Autor |
Zpráva |
JmX
|
Napsal: ned 03.01.2010 20:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.1.2009 Příspěvky: 335 Bydliště: CZ, Praha-západ Obrázky: 6
Blog: Zobrazit blog (1)
|
DAF píše: to JmX, teď jsem zrovna objednával cosi k Ježíškovi (nemůžu říct co, páč jsem to vlastně ještě nedostal ) Jestli se ti líbí kola od Lindingerů, tak mi napiš. Až budu objednávat něco dalšího, a že by se tam toho našlo!, mohl bych ti je vzít. Jsi podle popisky z Prahy - západ, což není taková trágoška, já jsem z Prahy (severní okraj).
Díky za sqělou nabídku, což o to, kola pěkná, ale teď spíš přemýšlím nad tím, jestli nebude Piper hned po prvním letu na třísky. V tom případě bude celkem jedno, jaká má kola. No, ale ještě to má čas. Na stavbu nespěchám.
_________________ ***** Futaba T8FG Super ***** Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com E-mail: pilot@ok-jmx.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: pon 04.01.2010 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
to JmX, to hlavně záleží na tobě jak dopadne po prvním letu. Ten můj nebyl zcela na třísky, ale dost jsem si zaopravoval. Už zbývá spájet nový podvozek (ten starý se silně ohnul a i přes narovnání dám raději nový) a může opět do vzduchu. Nevím jakého přesně Pipera máš, ale, aspoň pro začátek, dodrž doporučené výchylky. Kolega radil snížit, tak jsme je snížili. Kromě malých výchylek na křidélkách tam byl ještě asi problém s kontaktem na elektroinstalaci a co následovalo jsem tu už několikrát popsal.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: sob 09.01.2010 2:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
Tak mi ho Jezisek taky nadelil Piper J3 CUB od SIGu 1:6. Navod opravdu na ...
Chtel jsem ho puvodne postavit jako L4, ale na to zatim nemam odvahu, takze zadny upravy
Postupvat budu asi podobne jako zde: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=998532
Ale zatim nevim co pouzit za motorizaci. Rad bych co "nejmaketovejsi" let. Vsude mozne ctu ze 4takt bude pusobit lepe (nizsi otacky, lepsi zvuk).
Co byste doporucili? Idealni by bylo, kdyby tlumic moc nerusil vzhled modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
sharkcom
|
Napsal: sob 09.01.2010 11:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2008 Příspěvky: 1769 Bydliště: Cheb
|
Dej tam motor s válcem do boku a výfuk ti vyjde dolu. Nebude to hýzdit. Pokud tam dáš 4-takt, výfuk je poměrně malej a hezkej.
_________________ Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK. Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JmX
|
Napsal: sob 09.01.2010 15:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.1.2009 Příspěvky: 335 Bydliště: CZ, Praha-západ Obrázky: 6
Blog: Zobrazit blog (1)
|
No, já jsem se rozhodl pro konverzi na elektro, protože čuďáka bych nemohl mít doma v obýváku (což rozhodně chci!). Jinak motory tam máš přece doporučené v návodu, tak proč to nedodržet.
_________________ ***** Futaba T8FG Super ***** Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com E-mail: pilot@ok-jmx.cz
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: ned 10.01.2010 14:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
JmX píše: No, já jsem se rozhodl pro konverzi na elektro, protože čuďáka bych nemohl mít doma v obýváku (což rozhodně chci!). Jinak motory tam máš přece doporučené v návodu, tak proč to nedodržet.
To ano, motor tam je doporuceny ve forme "od - do". Ja spis myslel, ktery konkretni 4takt dostupny u nas by byl nejlepsi (se kterym mate dobre zkusenosti,...). Do ted mam same elektry a tohle bude muj prvni "coudak"
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 10.01.2010 18:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Už jsem to tu psal, mám tam 5,23, což je při horní hranici motoru 2T (dle krabice od .36, t.j. 5,8ccm). Sice jsem si zatím moc nezalétal, viz havárie při záletu (taktéž už popsáno), ale v každém případě výkonu bylo dost a dost. Pokud bys tam chtěl dát nějaký 4T, domnívám se, že motor od 5,0 do 8,5 ccm by měl u této velikosti bohatě stačit. UPOZORNĚNÍ než zalepíš motorovou přepážku, zakresli motor do plánu, prostor pod kapotou je tak max. na 3,5 ccm. Pro motor 5,23 jsem musel přepážku posunout dozadu (ještě by to kousek chtělo), hadičky moc místa nemají . Mimochodem, přikládané plastové motorové lože je určeno pro motory do 3,5 ccm!!!. Zjistil jsem to při opravě, kdy jsem si objednal originál ND od SIGu, dodává Pelikán, pro velikost od 3,5 do 10,0 (stavebnice je pro motory od .19 do .36, což je od 3,1 do 5,8 ccm) a bylo veeelikééé. Proto jsem zakoupil menší, které přesně padne, ale je určeno pouze do 3,5, což je dolní hranice.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
petrousek
|
Napsal: ned 10.01.2010 23:11 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 9.1.2010 Příspěvky: 9
|
nemáš nějaké foto ze stavby pipera ja ho stavím taky třeba by mi to pomohlo nic moc neumím
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 11.01.2010 17:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
to petrousek, ze stavby toho bohužel moc nemám. Když to tady prohledáš (myslím, že v sekci "dílna") je návod na stavbu křídla v přípravku i s nějakými obrázky. Vezmi rovnou desku ... , ale opravdu vezmi rovnou desku (dřevotříska nejlepší), užší než křídlo. Do širších lišt (tak 5 - 10 x 30 - 50) udělej zářezy (kolmo) s roztečí žeber. Obě lišty přišroubuj z boku desky. Postupně sestav základní kostru jedné poloviny křídla a (zrcadlově) druhou. Pak se postupně přidávají další díly - odtokovka, náběžka, tuhý potah atd. Většinu toho budeš dělat v přípravku. Čtvrtinového Pipera neznám, tak ti moc neporadím. Když ale projedeš galerii a dáš do vyhledavače Pipery, vyjede ti jich hromada a dost jich je v kostře, tam ber inspiraci.
Až se dáš do trupu, udělej samostatně obě bočnice. Dělají se na plánu na sobě, aby byla zaručena stejnost obou. Bočnice se pak spojuji, začneš přepážkou v kabině, určitě tam nějaká je, min. na jejím konci. Až dáš dohromady prostor kabiny, začneš bočnice spojovat dozadu. Tady bacha, abys dodržel symetrii. Nakonec předek s motorovou přepážkou. Zahledej a určitě najdeš různé popisy stavby. Pokud ti to takhle pomůže, budu rád.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: úte 12.01.2010 1:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
DAF píše: Už jsem to tu psal, mám tam 5,23, což je při horní hranici motoru 2T (dle krabice od .36, t.j. 5,8ccm). Sice jsem si zatím moc nezalétal, viz havárie při záletu (taktéž už popsáno), ale v každém případě výkonu bylo dost a dost. Pokud bys tam chtěl dát nějaký 4T, domnívám se, že motor od 5,0 do 8,5 ccm by měl u této velikosti bohatě stačit. UPOZORNĚNÍ než zalepíš motorovou přepážku, zakresli motor do plánu, prostor pod kapotou je tak max. na 3,5 ccm. Pro motor 5,23 jsem musel přepážku posunout dozadu (ještě by to kousek chtělo), hadičky moc místa nemají . Mimochodem, přikládané plastové motorové lože je určeno pro motory do 3,5 ccm!!!. Zjistil jsem to při opravě, kdy jsem si objednal originál ND od SIGu, dodává Pelikán, pro velikost od 3,5 do 10,0 (stavebnice je pro motory od .19 do .36, což je od 3,1 do 5,8 ccm) a bylo veeelikééé. Proto jsem zakoupil menší, které přesně padne, ale je určeno pouze do 3,5, což je dolní hranice.
Jenze prave s tim motorem je problem. 2T tam davat nechci a 4T nemuzu sehnat aby vyhovoval. Nasel jsem 5ccm(0,53HP/9500) nebo 8,5ccm(0,95HP/9500). Kdyz to porovnam napriklad s 2T 5,3ccm(1,17HP/17500), tak mi i ta 4T 8,5ccm pripada slaba. Tech 17500 otacek u 2T fakt nechci - ten zvuk k piperu nepatri Takze co ted? Dat tam silnejsi 4T? Jenze pak az napr. 4T 13ccm ma nejakych 1,51HP/11000 (a to mi zas tech 13ccm pripada zbytecne moc).
Nevim jaky zasadni rozdil je ve vykonu 2T a 4T - preci jen tohle bude prvni coudak. Elektru z toho delat nechci - opet kvuli zvuku motoru.
Diky za jakykoliv rady.
|
|
Nahoru |
|
|
sharkcom
|
Napsal: úte 12.01.2010 8:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2008 Příspěvky: 1769 Bydliště: Cheb
|
Slabý to nebude. On ten 4T utáhne větší vrtuly s větším tahem a ten výkon udávaný u 2T je taky čistě teoretický. Pro 1/6 bude 8,5ccm až dopr...
_________________ Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK. Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 12.01.2010 21:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
to creagel, fackt, že ASP zrovna velký výběr mezi 4T v malých kubaturách nemá (5,0 a 8,5, pak až 10,0 a výš). OS myslím dělá .40, tedy 6,5 a snad i SAITO. Jak už uvedl sharkcom, 4T má sice relativně nižší výkon, ale větší kouťák, tak utáhne větší vrtuli, ta má při nižších otáčkách větší účinnost. Takže bych se toho nebál. Ten 5,23 2T má výkonu až dost. Myslím, že na běžné poletování by mohla stačit i 4.0 2T. Myslím, že 5,0 4T by mohl být dostačující, ale to je jen můj názor. Když prohlédneš galerii, je tam takhle velkých Piperů dost (zrovna myslím Sharkcom tam jednoho měl) Srovnej zabudované motory a uvidíš sám. Mimochodem, těch 17.000 otáček jsem zatím na žádném motoru ASP neviděl, v reálu točí tak max. 13.000, většinolu kolem 11.000. Nevím kde žlutý muž ty otáčky bere, ale Maovi pohrobci, vychovaní kulturní revolucí, dokážou všechno.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: úte 30.03.2010 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
Jeste jeden dotaz - myslite, ze tenhle Piper muze delat vlecnou pro vetrone 2,6m? (ASH-26, Ventus Deluxe, Discus CS - vse pd CMPro)?
|
|
Nahoru |
|
|
andro1
|
Napsal: stř 09.06.2010 12:23 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.6.2009 Příspěvky: 16 Bydliště: Nitra
|
Ahojte,
Skladam pipera od sigu 1/5, bude to na elektro..robim tam este osvetlenie. Chcem usetrit par gramov na servach na kridielka. Mate nejaky dobry typ na silne, spolahlive a lahsie servo?Nasiel som nieco taketo-Servo HITEC HS-225BB-Parametre: Mini servo: 4,8/6,0 V, 3,9/4,8kg/cm, 0,14/0,11s, 31g, 32,4x16,8x30,8mm, 1x guličkové ložisko.
|
|
Nahoru |
|
|
andro1
|
Napsal: stř 09.06.2010 12:25 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.6.2009 Příspěvky: 16 Bydliště: Nitra
|
Ahojte,
Skladam pipera od sigu 1/5, bude to na elektro..robim tam este osvetlenie. Chcem usetrit par gramov na servach na kridielka. Mate nejaky dobry typ na silne, spolahlive a lahsie servo?Nasiel som nieco taketo-Servo HITEC HS-225BB-Parametre: Mini servo: 4,8/6,0 V, 3,9/4,8kg/cm, 0,14/0,11s, 31g, 32,4x16,8x30,8mm, 1x guličkové ložisko.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|