|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Michal Matějka
|
Napsal: pon 13.08.2018 9:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
Ahoj, lze nějak upravit těleso v Gcode? Mám pouze soubor Gcode, kde je více těles k tisku a potřeboval bych některé odstranit abych je nemusel tisknout všechny. STL soubor bohužel nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: pon 13.08.2018 10:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Teoreticky by se dal ten soubor G-kódu ručně editovat v textovém editoru a odmazat všechny řádky, u kterých odpovídají souřadnice X, Y, poloze toho odmazávaného tělesa. Mám ale dojem, že ta jednotlivá tělesa se netisknou tak, že by se vytisklo jedno a pak teprve druhé, ale v každé vrstvě (Z) se tisknou všechna tělěsa najednou. Takže "přebrat" takový soubor ručně řádek po řádku je naprostá utopie a ohromné riziko, že někde uděláš chybu a odmažeš i něco důležitého. Možná by se to dalo řešit nějakým limitem v osách X/Y, ale nevím jestli to řídicí systém tiskárny umí. Taky možná existuje i nějaký editor G-kódu, kde by se dala odmazat určitá oblast, ale je to taky riziko a člověk musí přesně vědět co dělá. Spíš bych se pokusil sehnat to zdrojové STL.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 13.08.2018 10:54 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
teoreticky ano, prakticky je to nesmysl . Tiskneš po vrstvách, takže bys musel editovat každou vrstvu. To bych si hodil mašli
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 13.08.2018 11:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Ono to ale jde, nějaká řešení pro "reverzi" gcode zpět do STL existují. Osobně jsem netestoval, ale když hodíte do Googlu "gcode to stl", tak se toho vysype více... Taktéž se najdou věci pro gcode editaci. Reálně bude asi výsledek problematický pro nějakou složitější editaci, ale na druhé straně zrovna vyhození objektu aniž by se něco více měnilo zas takový problém být nemůže - algoritmus prostě vyháže všechny tiskové operace na určité ploše desky. Opakuji - osobně jsem to reálně nepotřeboval, ale nedá se to šmahem označit za nesmysl, přirozeně to ale chce software, který to zautomatizuje, ruční editace by byla opravdu megaopruz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 13.08.2018 12:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Lark píše: ... odmazat všechny řádky, u kterých odpovídají souřadnice X, Y, poloze toho odmazávaného tělesa. ... Navíc tam jsou ještě řádky kdy se hlava vrací na X,Y toho zůstávajícího tělesa... To by byl superopruz...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 13.08.2018 14:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Vytiskni to všechno a nepotřebné vyhoď. Úprava gkodu je nesmysl. Hlavně když nevíš co a jak.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 13.08.2018 17:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
jyrry píše: Navíc tam jsou ještě řádky kdy se hlava vrací na X,Y toho zůstávajícího tělesa... To by byl superopruz... Proto jsem psal "teoreticky" a musí vědět co dělá, tzn. musí tomu G-kódu rozumět. Ruční editace je ještě použitelná u nějakého 2D frézování, ale pro 3D tisk je to nesmysl. Samozřejmě existují profesionální programy, nebo jsou součástí některých CAD/CAMů, které dokáží zpětně importovat G-kód jako polyline, nebo body, na nich udělat úpravy a znova exportovat do G-kódu, ale za 1) znám jen placené profesionální a za 2) ani ty si neporadí se všemi odlišnostmy pro různé řídicí sytémy, jako jsou rozdíly v G a M kódech, neumí kruhové interpolace, různé podprogramy a podobně. Jestli něco takového existuje pro systémy 3D tiskáren nevím.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 13.08.2018 20:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4776 Bydliště: SK Bratislava
|
Nevidim problem urobit si maly program ktory vyhadze vsetko co ide na suradnice toho druheho telesa, ale musel by si rozumiet G codu a vedel programovat .. ale kedze sa pytas, tak asi nevies, vidim to na tu variantu vytlac vsetko a zahod co nepotrebujes ;- )))
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 13.08.2018 20:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Znal jsem jednoho šílence, co v 90-tých letech ručně editoval soubor HPGL pro plotter. Jenže to je proti gcode jednoduchý jak facka, máš to vlastně jen jednu "tiskovou vrstvu". V podstatě to je téměř totožně jako v gcode textově (číslem) vyjádřený z jakýho předešlýho bodu X,Y má jet písátko na novej bod X,Y a pak je tam ještě pár definic jakým perem a jakou rychlostí a jestli má být písatko spuštěný na papír a nebo to je přejezd bez malování. Gcode toho má mraky navíc. A ještě to je komplikovaný třeba tím, jaký všechny příkazy gcode 3D tiskárna, nebo frézka podporuje. Třeba u kreslení kruhu doprava nebo doleva některá mašina stráví začátek, střed, poloměr a konec a jiná to neumí a tak se kruh musí namalovat z spousty jednotlivých krátkých přímek který musí vygenerovat prohram co vytváří gcode, u 3D tisku slicr, u fézky některej CAM.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 13.08.2018 21:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Našel jsem RapR3D Visual GCode Editor ale nijak jsem ho nezkoumal, tak si s ním zkus pohrát co všechno dokáže. Měl by umět editovat přímo v grafice. A tady je k němu nějaká diskuze, ještě ze začátků, ale je pořád "živá". Studovat se mi to ale nechce.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|