|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Vratan
|
Napsal: stř 11.06.2014 18:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.7.2013 Příspěvky: 56
|
Před časem jsem si pořídil ARF stavebnici Texana od Pelikána. A protože se mi celožluté zbarvené moc nelíbilo, rozhodl jsem se o úpravu na Harvard Mk.II, který létá v Plzni pod Classic trainers. Prvním krokem bylo vyjmutí serv z křídel a táhel z trupu, poté následovalo odbarvení. Celkem mi překvapilo, že různé části modelu "pouštěly" na jiné prostředky, kus šel obyčejným lihem, něco technickým benzínem a nitroředidlem. Ale i tak na dílech zůstaly žluté části, které nešly dolu ničím. Také jsem rozebral překryt, kokpit a ostruhu. Vše šlo velmi dobře od sebe, protože dílenské zpracování bylo celkem mizerné. Nový nástřik jsem začal stříbrným sprejem Styro, který ale velmi rychle došel, takže jsem musel pro další. Když došel i on a ještě zbývala půlka letadla, švihnul jsem s tím do koše a zbytek nastříkal modelářskou Tamiyou. Bohužel, potřebnou fluorescenční oranžovou (DayGlo) jsem ve spreji nesehnal, tak jsem použil akrylátovou barvu Vallejo, která je na bázi gumy, takže je pružná. Ale barva to je pekelná, ucpávala trysku pistole a nastříkání několika vrstev trvalo věky. Další barvy jsou použil opět modelářské. Znaky a čísla jsou obyč papír s potiskem, přilepené a zalakované Sidoluxem. Tím je fouknut i celý model. Úprava na Harvarda spočívá prakticky jen ve dvou věcech, balzová anténa za kabinou a přidané rámování Také jsem si z balzy a trochu tmelu vysochal nového pilota. Bohužel, až v průběhu stavby jsem si přečetl recenzi na modely této série a mám obavu to hodit do luftu. Je to můj první model se stříďákem a ovládáním křidélky (má kariéra je Bendy - Minitornado - Easystar), takže doufám, že to hned někde nerozvěsím.
Přílohy: |
Poznámka: Původní podoba.
Harvard01.jpg [ 286.86 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]
|
Poznámka: Nový pilot.
Harvard06.jpg [ 47.02 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]
|
Poznámka: Upravený kokpit.
Harvard07.jpg [ 187.54 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]
|
Poznámka: Hotovo.
Harvard10.jpg [ 413.14 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
FilipV
|
Napsal: stř 11.06.2014 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Máš to moc pěkný, měl jsi si s tím ale nejdřív sletět, tyhle letadla jsou opravdu velmi živé. A po odchodu se většinou musí dost korigovat. Jestli můžeš, vrať tam aspoň na první let ten pevnej podvozek a zkus to ze země. Je to bezpečnější.
|
|
Nahoru |
|
|
Vratan
|
Napsal: čtv 12.06.2014 7:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.7.2013 Příspěvky: 56
|
Díky za radu, v návalu nadšení jsem na zálet prostě vůbec nepomyslel. Podvozek tam jde přidat, takže ho tam přicvaknu a budu hledat nějakou vhodnou plochu na zalétání. Na naší louce bych s kolama ani nehnul.
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: čtv 12.06.2014 7:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Já bych u takového prcka naopak hledal louku s pořádně vysokou trávou a nechal bych si to případně někým hodit. I když se něco přihodí, tak je z toho docela měkké "přistání".
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
Vratan
|
Napsal: čtv 12.06.2014 8:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.7.2013 Příspěvky: 56
|
No nejlepší by asi bylo najít louku s vysokou trávou a vedle ní kus asfaltu pro vzlet
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: čtv 12.06.2014 12:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Z vlastní zkušenosti s modely Spitfire, Corsair a P-40 z uvedené série WB mohu říci, že létání s nimi není žádná tragédie. Pravda, P-40 byl z nich nejjankovatější model, ale i ten se nakonec nechal zkrotit a přežil bez jakékoliv újmy zprvu vyvážení těžký na ocas. Kdesi na Youtube jsem viděl video, jak někdo vzlétl se Spitem od WB. Model se po hození houpal jako na vlnách (sám bych očekával, že tak malá stihačka těžká na ocas půjde do země po prvním zhoupnutí) a dotyčný je rozmlátil až při pokusu o přistání. Pro sichr bych šel s tím Texanem na první starty z ruky někam na pole se vzrostlým obilím (momentálně ideální doba). Pokud máš velký strach z toho, že je to Tvůj první model s křidélky, navíc dolnoploch, tak pole s odkvetlou řepkou to jistí 100% - na něm zaručeně nedojde i při hrubé chybě pilotáže ke kontaktu modelu se zemí. Bohužel, prodírat se řepkou k modelu, to je skoro na mačetu. Základem toho, že model poletí hned napoprvé je kvalitní baterie, vyvážený model a start s plným plynem (no a moc se toho nebát).
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 12.06.2014 22:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Moc pekna povrchovka.Ani by se mi s tim nechtelo do vzduchu, abych to nerozbil Na zalet doporucuji louku s vysokou travou a nekoho, kdo ti to hodi.Nebal bych se toho, vypada to docela letave...
|
|
Nahoru |
|
|
Vratan
|
Napsal: pát 13.06.2014 8:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.7.2013 Příspěvky: 56
|
Díky za povzbuzení, prostě do toho musím jít rovnýma nohama. Ale opatrnost je na místě, neb je v plánu předvedení majitelům originálu
|
|
Nahoru |
|
|
Vratan
|
Napsal: pon 10.08.2015 9:30 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.7.2013 Příspěvky: 56
|
Po dlouhé době a sbírání odvahy jsem se pokusil Harvarda zaletět. Nenašel jsem žádnou vhodnou plochu na start ze země, tak jsem ho vrhnul z ruky na louce. A musím říct že to je opravdu HODNĚ živé. Než jsem stačil dát pracku na rádio, letadlo šlo do náklonu a do země. Doposud jsem létal jsem s Minitornadem se Speedem a Easystarem, takže sem nestačil ani mrknout. Výsledkem pádu byl urvaný čep křídla, který zapadá do trupu a praskliny u držáku šroubků spojující křídlo a trup. Urvala se i kabina, pilot byl zbaven interkomu a brýlí. Nicméně trocha Purexu a vteřiňáku to spravila a letadlo je opět připraveno k záletu. Ale té odvahy se mi nedostává. Asi je to na mě opravdu přespříliš a nejdřív bude lepší potrénovat střídavý pohon na něčem stabilnějším. Navíc se objevuje zvláštní jev, kdy mi z ničeho nic nic začnou kmitat všechna serva a na vteřinu se zapne motor. Tohle se mi stalo ještě před letem a myslel jsem si, že jsem jen drbnul do ovladače, nicméně to dělá i když to jen tak stojí zapnuté. Docela děsivé. Takže Harvarda asi složím zpět do krabice a vyčkám až nabydu dalších zkušeností, protože rozmlátit tak pěknej eroplán by bylo škoda. Bohužel, zde se projevila "profesionální deformace" ze stavby kitů Před totální destrukcí se ale Harvard stihl vyfotit se svým větším bráchou, což odhalilo podstatné tvarové rozdíly od svého vzoru A nyní se jdu podívat, jak by se dalo otunningovat mé staré minitornado...
Přílohy: |
harvardi.jpg [ 382.07 KiB | Zobrazeno 1139 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|