Autor |
Zpráva |
Vážka
|
Napsal: úte 29.11.2016 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Aha, už vím proč Ono je to tak v návodu. Pardon. Ale stejně, u Hotlinera se sklopkou není potřeba vyosení doprava?
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: úte 29.11.2016 20:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Vážka píše: Ale stejně, u Hotlinera se sklopkou není potřeba vyosení doprava? Hlavne ten Blizzard nie je hotliner
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 29.11.2016 20:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Však já to píšu v uvozovkách
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: úte 29.11.2016 22:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Blizzarda jsem měl a motor jsem měl vyosený tak jak je psáno v návodu. Lítal dobře. Kolega Blizzarda ještě má a nejsem si vědom toho, že by vyosoval motor někam jinam něž jak udává návod. Lítá mu to taky.
Spíš si dej pozor na flutter křídel. Při běžném letu se mi nikdy neprojevil, ale při letu na plný plyn pod 45° dolů se to při nabrání rychlosti rozvlnilo.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: stř 30.11.2016 7:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
............ Díky
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: stř 30.11.2016 8:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Jo, k tomu flutteru... viděl jsem někde návod (možná byl přiložen v krabici, ale rozhodně byl na oficiálních stránkách MPX) jak omotat křídla izolepou, aby flutter nenastával. Nicméně, když už by ti nastal, tak prostě jen stáhni plyn. Letadlo velmi rychle zpomalí a křídla přestanou kmitat. Nebo nelítej střemhlav dolů pod plynem. Odhadem to mohlo být na rychlosti kolem 120-130km/h. Takovou rychlost ve vodorovném letu stejně nikdy nedosáhneš.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: stř 30.11.2016 9:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Jasně, já zas tak rychle asi lítat nebudu a když, tak na to budu myslet. Omotávat to izolepou asi nechci, ale možná to časem potáhnu Oracoverem, stejně jako jsem si potahoval Culárise. Díky.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pát 02.12.2016 22:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Muzu se jeste zeptat, jak jsi mel teziste? V navodu je 50-60mm a v obrazkach 70mm, coz mi prijde jako celkem velkej rozptyl na tak maly letadlo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: ned 04.12.2016 11:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
... ještě poslední dotaz: Jak jsi měl u Blizzarda nastavené letové režimy? Já mám tyto: 1. START = všechno v nule. 2. TERMIKA = křidelka 2mm dolů jakoby klapky + kompenzace výškovkou 1mm dolů (ale v návodu je kompenzace 1mm nahoru, proč?) 3. PŘISTÁNÍ = křidélka jako brzdy 12mm nahoru + kompnezace výškovkou taky nahoru, neé? (ale v návodu je zase opak kompenzace 0,5mm dolů, proč?)
Předem díky
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: ned 04.12.2016 21:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Že by kompenzace klopného momentu profilu? Udělej to podle návodu.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 05.12.2016 8:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
To já chápu proč se to kompenzuje, jen mě udivuje, že u všech letadel co mám, při vysunutí klapek dolů kompenzuju potlačením výškovky, tj. výškovka taky dolů. A tady je to popsané opačně a zajímalo by mě, co je u Blizzarda jinak, že to teda má být opačně.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pon 05.12.2016 8:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Vážka píše: Muzu se jeste zeptat, jak jsi mel teziste? V navodu je 50-60mm a v obrazkach 70mm, coz mi prijde jako celkem velkej rozptyl na tak maly letadlo. Já myslím, že tam je chybka v překladu. Pokud máš manuál vícejazyčný, tak koukni do různých textů. Příkladně zde: https://www.manualslib.com/manual/10361 ... zzard.htmlTady se v textu píše 70mm a v obrázkách je taky 70mm. Myslím, že těch 70mm je i nosník. A myslím si, že jsem to měl těch 70mm.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 05.12.2016 8:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Ticcino píše: Myslím, že těch 70mm je i nosník. A myslím si, že jsem to měl těch 70mm. Moc díky a to kompenzování výškovkou si náhodou nepamatuješ?
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pon 05.12.2016 8:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Vážka píše: ... ještě poslední dotaz: Jak jsi měl u Blizzarda nastavené letové režimy? Já mám tyto: 1. START = všechno v nule. 2. TERMIKA = křidelka 2mm dolů jakoby klapky + kompenzace výškovkou 1mm dolů (ale v návodu je kompenzace 1mm nahoru, proč?) 3. PŘISTÁNÍ = křidélka jako brzdy 12mm nahoru + kompnezace výškovkou taky nahoru, neé? (ale v návodu je zase opak kompenzace 0,5mm dolů, proč?)
Předem díky 1. Ano, tak jsem to měl. 2. V návodu viz odkaz výše je křidálka 2mm dolů a výškovka 1mm dolů, takže asi zase chyba v překladu. Ale "termikou" bych to moc nenazýval. Já to používal spíš při přistání. 3. Tenhle režim jsem prakticky nepoužíval u žádného ze svých letadel, protože mi přijde "divnej". Nacvakanej jsem ho myslím ale měl a myslím že jsem ho ve výšce i zkoušel. Už si ale nevzpomenu, zda jsem ho ladil nebo ne. Vím, že s Blizzardem jsem měl vždycky bobky přistát. Kolikrát já si musel nalítávat a kolikrát jsem prosvištěl "strašnou" rychlostí těsně nad zemí.
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: pon 05.12.2016 9:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Vážka píše: To já chápu proč se to kompenzuje, jen mě udivuje, že u všech letadel co mám, při vysunutí klapek dolů kompenzuju potlačením výškovky, tj. výškovka taky dolů. A tady je to popsané opačně a zajímalo by mě, co je u Blizzarda jinak, že to teda má být opačně. Na to má vliv víc věcí. Mimo jiné použitý profil a velikost výchylky klapek. Zkus to lítnout bez kompenzací a éro ti naznačí, co potřebuje.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|