blesk
|
Napsal: sob 25.12.2021 9:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
A je nutné šetřit váhou? Zatížení píšou 2,7-3,2kg to i když tam dám olověnou baterku tak se furt vejdu... Nebo je potřeba ušetřit a udělat to lehčí?
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: sob 25.12.2021 10:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Pokud to budeš používat jen pod RC Para Sky padáky, tak v podstatě váhou šetřit nemusíš. Ale pokud ji v budoucnu budeš chtít použít pro modernější křídla od Punk Air zjistíš že jsi do termiky těžký. Lehčí krosna jde dováží olovem. Dřív jsem i podle větrných podmínek dovažoval krosnu, dneska už balast dávám jenom na modelářských akcích když na rovině fouká hodně. Sám jsem už odlechčoval pilota Robina abych snížil váhu, ale samozřejmě minimální hmotnost padáku musíš dodržet. V začátcích je lepší létat větší váhu než tu minimální.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 25.12.2021 12:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Krosna bude jen pod ten wegus, mám pak ještě doma šitý vlastního návrhu, ale ten je ještě o trochu větší, takže váha vadit nebude. Termika u nás v kopcích moc není, to spíš svahové létání.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 28.01.2022 22:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
MartinMartin píše: Pokud to budeš používat jen pod RC Para Sky padáky, tak v podstatě váhou šetřit nemusíš. Ale pokud ji v budoucnu budeš chtít použít pro modernější křídla od Punk Air zjistíš že jsi do termiky těžký. Lehčí krosna jde dováží olovem. Dřív jsem i podle větrných podmínek dovažoval krosnu, dneska už balast dávám jenom na modelářských akcích když na rovině fouká hodně. Sám jsem už odlechčoval pilota Robina abych snížil váhu, ale samozřejmě minimální hmotnost padáku musíš dodržet. V začátcích je lepší létat větší váhu než tu minimální. Hm, tak to potkalo i mne a teď jsem si s tím docela "zamodelařil". Létal jsem Trance od RCparaSKY (rozpětí 4.5m, plocha 2.5m2, hmotnost 4.5 - 5.5 kg) s Opale pilotem MikeL, BackPackL a záložákem - celkem s pěti servy, BEC, telemetrií, motorem, reglem a accu něso přes 3 kg. Tedy lehké a potřeba přisypat kolem 2 kg olova. No a teď mi byl naježen Psychohammer hybrid - rozpětí 5m, plocha 2.8m hmotnost 2.5 - 4 kg. A problém, protože zrušením všeho olova jsem v polovině hmotnostního rozsahu a chce to ještě odlehčit dobrého tři čtvrtě kila. No jo, ale jak? Na pilotovi není jak, na sedačce taky ne, zbývá jen motorový backpack. Navíc tu byl ještě jeden problém - speed serva jsou v pilotovi a ten je v sedačce chycen jen popruhy, tedy poměrně volně. Při větších silách ve šňůrách by ho to tahalo v sedačce nahoru místo stahování popruhů. Takže nejen odlehčit, ale i zpevnit. Nakonec mne napadlo vyměnit kovové části za plastové a doplnit i fixační prvek pro pilota. Všechno se to muselo vymyslet a vytisknout, přičemž třeba kruh vrtule do tiskárny nevejde ani náhodou... Je jasné, že plastové díly nebudou tak pevné jako kovové, Ale utěšoval jsem se tím, že pokud rupnou, půjdou nahradit. Navíc dopadová energie i rychlost dvou a půl kila pod plápolajícím zbořeným padákem bude menší než u čtyř kil. Pokud to padne na rám, bude bortící se plast fungovat jako deformační zóna a pilota ochrání. Naopak, při pádu na pilota ho k zemi nepřirazí kovový balvan, ale pružný plast. Takže nakonec by plast mohl být i výhodou. Zvolil jsem tisk z ASA-275, což je materiál, který není křehký, je velmi houževnatý a nepraská. Prakticky nejde zlomit, jen ukroutit. Je ale lehce "gumový", proto to chce tlusté perimetry a vysoké % výplně. Po nějakém tom boji s OpenSCAD, deskriptivní geometrií, rozměry a tisku zkušebních prototypů jsem dospěl k výsledku. Dopadlo to takto: Originální pilot je tak trochu robocop: Příloha:
Poznámka: Robocop
Robocop_01.JPG [ 70.84 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Robocop
Robocop_02.JPG [ 72.68 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Robocop
Robocop_03.JPG [ 48.39 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Původní kovové díly backpack mají bezmála kilo: Příloha:
Poznámka: Originál klec
Kruh_kovovy.JPG [ 63.05 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Originál konstrukce backpack
Konstrukce_kovova.JPG [ 48.78 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Navrh tištěných dílů: Příloha:
Poznámka: Hrazda k fixaci pilota
Fixace_pilota.jpg [ 46.87 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Díly konstrukce sedačky
Dily_backpack.jpg [ 45.93 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Třetina klece vrtule
Dil_klece.jpg [ 43.56 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Díly vytištěné: Příloha:
Poznámka: Vytištěná klec vrtule
Kruh_tisteny.JPG [ 61.36 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Díly sedačky a fixace pilota
Konstrukce_tistena.JPG [ 63.88 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Srovnání hmotností dílů: Příloha:
Poznámka: Kovové díly
Dily_kovove.JPG [ 72.09 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Tíštěné díly
Dily_tistene.JPG [ 64.15 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Hmotnostní rozdíl
Dily_uspora_hmotnosti.JPG [ 70.91 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Komplety: Příloha:
Poznámka: Original celkem
Bacpack_original.JPG [ 43.62 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Backpack tištěný
Bacpack_upraveny_01.JPG [ 42.88 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Příloha:
Poznámka: Backpack tištěný
Bacpack_upraveny_02.JPG [ 46.37 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
To všechno se dalo do kupy plus ještě pár drobných úprav a zde výsledek 2 432g včetně 3S 5 000 mAh accu. Takže úspěch a to i s rezervou na 4S při dodržení minimální hmotnosti. Příloha:
Poznámka: Výsledná hmotnost včetně accu 2 432g
Vysledek.JPG [ 80.56 KiB | Zobrazeno 2678 krát ]
Teď už je to jen o odolnosti a životnosti, což se teprve uvidí...
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: sob 29.01.2022 11:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Krásná práce, vše vypadá velice dobře. Až provoz ukáže jak budou plasty odolné a o tom to je vyzkoušet nové technologie v praxi. Jakou máš barvu vrchlíku? Psychohammer hybrid je také můj favorit. Sám jsem moc na krosně nepokročil jelikož se věnuji i modelům s pevnými křídly. Akorát jsem nastříkal ochranný koš vrtule, začal po svařování nečekaně reznout. Barvu jsem chtěl původně vybrat podle vrchlíku, jelikož nejsem rozhodnut šel do černé barvy.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: sob 29.01.2022 14:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Já právě vybírám z modré a té černé. Ještě jsem se tě chtěl zeptat co ovládá ta třetí pára serv? Jinak ten modrý pilot je luxusní, to je přesně moje barva. Já budu mít pilota od Punkair a tam se mi líbí ta kombinéza do zelena, ale nebude právě pasovat k tomu modrému vrchlíku. Je to těžké když by to chtěl člověk aspoň trochu sladit.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 29.01.2022 15:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
MartinMartin píše: Já právě vybírám z modré a té černé. Ještě jsem se tě chtěl zeptat co ovládá ta třetí pára serv? Jinak ten modrý pilot je luxusní, to je přesně moje barva. Já budu mít pilota od Punkair a tam se mi líbí ta kombinéza do zelena, ale nebude právě pasovat k tomu modrému vrchlíku. Je to těžké když by to chtěl člověk aspoň trochu sladit. Třetí pár serv tam není. Jsou tam dva páry - řidičky a speed plus jedno samostatné na záložní padák. Jinak ten pilot je super maketovým pohybem rukou, zalamují se v loktu. Když je má před sebou tak jsou paže vodorovně a předloktí svisle. a jak jdou paže dolů tak se předloktí napřimuje a dole jsou ruce napnuté. Ono to i chrání serva při pádu na čumák, kdy se náraz do rukou nepřenáší do serv a pokud jsou celé ruce natažené tak jsou už schované dole a napadne se na ně. V horní polovině polovině pohybu se vlastně táhne svisle dolů a až pak se přidává oblouk přes napřimování předloktí. Což je pěkné a realistické, nicméně možná problém s Psychohemmer pokud rozsah délky tahu nebude stačit k zabrždění a spirále. Oni pro akro zvětšují záběr přes kladku v ruce pilota, což by u Mikeho nefungovalo kvůli svislému pohybu rukou v první fázi - to by se kladka po řidičce jen posouvala, když by ruka nešla vpřed. Řešit by to šlo zablokováním v loktu, ale to by se mi nelíbilo... Jinak jak to v Mikem je zjistíš tu, včetně toho záložáku. https://www.opale-paramodels.com/gb/ind ... chment=106
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: sob 29.01.2022 21:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Už to vidím že je tam jenom jedno servo, přes přijímač jsem si toho hned nevšiml. A ty tam ten padák tedy máš? Ruce jsou perfektní, ale s tou kladkou to opravdu nebude dobře fungovat. Ještě je pěkný pilot od Para aviation ale taky nejdražší.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 30.01.2022 0:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
MartinMartin píše: Už to vidím že je tam jenom jedno servo, přes přijímač jsem si toho hned nevšiml. A ty tam ten padák tedy máš? Ruce jsou perfektní, ale s tou kladkou to opravdu nebude dobře fungovat. Ještě je pěkný pilot od Para aviation ale taky nejdražší. Záložák tam mám, zatím nepoužit. Ale mám v plánu ho někdy cvičně vyhodit. Na čtyři a půl kila by ten metr čtvereční byl asi spíše symbolický, nicméně na stávajících dva a půl už by to za pokus stálo. V každém případě jsem na zhroucený vrchlík na jiném stroji padnul dvakrát a to byl takový sešup, že i ten metrový padák bych přivítal. Ale vždy to byo z takové nížky, že než bych zareagoval a než by se otevřel byl bych stejně ryl... No a pak kladivo, sikovky. svěrák a léčba.
