Autor |
Zpráva |
jimi-m
|
Napsal: pát 21.08.2015 14:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
RiMr píše: ...nemůžu si pomoct, já tam vidím směrovku jasně nataženou do pravé zatáčky..
Navíc - točivý moment by ti tady stahoval éro doleva, ne doprava. A proč tedy éro nezatáčí vpravo při plachtění? Nebo pokud by nabralo opravdu vysokou rychlost (přirovnáno k velkému fučení vzduchu z vrtule), tak by zatáčelo taky? Zkoušel jsem ho ze 300m poslat dolů šupem bez motoru a pak udělat loping, a letělo jak po kolejích... Tu směrovku se pokusím narovnat, ale netuším jak. Nahřát na sporákem? Samozřejmě dost vysoko nad pamenem, nebo třeba nad pánvičkou?
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: pát 21.08.2015 14:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jak píše RiMr, na druhém obrázku je to dobře vidět, že je směrovka doprava a navíc ještě vršek ohnutý taky doprava. Napřed bych srovnal tu směrovku, znova vytrimoval bezmotorový let, a pak teprve případně upravoval to vyosení motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: pát 21.08.2015 15:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Tak jsem to nahřál nad sporákem, samozřejmě že vyskákali kuličky, ale někde jse četl, že to má pozitivní vliv na proudění vzduchu, tak to nevadí. Úmyslně jsem udělal mírné opačné zakřivení než bylo doteď a jdu to vyzkoušet dám pak vědět...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: pát 21.08.2015 15:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
K tomu (ne)zatáčení s motorem a bez - v bezmotorovém letu je ta směrovka ve zvířeném vzduchu (odborně řečeno "bordelu" ) za trupem a pylonem, její účinnost je mizerná. Ale když ji napřímo ofokneš silným proudem vzduchu o rychlosti třeba 100km/h (a třeba i víc, jestli tam máš jiný motor), tak je její účinnost "děsivá" a a i zdánlivě malá nesouměrnost s tím érem zacvičí řácky...
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: pát 21.08.2015 16:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Tak to vypadá, že se narovnáním SOP problém vyřešil (nebo alespoň z větší části). Nemůžu to ale tvrdit na 100%, jelikož je dnes hrozný vítr a nešlo to objektivně posoudit. Letadlo sebou házelo sem a tam, protože nebylo vytrimované, když jsem ho předtím měl rozložené, že ano... Ale s plným plynem proti větru letělo, zdá se, rovně. I když tedy táhlo šíleně nahoru, takže pokud bych na VOP změnil úhel, tak by se to strmé stoupání taky mohlo vyřešit? ...no, já jdu teď ale lepit. A příště počkám na lepší počasí...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 21.08.2015 17:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
To stoupání pod plynem je lepší upravit naklopením motoru, nebo v nouzi mixem motoru do výškovky, než měnit seřízení modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pát 21.08.2015 18:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Lark píše: To stoupání pod plynem je lepší upravit naklopením motoru, nebo v nouzi mixem motoru do výškovky, než měnit seřízení modelu. Přidávám se k Larkovi. Šahat do konstrukce modelu až jako to poslední, pokud si ho modelář nestaví celej sám a ví, že tam může být konstrukční chyba. Ale toto je stavebnice a jen větší havárka může porušit tovární nastavení.
|
|
Nahoru |
|
|
Virtual
|
Napsal: sob 22.08.2015 18:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.1.2006 Příspěvky: 174 Bydliště: Praha
|
jimi-m píše: ...s plným plynem proti větru letělo, zdá se, rovně. I když tedy táhlo šíleně nahoru... Při každém sestavení pečlivě kontroluj základní geometrii. Nemáš třeba po ráně ohnutej ocas trupu do U? Zkus lehce narovnat rukou. Nebo uvolněný/rozlepený ten mechanizmus uchycení výškovky? Pylon u ES2 dělá, že po zapnutí plynu nejdřív krátce tlačí nos k zemi a (s doporučeným pohonem) pak lehce stoupá. A zálet po opravě je lepší dělat v bezvětří (ano, letos je to trochu problém), ES2 bych řekl je dost citlivej na vítr...
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: sob 22.08.2015 21:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Tak jsem byl znovu vyzkoušet ES v bezvětří a zase to dělá to samé. Takže narovnana SOP, popravdě umyslne trošku zkroucena na druhou stranu, to nevyřešila. Tak budu koumat dál, co s tím...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: ned 23.08.2015 9:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
...hlavně je třeba pochopit, že jestli je easystar nějak nastavený z vývoje a výroby, aby se nějak choval při nějakém doporučeném výkonu motoru (tedy mírně stoupal na plný plyn) tak se s jinak výkonným motorem bude chovat jinak! Častý omyl začátečníků je, že se dá éro a motor a lože atd nastavit tak, že éro poletí zcela rovně bez stoupání či klesání v celém rozsahu otáček! TOhle s hodně odřenýma ušima platí u podmotorovaných modelů. ALe ne u přemotorovaných strojů. Seřídíte letadlo na ustálený let na 1/2 plynu. Přidáte plyn a co se stane? I když vyloučíme veškeré ofukování kormidel šroubovicí vzduchu, nesouměrnosti, točivý moment, nafukování profilu atd - i tak po zvýšení výkonu stoupne rychlost, tedy vztlak generovaný křídlem a éro začne stoupat, někdy v závislosti na koncepci a vyvážení i velmi dramaticky. Někdy je jednodušší éro prostě řídit, než furt špekulovat...
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: ned 23.08.2015 10:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Jenže řídit letadlo začátečníkem, když se v různých letových fázích chová odlišně, je trochu těžké. Obzvlášť, pokud jde o nesymetričnost, jako je právě ono vybočování. Držet knipl směrovky na nějakých 15% a přitom ho stejným kniplem řídit i do dalšího směru ja na mne jako začátečníka trochu moc Ano, vyřešila by to počítačová vysílačka s příslušným mixem, ale tu zatím nemám. Já si nestěžuju, každé začátky každého jednotlivce jsou různě těžké či lehké. Já se s tím vyrovnám, ale naučit se to, mi bude trvat déle. Rozhodně to ale nevzdám. Dnes ještě budu laborovat s motorem...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: ned 23.08.2015 10:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Tož já ti to řeknu na férovku - když máš ještě problémy řídit takové éro jako ES, tak máš létat a trénovat a získávat návyky a ne blbnout s náhradou "slabého" motoru za silnější....
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: ned 23.08.2015 11:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Já už to tak ale koupil, víš? (z bazaru) Já stejně ten plyn pouzivam na 50% výkonu. Jen pokud potřebuji letadlo "zachránit", tak dám plný kotel...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: ned 23.08.2015 11:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Kubo vydrž až nebude tak funět a mrkneme na to, ok?
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|