Switch to full style
Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odeslat odpověď

P51 Hacker Kombat.

pát 17.12.2010 9:26

Ahoj,idem osádzať túto poletuchu a mám pár otázok.

1. Je nutné servo smerovky, resp. má jeho absencia zásadný vplyv na let. vlastnosti :?:
2. Je potrebné diferencovať výchylky na krídielkach :?:
3. Robili ste niečo inak ako je uvedené v návode :?:

http://www.hacker-model.com/cz/mustangP51d.html

Dôraz kladiem najmä na príjemné let. vlastnosti.

Dík.

pát 17.12.2010 9:34

1. lita to dobre i bez nej, je to zbytecna hmotnost
2. je to vhodne
3. udelej to poradne podle navodu, psal jsem ho ja !!! :-D :-D

pát 17.12.2010 9:40

3. vlastne jo - rozhybej EPP "panty" - placacky otoc "naruby" a prezehli pant zehlickou, teplota 1 puntik - EPP se mirne spece a pant se ohyba podstatne lehceji nez bez tehle upravy. Kdyz ti budou radit smirek, posli je ....
Hlinikove draty odmasti nebo lepe osmirkuj jemnym smirglem, bude to lip drzet vterinakem.

pát 17.12.2010 9:59

Som rád, že mám tú česť pan vývojár :!: :!:

Ešte sa vrátim k tej smerovke, nebude bez nej výkrut brutál sudovytý a zatáčanie nepríjemné - s nutnosťou intenzívneho páčkovania s výškovkou :?:

Viem nie je to presný akrobat alá F3A, no uvítam trošku kultúry v tých výkrutoch.... :roll: :roll:

pát 17.12.2010 10:12

:D gratuluju k výběru a držim palce při montáži, já to včera dokončil a dneska - zejtra to chci jít otestovat :)

pát 17.12.2010 10:18

a ano, jednu věc jsem jinak udělal, ale nerad bych se dotkl zdejšího vývojáře, spíš to bylo kvůli mé nešikovnosti (první skládání jakýhokoliv letadla) a sice, že servo na křidýlka jsem chytl obráceně, tzn. ne do trupu, ale do spodního křídla - stejně jako to má třeba decathlon (vývojář bude vědět) :-)

pát 17.12.2010 10:28

CharlitoCZ píše::D gratuluju k výběru a držim palce při montáži, já to včera dokončil a dneska - zejtra to chci jít otestovat :)


Pohoda, dík lietať by to malo samé, má to určité vzopätie, tak to bude mať nádych autostability. Na začiatok si nedávaj veľké výchylky a skontroluj tažisko.

Verím, že sa ozve i pán vývojár k problému tej kultúry pri lietaní ako som písal vyššie.

pát 17.12.2010 10:34

CharlitoCZ píše:a ano, jednu věc jsem jinak udělal, ale nerad bych se dotkl zdejšího vývojáře, spíš to bylo kvůli mé nešikovnosti (první skládání jakýhokoliv letadla) a sice, že servo na křidýlka jsem chytl obráceně, tzn. ne do trupu, ale do spodního křídla - stejně jako to má třeba decathlon (vývojář bude vědět) :-)


No kua, ako s ním budeš pristávať priamo na servo :?:
Alebo máš podvozok, či pristávaš do ruky :?:

pát 17.12.2010 10:46

Mustang musi :-) delat sudovite vykruty jako predloha, vzepeti taky ma podle skutecnyho - s rovnym by to byla zruda.... Nejakou autostabilitu jsem nepozoroval, musi se to porad ridit :-) A to jsou kridla rezany s negativama, jinak mel zaludne vlastnosti pri pretazeni.
Tenhle gumolet lita i bez rizene smerovky slusne (subjektivni pocit).
Servo ma sice ve spodnim kridle, ale NAHORU :-) A i kdyby ho mel dolu, nic se nedeje - Mustang tam obycejne ma chladic. :-D
Mam servo dolu a vyrez v chladici pro paku. Pred chladicem mam jeste lyzinu z 2mm Alu dratu (uz si nepamatuju, jestli je ve staebnici standardne) aby to o nej nezakopavalo.

pát 17.12.2010 10:56

TERAZKY píše:
No kua, ako s ním budeš pristávať priamo na servo :?:
Alebo máš podvozok, či pristávaš do ruky :?:


nn, přistávat normálně, servo je táhlama na křídlech, takže spodek je stejej :)

ale nad podvozkem, nebo něčim takovym jsem přemejšlel.. uvidim, spíš se na to ale asi vyprdnu a budu přistávat na to břicho no :)

pát 17.12.2010 11:00

jyrry píše:Mustang musi :-) delat sudovite vykruty jako predloha, vzepeti taky ma podle skutecnyho - s rovnym by to byla zruda.... Nejakou autostabilitu jsem nepozoroval, musi se to porad ridit :-) A to jsou kridla rezany s negativama, jinak mel zaludne vlastnosti pri pretazeni.
Tenhle gumolet lita i bez rizene smerovky slusne (subjektivni pocit).
Servo ma sice ve spodnim kridle, ale NAHORU :-) A i kdyby ho mel dolu, nic se nedeje - Mustang tam obycejne ma chladic. :-D
Mam servo dolu a vyrez v chladici pro paku. Pred chladicem mam jeste lyzinu z 2mm Alu dratu (uz si nepamatuju, jestli je ve staebnici standardne) aby to o nej nezakopavalo.


drát tam neni, ale dobrej nápad, něco tam dám, jsem si právě řikal jak se bude přistávat, aby se to o ten spodek nezadrhávalo :)

pát 17.12.2010 11:07

jinak včera jsem to vážil a s S2 1300 20C jsem se dostal na 455g ještě to trošku stáhnu až mi přijde menší přijímač (teď tam mám 8k) :D

Vim, že to neni málo, ale tak lítat to bude, včera jsem zkoušel tah kolmo nahoru a super :)

pát 17.12.2010 11:55

Mustanga přímo nemám, ale mám FW 190 a kluci z klubu mají MIGa, Mustanga, Zero, Mezka.

Obecně to lítá krásně, ale občas jsme museli udělat něco trochu jinak.

Směrovka - tu máme všichni a s ní je to větší sranda. S FW bez problémů můžu dělat v nožáku osmičky. Vím, že to není maketové, ale je to legrace. Krásné souvraty a podobně. Prostě éro na blbnutí, jak se patří, kombat a podobně. Tedy já osobně bych tam tu směrovku udělal.

Diferenciace na křidélkách - pokud to budeš stavět s jedním servem, moc si to představit nedovedu, ale už jsem viděl lidi, co si místo jednoho serva dali 2 malé serva HXT 500 pro každé křidélko jedno a je to zase o level dál. Hlavně když při kombatu potřebuješ zatočit na fleku, tak si namixuješ výškovku do křidélek, které se sklopí souběžně dolů, když přitáhneš výskovku. Neuvěřitelné, co té éro pak ve vzduchu dokáže.

Křidélka a panty - rozhodně přežehlit, jak tady radili. Já to na začátku nevěděl, tedy neudělal a pak jsem měl problémy, protože se mi křidélka po půlroce mírně zkroutily a éro bylo neovladatelné. Na radu kombaťáků jsem panty tedy nežehlil, ale zbrousil a lítá a drží to zatím výborně, nicméně to přežehlení je super věc a dnes bych to přežehlil.

Co jsme dělali jinak?
Vyztužení křídla - nepoužili jsme ten drát, ale dali jsme tam uhlíkový pásek 3x0,5mm. Jeden shora, druhý zespod - přímo proti sobě. Tuhost křídla se neuvěřitelně zlepšila.

Vyztužení trupu - opět pásky uhlíku 3x0,5mm po celé délce.

U FW 190 dodatečné vyztužení trupu od křídel až po ocas - ten trup je tam dost dlouhý a úzký a byl na namáhání nahoru/dolů dost gumový. Tedy uhlíkový pás 5x0,5mm zaříznutý zespod do trupu. Výrazné zlepšení.

Zajímavé bylo, že nám nikomu nevyšly táhla od serva v trupu ke křidélkům, vždy nám kousíček chyběl, tak jelikož jsme nepoužili ty dráty na vyztužení, tak jsme si táhla udělali z nich.

Co jsme doplnili na zimu jsou lyže (je to maketové asi jako Porsche na celoprotektporech), ale v tomto počasí boží zábava. Lyže se dají během 2 vteřin nasadit či sundat, takže paráda.

Snad jsem na nic nezapomněl.

pát 17.12.2010 12:07

CharlitoCZ píše:jinak včera jsem to vážil a s S2 1300 20C jsem se dostal na 455g ještě to trošku stáhnu až mi přijde menší přijímač (teď tam mám 8k) :D

Vim, že to neni málo, ale tak lítat to bude, včera jsem zkoušel tah kolmo nahoru a super :)


Ahoj, chtěl bych také použít dvojčlánek, mám 1800mah a chci to dát do zera. Jaký jsi vybral motor?

pát 17.12.2010 12:09

kluci z klubu a teď už i já stavíme Hacker kombaty na klubové lítání,
dáváme směrovku je to pak kulturnější ale zase jenom jedno
servo abysme řekněme předešli tomu co se dělá a to pylonový mic pro otáčení na fleku :)

Milan

ps rozdíl 12 gramů za směrovku mi přijde v pohodě
Odeslat odpověď