Přílohy: |
Poznámka: Po ráně
IMG_5257.JPG [ 43.63 KiB | Zobrazeno 2616 krát ]
|
Poznámka: Po ráně
IMG_5258.JPG [ 44.05 KiB | Zobrazeno 2616 krát ]
|
Poznámka: Po léčbě
IMG_5267.JPG [ 48.87 KiB | Zobrazeno 2616 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
dub
|
Napsal: pon 31.01.2022 11:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Rány jsou to někdy pěkný. Zmuchlalo mi to 5-ku duralový podvozek na tříkolce jakoby nic
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
|
|
Nahoru |
|
|
Netopyr
|
Napsal: stř 16.02.2022 11:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.1.2012 Příspěvky: 315 Bydliště: Praha Obrázky: 1
|
Ahoj,
Tak se hlásím do klubu stejně postižených. Paraglidu jsem nový a zatím nepolíbený, v RC už nějakou dobu krotím heliny a velmi krátce i nějaký bublinky, ale to mě až tak nebere. O padáku jsem uvažoval několik let. No a dozrál čas. Nejdřív velké dík Dubovi, je to můj vůdce v para a bez něj by to bylo asi kruté. Díky Jirko že jsi. Takže pod stromem jsem našel Sir Edmend Race, bylo velmi blízko k nákupu sady od Hackera, ale mám takový pocit, že tohle křídlo bude lepší. Serva GDW stejné jako do heli 700, ta snad taky brzo přijde. Serva na sped jsem objednal také GDW, ale ty se nepovedli, ani velikostně ani silou, ale pasují do mé menší heli. Takže jsem objednal jiná silnější bighoby, ale sped bude až po tom co to trochu poletí. Regl stejný jako v menší heli, kopie HW 60A. SUNNYSKY X3120-III 585KV motor je na cestě a jen jsem zvědav jestli jsem vybral správně. Lítat chci 6S kvůli tomu, že ty baterky mám a budu mít z helin. Přímač Rex10, prostě jsem počítal a zjitil že potřebuju 8ch přímač nejblíž tomu je 10ch. Viset pod padákem bude opale Backpack XS3 s kitem pro serva. Panáka žádnýho nechci, nejsem maketář. Tady bych firmu opale trochu pomluvil. No za ty prachy, mi přijde konstrukce dost odfláknutá. Na sestavení základu jsem musel použít i pilník, ale to mi asi nevadilo. Horší byl kit pro serva, ten prostě nešel sestavit úplně dobře, zahájil jsem tedy komunikaci s opale, nejdřív se tvářili velmi vstřícně, ale po tom co jsem odpověděl na jejich otázku co mám za padák, tak se komunikace velmi změnila a v podstatě skončila odpovědí: použij vrták 2,5 a neotravuj. Tak to jsem hodně zklamán a teda tuto firmu už doma nechci. Situace je teď taková, že kromě motoru mám vše doma a budu osazovat serva na krosnu. Jen jsem byl na nějakých opravách, takže nemohu používat jednu ruku a ještě cca 6tydnů to nebude nic moc. Ale i tak věřím, že první let by v dubnu s Dubem měl být reálný. No to jsem se rozkecal, omlouvám se za nudu. Ale já dřepím doma, čumím na rozdělanou krosnu a nemohu nic. Venku to teď bylo taky lítací, no ale co už. Já si počkám na jaro.
_________________ Netopyr
XL V2, Devil 380, Spirit GTR,RS,W1, Sir Edmunt Race, Bublinky, DS 12, Wave a NETOPÝR
|
|
Nahoru |
|
|
dub
|
Napsal: stř 16.02.2022 15:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Ahoj Rosťo, paráda. S tím Opale mě to mrzí. Mám od nich dost věcí a vše v pohodě. Tak to už se těším na duben. Jinak jistota je od firmy Para Aviation RC, ale nechají si za to řádně zaplatit . U této firmy jsou panáci ,krosny luxus, ale i cenově . Svoje padáky zatím nenabízí , jen od Hackera. O něco levněji vychází firma Cefics , tam jsou podle mě padáky zatím bezkonkurenční , ale také tomu odpovídá i cena. Krosny a panáci o chlup horší . Tak ať se daří Konečně jsem si pořídil bezdrátový mikrofon ke kameře, tak už by mohlo být nějaké to video do úvodu RC paraglidingu a pak co budou případní zájemci chtít
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|