Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ahoj , je tam krosna Emotion IV XL, sedačka XL, pilot Peer XL, obleky na pilota, lepší hrazda, a Psychohamer nová edice barev . Vzal jsem bílého. Líbí se mi nejvíc
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ahoj, Ten vrchlík je nekompromisní a vše co se o něm píše je pravda. První let byl v podstatě takový seznamovací. To že poletí bylo jasné, ale hlavně mě zajímalo startování a jak bude ve vzduchu čitelný. Rozhodoval jsem se mezi žlutou a bílou barvou nakonec jsem zvolil bílou, prostě se mi líbí víc. No před prvním letem jsem se podíval na několik videí u sousedů. Před startem je lepší dát trochu speedu . Ulehčí do vyhoupnutí vrchlíku nad hlavu . Je to v podstatě jako u velkých padáků, kde ho taky taháš nahoru za "Áčka". Když se vrchlík na zemi připraví, tak jak má, tak stačí plynulé potáhnutí a vrchlík je nad hlavou. Vše musí být plynulé včetně odhozu krosny a pak to letí jako po másle . Zatím startují s malým plynem, protože bych nestačil přendat ruku na knipl a plyn si přidat. Kdybych uměl startoval levačkou bylo by to asi v pohodě. Speed jsem vyzkoušel jen krátce, abych zkusil, jestli nebude třeba klapat náběžka a nebo uši. Vše v naprosté pohodě. Maximálně jde přední popruh stáhnout o 6 cm a tam je zrychlení opravdu vidět. Včera jsem byl na mém oblíbeném kopečku a myslel jsem si, že trochu posvahuji, ale vítr foukal šikmo na kopec. Tak to bylo takové kombinované svahování s motorem. Ale tam jsem vyzkoušel speed naplno abych viděl, jak to letí na maximálce. Vítr foukal nárazový 3m a ještě chodila slabá termika. Když jsem dal plný speed a otočil to po větru, tak GPS ukázala 43km/h. Jinak je to opravdu hledač termiky . Stačí malý závan a už je vidět, jak se chce Hamerovi nahoru. Viděl jsem v dáli 2 káňata a tak jsem si na ně počkal. Nebudu lhát luxus, ale trochu jsem se bál . Obavy byly zbytěčné . Občas trochu klaplo ucho , ale ne víc než je ta šachovnice. Motor běžel necelých 30 min a let rval 45 min . To vše na 1 baterku co více si přát. Jinak v tom letu na videu jsem speed v podstatě nepoužil, jen na zkoušku, jak jsem popsal výše. S váhou krosny 3,5 kg. nemá problémy se prosadit proti 3m větru . Jediné co bude další zkouška bude vyvázání řidiček jakoby přes kladku. Teď to mám klasicky a délka chodu je asi 18 cm. Na lítání a zatáčení to stačí, ale nevím jak bych se s tím dostal ze silnějšího stoupáku. Už jsem si to včera večer převázal a teď je délka chodu řidičky 35 cm což by mohlo stačit . Serva jsou 46 kilová, tak tam není ničeho se obávat. Jen to řízení bude asi trochu ostřejší. Ještě závěrem bych upřesnil, že opravdu to není vrchlík pro začátečníky. Už jenom ta skutečnost, že je to vrchlík třídy "D" , což je ta poslední. Single skiny a jim podobné poletuchy jsou zařazeny do třídy "A". I když vrchlík Sir Edmund Race je už ve třídě "B" a je to stále single skin, ale už ostřejší
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Dnes jsem byl zase provětrat nový vrchlík Pohon je ve srovnání s vrtulí bez ochranné klece více hlučný. Ale z pohledu ekonomiky je to za mě dobré. Motor AXI 2826/12 s vrtulí APC 13/4 a bateriií 4 S/5500mAh beží 30minut a spotřebuje 2800 mAh z baterie. Maximální otáčky vrtule jsou kolem 9000 a maximální výkon motoru 550W. To bohatě stačí na pohodové lítání . Při letu jsem odečl z telemetrie , že k vodorovnému letu stačí zhruba 120 W při proudu kolem 10A což je pro mě naprosto uspokojující . Video jsem sestříhal hodně narychlo Odkaz na video
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
No krásně to lítá, ještě aby ne. První čeho jsem si hned všimnul a pocítil je rychlost. Už bez sppedu se PH hrne dopředu hodně rychle a což potom s přitaženým speedem. Mám na krosně GPS modul, tak se chystám udělat nějaký měření, ale zatím jsem pořád v seznamovací fázi. Další aby šel PH pěkně nad hlavu, tak mám spped stažený o cca 2 cm. Nejsem si jistý jestli je u CA taky nutné. , ale myslím, že ano. Poslední let s PH jsem letěl asi ve 3m výšce nad zeleným obilným polem bylo to už k večeru, ale termika asi ještě chodila. Z ničeho nic taková prda a než jsem se nadál už se Peer válel v obilí:-). Před dopadem bylo vidět, že kdybych měl ještě tak 2m k dobru tak by letěl dál. Čitelnost PH díky černé náběžce a těm červeným koncům je dobrá a nemám s ní problémy ani ve 150m výšce. No prostě PH už je double skinový plnokrevník a k řízení je nutno přistupovat aktivně. CA je takový relaxační vrchlík do více turbulentního ovzduší. Za mě bude asi postup následující s PH buď ráno , navečer a nebo když je pod mrakem. To co rozchodí CA v odpoledním vzdušném bigbítu by asi PH nedal. Ale nevím vše se musí zkusit. Jinak ten pocit, když kolem tebe prolítá 5 křídlo je těžko popsatelný. Ještě jeden postřeh ten PH jakovaj jakoby línější a déle trvá než se otočí ve srovnání s CA. Myslím, že to bude dáno tou velikostí. Ale vůbec mi to nevadí Na blbnutí mám jiná křídla .
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz Také jse sebou opět vzal PsychoHammera a otestoval vrtuli 13/4. Ještě vyzkouším 13/6 a pak se uvidí. Poccitově je hluk o trochu nižší než u vrtule Aeronaut 12/4, které jsem tam měl 2 do kříže (twinblades)
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Je to hezký pocit vidět lítat další české CA 2.8, letový projev rozhodně poznávám, musím ho letos už taky vytáhnout, protože zatím jsem byl jen s Flair 4.5 a nebýt půlmetrové trávy tak opravuju. Byly to jen dva lety, dvě přistání, zato pět startů! Napadlo mě už několikrát, jestli by bylo něco platné tomuto singleskinu všít do náběžky plastové struny z křoviňáku, ale odhaduju že spíš by to bylo jen pro dobrý pocit. Jo a speed při startu CA 2.8 určitě nestahuju, motor pak jako u všeho zapínám až po odhodu.
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Taky bych to chtěl umět odhodit s vypnutým motorem, ale určitě vím, že než bych přidal, tak by se krosna přede mnou válela v kotrmelcích . Tak to hold dělám se zapnutým motorem.Riziko tam je , ale zatím to funguje. Jiné je to když se startuje třeba jen z mírného kopečka, tak je času poměrně dost, ale rovina, tam prostě musím dávat motor Sigle skin Fox od Opale tam ty struny má a starty jsou v pohodě , Tak za pokus by to asi stálo i u toho Flaira. Jen si matně vzpomínám , že u Flairů byly nějaké problémy s klapáním ucha na konci
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Naposledy upravil dub dne čtv 10.06.2021 9:32, celkově upraveno 1
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru