Registrován: 13.3.2011 Příspěvky: 213 Bydliště: Praha 5 - Radotín
včera jsem zalítaval Zlínečka, ale hned jsem narazil na problém s výškovkou. Aby mi Zlín udržel alespoň vodorvný let, výškovka musí být hodně přitažená (sklon oproti vodorbné ose cca 30 stupňů). V podstatě ho nemohu pořádně zvednout. Max výchylka výškovky je cca 45 stupňů Narazili jste někdo na podobný problém? Pro upřesnění mám stroj 748 g težký, těžiště víve v předu motor NTM 35-30A 1400KV / 560W regl vrtule 9 x 4,6 aku 3 článek 1600 mAh regl. TURNIGY Plush 40 amp Napadá mě výškovku buď nastavit (prodloužit,ale už to bude vypadat humpolácky, nebo nastavit páku serva výškovky na ukor směrovky-nyní se skoro dotýkají) Máně nějaký návrh chalani
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky:64
Ahoj Michale, promiň, ještě jsem ti nestihnul odepsat, jsem "trošku" busy Výškovku nezvětšuj - to je namíšané, to je vyzkůšané No prostě máš asi to težiště vepředu spíš víc než míň Úhly jsou dané konstrukcí, tam nic jinak nastavit nemůžeš, takže jedině těžiště. Jo a týká se to motorového i bezmotorového letu?
Jenom podotýkám, že já jsem létal maximálně se 130g 1,3Ah, ty tam máš těžký motor a ještě 1,6AH accu...
Registrován: 13.3.2011 Příspěvky: 213 Bydliště: Praha 5 - Radotín
Ríšo: výchylky bych mohl zvětšit delší pákou táhla serva (zvětšením poměru pák na servu a křídelku se zvětší dráha pohybu lanka v bovdenu a tím se zvětší výchylky na výškovce). Jinak bezmotorový let je dosti problém, i při max přitažené výškovce jde Zlín cca pod uhlem 30 stupňů čumákem k zemi, pod plynem jen lehce stoupá. Nejspíš je to to daň těžiště moc v předu. Jak problém vyřešit ? Aku dozadu nepohnu nepohnu skrze elektroniku uloženou za ní. Co mě napadá nalepit kouset olůvka k ostruhovému kolečku Pokud by jsi nebyl už tolik busy a někdy vyrazil na golfáč, rád bych vzal zlína sebou na konzultaci
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky:64
No pokud se ti nechce dávat slabší-lehčí motor a lehčí aku, tak prostě posuň accu víc dozadu k těžišti - neříkej že to nejde, tam je mííísta!!! . Mrtvou váhu někde na ocase fakt až jako poslední možnost...!
Registrován: 10.7.2010 Příspěvky: 129 Bydliště: Ústí nad Orlicí
chvíli jsem taky lítal se Zlínkem a jako první možnost bych volil odtučňovací kůru, cca 750g ho lítal kolega a byla to docela cihla s problémama na nízkejch rychlostech, podle toho taky vypadal když se dostal ke mě......vlastně jsem ho zachránil před popelnicí(aspoň nachvilku), já jsem ho trochu přestavěl a dostal se na cca 420g, to už se Zlínek choval parádně, lítal jsem ho s baterkama 850 - 2200mAh....rada tedy zní odtučnit a poladit těžiště
_________________ Swift 2, FunCub by Multiplex, Blade mSR, T-rex 250, Losi XXX-S/G, TRF415 MSX, SCX-10 a další
Registrován: 26.4.2009 Příspěvky: 551 Bydliště: Ústí nad Orlicí
midolek píše:
Aby mi Zlín udržel alespoň vodorvný let, výškovka musí být hodně přitažená (sklon oproti vodorbné ose cca 30 stupňů). V podstatě ho nemohu pořádně zvednout. Max výchylka výškovky je cca 45 stupňů Narazili jste někdo na podobný problém?
Ahoj, určitě to bude v těžišti. Máš ho moc vpředu.
Nevím jak jsi se dostal k hmotnosti přes 700 g. Taky jsem při stavbě ničeho nešetřil a jsem na letovce 590 g (i to je dost). Musíš ho chtě nechtě odlehčit aby se s ním dala létat akrobacie. Takhle to sice poletí taky, ale jen na rychlosti.
Registrován: 13.3.2011 Příspěvky: 213 Bydliště: Praha 5 - Radotín
Dnes jsem posunul baterku dozadu co to šlo cca 1,5 cm (bez úprav) a pořád těžiště moc vpředu. Letový projev je docela těžkopádný - nemůžu posoudit s jiným Zlínem jsem neletěl. Ve vzduchu se to řídí samo, ale přistání nedopadlo valně. Přistávací rychlost na bezmotorový let je nejspíš příliš vysoká. Při přistávacím manévru jsem se dotkl jen lehce posečenýho trávníku na louce při max výchylce směrovky,ale ve zlomku se převratilo na čumák. Jak jinak to může dopadnout než že něco povolí. Ulítl podvozek a celá přední část trupu viz foto http://longi.rajce.idnes.cz/Zlin_Z50 Pilot v kokpitu utrpěl jen šok. Rozlomený trup jsem teď slepil Uhoporem (drží na EPP perfektně a po zkušenostech nikdy nepraskne materiál v místě spoje) a vyztužil bambusovýma špejlema. Jinak dovnitř trupu, kde je vybraný materiál vlepím slabou překližku na tavný lepidlo. Trup je nad křídlem hodně zeslabenej (šířka stěny cca 10 mm) - proto taky celá přední část upadla.
Jinak je to opravdu těžký: motor NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w 88g regl:TURNIGY Plush 40amp 33 g aku: 3S 1600mAh : 143 g hliníkový lože: 32 g
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 718 Bydliště: Hradec Králové Obrázky:10
Prošel jsem s tím letadlem podobným vývojem. Dal jsem tam těžký motor (Python 200) a neustále jsem opravoval a létalo to jak cihla. Skončil jsem s 50 gramovým motorem (PJS 3D 550R). Můj návrh tedy zní: lehčí motor, menší baterky. Motor by měl mít kV okolo 1000. Není to stíhačka. Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost. Mé poučení z krizového vývoje je zde: http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=989
Radovan
midolek píše:
Jinak je to opravdu těžký: motor NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w 88g regl:TURNIGY Plush 40amp 33 g aku: 3S 1600mAh : 143 g hliníkový lože: 32 g
Registrován: 13.3.2011 Příspěvky: 213 Bydliště: Praha 5 - Radotín
rbiciste píše:
Prošel jsem s tím letadlem podobným vývojem. Dal jsem tam těžký motor (Python 200) a neustále jsem opravoval a létalo to jak cihla. Skončil jsem s 50 gramovým motorem (PJS 3D 550R). Můj návrh tedy zní: lehčí motor, menší baterky. Motor by měl mít kV okolo 1000. Není to stíhačka. Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost. Mé poučení z krizového vývoje je zde: http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=989
Ted mám ve Zlínu aku 1600mAh-bohužel aku 1600mah mi byla na tomto foru doporučena. 143g jako náhrada by k lehcimu motoru mohla být 1000mah 3S 25~50C 79g??, jen jestli pak kapacita nebude moc malá ale ušetřilo by se 65g. S motorem by to už bylo 110g
Ted mám ve Zlínu aku 1600mAh-bohužel aku 1600mah mi byla na tomto foru doporučena. 143g jako náhrada by k lehcimu motoru mohla být 1000mah 3S 25~50C 79g??, jen jestli pak kapacita nebude moc malá ale ušetřilo by se 65g. S motorem by to už bylo 110g
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky:64
Koukal jsem na ty fotky a krásně sis s tím vyhráll! A nevidím tam žádný přídavný pancíř atd. takže tam zrada nebude. A barva snad 100-200g neváží... Neváží? Jo a pozor - ten purex na EPP nedrží, a i když ho máš zapěněný v nějakých zářezech, tak není pružný a brzy se ti "vydrolí". Já často lepím na EPP přepážky... tavnou pistolí Pogumuju tryskou horkým lepidlem překl. přepážku, pak nanesu lepidlo na čelo trupu, přitlačím přepážku pogumovanou stranou a není boha aby to upadlo. Je to pružné a aby ten trup za přepážkou nebyl pružný až moc, tak do trupu před přilepením přepážky zalepím buď uhlíkové nebo smrkové "podélníky", zarovnám s čelem a na to pak tu přepážku. Dá se to udělat bez nějakého hnusného ublemcání gumou. A když už vypískne, tak se dá zaříznout nožem.
Tím motorem co tam teď máš, honím teď takový rychlejší 2m přeskilový elektrovětroň, jde to kolmo nahoru. Na Zlína je to myslím zbytečné, obzvláště jestli ho chceš mít na pohodičku. Já jsem tam měl nejsilnější tento:
ale to proto, protože jsem to chtěl zkusit a protože jsem tahal na nebohém Zlínečkovi těžký foťák a měl jsem letovku přes kilo - taky to letělo Proč, prostě jsem to chtěl vyzkoušet Ale bez toho foťáku to bylo i tak hodňučké a nezáludné éro.
Ale jinak jsem lítal s různými, většinou polovičními motory, byl jich tam asi milión. Byla to taková moje létající zkušebna Nejvíc jsem s tím lítal s tímto motorem: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11879
jenom si to šumělo, překvapivě kulantní motor!, ale na vis to nestačilo, což mi nevadilo, protože až budu chtít vrtulník, koupím si vrtulník...
Takže motor bych dal lehčí, pak můžeš dát lehčí reg, to motorové lože z B-29 mi přijde taky poněkud předimenzované (kolik váží?), lehčí accu... no a brambora k bramboře, úno je na dvoře, respektive váha bude dole ajn cvaj...
Registrován: 13.3.2011 Příspěvky: 213 Bydliště: Praha 5 - Radotín
Vyměním "bago" motor odkaz za NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w viz odkaz a posunu současnou aku okdaz v trupu dozadu a otestuju. Pokud by to nepomohlo pořídil bych ještě lehčí aku - např tahle odkaz má při kapacitě 1500mAh slušných 113g - stejná hmotnost jako 1300mah, nebo pak použít nějakou ještě lehčí 1000mAh Vyzkouším a dám pak vědět
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru