Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fox EP Plug & Play (ST-Model)
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2010 10:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Pořídil jsem si stavebnici větroně Fox EP ve verzi Plug & Play. Tady na fóru jsem k tomuhle éru našel jen pár kusých příspěvků, a tak pro něj zakládám samostatné vlákno. Koupil jsem ho na začátku srpna, dlouho dlouho jsem na něj čekal, než ho hlavní dodavatel konečně do Čech dovezl. Teď už jich je snad na skladě dost a tak se snad najdou i další piloti, kteří budou mít zájem se podělit o své zkušenosti nebo se naopak o tomto modelu něco dovědět.

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2010 12:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Zatím jsem se nedostal k záletu (dovolená nebo špatné počasí), ale tento víkend to konečně vypadá, že to půjde!!! :)

Pro začátek se podělím se svými zkušenostmi ze "stavby". Nejdřívo mne překvapilo, že prakticky není třeba nic lepit, základní díly se k sobě jednoduše poskládají a zajistí šrouby, nainstaluje se přijímač a baterie, nalepí nálepky a může se jít létat. Na druhý pohled se ale ukázalo, že to tak jednoduché není - ve finále jsem s přípravou na zalétání strávil několik hodin.

Tady je výčet toho, co jsem zjistil a co jsem musel upravit. Jde i o docela důležité věci, které se mohou případným novým majitelům tohoto jinak moc pěkného modelu hodit (vezmu to zeředu dozadu / od čumáku po ocas :)):
  1. Sklopná vrtule byla dost nevyvážená, při zapnutí motoru vibroval celý trup. Vibrace tam jsou i při sundané vrtuli, takže pravděpodobně tam je i nějaké nevyvážení přímo na motoru, ale je to již minimální. Trochu jsem zkrátil příslušný list vrtule a zhruba ji "vyvážil", nyní se vibrace zdají v "normě".
  2. Uchycení kabiny na mě nepůsobí moc pevně, mám obavu, aby kabina za letu neulétla. Uvidíme, co ukáže zálet.
  3. Prakticky chybí chlazení (větrací otvory) pro vnitřek trupu, takže mám obavy o přehřívání baterie a reglu. Motor má ve spodku trupu odvod vzduchu, ten by měl být OK. Opět uvidím, co ukáže zálet, zda neudělám do boku pod kabinu větrací otvory.
  4. Regl byl "přiheftnutý" jakýmsi podivným lepidlem. Oddělal jsem ho a přidělal na suchý zip. Po záletu ještě zvážím nějaké chlazení, uvidím, jak se bude zahřívat.
  5. Když už píšu o regulátoru, někde se tu řešilo jestli má nebo nemá brzdu. Tak ten můj brzdu má, z fabriky je zapnutá. Přenastavit jsem ji nezkoušel, ale předpokládám, že postup popsaný v návodu by měl fungovat.
