Dnes jsem se k tomu na chvíli dostal takže moje první dojmy
Co se týká zpracování není tomu zcela co vytknout naopak třeba provedení potahu folií je zcela bezkonkurenční v podstatě sem nenašel jedinou bublinku - no to se prvním vytažením na sluníčko změní, ale potěší to když vytahnete z krabice něco co nemá vadu pak si říkáte že ta investice za to stála.
Konstrukce hezká a promyšlená - jedna se několikátou verzi takže už i uživateli prověřená edice.
SOP na rozdíl od Extry od H9 nebo všech krillovek vymyšlena jako "nesundávací" vzhledem k tomu že sebou odmítám ty tisíce km za sezónu vláčet vozík a táhnout se někam na EAC 100km v hodině budu muset vymyslet řešení aby byla SOP odejmutelná přesto že mám docela velké auto (Grand Espace se SOP nemám šanci, o převozu v mém městkém vozíku Octavia III si mužu nechat tak maximálně zdát:0))) připraveno je to na klasické hmoždinkáče takže tady se budu muset zamyslet
Příloha:
IMG_0111.JPG
[ 52.62 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Vop je na rozdíl od některých jiných 3m připravena pro zástavbu pouze jednoho serva. (je tam možnost umístit i druhé ale vzhledem k tomu že to chci používat pouze na přesnou) to mi vyhovuje
Příloha:
IMG_0112.JPG
[ 41.65 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
U extry H9 jsem zpochybňoval uložení VOP pouze na jednu trubku a držení uhlu náběhu pouze šrouby, sice jsem stím za ty stovky startů neměl nikdy problém ale EF extra má na VOP trubky dvě a to mám tak nějak raději- dává mi to pocit jistoty a bezpečí:0))) jistění dvěma jazýčky standart!
Příloha:
IMG_0113.JPG
[ 51.7 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Navíc šrouby jsou metrické - juchůůůůů H9 používá whitvort což znamená koupit jiné nařádí a neustále se stresovat aby vám neupadl šroubek do trávy protože druhej se fááákt blbě shání. a nedej bože když si zapomene ten palcovej inbus doma, tak vám kolega na letišti druhej prostě nepujčí a navíc na vás hledí jako na blázna když se ptáš nemáš náhodou 3/4" klíč :0)))
konstrukce křídla standart dvounosníková promyšlená
Příloha:
IMG_0114.JPG
[ 79.83 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Křídlo je přípraveno pro tříservové osazení já osadím stejně jako ostatní kolegové serva dvě .... pitchoviny stylu blender ve 2m za ukrutného řevu stovosdmedátky se stím dělat nechystám a bráchovi kterej je lepší pilot jak já to prostě zakážu:0))) kluci to na F3M v tomto gardu používají tak to bude asi dostatečný
Příloha:
IMG_0115.JPG
[ 82.03 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Tuhé potahy křídla jsou docela velmi hezky odlehčené .. tady někdo věděl co dělá
Příloha:
IMG_0117.JPG
[ 33.26 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Co u letadla v této cenové relaci potěší že výrobce myslel i na přepravu při které se to většinou nejvíc oťuká je že k tomu dodává i obaly křídel,VOP a Trupu ,škoda že už nemyslel na pouzdra pro trubky. Možná to pořeším REVOCem
Příloha:
IMG_0118.JPG
[ 154.12 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Součástí jsou i některé vybavení jako přístrojovka a dno kabiny ... to nepoužiju
Příloha:
IMG_0124.JPG
[ 55.39 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Dalším nadstartem jsou SFG ... to vzhledem k učelu (přesná) nepoužiju
Příloha:
IMG_0120.JPG
[ 44.5 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Laminátové díly podvozku - kalhoty a papuče jsou hezky zpracované, botky jsou tvarované pro podvozek tzn pevně fixovány k nohám podvozku což znamená a všem kdo litají na trávě je jasné že je tam samozřejmě dám a za chvíli stejně budu lítat bez nich. Po té co mi na F3M na Juřince 2015 upadnula ve Free bota což samozřejmě znamenalo totální nulu za celý let ještě pouvažuju zda to co muže z letadla upadnout má jakýkoli smysl.Ale uznávám s botama to letadlo vypadá tak nějak víc sexy
Příloha:
IMG_0121.JPG
[ 46.33 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Co ovšem netuším proč výrobci letadel dodávají k modelům figuru Stiga (podobný byl i k Extře H9 ale ten měl aspoň průhledný štítek) no uznejte není ta bráchova pilotka vlevo lepší model????
Příloha:
IMG_0123.JPG
[ 68.21 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Podvozek je uhlíkový velmi kvalitně provedený a profilovaný zde jednoznačně palec nahoru proti extře H9 tam byl duralový. Za ty tři roky jsem tam dokupoval jeden duralový a pak jsem dal uhlikový PT a to si o sobě myslím že přistávat docela umím ale uhlík se Vám prostě po stovkách přistání neunaví a nezačne se rozjíždět
Příloha:
IMG_0125.JPG
[ 66.62 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Součástí je spousta příslušenství - kuláky,táhla, páky atp . k tomu se vrátím později
Příloha:
IMG_0126.JPG
[ 83.25 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Součástí jsou také rúzné spodky trupu pro použítí ruzných typů výfuků (hrnky,mufflery,laďáky) palec nahoru
Příloha:
IMG_0127.JPG
[ 66.42 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Konstrukce umožnuje volbu náhonu SOP buď tři dvě až tři serva systémem pull-pull nebo dvě serva vzadu systémem push-pull
za sebe použiju dvě serva vzadu s náhonem push-pull. Já prostě pull pull systém nemám rád. Proč? protože to chce opravdu precizní práci (ne že by mi ta vadila) ale pak přichází s ruznými drobnými nepřesnostmi vůle v krajních výchylkách, dilatace v lankách, přidírání lanek ve výstupech, nutnost použití páky s ložiskem aby se nenamáhala serva nooo ne že by to nešlo ale nemám to rád proto dám serva dozadu na táhla. Nepoužívám pull pull už ani na halovkách a nevidím důvod ani tady
Příloha:
IMG_0128.JPG
[ 44.18 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Motorový kryt laminátovy je moc hezky zpracován navíc s vertikální děl. rovinou zde jednoznačně palec nahoru proti extře H9.. co já se toho krytu za ty tři sezóny nasudnával
((
Příloha:
IMG_0129.JPG
[ 50.84 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
SPojovací trubky jsou uhlíkové dnes už naštěstí standart fakt jsme to utírání špinavého duralu nesnášeli černé od něj nebyly jen ruce ale vše čeho se člověk pak chytnul
Příloha:
IMG_0130.JPG
[ 51.91 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
Motorový domek je zvrchu otevřen - palec nahoru
Příloha:
IMG_0131.JPG
[ 61.41 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
tot dnes vše
Je třeba uznat že Extra H9 byla daleko daleko více předpracovaná!!!
Měla vlepené panty - zdá se to jako hloupost ale jednak tuto činnost fakt nemám rád a jednak se tím dá docela dost pokazit
Měla hotové páky kormidel - geniální způsob šroubu v kormidle a vlaječek na ně našroubované tato EF extra má standartní sklotextitové páky které musíte zalepit do kormidel, kromě toho že to zabere nějaký ten čas tak se tím dá taky docela dost pokazit zde palec nahoru pro Hangar 9
Na druhou stranu letos v létě jsme dokončovali R3 Revolution od H9 a tam už tento systém nepoužili - nechápu a nepochopím proč někdo opustí něco geniálně vymyšleného ale zase chápu že to stálo výrobce nějaký čas a levnější je přenést to na zákazníka