někdo chcete pustit s představou, že budete mít plnohodnotný crawler nějak cenově výhodně, tak si to důkladně rozmyslete, v tomto ohledu je to ve své podstatě nesmyslný projekt Prostě klidně i doporučím, jen se zbavte nemístných iluzí A technická rada - je docela fajn se naučit tisknout z Nylonu převodová kola, převodovka je docela hlučná a zrovna Nylon to dost zlepší. Osy s malými pastorky klidně PLA, pastorek na motor nejlépe z ABS (je to i v návodu), ale velká převodová kola fakt optimálně Nylon...
|
|
Nahoru |
|
|
Petrkem
|
Napsal: pát 24.01.2020 6:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.2.2019 Příspěvky: 27 Bydliště: Petřvald
|
Je pravda že FDM technologií se lze obtížně dopracovat stejných kvalit (pevnost, přesnost, povrch) jako u vstřikolisovaných plastových dílů, natož suplovat kovové díly v převodovce. Ale musím říci že při návrhu, alespoň Land Roveru, konstruktér odvedl parádní práci. Je radost to dávat dohromady.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.01.2020 7:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Petrkem píše: Je pravda že FDM technologií se lze obtížně dopracovat stejných kvalit (pevnost, přesnost, povrch) jako u vstřikolisovaných plastových dílů, natož suplovat kovové díly v převodovce. Ale musím říci že při návrhu, alespoň Land Roveru, konstruktér odvedl parádní práci. Je radost to dávat dohromady. Já si myslím, že základ podvozku je celkem v pohodě, tam bych se srovnání FDM s lisovanými plasty až tolik nebál, někdy může být tisk i ve výhodě. Například možnost práce s vnitřní strukturou (infill) je super, jak je díl částečně dutý, tak se dá při stejné hmotnosti udělat větší "masivnější", atd. A tvůrce od 3DSETS odvedl práci slušnou, takže OK. O něco horší je to ale u kardanů (tam je problém někdy s plastem jako takovým, kov má klady) a nejhorší je skutečně převodovka, tam je rozdíl proti kovové propastný a bohužel se tady projeví velké limity i ve srovnání s lisovaným plastem (nutný obrovský modul zubů atd.). Můj první exemplář už má za sebou testů hodně - postupně začíná být dobře funkční, ale pořád je proti "klasice" o dost horší pocit z chodu převodovky (hlučnost) a některé díly jsou zkrátka odolností na hraně a už moc nevím, jak to vylepšit. Mám doma přímé srovnání jednak s Tamiya CC01, což lze brát jako etalon plastového podvozku a pak s Axial SCXII a upřímně rozdíl je docela velký. U Tamiya je to trochu sporné (tento podvozek je spíš na vyšší rychlost než vyložená expedice), tam to jízdně tištěný Rancher v terénu i překonává, ale sluchový vjem je hodně jinde a celková pohodovost užití. A mimochodem CC01 vyjde proti té tištěné verzi levněji - cena je v podstatě stejná jako cena materiálu plus dokupovaných dílů. Axial vyjde dráže, tak už čistě finančně jistá výhoda tištěného modelu je (i když tedy z hlediska vynaloženého času to taky není nic moc), ale tady už je nutno objektivně říct, že vlastnostmi je Axial úplně jinde, tohle se moc porovnat nedá...
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: pát 24.01.2020 8:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
Před rokem jsem tiskl Ranchera, a převodovka mi po pár jízdách odešla. Byla špatně vytištěná. Udělal jsem tedy novou, a ta drží parádně. Byl jsem z toho tak nadšený, že jsem ji pak použil i do tištěného tanku o váze 6,5 kg. Na každý pás jednu. Osvědčila se i tam, ačkoli je více namáhaná než v Jeepu. Mám vše jen z PLA, jen pastorek motoru je z CPE.
Přílohy: |
IMG_8020.jpg [ 87.55 KiB | Zobrazeno 2313 krát ]
|
|
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.01.2020 9:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Lubosh píše: Před rokem jsem tiskl Ranchera, a převodovka mi po pár jízdách odešla. Byla špatně vytištěná. Udělal jsem tedy novou, a ta drží parádně. Byl jsem z toho tak nadšený, že jsem ji pak použil i do tištěného tanku o váze 6,5 kg. Na každý pás jednu. Osvědčila se i tam, ačkoli je více namáhaná než v Jeepu. Mám vše jen z PLA, jen pastorek motoru je z CPE. U převodovky mi opravdu vadí hlavně větší hlučnost, docela to zlepšil právě Nylon na velká kola. Z hlediska odolnosti jsem pouze "roztavil" pastorek, přesně jak píšeš, tam to chce něco odolnějšího proti teplotě, u mne nyní ABS, ASA bude taky OK. U CPE jsi určitě vyřešil teplotu, ale popravdě netuším odolnost, je to vlastně lehce modifikované PETG a s PETG jsem pro tento účel moc spokojen nebyl. Ale třeba ano - píše se, že CPE je proti PETG "improved", tak snad je vylepšeno dost Naopak s "očesáváním" kol jsem problém neměl, to mohu potvrdit, že vypadá odolně
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|