  6. Dále jsou na řadě křídla. Jsou lepená ze dvou dílů (uvnitř jsou lanovody a trubka pro spojovací tyč) a bohužel na spodní ploše křídla to spolu úplně dokonale nelícuje. Uvidíme, jaký to bude mít vliv na letové vlastnosti. Kdyžtak by se to muselo nějak brousit (pokud to u EPO půjde).
  7. Při vyvažování jsem s hrůzou zjistil, že je letadlo podélně nevyvážené. Hodil jsem křídla na váhu a zjistil, že jedna polovina křídla je o 20 g (!!!) těžší. Do konce druhého křídla jsem našrouboval ze strany několik vrutů (necelých 15 g) a tím jsem docílil podélného vyvážení.
  8. Při zkoušce křidélek se mi zdálo, že jdou dost ztuha. Prořezal jsem proto v prolisu mezi křídlem a křidélky (nejsou tam panty) podélné štěrbiny, takže křidélka jsou připevněna na méně materiálu a mají tudíž hladší chod. Mám teď ale jen obavu, jestli jsem udělal dobře, uvidíme, jak se budou křidélka chovat při vyšší rychlostech.
  9. Výchylky křidélek (a výškovky) se mi zdají poměrně malé, nicméně v jednom příspěvku tu někdo psal, že Fox na tyto plochy reaguje dost ostře. Uvidíme. Zatím jsem nastavil "hardwarovou diferenciaci" křidélek tak, že jsem v neutrálech pootočil páky blíže k trupu, takže křidélka mají nyní větší výchylky ve směru nahoru (10 mm) než dolu (6 mm).
  10. Serva jsou do křídla vlepená, tak doufám, že chvíli vydrží a že je nebudu muset hned měnit.
  11. Páky serv v křídlech narážejí do okolní pěny, musel jsem to trochu vykuchat.
  12. Přijímač jsem nakonec umístil do prostoru (k tomu zřejmě určenému) za křídlem a upevnil na suchý zip. Vyvážení i tak vychází dobře a navíc bude přijímač dost daleko od zdrojů rušení a bude lépe chráněn při případné havárii.
  13. Pohyblivá část směrovky byla z fabriky prohnutá a to tak, že na horní straně se vůbec nekryla s kýlovkou (byl tam asi 5 mm rozdíl!!!) Opakovaným nahříváním fénem a ručním rovnáním jsem (téměř) dosáhl narovnání směrovky a téměř hladkého přechodu mězi plochami.
  14. Směrovka je z jedné strany jakoby "chlupatá" - výstupky z formy. Nevím, zda by to mělo vliv na aerodynamiku, ale oškrábal jsem to (navíc by na tom špatně držely nálepky).
  15. Po montáži výškovky jsem zjistil, že je o několik stupňů vychýlená a není tudíž rovnoběžná s křídlem. Musel jsem křivé lože výškovky značně podložit, abych dosáhl správného seřízení.
  16. Chod výškovky jsem "zlehčil" stejným způsobem jako křidélka, snad nebudu litovat.
  17. Samozřejmě náběžné hrany a konce křídel jsem olepil skelnou lepicí páskou.
  18. Celkově mám obavu z lepidla, kterým je model z fabriky slepen. Je to taková bílá žvýkačka, která se dá nožem nebo nehtem z toho EPO celkem dobře sloupnout, takže se bojím, jak to bude držet.

To je asi vše, velmi mě překvapilo nevyvážení modelu a křivé lože směrovky. Pokud bych postupoval jen podle návodu, model sestavil, vyvážil příčně a šel létat, s velkou pravděpodobností by to nedopadlo dobře. Teď už se těším na víkend a doufám, že konečně bude příhodné počasí na zálet. Model vypadá moc dobře, tak jsem zvědavý, jak to bude létat. Jakmile bude zalétáno, podělím se o další dojmy.

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.09.2010 21:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Tak jsem tu s novinkami ze záletu! Nakonec jsem se k tomu dostal až později odpoledne a to už bohužel docela dost foukalo. Nicméně nenechal jsem se odradit a šel do toho. Nebyl jsem schopen to úplně dokonale vytrimovat a seřídit (těžko rozlišit špatné seřízení od vlivu větru), ale i tak jsem si docela zalítal (3 baterky, celkem 55 minut ve vzduchu) a trochu se s Foxem obeznámil. Ze začátku se mi pořádně třášly prsty a kolena, ale nakonec jsem to domů přivezl celé a bez šrámů :).

A tady jsou má první pozorování:
  1. Skvěle to plachtí!!!
  2. V motorovém letu se to chová trochu nevyzpytatelně. Třikrát přidám ve stejné konfiguraci a s řízením v neutrálech a jednou to začne stoupat, podruhé klesat a potřetí zatáčet. Budu možná trochu laborovat s těžištěm (viz dále), možná to pomůže. Možná je to jen běžná vlastnost tohoto typu letadla. Možná není optimální vyosení motoru. Zatím to nedokážu přesně identifikovat.
  3. Model jsem vyvážil přesně podle návodu, udělal jsem si na křídle značky. Nicméně jsem musel výškovku hodně trimem přitáhnout, je to i dost vidět. S výškovkou v neutrálu to má tendenci spíše klesat a to i pod plynem. ZKusím udělat nějaký podložky a posunout baterky trochu víc dozadu.
  4. Model je v základním nastavení hooodně citlivý na výškovku. Nastavil jsem zatím EPA na 50%, ale je to pořád docela hodně, budu to muset pořešit přenastavením táhla na pákách.
  5. Někde se tu psalo o vlké cistlivosti i na křidélka, tak na moje gusto je Fox na křidélka docela "tupý". Už při stavbě se mi zdály výchylky křidélek docela malé.
  6. Přestože jsem model "podélně" vyvážil, s křidélkama v neutrálech má model silnou tendenci zatáčet na jednu stranu (v motorovém letu i v kluzu). Směrovkou se s tím nic dělat nedá (obecně je Fox na směrovku hodně tupý). Musel jsem křidélka triomovat asi o 20 stupínků! To je moc. Samořejmě se to pak projevilo, že na jednu stranu model zatáčí ochotněji, než na druhou. Budu to muset ještě prověřit, váhově jsou křídla OK, takže by zde mohlo být buď nějaké zkroucení křídla nebo by to také mohly být ty nepřesně lícující díly na spodní straně křídla. No bude to na delší laborování.
  7. Vibrace, které se při pozemní zkoušce zdály přiměřené, jsou za letu a při plném plynu poměrně značné (alespoň akustickým projevem). Zkusím si opatřit nějakou lepší vrtuli, ale mám trochu obavu, aby to nebylo motorem (pak bych to musel dát na reklamaci).
  8. Prořezání uchycení křidélek a výškovky za účelem zlehčení jejich chodu, ze kterého jsem měl obavy, funguje bez problémů.
  9. Kabina při letu drží.
  10. Po přistání byl regulátor vlažný, baterie také, takže zatím se zdá, že s chlazním není problém. Ale nutno podotkout, že jsem létal stylem chvilku plný plyn pro nastoupání do výšky, pak několik minut plachtění a seznamování se s letovými vlastnostmi modelu. Kdybych s tím létal akrobacii a blbnul s tím celou dobu pod plynem, tak by to mohl být problém.
  11. Oproti hornoplošné cessně s vzepětím je řízení tohoto modelu samozřejmě náročnější, ale po zkušenosti s ASW-28 od Pelikána jsem to čekal mnohem horší. Po jakéms takéms vytrimování a na to, že byl dost silný vítr, se to chovalo velmi způsobně. Při přetažení to samozřejmě má tendenci padat po křídle, ale stačí tomu několik metrů, než se rozjede a stabilizuje. Žádné záludné pády do vývrtky se nekonaly. Upřímně, na rozdíl od cessny, se kterou vrtím vývrtky běžně, se mi Foxe do řízené vývrtky dostat zatím nepodařilo.
  12. S akrobacií jsem to zatím nijak moc nepřeháněl, seznamoval jsem se hlavně s vlastnostmi a s reakcemi na řízení v běžné konfiguraci. Nicméně zkusil jsem pár výkrutů. Díky tupějším křidélkům jsou docela dlouhé, navíc na zádech je třeba docela výrazně odtlačit. Možná by zase pomohlo si pohrát s těžištěm. Přemet naopak jde i velmi ostře, až se křídla prohýbají. Přestože směrovka je při přímém letu dost tupá, souvrat jde s Foxem bezvadně.
  13. Po přistání jsem si vždy všimnul, že se trochu povysunulo některé z křídel (jednou jednou, podruhé to druhé). Zdá se, že zajištění šrouby není moc pevné - opravdu jsem měl strach to dotahovat velkou silou, abych nestrhnul závity.

Tak to je zatím vše. Závěr je ten, že to samořejmě má nějaké mušky, ale doufám, že se je časem podaří vychytat. Letové vlastnosti v klouzavém letu mě uchvátily. V termice to musí být bomba.

Jestli tady někdo tohohle Foxe máte, podělte se taky prosím o své zkušenosti. Možná něco z toho jsou jen mé začátečnické chyby, jiné mohou být prostě vadami daného kusu a nebo to prostě mohou být "vlastností" modelu... Ale létat se s tím evidentně dá, a měl jsem skvělý pocit z toho, že jsem to domů přivezl celé ;).

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.09.2010 17:01 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 5
Bydliště: Strašice, okres Rokycany
Ahoj Martine
Taky jsem majitelem tohodle krasavce, mám ho od poloviny července.
Zatím jsem sním absolvoval asi 30 letů.
Stejně jako tvůj FOX mněl i můj jedno křídlo výrezně lehčí. Já ale udělal tu chybu, že jsem příčné vyvážení nezkontroloval. Hned při prvním odhozu začal padat na křídlo (v mém případě pravé) že ani plná výchylka křidýlek ho úplně nesrovnala (výchylky jsem nastavil na 75%). Přístání bylo docela adrenalínové, ale dopadlo bez poškození. Kolik sem dovažoval nevím, ale po dovážení problém skoro zmizel. Skoro proto, že fox se stále stáčel na jednu stranu. Po chvilce pátrání jsem přišel nato, že křídla nemají stejné překroucení. Pravé mnělo negativ a levé lehce pozitiv. Vyřešil jsem to "nakroucením" levého křídla do negativu jeho pootočením na spojovací trubce a dotažením šroubku spojky - FOX se najednou začal chovad docela způsobně :) .

_________________
AURORA 9, FOX ST Models a pár poletuch vlastní výroby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.09.2010 17:21 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 5
Bydliště: Strašice, okres Rokycany
Ještě k letovým vlastnostem.
Při motorovém letu musím výrazně potlačovat, jinak by FOX udělal loping. Mám vněm baterku 3S/1600/20C a na 6 minut motorového letu plachtím bez termiky caa 45 minut (dobíjím pak kolem 800 mAh). Po přistání jsou baterka, regl i motor jen mírně vlažný.
Rekord jsem mněl před 10 dny víc než hodinu a půl na 6 minut motoru. Na termiku reaguje, ale je dost rychlej, takže zní snadno vypadne. Skušenej plachtař (což já nejsem) by v termice ale určitě vydržel podstatně dýl.
V manuálu píšou max. rychlost větru 10 km/hodinu, mám ale odskoušeno že zvládne i silnější vítr (a je to i zábavnější :)), myslím, že po přidání závaží by dobře zvládal i svahování, to ale já neskusím - neumím to a ani tu nemám vhodný kopec.
Ještě k vybracím pohonu. Taky mi vybruje, ale ne moc silně a vletu se to navíc skoro uklidní. Přesto ale uvažuju o výmněně vrtule (motor bez vrtule nevibruje).
Tak to je zatí všechno co mně napadlo.

_________________
AURORA 9, FOX ST Models a pár poletuch vlastní výroby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.09.2010 20:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Bohužel jsem se od záletu k létání vůbec nedostal, snad tento víkend, pokud se mi podaří vyšetřit nějaký čas na chalupě. Takže nemám žádné nové postřehy, ale v mezičase jsem o Foxovi debatoval na rcgroups.com. Víceméně převažuje spokojenost lidí s Foxem. Je mu často vytýkána nestabilita, což si myslím že není chyba ale vlastnost tohoto typu letadla. Většina lidí by také uvítala větší citlivost na křidélka. Dost se také řešilo chlazení. Pár lidí psalo, že stejně jako nám se to moc nehřeje, ale většina lidí tvrdí, že se jim to hřeje hodně, a řešili to různými chladícími otvory a trubicemi. Tak nevím, jestli se do toho montují různé typy regulátorů ebo to záleží i na baterce - já používal Zippy Flightmax 1300 mAh 15C a Turnigy 1300 mAh 20C a s oběma to táhlo i hřálo stejně.

Také se mi rozležela v hlavě ta nelícující polovina křídla a vibrující motor. Nechce se mi to hned kuchat a tak to zatím vidím tak, že to na podzim odvezu k prodejci na reklamaci. Koukal sem teď na fotku mýho Foxe, kterou sem si při záletu dělal a je tam krásně vidět, že jsem měl trimama vychýlený křidýlko snad o 3 mm, abych "ukontroval" ten odpor na druhé polovině křídla. Takhle vytrimované to sice létá, ale není to ono. Dám tomu ještě pár zkušebních letů a pak budu reklamovat (pokud to mezitím nerozbiju :)).

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.09.2010 22:34 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2010
Příspěvky: 5
Bydliště: Strašice, okres Rokycany
Jak jsem psal, mněl jsem lehčí levé křídlo. I po dovážení a "nakroucení" negativu na levém křídle to mírně tahlo doprava, po vytrimování mám pravé křidýko rovně a levé přizvižené asi o 2 mm. Mám křidélka zapojená samostatně a nastavenou diferenciaci na 50% (dolů o polovinu míň než nahoru). Lítám stím, ale rád bych se dostal ke stavu, kdy letadlo letí rovně a obě křidýlka jsou v nule. Posledních 14 dní ale pořád fouká vítr, tak se tohle špatně nastavuje.
Co se týče nestability, řekl bych že to je vlastnost tohodle letadla - je to akrobatický větroň a tam stabilita asi není zrovna žádoucí. Je to prostě éro, které se musí pořád řídit. Nadruhou stranu, pokud se vytrimuje, není problém, sáhnou do kapsy pro cigaretu, vklidu si zapálit a pak ho řídit jenom jednou rukou :). Lítám mod 2 , takže pravačkou ovládám křidýlka a výškovku. Levou rukou nemusím na vysilačku několik minut ani sáhnout :). Takže to stou nestabilitou není zas tak hrozný.
Ještě chci zkusit namixovak ke křidýlkám smněrovku. Mimochodem, výchylky mám nastavené na výškovce 70% a na křidélkách a smněrovce 125%. Tohle nastavení mně celkem vyhovuje. Jinak na smněrovku je to fakt tupý a navíc nemá vzepětí, takže se směrovkou zatáčí neochotně a bez náklonu. Pokud ale ručně "mixuju" do křidýlek smněrovku, jsou zatáčky krásně plynulé.
Dnes byl se mnou lítat kolega a při přistání proti silnějšímu větru se Foxík asi metr a půl nad zemí skoro zastavil, tak ho kolega na můj popud prostě "sebral ze vzduchu". (byla mokrá tráva, tak se mi do ní nechtělo sedat :))

_________________
AURORA 9, FOX ST Models a pár poletuch vlastní výroby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 06.10.2010 21:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2010
Příspěvky: 561
Bydliště: Brandýs n/O, Hradec Králové, občas Dvůr Králové n/L
Tak jsem si dnes tohohle krasavce objednal a k tomu LiPol akumulátor Dualsky Xpower 1300mAh 3S EX 11,1V 55/30C tak jsem zvědavej. Už se na Lišáčka nemohu dočkat 8)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: foxík
PříspěvekNapsal: ned 10.10.2010 20:05 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.8.2008
Příspěvky: 188
Bydliště: Sedlčany,Brandýs nad Labem,Dobříš
Tak jsem si dnes také oživil Foxíka-zkušenosti při záletu stejné...Jdu zkontrolovat hmotnost a překroucení negativů na křídlech. Mám v něm ale nějakou slabou sestavu motoru a vrtule.Letí mi to na tříčlánek 1000 mah a s nějakou China sklopku HY 7,5x4b jako želva a při přitažení padá po křídle-je to prostě slabý motor a malá vrtule a na ,,pádovce" si moc nezalítám...No a protože jsem ho v sobotu koupil v Nesvačilech na Předveď a prodej z druhé ruky tak ani nevím čím by měl být správně osazený.Poraďte prosím. M.


Naposledy upravil martak dne ned 10.10.2010 23:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.10.2010 20:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Jestli si to dobře pamatuju, tak je tam vrtule 10x6. Ale na rcgroups se dost řeší, 6e by to mělo lépe létat s 9x6, 10ti palcová vrtule je na ten sertový motor prý příliš velká. Ale 7,5 si myslím, že už je zase málo.

Jinak já mám problémy s výkonem, ale přičítám to spíše vibracím. Zatím to nedokážu potvrdit, model jsem nakonec dal v úterý na reklamaci. Zatím se neozvali, takže netuším, zda mi to uznají nebo ne.

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2010 13:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2010
Příspěvky: 561
Bydliště: Brandýs n/O, Hradec Králové, občas Dvůr Králové n/L
Od včerejška mám tohoto krasavce doma:)
Osadil jsem ho akumulátorem Dualsky Xpower 1300mAh 3S EX 11,1V 55/30C a přijímačem REX4plus. Celková váha i se skelnou páskou na náběžných hranách a spodku trupu modelu činí 750g o proti papírovým 685g.
Díky m@rtin ovi :) jsem se zaměřil na problémy, které měl při stavbě on.
1.) sklopná vrtule vibruje, ale myslím že v normě.
2.) brzda u regulátoru byla vypnutá.(podle návodu jsem ji úspěšně zapnul).
3.) také mi spodní plocha u jednoho z křídel úplně nejlépe nelícuje.Spoj jsem ale přelepil skelnou páskou která je od náběžky až po ten špatný spoj(3.5cm)
4.)Jedno z křídel mám také téměř o 20g lehčí(dovažuji vruty do konce křídla aby tak nějak letadlo stálo na rovině a nepřevracelo se jen na jedno křídlo)
5.) prolisy u křidélek a výškovky jsem také částečně prořezal.
6.) výchylky na křidélkách, smerovce a výškovce jsem nechal zatím původní.
7.) páky serv v křídlech mi taky narážejí.( pájka mi pomohla:) )
8.) směrovku jsem musel také rovnat protože horní část byla vychýlená + z jedné strany "chlupatá"
9.)Výškovku bylo potřeba v loži na jedné straně podložit, aby byla rovnoběžná s křídly.
10.) těžiště jsem posunul o pár mm dopředu oproti návodu.
11.) překvapilo mě, že se ve stavebnici nacházel Y kabel.

Venku je přímo ideální počasí, takže ještě chvíli nad tím budu laborovat a v podvečer se chystám na první zálet:)
Když vidím profil křídel, tak začínám mít docela respek:)
Tak mi držte palce :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2010 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2010
Příspěvky: 561
Bydliště: Brandýs n/O, Hradec Králové, občas Dvůr Králové n/L
Ještě malý dodatek.špatně mi pasuje v přední části kabina.Je vychílená asi o 3mm na jednu stranu...Později se mrknu co by se s tím dalo dělat dnes ji ještě narovnám a pojistím skelnou páskou.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2010 13:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Kabina mi taky úplně přesně nelícuje, ale zatím jsem tomu nevěnoval velkou pozornost. Za letu to zatím drželo.

Docela mě překvapuje, jak hodně jsou naše modely podobné - rozdíl ve váze křídel, křivá směrovka, nutnost podložení výškovky ... to skoro vypadá, že to nebyl probélm jednoho kusu, ale že mají špatné šablony. No uvidíme, jak dopadne reklamace, jestli vymění celý model nebo díly nebo budou něco opravovat. Anebo mi taky vrátí zpátky jak to je, ať si trhnu nohou.

Přeju hodně štěstí při záletu!!!

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2010 19:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2010
Příspěvky: 561
Bydliště: Brandýs n/O, Hradec Králové, občas Dvůr Králové n/L
Tak jsem se právě vrátil z prvního záletu :wink:
Ještě že dnes bylo opravdu bezvětří :lol:
Před prvním letem jsem byl značně nervózní.Jsem docela nervák :lol:
Ihned po hodu z ruky na plný plyn mi foxík strmě klesal na zem.Rychle jsem stačil zareagovat a přitáhnout výškovku.V jednom kuse jsem držel výškovku na půl přitaženou, že jsem ani neměl čas sáhnout na trim a pomoci si...
Udělal jsem 2. krkolomná kolečka a jen co jsem se vzpamatoval šel s tím přistát...Letadlo se dostalo asi 3 metry odemě na zem ani nevím jak.Naštěstí se nic nestalo.
Oddychl jsem si, že jsem letadlo v celku dostal na zem a lipolku posunul o 4cm. dozadějc + zmenšil výchylky výškovky.(táhlo na servu jsem posunul z 2.dírkyna první od serva)
Další let už byl lepší...Po chvíli jsem se uklidnil a letadlo létalo parádně.Asi po 10 minutách jsem přistál dal si oddechový čas a šel naposledy do vzduchu.Už jsem věděl co můžu čekat, takže 3. let byl naprosto pod kontrolou vyzkoušel jsem si asi 3x přemet a 2x výkrut.
Toto je první letadlo s kterým jsem dělal výkrut a podle toho to taky vypadalo...Určitě to chce v tu pravou chvíli podtlačovat aby po výkrutu neletělo letadlo kolmo k zemi jako se mi to 2x povedlo:), ale výška byla samozdřejmě dostatečná...Letěl jsem i na zádech, tam to chtělo ale výrazně podtlačit výškovku...
No z těch 30 minut co to bylo ve vzduchu, jsem si začal užívat až těch posledních 10 minut:) kdy už jsem si byl mnohem jistější...

Naposledy jsem létal s bezmotorovým easy gliderem.Rychlost těchto letadel se nedá vůbec srovnávat.Maximálka glidera byla asi jako normální rychlost foxe:)
Fox ale opravdu hezky plachtí při posledním letu jsem přistál asi až na počtvrté protože jsem byl vždy dlouhý takže šup motor vystoupat a znovu:)
Kolečko foxe se na dnešním terénu(posekaná louka prolezlá myšmy) moc neuplatnilo...Ihned po kontaktu se zemí se fox sekl a zastavil...Holé břicho polepené skelnou páskou by bylo asi praktyčtější...No ale nebyl by to zase fox já vím:)

A k těm výchylkám. Směrovku jsem zkoušel ale na letadlu se téměř neprojevila...U výškovky to chce určitě zmenšit výchylky (že jsem nedal na rady a neudělal to hned :lol: )
Výchylky křidélek jsou OK fox na ně reagoval hned...Už na zemi se mi zdálo, že jsou dostačující...

Zálet proběhl úspěšně letadlo je bez šrámu a to je hlavní. :)
Doufám, že tak hezké počasí vydrží do víkendu.Zatím bych si za větříku netroufl:)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2010 19:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2008
Příspěvky: 257
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice
Blahopřeji k úspěšnému záletu!!!

Mě se taky prvních pár minut při prvním letu klepala kolena a prsty na páčkách a měl sem oči na vrch hlavy 8O , ale dopadlo to nakonec dobře. Nejvíce sem bojoval s ostrou výškovkou a neustálým stáčením letadla po pravém křídle. Směr jsem nakonec vytrimoval, u výškovky jsem zmenšil výchylky na vysílači. Až budu mít Foxe zase doma, zmenším výchylky výškovky na táhle a na vysílači to vrátím, abych využil celou dráhu serva a měl tak přesnější řízení.

Předpověď na víkend vypadá dost mizerně ... a já se tak těšil, že si zařádim aspoň s cessnou. :cry:

_________________
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz