Nahrádní aku do CX-10/CX-10A Bohužel se ukazuje, že tyto aku i když jsou deklarované pro CX-10/CX-10A tak v reálu jsou větší a je problém je tam dostat. Problém s tím měl "dt" jak píše ve svém příspěvku viz tento odkaz. V diskusi přímo na BG viz tento odkaz s tím mají problémy i další lidé co si tyto aku nedávno koupili pro CX-10. Takže to zřejmě nebude ojedinělý případ.
Poznatky z použití zmíněných třílistých vrtulek z příspěvku od "dt", zdroj: viz tento odkaz
- kvalita zpracování ucházející, ale střed je o něco silnější, takže se nesmí nasadit úplně nadoraz, jinak dřou o motor, nasadit jenom tolik, aby se ještě volně otáčely, - zdají se být tužší, otázka je jestli je to dobře nebo špatně, každopádně u kořene se ohýbají výrazně méně ochotně než originál, - reakce na ovládání jsou mírně tupější, asi je to dáno nižšími otáčkami, - doba letu se zkrátila zhruba o 20% nicméně v tom asi roli hraje i to, že konkrétní baterka není z nejnovějších, - výrazně tišší než originál a zvuk je méně otravný, méně komárovitý.
Rozměry motoru z příspěvku od "Asek", zdroj: viz tento odkaz Motor délka bez hřídele 12 mm, s hřídelí 16 mm, průměr motoru 6 mm, průměr hřídele 0,75 mm.
Startovací sekvence z příspěvku od "Drondys", zdroj: viz tento odkaz
V návodu viz BEGAN TO TAKE OFF na str. 4 a 5.
Výchozí stav vypnutá vysílačka i model.
1. Zapnout napájení CX-10 a položit na rovnou plochu. LED na CX-10 by měly blikat.
2. Dát knipl plynu zcela na minimum a zapnout napájení vysílačky a počkat na zvukový signál z vysílačky. Vysílačka by měla dvakrát pípnout.
3. Po zaznění zvukového signálu z vysílačky (dvě pípnutí) dát knipl plynu zcela na maximum a vyčkat na jedno pípnutí.
4. Po zaznění zvukového signálu z vysílačky (jedno pípnutí) dát knipl plynu zcela na minimum. LED na CX-10 by měly přestat blikat.
Kalibrace akcelerometru z příspěvku od "Drondys", zdroj: viz tento odkaz
V návodu viz ACCELERATOR ALIGNMENT na str. 8 a k tomu poznámka (Note:) na začátku str. 9.
Pokud začne být model v letu nestabilní nebo driftuje jedním směrem tak je vhodné provést kalibraci akcelerometru.
1. Po navázání spojení mezi modelem a vysílačkou položte model na vodorovnou plochu.
2. Nastavte střední režim citlivosti a pak stáhněte knipl plynu do nejnižší pozice.
3. Je-li knipl plynu vlevo pak umístěte levý knipl do levého dolního rohu a pravý knipl do levého horního rohu. Indikační LED na modelu by měla blikat po dobu jedné až dvou sekund čímž model indikuje, že byla kalibrace úspěšně dokončena.
4. Je-li knipl plynu vpravo pak umístěte levý knipl do levého horního rohu a pravý knipl do levého dolního rohu. Indikační LED na modelu by měla blikat po dobu jedné až dvou sekund čímž model indikuje, že byla kalibrace úspěšně dokončena.
Pozn. Pokud model stále driftuje jedním směrem pak je vhodné před prováděním kalibrace tj. před bodem 3. model podložit několika listy papíru na straně, na kterou model driftuje (potřebné množství listů papíru je závislé na míře driftování a potřebném přizpůsobení úhlu odchylky akcelerometru).
Pokus o vysvětlení a použití headless režimu z příspěvku od "tomyn", zdroj: viz tento odkaz
Nudný/nutný úvod - pro jedno polétání s koptérou si představte tento POSTUP:
1. Položte vypnutou koptéru na zem a už s ní nehýbejte. Zapněte koptéru.
2. Před startem se postavte za koptéru tak, abyste jí koukali na zadek. Vzlétněte.
3. Při letu nepoužívejte otáčení (yaw) - jen klonění a bočení.
4. Při pilotáži také mějte pohled upřený stále stejným směrem, jako při startu.
Odměnou vám bude sice trochu nudné, ale co do orientace velice bezpečné ovládání (např. páčkou doleva to vždy poletí doleva).
Ten postup se dá použít u každé kvadrokoptéry (i u té bez headless režimu).
PROBLÉM nastane, když se "koptéra bez headless režimu" při letu byť jen trochu otočí - stačí třeba špatně vytrimovaný yaw, ťuknutí do "páčky otáčení" nebo větříček , a máte po idyle...
A tento problém se HEADLESS režimem ŘEŠÍ: pomocí svého kompasu koptéra pozná libovolné "otočení" a změní své chování, aby uživatel mohl koptéru ovládat tak, jako kdyby k žádnému otočení nedošlo.
Možná se někdo zeptá, proč tak SLOŽITĚ? Stačilo by, aby headless režim srovnal koptéru zpětným otočením "do latě". To bychom ale přišli o SVOBODU OTÁČENÍ, tak potřebnou třeba pro FILMOVÁNÍ a focení.
Pro pohodlné používání headless módu u headless koptér tak stačí dodržovat body 1, 2 a 4 toho POSTUPU v nudném úvodu.
Poznámka moderátora Drondys: headless režim je k dispozici od verze CX-10A
_________________ Martin 'PiNa' Pilný http://www.PiNa.cz
Akorat ze BangGood me to poslal ze svedska, svedskou postou a nebo me dali blbej tracking kod a nehodlaj to zmenit. Zatim je to na ceste dva tydny a kde nic, tu nic
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru