Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 10:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
včera jsem zalítaval Zlínečka, ale hned jsem narazil na problém s výškovkou. Aby mi Zlín udržel alespoň vodorvný let, výškovka musí být hodně přitažená (sklon oproti vodorbné ose cca 30 stupňů). V podstatě ho nemohu pořádně zvednout. Max výchylka výškovky je cca 45 stupňů
Narazili jste někdo na podobný problém?
Pro upřesnění mám stroj 748 g težký, těžiště víve v předu
motor NTM 35-30A 1400KV / 560W
regl
vrtule 9 x 4,6
aku 3 článek 1600 mAh
regl. TURNIGY Plush 40 amp
Napadá mě výškovku buď nastavit (prodloužit,ale už to bude vypadat humpolácky, nebo nastavit páku serva výškovky na ukor směrovky-nyní se skoro dotýkají)
Máně nějaký návrh chalani :?:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 10:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7408
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Ahoj Michale,
promiň, ještě jsem ti nestihnul odepsat, jsem "trošku" busy :)
Výškovku nezvětšuj - to je namíšané, to je vyzkůšané :)
No prostě máš asi to težiště vepředu spíš víc než míň :)
Úhly jsou dané konstrukcí, tam nic jinak nastavit nemůžeš, takže jedině těžiště. Jo a týká se to motorového i bezmotorového letu?

Jenom podotýkám, že já jsem létal maximálně se 130g 1,3Ah, ty tam máš těžký motor a ještě 1,6AH accu...

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 12:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
Ríšo: výchylky bych mohl zvětšit delší pákou táhla serva (zvětšením poměru pák na servu a křídelku se zvětší dráha pohybu lanka v bovdenu a tím se zvětší výchylky na výškovce).
Jinak bezmotorový let je dosti problém, i při max přitažené výškovce jde Zlín cca pod uhlem 30 stupňů čumákem k zemi, pod plynem jen lehce stoupá. Nejspíš je to to daň těžiště moc v předu.
Jak problém vyřešit ? Aku dozadu nepohnu nepohnu skrze elektroniku uloženou za ní.
Co mě napadá nalepit kouset olůvka k ostruhovému kolečku :)
Pokud by jsi nebyl už tolik busy a někdy vyrazil na golfáč, rád bych vzal zlína sebou na konzultaci :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 12:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7408
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
No pokud se ti nechce dávat slabší-lehčí motor a lehčí aku, tak prostě posuň accu víc dozadu k těžišti - neříkej že to nejde, tam je mííísta!!! :D.
Mrtvou váhu někde na ocase fakt až jako poslední možnost...!

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 17:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11.7.2010
Příspěvky: 134
Bydliště: Ústí nad Orlicí
chvíli jsem taky lítal se Zlínkem a jako první možnost bych volil odtučňovací kůru, cca 750g ho lítal kolega a byla to docela cihla s problémama na nízkejch rychlostech, podle toho taky vypadal když se dostal ke mě......vlastně jsem ho zachránil před popelnicí(aspoň nachvilku), já jsem ho trochu přestavěl a dostal se na cca 420g, to už se Zlínek choval parádně, lítal jsem ho s baterkama 850 - 2200mAh....rada tedy zní odtučnit a poladit těžiště

_________________
Swift 2, FunCub by Multiplex, Blade mSR, T-rex 250, Losi XXX-S/G, TRF415 MSX, SCX-10 a další


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 19:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2009
Příspěvky: 539
Bydliště: Ústí nad Orlicí
midolek píše:
Aby mi Zlín udržel alespoň vodorvný let, výškovka musí být hodně přitažená (sklon oproti vodorbné ose cca 30 stupňů). V podstatě ho nemohu pořádně zvednout. Max výchylka výškovky je cca 45 stupňů
Narazili jste někdo na podobný problém?


Ahoj,
určitě to bude v těžišti. Máš ho moc vpředu.

Nevím jak jsi se dostal k hmotnosti přes 700 g. Taky jsem při stavbě ničeho nešetřil a jsem na letovce 590 g (i to je dost). Musíš ho chtě nechtě odlehčit aby se s ním dala létat akrobacie. Takhle to sice poletí taky, ale jen na rychlosti.

Luky-plane

_________________
Cessna 480, Z-50 LS - ŠAD, Z-50 LS - Haikong, Merlin Tracer 240, EasyGlider Pro, Optic 6, Spectra 24


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 20:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7408
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Michal z toho udělal Šturmovika... :)
Rád bych se na tou kouknul, ale... Šak včil jedu z práce, tož asi tak...

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2012 21:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
Dnes jsem posunul baterku dozadu co to šlo cca 1,5 cm (bez úprav) a pořád těžiště moc vpředu.
Letový projev je docela těžkopádný - nemůžu posoudit s jiným Zlínem jsem neletěl. Ve vzduchu se to řídí samo, ale přistání nedopadlo valně.
Přistávací rychlost na bezmotorový let je nejspíš příliš vysoká. Při přistávacím manévru jsem se dotkl jen lehce posečenýho trávníku na louce při max výchylce směrovky,ale ve zlomku se převratilo na čumák. Jak jinak to může dopadnout než že něco povolí. Ulítl podvozek a celá přední část trupu viz foto http://longi.rajce.idnes.cz/Zlin_Z50
Pilot v kokpitu utrpěl jen šok.
Rozlomený trup jsem teď slepil Uhoporem (drží na EPP perfektně a po zkušenostech nikdy nepraskne materiál v místě spoje) a vyztužil bambusovýma špejlema.
Jinak dovnitř trupu, kde je vybraný materiál vlepím slabou překližku na tavný lepidlo. Trup je nad křídlem hodně zeslabenej (šířka stěny cca 10 mm) - proto taky celá přední část upadla.

Jinak je to opravdu těžký:
motor NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w 88g
regl:TURNIGY Plush 40amp 33 g
aku: 3S 1600mAh : 143 g
hliníkový lože: 32 g

čumák je hold těžkej

Zkusím nejdřív aku posunout v trupu dále, jinak asi vyměním motor "35" za nějakou "28" http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=675
a lehčí regl. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html
výměnou bych uspořil cca 45g ( nejsem si jistej jestli to pomůže)

Jinak Ríša (RiMr) lítal taky s tímto 560W motorem, tak by lítat mělo i zasoučasnýho stavu

No nevím jak jinak odtučňovat


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 8:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2007
Příspěvky: 723
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 10
Prošel jsem s tím letadlem podobným vývojem. Dal jsem tam těžký motor (Python 200) a neustále jsem opravoval a létalo to jak cihla. Skončil jsem s 50 gramovým motorem (PJS 3D 550R).
Můj návrh tedy zní: lehčí motor, menší baterky. Motor by měl mít kV okolo 1000. Není to stíhačka.
Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost.
Mé poučení z krizového vývoje je zde: http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=989

Radovan

midolek píše:
Jinak je to opravdu těžký:
motor NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w 88g
regl:TURNIGY Plush 40amp 33 g
aku: 3S 1600mAh : 143 g
hliníkový lože: 32 g

čumák je hold těžkej

Zkusím nejdřív aku posunout v trupu dále, jinak asi vyměním motor "35" za nějakou "28" http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=675
a lehčí regl. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html
výměnou bych uspořil cca 45g ( nejsem si jistej jestli to pomůže)

Jinak Ríša (RiMr) lítal taky s tímto 560W motorem, tak by lítat mělo i zasoučasnýho stavu

No nevím jak jinak odtučňovat


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 9:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
rbiciste píše:
Prošel jsem s tím letadlem podobným vývojem. Dal jsem tam těžký motor (Python 200) a neustále jsem opravoval a létalo to jak cihla. Skončil jsem s 50 gramovým motorem (PJS 3D 550R).
Můj návrh tedy zní: lehčí motor, menší baterky. Motor by měl mít kV okolo 1000. Není to stíhačka.
Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost.
Mé poučení z krizového vývoje je zde: http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=989


Mám doma v šuplíku tento motor, který bych mohl dát jako náhradu http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _250w.html , který bych mohl dát jako náhradu, ušetřilo by se 33g

Ted mám ve Zlínu aku 1600mAh-bohužel aku 1600mah mi byla na tomto foru doporučena. 143g jako náhrada by k lehcimu motoru mohla být 1000mah 3S 25~50C 79g??, jen jestli pak kapacita nebude moc malá ale ušetřilo by se 65g. S motorem by to už bylo 110g

případně ještě tuto dlouhou aku,ale nevím http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17276

Můžete mi prosím poradit co by jsi/jste mi do Zlína k motoru doporučil/i :?:

Celková hmotnost by pak klesla ze 748 na nějakých 638g


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 10:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7408
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
prosím tě a co tam máš za tuning, že je to tak těžké?
HOĎ SEM NĚJAKÉ FOTKY. :)

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 10:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
pár fotek je tady http://longi.rajce.idnes.cz/Zlin_Z50


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 10:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2007
Příspěvky: 723
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 10
Určitě bych ten motor vyzkoušel. Dal bych tam vrtuli APC 9x4.7 SF nebo něco podobného a baterii 1000 mAh.

Radovan

midolek píše:
Mám doma v šuplíku tento motor, který bych mohl dát jako náhradu http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _250w.html , který bych mohl dát jako náhradu, ušetřilo by se 33g

Ted mám ve Zlínu aku 1600mAh-bohužel aku 1600mah mi byla na tomto foru doporučena. 143g jako náhrada by k lehcimu motoru mohla být 1000mah 3S 25~50C 79g??, jen jestli pak kapacita nebude moc malá ale ušetřilo by se 65g. S motorem by to už bylo 110g

případně ještě tuto dlouhou aku,ale nevím http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17276

Můžete mi prosím poradit co by jsi/jste mi do Zlína k motoru doporučil/i :?:

Celková hmotnost by pak klesla ze 748 na nějakých 638g


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 11:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7408
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Koukal jsem na ty fotky a krásně sis s tím vyhráll! :) A nevidím tam žádný přídavný pancíř atd. takže tam zrada nebude. A barva snad 100-200g neváží... Neváží? :)
Jo a pozor - ten purex na EPP nedrží, a i když ho máš zapěněný v nějakých zářezech, tak není pružný a brzy se ti "vydrolí".
Já často lepím na EPP přepážky... tavnou pistolí :)
Pogumuju tryskou horkým lepidlem překl. přepážku, pak nanesu lepidlo na čelo trupu, přitlačím přepážku pogumovanou stranou a není boha aby to upadlo. Je to pružné a aby ten trup za přepážkou nebyl pružný až moc, tak do trupu před přilepením přepážky zalepím buď uhlíkové nebo smrkové "podélníky", zarovnám s čelem a na to pak tu přepážku. Dá se to udělat bez nějakého hnusného ublemcání gumou. A když už vypískne, tak se dá zaříznout nožem.

Tím motorem co tam teď máš, honím teď takový rychlejší 2m přeskilový elektrovětroň, jde to kolmo nahoru. Na Zlína je to myslím zbytečné, obzvláště jestli ho chceš mít na pohodičku.
Já jsem tam měl nejsilnější tento:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

ale to proto, protože jsem to chtěl zkusit a protože jsem tahal na nebohém Zlínečkovi těžký foťák a měl jsem letovku přes kilo - taky to letělo :)
Proč, prostě jsem to chtěl vyzkoušet :) Ale bez toho foťáku to bylo i tak hodňučké a nezáludné éro.

Ale jinak jsem lítal s různými, většinou polovičními motory, byl jich tam asi milión. Byla to taková moje létající zkušebna :) Nejvíc jsem s tím lítal s tímto motorem:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11879


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

jenom si to šumělo, překvapivě kulantní motor!, ale na vis to nestačilo, což mi nevadilo, protože až budu chtít vrtulník, koupím si vrtulník... :)

Takže motor bych dal lehčí, pak můžeš dát lehčí reg, to motorové lože z B-29 mi přijde taky poněkud předimenzované (kolik váží?), lehčí accu... no a brambora k bramboře, úno je na dvoře, respektive váha bude dole ajn cvaj...

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zlín Z-50 Šad model
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2012 15:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Praha 5 - Radotín
Vyměním "bago" motor odkaz
za NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w viz odkaz a posunu současnou aku okdaz v trupu dozadu a otestuju. Pokud by to nepomohlo pořídil bych ještě lehčí aku - např tahle odkaz má při kapacitě 1500mAh slušných 113g - stejná hmotnost jako 1300mah, nebo pak použít nějakou ještě lehčí 1000mAh
Vyzkouším a dám pak vědět


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz