Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Tak jo, lítá to. Dneska foukalo docela málo, tak jsem to zkusil. Motor stále ten BR2208 1800KV (Banggood se furt někde fláká) v podstatě pořád na půl plynu, možná o malinko víc. Za 13 minut motorového letu jsem vylítal starší 2200 mAh 3S baterku. EDIT: večer dobito 1642 mAh, čili 7.6 A průměrného odběru, 84 W. Tolik teda stačí k vodorovnému letu tohoto vrchlíku.
Příloha:
paraglide3.jpg [ 244.84 KiB | Zobrazeno 5306 krát ]
Toto bylo s vrtulí 8x4.3. Možná teda ještě zkusím 10x4.7, třeba ten motor neupeču (asi ho ale starší měkká baterka ochrání). Je to docela adrenalin, furt se to někde rozhoupává, a jak je to ze všech stran stejné, tak mi mozek občas převrátí strany, a já se divím, kam to vlastně letí. Hmotnost byla 1.5 kg, neměl jsem pocit, že by to proti větru neletělo. Třeba ještě v bezvětří zkusím trochu ubrat. Maximálně jsem si troufl do 47 metrů výšky, pak už jsem se bál že neuvidím, jestli se to někde rozhoupe. Ale třeba si časem zvyknu.
Příloha:
paraglide4.jpg [ 190.98 KiB | Zobrazeno 5306 krát ]
Samorost teda zůstal dneska doma. Ale přistání jak do peřinky, škoda že nemám rovnou plochu, že bych vyzkoušel pojezd. Ještě jsem měl snahu poštelovat o půl centimetru délku řidiček, ale to jsem si dal - asi čtvrt hodiny jsem to rozvazoval a zase zavazoval, a pokaždé mi vyšla délka jinak než jsem chtěl. Jaký používáte pevný, ale snadno posunutelný uzel na uchycení řidičky na páku serva?
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Tak 10x4.7 nebylo s tímto motorem to pravé. Na jednu baterku to dalo asi 7 minut, ke konci to dost sláblo, a po přistání z motoru unikal magický tovární kouř. No ale po ochlazení motor funguje, tak se snad jen trochu připekla izolace, ale nic dalšího.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Žádný snadno posunutelný uzel neznám, existuje to? Ptám se proto, že ne vše co je požadováno fakt je reálné. Sám jak jednou délku řidiček naladím, tak uzly pojistím kouskem smršťovací bužírky, kterou tam mám už od začátku navlečenou. Pokud teda potřebuješ pořád zkoušet a porovnávat různé délky řidiček než se to ustálí, tak navrhuju přivázat napevno řidičku k vytištěné koncovce a délku měnit různě dlouhými tištěnými mezikusy mezi rameny a koncovkami, to už můžeš třeba sešroubovat šroubkem a samojistnou maticí M3. A vyměníš to i na louce mezi lety za pár minut.
Registrován: 11.5.2005 Příspěvky: 895 Bydliště: Žatec
Blog:Zobrazit blog (1)
Zdravím, tak paraglid dnes došel. Trvalo to přesně týden, od objednání. Paráda, ještě budu shánět pilota, ale takového, který s tím už umí létat. Hi Joker
Registrován: 17.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
YenyaKas píše:
Jaký používáte pevný, ale snadno posunutelný uzel na uchycení řidičky na páku serva?
Ahoj. Ze začátku, když bylo třeba odladit délku řidičky, jsem ji jenom protáhl dírkou v páce, několikrát omotal na páce a přelepil kouskem izolačky. Po odladění uzlík a hotovo. Ale jestli máš tendenci štelovat a štelovat, měl jsem na jednom padáku následující: v dírce pro šňůrku řidičky byl BLIMP a uvnitř kousek bužírky z lanovodu. Potom stačilo místo imbusu dát plastový šr.M3, popotáhnout řidičku, lehce dotáhnout a odzkoušet.
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Podařilo se mi po delším boji vyreklamovat z BG nedoručený motor (RaceStar BR3536-1200KV), a v předstihu jsem si objednal jiný - DYS 3536-KV1250. No a nakonec dorazily oba ve stejný den (ten z BG po 2.5 měsících). Nakonec jsem použil ten RaceStar, protože ten má upnutí vrtule přímo na 6mm osu, zatímco ten DYS má na tom ještě kleštinu, která sama má průměr asi 9 mm, což je skoro větší než je střed vrtule, kterou jsem chtěl použít. I převrtal jsem vrtuli na 6mm díru, napájel na RaceStar konektory (DYS má už napájené 3mm bullet konektory).
První i druhý start dopadly katastrofálně - jak jsem byl zvyklý z toho malého motorku že to skoro nic nedělá, tak jsem odhodil gondolu, a když to trochu začalo klesat, přidal jsem plyn jak jsem byl zvyklý. Zkušení paraglideři si jistě představí, jak to dopadlo. Ano, pokud je krosna otočená tak 70 ° nahoru, tak už to moc neletí. Takže jsem při prvním startu přerazil další segmenty ochranného koše, a při druhém startu jsem ohnul osu podvozku. Skoro bych myslel, že hliníkový jekl 10x10x1 takovým dopadem ohnout nejde, ale tak zdá se, že Newton je mocný.
Příloha:
paraglide-podvozek.jpg [ 75.71 KiB | Zobrazeno 4724 krát ]
Třetí start už byl v pohodě. Teda táhne to doleva, skončil jsem nadoraz s trimem, a stejně to nebylo dost. Musím zkrátit řidičku. Bohužel nevím čas letu, protože jsem si omylem nevynuloval časovač po předchozím modelu. Večer, zapadající slunko, bezvětří. Ještě by to někdo mohl natočit na video. No třeba časem, zatím jen fotky z různých mobilů:
Příloha:
paraglide1.jpg [ 44.96 KiB | Zobrazeno 4724 krát ]
Příloha:
paraglide2.jpg [ 11.66 KiB | Zobrazeno 4724 krát ]
Příloha:
paraglide3.jpg [ 12.35 KiB | Zobrazeno 4724 krát ]
Mimochodem, kde se berou vrtule s širším středem, které nestojí tak jako ten motor?
Prosím o radu, mám HK paraglide , vlastní konzolu, rozteč úvazů na konzole 145mm, řidičky 649 mm jsou na koncových uzlech úvazů ( těsně nad kovovými oky ), váha konzoly 1200g, vyvážení konzoly asi do nuly ( myšleno tak,že při visu na úvazech je motor kolmo. Co mne trápí. Při prvních pokusech foukal točící se vítr , ale dostal jsem to do vzduchu a udělal cca dvě osmičky ( byl to boj ) řidičky měly zdvih 150mm. Následují den už byl podvečer a klidno dostal jsem to do vzduchu ale bylo to strašně citlivé na řízení . Zkrátil jsem dráhu řidiček na 100mm a bylo to už veselejší. Nicméně při plné výchylce to mělo snahu padat do spirály . Při přistávání jsem stáhl plyn a zatáhl obě řidičky naplno . Padák se téměř zastavil a sklouzl jakoby dozadu na zem . 1. Jaký zdvih máte na řidičkách ?? 2.V čem by mohl být problém toho sklouznutí dozadu ?? Lítání bylo v pohodě sám jsem to točil na mobil . Možná jen špatně uvažuji , prozatím jsem lítal jen s modely.
Video z druhého letu se zkrácenými řidičkami je zde .
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Určitě ještě odpoví povolanější než jsem já, nicméně - výchylky bych nezmenšoval, spíš bych nastavil ve vysílačce expo.
A že plně zabržděný vrchlík spadne dozadu je bych řekl vlastnost - tento manévr udělat tak 10-30 cm nad zemí aby se minimalizoval dopředný pohyb krosny při dosednutí. A pokud člověk přistává proti silnějšímu větru v podstatě kolmo dolů, tak to ani není potřeba.
Ale tak třeba dělám něco špatně, mám s tímto nalítanou tak hodinu, hodinu a půl celkem.
Registrován: 26.10.2015 Příspěvky: 538 Bydliště: Spišská Nová Ves Obrázky: 0
YenyaKas píše:
Určitě ještě odpoví povolanější než jsem já, nicméně - výchylky bych nezmenšoval, spíš bych nastavil ve vysílačce expo.
A že plně zabržděný vrchlík spadne dozadu je bych řekl vlastnost - tento manévr udělat tak 10-30 cm nad zemí aby se minimalizoval dopředný pohyb krosny při dosednutí. A pokud člověk přistává proti silnějšímu větru v podstatě kolmo dolů, tak to ani není potřeba.
Ale tak třeba dělám něco špatně, mám s tímto nalítanou tak hodinu, hodinu a půl celkem.
Plne suhlasím s tebov YenyaKas, nechať nastavenie tak jak bolo a lietať časom si na to zvykneš .To budeš potrebovať keď ti vtiahne padak do termiky!
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
(mám to psát sem nebo do obecného paraglidového vlákna?)
Včera byla kolem poledne předpověď 0-1 m/s, tak jsem vylezl ven s padákem. Ale foukalo fest, každou chvíli jinam - termické bubliny. Když už se mi podařilo odstartovat a vyletěl jsem tak do 50 metrů, tak jsem vypnul motor, a tak půl minuty ještě vario pípalo stoupání, než jsem zbaběle zapnul motor a snažil se někam uniknout. Docela dobrý, to si musím vyzkoušet ještě někdy znovu. Většinou chodím lítat v podvečer, a to už termika nebývá.
Nicméně - ty starty zvlášť v takových poryvech jsou fakt nahouby - často mně to po odhozu stočí padák po větru a do země. Jednou jsem se tomu snažil vyhnout razantním přidáním plynu, čímž padák nespadl čumákem do země, ale začal rotovat jakoby v ostré zatáčce - malý poloměr, krosna vychýlená třeba o 45 ° od svislé osy. Udělal jsem takhle několik otáček, a přemýšlel jsem, jak z toho vystoupit. Zkusil jsem opatrně ubrat plyn a trochu přibrzdit opačnou stranu, ale výsledkem bylo, že padák sice vystoupil ze zatáčky, ale krosna se vyhoupla před vrchlík, a celé to spadlo na záda.
Na druhý pokus byl v pátek 11.6. HK paramotor (komplet) úspěšně zalétán na letišti Sobínka. Jako poměrně klíčové pro úspěšný start se ukázalo co největší odbrždění (jako trim pro brzdy používám na Horusu otočný ovladač, který na start dávám na max) a držení za přední kolečko při nafukování a startu. Originální HK tříkolka s mými vlastními doplňky, 2x 3s 2200 bateriemi (co dům dal) a figurkou pilota váží kolem 1800g, což se na danou velikost padáku zdá optimální. Je to nezvyk, u všech letadel jsme se vždy snažili šetřit váhou, a tady najednou vymýšlíme, čím to zatížit . U mne tedy tištěný box na přijímač, sedačka sloužící i jako kryt baterií a držák pro figurku pilota, co tu někdo odkazoval za 69 Kč (už docházejí). Letové dojmy při západu slunce úžasné, řízení a ovladatelnost naprosto bez problémů. Pouze ten start chce nacvičit. Několikrát jsem si vzpoměl na písničku Petra Skoumala, kde zpíval ...Když už to jede, tak to jede / jenom se tlačí na chomout / ono tu vlastně o nic nejde / jen o ten fígl, jak s tím hnout. . Zatím se mi vybavovala jen na windsurfingu, kde start je podstatně náročnější, než následná jízda, ale pro ten padák to platí úplně stejně.
V mezidobí jsem připravil kolekci veškerých plastových dílů, tisknutelných jako náhradní v případě poškození. Může se někomu hodit, zde je odkaz: https://www.thingiverse.com/thing:4886687 Jinak jsem s kompletem spokojený, stavba vlastní tříkolky by mi sežrala příliš času a ty jejich komponenty fungují dobře, dodávaný 50A regl je programovatelný klasickou Hobbyking kartou (ta s jumpery), vrtule je kopie APC 10x4,7E, se kterou je bezproblémově zaměnitelná. Za ty peníze se to IMHO vyplatí, z EU skladu je doma do týdne, a létání s tím je úžasný zážitek.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Letu zdar! Pomalu se blíží moje premiéra v této kategorii tak bych rád položil pár otázek zkušeným kolegům. Moje krosna váží bez baterie cca 1100 gramů. Nebude moc lehká? A ještě jeden dotaz. Do rádia jsem napípal paraglider jako samokřídlo (zatím bez dalšího doladění). Moje představa je taková, že bych to pak doladil tak, že by páky chodily pouze dolů a to jak ve funkci křidélek, tak i výškovky. Není to slepá ulička? Díky za případné odpovědi
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru