Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 319 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2010 20:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 335
Bydliště: CZ, Praha-západ
Obrázky: 6
Blog: Zobrazit blog (1)
DAF píše:
to JmX, teď jsem zrovna objednával cosi k Ježíškovi (nemůžu říct co, páč jsem to vlastně ještě nedostal :lol: ) Jestli se ti líbí kola od Lindingerů, tak mi napiš. Až budu objednávat něco dalšího, a že by se tam toho našlo!, mohl bych ti je vzít. Jsi podle popisky z Prahy - západ, což není taková trágoška, já jsem z Prahy (severní okraj).


Díky za sqělou nabídku, což o to, kola pěkná, ale teď spíš přemýšlím nad tím, jestli nebude Piper hned po prvním letu na třísky. V tom případě bude celkem jedno, jaká má kola. No, ale ještě to má čas. Na stavbu nespěchám.

_________________
***** Futaba T8FG Super *****
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 04.01.2010 18:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
to JmX, to hlavně záleží na tobě jak dopadne po prvním letu. Ten můj nebyl zcela na třísky, ale dost jsem si zaopravoval. Už zbývá spájet nový podvozek (ten starý se silně ohnul a i přes narovnání dám raději nový) a může opět do vzduchu. Nevím jakého přesně Pipera máš, ale, aspoň pro začátek, dodrž doporučené výchylky. Kolega radil snížit, tak jsme je snížili. Kromě malých výchylek na křidélkách tam byl ještě asi problém s kontaktem na elektroinstalaci a co následovalo jsem tu už několikrát popsal.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2010 2:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
Tak mi ho Jezisek taky nadelil :) Piper J3 CUB od SIGu 1:6. Navod opravdu na ...

Chtel jsem ho puvodne postavit jako L4, ale na to zatim nemam odvahu, takze zadny upravy :)

Postupvat budu asi podobne jako zde: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=998532

Ale zatim nevim co pouzit za motorizaci. Rad bych co "nejmaketovejsi" let. Vsude mozne ctu ze 4takt bude pusobit lepe (nizsi otacky, lepsi zvuk).

Co byste doporucili? Idealni by bylo, kdyby tlumic moc nerusil vzhled modelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2010 11:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 1769
Bydliště: Cheb
Dej tam motor s válcem do boku a výfuk ti vyjde dolu. Nebude to hýzdit. Pokud tam dáš 4-takt, výfuk je poměrně malej a hezkej.

_________________
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: SIG Piper Cub
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2010 15:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 335
Bydliště: CZ, Praha-západ
Obrázky: 6
Blog: Zobrazit blog (1)
No, já jsem se rozhodl pro konverzi na elektro, protože čuďáka bych nemohl mít doma v obýváku (což rozhodně chci!). Jinak motory tam máš přece doporučené v návodu, tak proč to nedodržet.

_________________
***** Futaba T8FG Super *****
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SIG Piper Cub
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2010 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
JmX píše:
No, já jsem se rozhodl pro konverzi na elektro, protože čuďáka bych nemohl mít doma v obýváku (což rozhodně chci!). Jinak motory tam máš přece doporučené v návodu, tak proč to nedodržet.


To ano, motor tam je doporuceny ve forme "od - do". Ja spis myslel, ktery konkretni 4takt dostupny u nas by byl nejlepsi (se kterym mate dobre zkusenosti,...). Do ted mam same elektry a tohle bude muj prvni "coudak" :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2010 18:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Už jsem to tu psal, mám tam 5,23, což je při horní hranici motoru 2T (dle krabice od .36, t.j. 5,8ccm). Sice jsem si zatím :( moc nezalétal, viz havárie při záletu (taktéž už popsáno), ale v každém případě výkonu bylo dost a dost. Pokud bys tam chtěl dát nějaký 4T, domnívám se, že motor od 5,0 do 8,5 ccm by měl u této velikosti bohatě stačit. UPOZORNĚNÍ než zalepíš motorovou přepážku, zakresli motor do plánu, prostor pod kapotou je tak max. na 3,5 ccm. Pro motor 5,23 jsem musel přepážku posunout dozadu (ještě by to kousek chtělo), hadičky moc místa nemají :oops: . Mimochodem, přikládané plastové motorové lože je určeno pro motory do 3,5 ccm!!!. Zjistil jsem to při opravě, kdy jsem si objednal originál ND od SIGu, dodává Pelikán, pro velikost od 3,5 do 10,0 (stavebnice je pro motory od .19 do .36, což je od 3,1 do 5,8 ccm) a bylo veeelikééé. Proto jsem zakoupil menší, které přesně padne, ale je určeno pouze do 3,5, což je dolní hranice.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.01.2010 23:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2010
Příspěvky: 9
nemáš nějaké foto ze stavby pipera ja ho stavím taky třeba by mi to pomohlo nic moc neumím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2010 17:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
to petrousek, ze stavby toho bohužel moc nemám. Když to tady prohledáš (myslím, že v sekci "dílna") je návod na stavbu křídla v přípravku i s nějakými obrázky. Vezmi rovnou desku :lol: ... , ale opravdu vezmi rovnou desku (dřevotříska nejlepší), užší než křídlo. Do širších lišt (tak 5 - 10 x 30 - 50) udělej zářezy (kolmo) s roztečí žeber. Obě lišty přišroubuj z boku desky. Postupně sestav základní kostru jedné poloviny křídla a (zrcadlově) druhou. Pak se postupně přidávají další díly - odtokovka, náběžka, tuhý potah atd. Většinu toho budeš dělat v přípravku. Čtvrtinového Pipera neznám, tak ti moc neporadím. Když ale projedeš galerii a dáš do vyhledavače Pipery, vyjede ti jich hromada a dost jich je v kostře, tam ber inspiraci.
Až se dáš do trupu, udělej samostatně obě bočnice. Dělají se na plánu na sobě, aby byla zaručena stejnost obou. Bočnice se pak spojuji, začneš přepážkou v kabině, určitě tam nějaká je, min. na jejím konci. Až dáš dohromady prostor kabiny, začneš bočnice spojovat dozadu. Tady bacha, abys dodržel symetrii. Nakonec předek s motorovou přepážkou. Zahledej a určitě najdeš různé popisy stavby. Pokud ti to takhle pomůže, budu rád.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2010 1:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
DAF píše:
Už jsem to tu psal, mám tam 5,23, což je při horní hranici motoru 2T (dle krabice od .36, t.j. 5,8ccm). Sice jsem si zatím :( moc nezalétal, viz havárie při záletu (taktéž už popsáno), ale v každém případě výkonu bylo dost a dost. Pokud bys tam chtěl dát nějaký 4T, domnívám se, že motor od 5,0 do 8,5 ccm by měl u této velikosti bohatě stačit. UPOZORNĚNÍ než zalepíš motorovou přepážku, zakresli motor do plánu, prostor pod kapotou je tak max. na 3,5 ccm. Pro motor 5,23 jsem musel přepážku posunout dozadu (ještě by to kousek chtělo), hadičky moc místa nemají :oops: . Mimochodem, přikládané plastové motorové lože je určeno pro motory do 3,5 ccm!!!. Zjistil jsem to při opravě, kdy jsem si objednal originál ND od SIGu, dodává Pelikán, pro velikost od 3,5 do 10,0 (stavebnice je pro motory od .19 do .36, což je od 3,1 do 5,8 ccm) a bylo veeelikééé. Proto jsem zakoupil menší, které přesně padne, ale je určeno pouze do 3,5, což je dolní hranice.


Jenze prave s tim motorem je problem. 2T tam davat nechci a 4T nemuzu sehnat aby vyhovoval. Nasel jsem 5ccm(0,53HP/9500) nebo 8,5ccm(0,95HP/9500). Kdyz to porovnam napriklad s 2T 5,3ccm(1,17HP/17500), tak mi i ta 4T 8,5ccm pripada slaba. Tech 17500 otacek u 2T fakt nechci - ten zvuk k piperu nepatri :) Takze co ted? Dat tam silnejsi 4T? Jenze pak az napr. 4T 13ccm ma nejakych 1,51HP/11000 (a to mi zas tech 13ccm pripada zbytecne moc).

Nevim jaky zasadni rozdil je ve vykonu 2T a 4T - preci jen tohle bude prvni coudak. Elektru z toho delat nechci - opet kvuli zvuku motoru.

Diky za jakykoliv rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2010 8:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 1769
Bydliště: Cheb
Slabý to nebude. On ten 4T utáhne větší vrtuly s větším tahem a ten výkon udávaný u 2T je taky čistě teoretický. Pro 1/6 bude 8,5ccm až dopr...

_________________
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2010 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
to creagel, fackt, že ASP zrovna velký výběr mezi 4T v malých kubaturách nemá (5,0 a 8,5, pak až 10,0 a výš). OS myslím dělá .40, tedy 6,5 a snad i SAITO. Jak už uvedl sharkcom, 4T má sice relativně nižší výkon, ale větší kouťák, tak utáhne větší vrtuli, ta má při nižších otáčkách větší účinnost. Takže bych se toho nebál. Ten 5,23 2T má výkonu až dost. Myslím, že na běžné poletování by mohla stačit i 4.0 2T. Myslím, že 5,0 4T by mohl být dostačující, ale to je jen můj názor. Když prohlédneš galerii, je tam takhle velkých Piperů dost (zrovna myslím Sharkcom tam jednoho měl) Srovnej zabudované motory a uvidíš sám. Mimochodem, těch 17.000 otáček jsem zatím na žádném motoru ASP neviděl, v reálu točí tak max. 13.000, většinolu kolem 11.000. Nevím kde žlutý muž ty otáčky bere, ale Maovi pohrobci, vychovaní kulturní revolucí, dokážou všechno.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 30.03.2010 10:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
Jeste jeden dotaz - myslite, ze tenhle Piper muze delat vlecnou pro vetrone 2,6m? (ASH-26, Ventus Deluxe, Discus CS - vse pd CMPro)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: vyber serva kridielka
PříspěvekNapsal: stř 09.06.2010 12:23 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.6.2009
Příspěvky: 16
Bydliště: Nitra
Ahojte,
Skladam pipera od sigu 1/5, bude to na elektro..robim tam este osvetlenie. Chcem usetrit par gramov na servach na kridielka. Mate nejaky dobry typ na silne, spolahlive a lahsie servo?Nasiel som nieco taketo-Servo HITEC HS-225BB-Parametre: Mini servo: 4,8/6,0 V, 3,9/4,8kg/cm, 0,14/0,11s, 31g, 32,4x16,8x30,8mm, 1x guličkové ložisko.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: vyber serva kridielka
PříspěvekNapsal: stř 09.06.2010 12:25 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.6.2009
Příspěvky: 16
Bydliště: Nitra
Ahojte,
Skladam pipera od sigu 1/5, bude to na elektro..robim tam este osvetlenie. Chcem usetrit par gramov na servach na kridielka. Mate nejaky dobry typ na silne, spolahlive a lahsie servo?Nasiel som nieco taketo-Servo HITEC HS-225BB-Parametre: Mini servo: 4,8/6,0 V, 3,9/4,8kg/cm, 0,14/0,11s, 31g, 32,4x16,8x30,8mm, 1x guličkové ložisko.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 319 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz