RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=146&t=87631
Stránka 1 z 1

Autor:  blesk [ pon 23.03.2020 18:40 ]
Předmět příspěvku:  tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Chystám se na tisk poměrně velké kabiny na RC expediční model v měřítku 1:10 na náklaďák URAL. Kabinu mám více méně vymodelovanou a teď přemýšlím z čeho to tisknout... Prozatím jsem tiskl z ABSky, výhoda je že se dá vyhladit acetonem, ale zase při tisku se ráda kroutí. PLA se tiskne dobře, ale chce to tmelit a brousit. PET-G jsem ještě netiskl, ale je na tom podobně. Auto bude jezdit venku, hmotnost není vůbec důležitá, spíš aby to trochu vypadalo a nestrávil jsem na tom 100hodin při finiši (ale tmelu a plniči se úplně nebráním). Nemám problém to nakonec nastříkat, ale vzhledem k tomu že to bude jednobarevné, tak by se to dalo i nechat surové.

Budu objednávat materiál, tak bych už chtěl rovnou koupit i na tuto srandu.

Nějaké návrhy? Celá kabina bude mít cca 250x250x200mm a samozřejmě bude dělená na pár dílů

Autor:  twint [ úte 24.03.2020 8:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

je to uplně jedno :D. ABS + aceton me ani trochu nepresvedcil, navic abs se hur tiskne. sel bych do PLA nebo PETG a tmelit a brousit. je to piplacka ale je to dan za 3D tisk. a tisknout co nejmensi vrstvou,usetri to praci.
Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  pavel123 [ úte 24.03.2020 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Ahoj,
už po několikáté koukám, že sis odskočil od heli k expedičním autům. Já taky :D

Chtěl jsem se zeptat jakou máš tiskárnu. Taky o nějaké uvažuju (už dlouho).

P.

Autor:  prikrylm [ úte 24.03.2020 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Když jste u toho tisku s tenkou vrstvou. Zkoušel jsem hodně tenkou vrstvu šikmé plochy, aby byla "hezká" (0,1mm) a na povrchu se objevily jakési bubliny. Nevíte čím to je. Viz foto.
S úpravou. Vím, že PLA měkne při hodně nízké teplotě, nedal by se povrch rychle zahřát a "vyžehlit"?

Přílohy:
IMG_0073.JPG
IMG_0073.JPG
[ 80.77 KiB | Zobrazeno 742 krát ]


Autor:  blesk [ úte 24.03.2020 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

A nemůže tam vylézat rastr infilu?

Autor:  Celeron [ stř 25.03.2020 0:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Ty brblinky mě dělá Slic3R na 2D ohnutých plochách taky. Pokud nastavíš začátek tisku ve všech vrstvách do stejnýho místa, tak dokonce vynechá cca 2 mm mezeru. Na 1D plochách to nedělá. Možná zkusit nějakou novější verzi Slic3r a nebo pomohlo zvýšit počet perimetrů.

Autor:  prikrylm [ stř 25.03.2020 8:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Aha, díky!
Té pravidelnosti jsem si nějak nevšiml.
Možná by taky pomohla jiná vyplň.

Autor:  prikrylm [ pát 27.03.2020 9:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Je PrusaSlicer OK, nebo se mám podívat po něčem rozumnějším?

Autor:  martin z [ pát 27.03.2020 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

Máme Průšu mk2 a současný PrusaSlicer je pro mě rozhodně ok. S ničím co tisknu mě nevypekl.

Autor:  ufon13 [ pát 27.03.2020 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G

blesk píše:
Chystám se na tisk poměrně velké kabiny na RC expediční model v měřítku 1:10 na náklaďák URAL. Kabinu mám více méně vymodelovanou a teď přemýšlím z čeho to tisknout... Prozatím jsem tiskl z ABSky, výhoda je že se dá vyhladit acetonem, ale zase při tisku se ráda kroutí. PLA se tiskne dobře, ale chce to tmelit a brousit. PET-G jsem ještě netiskl, ale je na tom podobně. Auto bude jezdit venku, hmotnost není vůbec důležitá, spíš aby to trochu vypadalo a nestrávil jsem na tom 100hodin při finiši (ale tmelu a plniči se úplně nebráním). Nemám problém to nakonec nastříkat, ale vzhledem k tomu že to bude jednobarevné, tak by se to dalo i nechat surové.

Budu objednávat materiál, tak bych už chtěl rovnou koupit i na tuto srandu.

Nějaké návrhy? Celá kabina bude mít cca 250x250x200mm a samozřejmě bude dělená na pár dílů

zdravím,
pro povrchovou úpravu jsa neskutečně líným tvorem jsem na ,,vyprděném - tedy FDM,, povrchu koně zkusil použít štětcem natřenou a pár sekund nechanou ke stékání vrstvičku resinu pro SLA tiskárnu v mém případě průhledného. základ z PLA struny to celkem ochotně a docela koukatelně zaplnilo v ,,ornici ,, a příliš nepřidalo na síle osvit UV lampou pro nehtíky našich dahých poloviček stačil 10 sekund . Přilnavost díky velké nasákavosti resinu je skvělá opravdu se to spojí s podkladem velmi dobře případná následná brousitelnost se zlepší protože resin je opravdu tvrdý tudíž pomáhá PLA-žvýkačce aby se nežvýkala....
omlouvám kvalitu fotky jen jsem potřeboval ukázat kolegům jinde rychle co se dá jak dělat.
Petr-ufon z marsu

Přílohy:
PICT0006.JPG
PICT0006.JPG
[ 83.32 KiB | Zobrazeno 365 krát ]


Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/