Autor |
Zpráva |
sakulk
|
Napsal: ned 12.10.2014 19:59 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 12
|
No kolmo dolů jsem to nezkoušel spíš asi jak píše vyzkoušet přistávat strouchou plynu a truchu klapky nastavit.. je pravda že jsem létal jen hornoplošníky i spalováky a stímto jsem neměl nikdy problém.. musím opravit podvozek a zas vyzkouším něco s tím podniknout nic jiného mi nezbývá než zkoušet.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
FilipV
|
Napsal: ned 12.10.2014 21:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Honza myslel test na správnou polohu těžiště, pošleš ho na volnoběh rovně k zemi, pokud sám vybírá, je těžkej na předek, pokud jde za podvozkem, je těžkej na zadek. Ještě to zkouším tak, že ho pošleš zhruna na půl plynu 45 stupňů nahoru a otočíš na záda. Letadlo by mělo poračovat samo, popřípadě s velmi lehkým tlačením. Obecně to dobře poznáš při letu na zádech v přímém letu, měl by jsi opravdu lehoučce tlačit, pokud moc klesá, opět těžkej na předek, pokud letí sám rovně, je to tak tak a pokud stoupá, je těžkej na zadek. A navíc, měl jsem tu čest se dvěma Capy 232 od různých firem a byly to oba hajzlové, co velmi lehce padaly do vrtáku.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 12.10.2014 22:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Petr S... píše: Hodně záleží na profilu křídla-žebra, jestli je špatně zvolený, tak letadlo neubrzdíš ani padákem, např. asi před patnácti lety se u nás na letišti vyrojily capy od jisté firmy, stejné problémy, všichni to rozbili i staří "mazáci" Nebyl ten název českého výrobce od H ? Ale pak pro "velice kladné hodnocení" snad změnil profil a lítalo to. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 12.10.2014 23:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
FilipV píše: Honza myslel test na správnou polohu těžiště, pošleš ho na volnoběh rovně k zemi, pokud sám vybírá, je těžkej na předek, pokud jde za podvozkem, je těžkej na zadek.. Ti nevím, ale takhle se snad nezkouší těžiště ale svisle zezhora bez motoru neutrál výškovky a bočení na směrovku a potom zespoda na plnej zase vyosení motoru. Potom teprve těžiště a to ve vodorovným letu srovnat do roviny a otočit na záda. Pokud padá na čumák, model je těžkej na hlavu pokud stoupá, tak je těžkej na zadek. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
sakulk
|
Napsal: pon 13.10.2014 7:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 12
|
já to mám od firmy Phoenix .Kluci zatím díky za rady pokusím se vyzkoušet tu kontrolu težište tím jak radíte kolmo dolů a letem na zádech skusím asi ty klapky nastavit a přistíná s kouskem plynu když už budu navrchu . První dovažování které jsem dělal tak po dokončení modelu i s plnou nádrží byl extrémě lehkej na předek musel jsem přidat 120g ..a to jsem tam dal místo 10tky tak 15ctku.Neznáte někoho kdo stím lítá ?
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: pon 13.10.2014 9:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.10.2009 Příspěvky: 993
|
Rozhodne se nedovazuje s plnou nadrzi, pozor na to.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 13.10.2014 9:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Máš prostor na vylepšení. Jestli vozíš vpředu takovou váhu, můžeš se pokusit ubrat na ocase. Přesunout serva dopředu, udělat náhon kormidel lanky, to stoprocentně dovolí zátěž vyhodit a to se na tak malém modelu musí razantně projevit na plošném zatížení.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: pon 13.10.2014 22:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Jasně, že byl název výrobce od H. Také se říkalo pomsta modelářům
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 13.10.2014 23:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Celeron píše: "FilipV":Honza myslel test na správnou polohu těžiště, pošleš ho na volnoběh rovně k zemi, pokud sám vybírá, je těžkej na předek, pokud jde za podvozkem, je těžkej na zadek.. Ti nevím, ale takhle se snad nezkouší těžiště ale svisle zezhora bez motoru neutrál výškovky a bočení na směrovku a potom zespoda na plnej zase vyosení motoru. Potom teprve těžiště a to ve vodorovným letu srovnat do roviny a otočit na záda. Pokud padá na čumák, model je těžkej na hlavu pokud stoupá, tak je těžkej na zadek. Jirka Přesně tak Jirko. Hádám, že letadlo bude někam uhýbat, takže je to celý zle a podkládat křídlo ani měnit těžiště pro zatím nemá smysl - bude to chtít vzít od začátku. FilipV: Kdepak, pokud model sám vybírá, může mít třeba jen moc potlačený motor (a kompenzuje se to přitaženou výškovkou). Když letí kolmo dolů s motorem na volnoběh, neprojevuje se ani vyosení motoru, ani těžiště. Letadlo v klidu vytrimuješ, a pak v letu kolmo nahoru (s vytrimovaným letadlem - roztrimovaný by mělo vliv na výsledek) ověříš vyosení - těžiště se opět neuplatňuje. Nakonec s vytrimovanýma kormidlama a správně vyoseným motorem můžeš řešit těžiště ve vodorovném letu.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 13.10.2014 23:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
FilipV píše: Honza myslel test na správnou polohu těžiště, pošleš ho na volnoběh rovně k zemi, pokud sám vybírá, je těžkej na předek, pokud jde za podvozkem, je těžkej na zadek. Ještě to zkouším tak, že ho pošleš zhruna na půl plynu 45 stupňů nahoru a otočíš na záda. Letadlo by mělo poračovat samo, popřípadě s velmi lehkým tlačením. Obecně to dobře poznáš při letu na zádech v přímém letu, měl by jsi opravdu lehoučce tlačit, pokud moc klesá, opět těžkej na předek, pokud letí sám rovně, je to tak tak a pokud stoupá, je těžkej na zadek. A navíc, měl jsem tu čest se dvěma Capy 232 od různých firem a byly to oba hajzlové, co velmi lehce padaly do vrtáku. tam se ti ale uplatňuje jak vyosení, tak těžiště, tak trim. Takže na půl plynu to může být ok, ale na volnoběh a na plný to někam uhne.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
FilipV
|
Napsal: úte 14.10.2014 9:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Člověk se pořád učí, bylo mi to podáno takto každopádně je to CAP 232 a toho jsem nikdy neviděl lítat dobře. Vždycky to byl boj o přežití, při přistání.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 14.10.2014 9:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já myslím, že v předloze problém nebude
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 14.10.2014 9:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mám za to že alespoň u té "H" byl docela ... nešikovný profil... co jsem to tak viděl... Co tu čtu, 78g/dm2 asi taky není na akro zrovna málo?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
sakulk
|
Napsal: úte 14.10.2014 12:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 12
|
Pomohou při přistávání klapky a strochou plynu abych je ofukoval to by mohlo jít ne ? budu to muset vyzkoušet co to udělá
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: úte 14.10.2014 12:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
sakulk píše: Pomohou při přistávání klapky Kdyby měl klapky, pak ano. Pokud ale vím, má jen křidélka. Když se je pokusíš coby klapky použít, možná se nebudeš stačit divit. Jestli to budeš zkoušet, tak opatrně a začni dost vysoko.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|