Tak dnes už v podstatě zalétáno a seřízeno.
Těžištěm jsem cca 1,5 cm za Multiplexáckýma výstupkama pro nastavení těžiště.
Kolmo dolu letí model kolmo dolu, ve vodorovném letu nepatrně tahám--na zádech tlačím.
při startu bylo ale potřeba nepatrně přitáhnou výškovku, tak jsem to vyřešil letovým režimem start---pouze klapky cca 2mm dolu, přez klapky tím mám teoreticky rovnou vyřešený režim termika, pokud by někdy panovaly podmínky, kdy létají i vrata od chlíva a neměl jsem sebou jako na potvoru jiný--termický model.
s výškovkou a jejím dalším případným seřízením a dalším letovým režimem ještě uvidím až ho zkusím někde na svahu, na svahu, pokud nelétám akrobacii mám raději modely přez výškovku nepatrně přitažené, kdy v dive testu vybírají.
Model je i s tím posunutým těžištěm nezáludný a nemá tendenci vrtat, po přitažení a vytracení rychlosti se jen propadne, ale tendenci vrtnout nemá, při vývrtce musím trochu vypomoct křidélky, ale plánuji, že ještě trochu zvětším výchylku směrovky, aby letěl Funray v nožovém letu víc šikmo a na nižší rychlosti, čímž bych se mohl teoreticky dostat k nastavení, že směrovkovou páku opřu do krajní polohy a v nožovém letu ho budu udržovat pouze změnou otáček motoru.
Ted letí v nožáku taky, ale moc prostoru na korekci směrovkou tam není, tak zatím nožový let raději v dostatečné výšce.
Při nějakých ostřejších obratech je ale vidět, že prostor k zelpšení pevnosti nosníku si multiplex stále nechává na nějaké--to až zase někdy příště a na jiném modelu.
Je ale pravda, že tento model je tak živý a nezáludný, že zapomínám, že nelétám s kompozitem.
Ke konci dne už muj trochu blbý pocit z občasného mávnutí křídel přešel ve fobii, že ty křídla opravdu v tom středovém plastovém uložení urvu, nebo že zbortím ten ----asi hliníkovej nosník, dural to asi nebude.
Tak jsem se nakonec rozhodl, že tu středovou část možná zbytečně, ale alespon pro dobrý pocit trochu potuním a navíc tím i vyřeším problém, jak ho na svahu případně ještě trochu dovážit.
Jak jsem to vyřešil by mělo být z fotek asi jasný, já jsem použil uhlíkovou tyčku cca 6,5 mm, byla doma a minimálně pro ten dobrý pocit jsem si říkal, že by stačit mohla a na svah místo uhlíkové ocelová taky tak nějak--opět minimálně pro ten dobrý pocit, že na svah jsem ho naložil
Pokud by se ukázalo, že 6,5 je málo, koupím dalšího Funrae a použiji 8 ku.
co je důležitý --vykružovací trubička musí být opravdu tenkostěnná--ideálně něco jako teleskopická anténa , jen je možná problém ji někde sehnat v dostatečné délce, ale dá se to obejít prodlužovacím nástavcem zevnitř, jen je potom problematičtější postupně vymačkávat vykroužený materiál.
uplně nejduležitější je tu trubičku vybrousit v čele do hrotu zevnitř, aby se vyřízlý materiál v té trubičce zmačkával dovnitř a postupně--po cca 3cm se vždy každé cca 3cm utrhli. postupovat po těch cca 3cm, točit jedním směrem ty zhruba 3cm, pak na volno v protisměru, tím by se měl ten elapor v té trubičce utemovat a ta 3cm část utrhnout--vytáhnout trubičku ven, vyřízlý elapor--polyš, podle toho co se řeže vytlačit ven a tak pořád dokola až do potřebné délky.
Pokud na konci plánované vykružované hloubky v tom křídle zustane poslední vykroužený zbytek, u elaporu stačí kápnout kapičku prstolepu dovnitř té vykružovací trubičky a opakovaným pokusem omylem odchytit ten moment kdy se chytne a utrhne vnitřek--ale nepřilepí se ta vykružovací trubička ke křídlu
tuto fázi s prstolepem ale dělat až po vykroužení i druhého křídla, aby nenastal problém, kde sehnat nezalepenou trubičku i na druhé křídlo.
Základ je sesadit si k sobě obě křídla a na ten přípravek--překližku si přenést pruchozí osu pro následné vykružování--na cirkulárce si tu osu líznout jako žlábek pro tu trubičku, dříve a pokud je to potřeba opravdu přesně fiknout proti sobě obě křídla si na ten přípravek lepím vodící třeba papírovou trubičku, kterou beztak musím motat jako pouzdro pro spojku křídla do polyšových jader křídel, do elaporu je to zbytečný a případnou nepřesnost stejně přeperou ty boční výřezy v trupu, do kterých se to křídlo zasouvá, ale u dvojspojkových křídel kdy křídla přiléhají k trupu z boku je přesnost opravdu potřeba větší.