TomasTR
|
Napsal: ned 12.10.2014 8:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2009 Příspěvky: 907 Bydliště: Praha 9 Kyje Obrázky: 0
|
Odpověděl jsi si sám... není tam vztlak! Přistáváš moc pomalu, musíš být na přistání rychlejší, nechat ho pod více otáčkami přistávat. Kolik ti váží v tomhle rozpětí?
_________________ Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341 www.rctomas.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
sakulk
|
Napsal: ned 12.10.2014 9:31 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 12
|
No model má 3200g.To kdybych ho měl nechávat pod vetšíma otáčka tak to nemožu přistát to i na volnoběh je hrozně rychly.. nebo nastavit nákou přistávací konfiguraci ?
|
|
Nahoru |
|
|
matOrix
|
Napsal: ned 12.10.2014 9:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.12.2010 Příspěvky: 344 Bydliště: toho casu Prg
|
na to rozpetie je to strasne tazke - tak o kilo... ak nastavis kridielka trochu "dole" na pristatie - nepatrne tomu pomozes ale zazraky necakaj...
_________________ Hitec, PA Extra MX, EG PRO, RS352 RCF, ESA Combat Zero, RCF Edge 540T HotRed, Marabu XL
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: ned 12.10.2014 9:59 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
A určitě máš letoun dobře seřízený ? Poloha těžiště ve všech osách, vyosení motoru,.... A jak je výše uvedeno - přistávací rychlost je dostatečná ?
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: ned 12.10.2014 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.10.2009 Příspěvky: 993
|
matOrix píše: na to rozpetie je to strasne tazke - tak o kilo... ak nastavis kridielka trochu "dole" na pristatie - nepatrne tomu pomozes ale zazraky necakaj... Teda akrobaty nelítám, tak nehodnotím hmotnost pro akrobacii, ale nemyslím si, že ta váha je problém na přistání, tam bude problém jinde. V této hmotnosti provozuji éra kolem 1,4m, ve velikosti tazatelova Capu i modely o kilo a více těžší. Vždy je to spíš o rychlosti modelu, tahání za výškovku, úhlu náběhu a tak, řekl bych.
|
|
Nahoru |
|
|
jonyx27
|
Napsal: ned 12.10.2014 10:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 29.11.2011 Příspěvky: 164 Bydliště: Slovensko -Nova Dubnica Obrázky: 41
|
Ako pises ,malo vztlaku . Prekontroluj uhly serideni . Ak mas kridlo montovane zo spodu trupu tak ho v zadnej (odtokovka)casti podloz balzov .. Vloz ju medzi trup a kridlo aby kridlo malo vacsi vztlak .Skus dat trebars 3mm a sleduj ci sa daco zmeni .
_________________ Ak viem poradim. Roky praxe v modelarcine ma naucili vela ,no ucim sa stale .
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 12.10.2014 11:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
StanleyT28 píše: Teda akrobaty nelítám, tak nehodnotím hmotnost pro akrobacii, ale nemyslím si, že ta váha je problém na přistání, tam bude problém jinde. V této hmotnosti provozuji éra kolem 1,4m, ve velikosti tazatelova Capu i modely o kilo a více těžší. Vždy je to spíš o rychlosti modelu, tahání za výškovku, úhlu náběhu a tak, řekl bych. Mě to vychází stejně jako Tobě. Docela by mě zajímalo, jak se dá podle MatOrixe postavit motorák s 15ccm motorem, rozpětím 1620 mm za 2,2 kg, když samotnej motor má 0,72 kg. 2,2 kg jsme stavěli dost odlehčený motoráky s MVVS 3,5 s rozpětím 1300 mm a katolickou to lítalo celkem dobře. Mám na 15ccm maketu Zero, váží 8 kg a přistává úplně normálně, sice na rychlosti ale dobře. Ovšem to chvíli trvalo, než jsem se to a hlavně ji to (těžiště v 27%) naučil. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
sakulk
|
Napsal: ned 12.10.2014 12:23 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 12
|
No skusím bud ty klapky potlačit dolů aby to trochu dostalo více vztlaku a nebo to vypodložení křídla (je montované zespodu ).. podélné a příčné vyvážení ok vyosení motoru mám 3° doprava a 1°dolů to si myslím že by to být dobré.No budu se to nák muset naučit stím přistávat jinak zaletu na volnoběch na průlet je to vyvážené pěkně.. kritické je to přistání že letadlo je hrozně rychlé a když už jaktakš ta přistávací rychlos by byla tak se propadá no..
Přílohy: |
IMAG0925.jpg [ 152.47 KiB | Zobrazeno 3258 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: ned 12.10.2014 13:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Podľa čoho odhaduješ pristávaciu rýchlosť? Ten model ju má zrejme vyššiu ako predpokladáš. Ak budeš meniť nastavenie krídla, rátaj so zmenou celkových letových vlastností.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 12.10.2014 14:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Chlapi co to plácáte za nesmysly? Podkládat křídlo?
Jak se to letadlo chová, když pustíš kniply při letu kolmo dolů bez motoru?
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: ned 12.10.2014 14:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Hodně záleží na profilu křídla-žebra, jestli je špatně zvolený, tak letadlo neubrzdíš ani padákem, např. asi před patnácti lety se u nás na letišti vyrojily capy od jisté firmy, stejné problémy, všichni to rozbili i staří "mazáci"
|
|
Nahoru |
|
|
matOrix
|
Napsal: ned 12.10.2014 15:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.12.2010 Příspěvky: 344 Bydliště: toho casu Prg
|
Citace: Mě to vychází stejně jako Tobě. Docela by mě zajímalo, jak se dá podle MatOrixe postavit motorák s 15ccm motorem, rozpětím 1620 mm za 2,2 kg, když samotnej motor má 0,72 kg. 2,2 kg jsme stavěli dost odlehčený motoráky s MVVS 3,5 s rozpětím 1300 mm a katolickou to lítalo celkem dobře. Mám na 15ccm maketu Zero, váží 8 kg a přistává úplně normálně, sice na rychlosti ale dobře. Ovšem to chvíli trvalo, než jsem se to a hlavně ji to (těžiště v 27%) naučil. Jirka netvrdim, ze sa da postavil lahsie - vyslovil som nazor, ze na toto rozpetie je to ero tazke a tym padom potrebuje vyssiu rychlost na pristatie... prosim chapat v tomto kontexte... podlozenim kridla zmenis celkovu geometriu lietadla a vyrazne mozes zmenit jeho letove vlastnosti hlavne ked liedadlo za letu lieta ako ma - to by som nerobil...
_________________ Hitec, PA Extra MX, EG PRO, RS352 RCF, ESA Combat Zero, RCF Edge 540T HotRed, Marabu XL
|
|
Nahoru |
|
|
Blurcak
|
Napsal: ned 12.10.2014 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2007 Příspěvky: 517 Bydliště: Brno
|
Vaha je uplne v poho, na Yaku55 1500mm sem mel vahu 2900g a byl to pomaly a hodny autobus pri pristani. Zkus projet letadlo softem na vypocet polohy teziste jestli to sedi. Nepropada se ti to pri pristani kdyz pridas plyn?
_________________ To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
|
|
Nahoru |
|
|
TomasTR
|
Napsal: ned 12.10.2014 15:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2009 Příspěvky: 907 Bydliště: Praha 9 Kyje Obrázky: 0
|
Ono i záleží na tom, jak vnímáš rychlost při přistání. Dříve jsem přistával vždy na volnoběh, kdy jsem nechal letadlo plachtícím způsobem vyklesat k dráze a pak jsem přistál. U hornoplochů toto lze, ale u akrobata se to už takhle nedá, chce ho to malinko "tahat" za plynem až do dosednutí, tím i ofukuješ kormidla, ale chce si to na to zvyknout.
_________________ Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341 www.rctomas.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|