Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
O tom že má GoPro 10 v sobě GPS jsem věděl, ale že se to dá využít třeba k zobrazování rychlosti letu při natáčení jsem fakt nevěděl. Je to jen taková zajímavost
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 866 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Poslední dobou nemám moc času něco sem napsat, ale modelařinu se snažím neflákat. Prvně musím pochválit perfektní videa, kluci paráda. Zpětně se tedy pochlubím novou krosnou Emotion L. Celí projekt vznikl tak že jsem objednával potah sedačky Pro Ultralight XL a k tomu jsem tedy objednal i komponenty na menší krosnu velikosti L, když je to za jedno poštovné . Krosna je už dávno v kompletu a někdy koncem srpna byla zalétána. Veškeré komponenty, kromě serv jsem přehodil z původní krosny EVO, ale ani tu jsem nevyřadil z provozu ale osadil šuplíkoým pohonem od Turnigy. Nová krosna Emotion létá naprosto perfektně, její chovaní pod padákem je jednoznačně lepší než u té původní EVO a navíc vypadá mnohem lépe. Zde je odkaz na fotky: https://pacmartin.rajce.idnes.cz/RC_Paraglide_krosna_velikosti_L/ Více fotek pravidelně dávám na Facebook Modelklub Ostrožská Lhota https://www.facebook.com/Modelklub Tam je krosna i v letu. Samozřejmě nezahálím ani na krosně velikosti XL, tam už mám nalakovaný ochranný koš a kompletně hotovou vnitřní výztuhu sedačky. Také jsem upravil svoji DS-12 a nainstaloval na ni bez pultu háky. Vysílač teď mám pohodlně na křížovém popruhu a je to perfektní věc. Vysílač drží pěkně na svém místě a nikde se nemá tendenci houpat. Což se ocení právě při startu RC paraglidu. Jednou se mi stalo že jsem držel krosnu v ruce již s odjištěným motorem a vysílač se zhoupl a přidal plyn. Vše naštěstí dopadlo dobře a jehla a nit nebyla potřeba na padák a ani ruce.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Martine paráda. Včera se udělalo trochu hezky a tak jsem v podvečer po práci přidělal na lehačku pod PsychHammera kameru a vyzkoušel to celé za letu. Výsledek mile překvapil Už se šeřilo, ale i tak je to dobré.
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 144 Bydliště: Prievidza, SK
MartinMartin píše:
Poslední dobou nemám moc času něco sem napsat, ale modelařinu se snažím neflákat. Prvně musím pochválit perfektní videa, kluci paráda. Zpětně se tedy pochlubím novou krosnou Emotion L. Celí projekt vznikl tak že jsem objednával potah sedačky Pro Ultralight XL a k tomu jsem tedy objednal i komponenty na menší krosnu velikosti L, když je to za jedno poštovné . Krosna je už dávno v kompletu a někdy koncem srpna byla zalétána. Veškeré komponenty, kromě serv jsem přehodil z původní krosny EVO, ale ani tu jsem nevyřadil z provozu ale osadil šuplíkoým pohonem od Turnigy. Nová krosna Emotion létá naprosto perfektně, její chovaní pod padákem je jednoznačně lepší než u té původní EVO a navíc vypadá mnohem lépe. Zde je odkaz na fotky: https://pacmartin.rajce.idnes.cz/RC_Paraglide_krosna_velikosti_L/ Více fotek pravidelně dávám na Facebook Modelklub Ostrožská Lhota https://www.facebook.com/Modelklub Tam je krosna i v letu. Samozřejmě nezahálím ani na krosně velikosti XL, tam už mám nalakovaný ochranný koš a kompletně hotovou vnitřní výztuhu sedačky. Také jsem upravil svoji DS-12 a nainstaloval na ni bez pultu háky. Vysílač teď mám pohodlně na křížovém popruhu a je to perfektní věc. Vysílač drží pěkně na svém místě a nikde se nemá tendenci houpat. Což se ocení právě při startu RC paraglidu. Jednou se mi stalo že jsem držel krosnu v ruce již s odjištěným motorem a vysílač se zhoupl a přidal plyn. Vše naštěstí dopadlo dobře a jehla a nit nebyla potřeba na padák a ani ruce.
Ahoj Martin. Na fotkách som videl, že používaš servá JX. Aké máš s nimi skúsenosti? Milan
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1544 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Myslím, že někdy v létě jsem tady někde dal odkaz na novou lehačku od S. Rentela, který se zřejmě od Hacker RC-para a pak od Punkair posunul dál a teď pod hlavičkou DFF nabízí tu svou lehačku i ke koupi. Poctivě jsem shlédnul celé video kde lehačku a její přednosti představuje. Osobně to na mě působí tak, že pokud staveb němodelářsky totálně líný pilot chce něco extra odolného na dovolenou, tak tohle je to pravé co přežije a kde se dají extra rychle vyměnit serva atd. Motor přidělaný dozadu gumičkou je taky dobrá vychytávka na téma odolnost. Osobně to vidím jinak a když s tím někdy prásknu víc, tak jdu opravovat domů, ale mám to pěšky cca 1,5km a nejsem s tím na dovolené někde v Alpách. Úplně na konec jsem se podíval na stránky firmy kolik ta lehačka stojí. Po všech těch cenách nových modelů v oblasti RC Para mě to už nemůže překvapit. Jestli je lepší lehačka od DFF nebo Para Aviation moc neposoudím, je to podobně zaměřené, tedy zřejmě hlavně na odolnost.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ahoj, také jse se na ní díval. Kupovat ji rozhodně nebudu, ale pokusím se o vyrobení napodobeníny. Velikostní mustr mám . Jako spojky bočnic z houževnatého plastu bych chtěl použít distanční sloupky do jejichž obou konců budou našroubovány silentbloky . T tím se to celé stane gumovější. Přidělání serv udělám stejné jako to mají oni, tam není co řešit. To samé se týká motoru. Hlavu pilota použiju od Para aviationu. Ruce pilota přidělám pomocí silentbloků na řídící páky serv, tak jak to mám vyzkoušené. No a nějaký ten fusak, jako obal si snad dokážu doma ušít. Pořád nevím co s hrazdou, ale na tu je času dost . Tak asi tak.
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Logo700,Logo 200,T-REX500X
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Tak jsem dneska po ukončení prací na zahrádce za barákem nabil 3 baterky a ty ani nevylítal:-). Po upgradu krosny s 6-ti článkovou baterií 5000mAh s motorem Axi 4120/20 a sklopnou vrtulí 18/8 se krosna s padákem Fox 2,6 od firmy Opale ve vzduchu vrtěla přes hodinu. Na rovný motorový let, let stačilo v pohodě 3A proudu . Na 10 A to stoupalo kolem 2m/s. je fakt , že s takto velkou vrtulí se musí s plynem hodně opatrně . Nikdy jsem nedal víc, jak půlku plynu. Vítr byl kolem 1m/s, ale spíše bez větru. Vário občas ohlásilo slabou termiku. Jsem maximálně spokojený . Fotky z lítání nemám. No a pak jsem dal jeden let se Sirem Edmundem , ale tam jsem jen dělal blbiny okolo hlavy. Jo jedna spirála s hodně velké výšky byla . Prostě jsem si to naplno užíval . Kolem 18 hod. mě vyhnalo vlhko a chlad .
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Logo700,Logo 200,T-REX500X
Já se ploužil minulý víkend, ale počasí moc nepřálo, bylo to nárazovité až na hranici letovky křídla. Jinak je to ten padák z HK, ještě je doma nepoužitý VegusRS, ale nevím jestli to někdy vůbec vytáhnu...
Přílohy:
IMG_20230312_150629.jpg [ 36.06 KiB | Zobrazeno 305 krát ]
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Minulý rok jsem zaletával kamarádovi také Clouda od Hackera. Když se řidičky vyvázaly podle značek co na nich jsou, tak byly moc dlouhé a padák skoro neragoval. Po jejich zkrácení myslím, že to bylo caa 5cm už to bylo o mnoho lepší. Ještě bych rád zmínil jednu důležitou věc, padák nemá výškovku a když bys náhodou chtěl klesat a potlačit, tak to prostě nefunguje. Musíš buď padák uvést do strmé sestupné spirály a nebo ho přetáhnout. To znamená zabrzdit současně obě ruce, aby se padák ve vzduchu jakoby zastavil utrhly se proudnice a on začne padat dozadu, couvat a přitom klesá. To jsou jediné manévrovací prvky, jak opustit silný termický proud a nebo dostat padák na zem. No a když jsou dlouhé řidičky a padák je ve stoupáku, tak tam múžeš pouze točit a dívat se, jak ti padák postupně mizí z dohledu. Pokud máš štěstí a náhodou z termiky nevypadne sám. Tak, že když to shrnu, tak ochota přecházet do sestupně spirály je první věc co zkouším. Přeci jenom co si budem povídat je to sice jen kus hadru , ale visí pod ním někdy docela drahé závaží smajl. Jo a ještě padák na povely nereaguje okamžitě, ale s určitým spožděním a s tím je nutno také počitat. Seřizování trimování řidiček provádím tak, že letím bokem blízko sebe a jemně Brnknu do páky výškovky a dívám se co dělá odtoková hrana padáku. Když je na řidičkách vidět, že se pouze napínají a odtokovku nestahují, tak přibližně podle pohybu páky na krosně odhadnu o kolik by to chtělo zkrátit. Přistanu, zkrátím a pokus opakuji. Podle mých zkušeností je lepší, aby tam nějaký malý mrtvý chod byl caa1 cm. Pak mám jistotu, že nelétám se stále přibržděným padákem. Při letu je patrné, že řidičky nikdy nebudou napnuté jako struny, ale vždy tam nějaký průhyb vlivem jejich odporu v prodícím vzduchu bude . Tak se pohledem na jejich napnutí a nebo jejich rovnost neřídit. Vždy je potřebné sledovat odtokovou hranu padáku. Vetší mrtvý chod také není dobrý. Zjistil jsem, že při prudké sestupné spirále přechází odtoková hrana padáku do fluteru(flatru) nebo nevím, jak se to píše .
Není to žádná alchymie, když se řidičky seřídí je dobré si změřit kolik cm od posledního rozvětvení šňůr na řidičce je ke kroužku kterým řidíčka prochází . A v tomto místě si na řidičce udělat značku. Měří se to tak, že páky na krosně jsou v neutrální poloze, tzn. nahoře a krosna visí na napnutych popruzích. Také je dobré si udaj někam poznamenat. Velice to usnadní práci pro případné znovu navázání padáku na krosnu . Seřizování délky řidiček je stále stejné a je úplně jedno o jaký typ vrchlíku se jedná. Nechci aby to vyznělo, že jsem nejchytřejší, ale dávám sem poznatky a zkušenosti, které jsem nabyl v průběhu asi 10 létání s RC paraglidingovým křídlem a vím, že kdybych tyto věci tenkrát věděl, tak mi můj modelářský život v této zajímavé a krásné kategorii hodně moc usnadní
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Logo700,Logo 200,T-REX500X
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1340 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Pro zajímavost . Koukám , jak se nám ta "hybridizace" RC paraglidingových vrchlíků vyvíjí kupředu. Dávám odkaz na vrchlík od Opale Ultra 3,5: https://www.opale-paramodels.com/gb/rc- ... ra-35.html Zajímavé na tom je, že celá náběžná část zhruba do první třetiny hloubky je typu doubleskin a ta zbylá část směrem k odtokové hraně je směsice singl a double skinu, tak že hybrid. Tady ještě odkaz na video ve kterém pilot zhruba ve druhé minutě videa srovnává na zemi Psycho Hammera hybrida od Ceficsu a Ultra 3,5 od Opale
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru