Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 338 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2021 21:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Díky. Snad ho příští týden prubnu :D


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 14:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Já mám originální tříkolku od HK, se dvěma bateriemi 3s 2200 a doplněným pilotem váží cca 1800 g a zdá se mi to akorát. Jsem s tím kompletem celkem spokojený. Myslím, že s lehčí krosnou by při troše větru už byl velký boj.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 16:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Děkuji. Já mám krosnu samodomo, ale je inspirovaná originálem a vejdou se mi na ni taky klidně dvě baterky, tak to budu na kile a půl, možná i lehce přes. Teď ještě řeším jedno dilema a to rozteč úchytu padáku. Měřil jsem si šířku účka kam přijdou karabiny držící padák na originál krosně a je to cca 172 mm a tady se všude píše o rozteči 145 mm. To mi přijde jako dost velký rozdíl. Jak to máte vy?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 8:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Originál má rozteč závěsů něco přes 170 mm, rozteč řidiček mám zvětšenou na 110, aby se mi tam dobře vešel pilot. Užší bych určitě nedělal, bylo by to na úkor stability krosny. I ta originální se při poryvu větru nebo termiky umí rozkmitat, větší rozteč závěsů to líp uklidní. Jsem na padáky laik, s tímto prvním mám nalétáno tak k 10 hodinám, ale tohle se jeví jednoznačně.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 11:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Ještě jednou díky za informace. Nechám to na těch cca 170 mm jak to má originální krosna. První pokusy planuji někdy v druhé polovině příštího týdne, tak uvidíme :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 22.08.2021 21:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Tak jsem zatím ještě neodstartoval :( Zkoušel jsem to nejprve s PET lahví podle inspirace od YenyaKase (moc děkuji za ni). První pokusy byly stejné jako u Pepína na videu, připadal jsem si jako kopyto (vždyť na YouTube to vypadá jako naprostá pohodička). Ale šel jsem do toho znova a po úpravě délky řidiček se nakonec dostavila euforie v podobě volného kluzu padáku. Rozhodl jsem se, že pro první pokusy s krosnou neomezím výchylky nahoru u "výškovky" abych měl možnost doladění kluzu (po záletu plánuji jejich zablokování).
Mám snad poslední dotaz ohledně padáku. Pojišťovali jste uzly na výpletu vteřiňákem, jak zde bylo doporučeno?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 21:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Uzlíky jsem pojišťoval nějakým lepidlem podobným Kanagomu (acetonová báze), aby to v případě potřeby šlo ředidlem snadno povolit

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.08.2021 6:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Díky :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.08.2021 22:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Tak jsem dnes poprvé létal s padákem :D
První pokus byl velmi nadějný, ale po minutě skončil přetažením a následným pádem. Pak následovala série nezdařených pokusů, které se docela podepsaly na vzhledu krosny (něco se ohnulo, praskl tištěný držák zadní osy). Deformace jsem vrátil do přijatelných mezí rovnou na letišti (zbytek se opraví zítra v klidu doma než tiskárna "vyplivne" nový držák). Odměnou za vytrvalost byl nakonec pohodový let v trvání 15 minut :D Snad už vím, jak na to. Už se těším na další pokusy :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2021 11:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Já jen doplním, že 1100 g je fakt málo. já mám tak 1450 (holt jsem koupil rybářská olůvka) a jde to. Projev s menší váhou je takový, že to nechce "jít dopředu" - často se krosna zhoupne před padák a pak to celé spadne na záda.

That said, myslím si že okolo 1200 g v úplném bezvětří a s velmi citlivýma rukama na kniplech by to řídit šlo. I jsem to tak zkoušel. Ale okolo 1.5 kg je to nesrovnatelně lepší. Zkoušel jsem to i zatížit víc (další 200g závaží, čili tak 1650 g) ve větším větru, ale neměl jsem pocit, že by to nějak pomohlo. Možná je to tím, že je to singleskin, a že dvouvrstvé křídlo by se chovalo líp. Těžko říct. Takže momentálně jsem ve stavu, kdy lítám pokud možno okolo západu slunce, kdy je vzduch nejklidnější. A i tak je občas moment, kdy skoro nebo úplně spadnu.

Řízení mám "paraglidové" - každý knipl od středu do vnější strany stahuje příslušnou řidičku. Levý (mód 2) se holt musí ovládat zároveň s plynem. A ještě jsem se naučil když se to celé nějak moc rozkmitá a rozhoupe míííírně přibrzdit obě strany - pak je to stabilnější.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2021 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Ještě bych se zeptal zkušenějších: tady ten vrchlík má i zvlášť očka na samostatně stahovatelném popruhu, na kterém jsou připojené A šňůry. Čili by teoreticky šlo udělat i speed. Má cenu zkoušet si na tomto vrchlíku hrát se speedem? A pokud ano, jakou tak délku chodu uvažovat a jak silné servo to potřebuje? A taky - kam to napípat? Na potenciometr?

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2021 12:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Já ho mám s originální tříkolkou, 2x 2200 3S baterkami, tištěnou krabičkou pro přijímač, tištěnou sedačkou s koupenou figurkou pilota a některými zesílenými částmi cca 1800g, a připadá mi to akorát, neklouže nijak špatně v porovnání s trochu větším doubleskin křídlem, co měl kolega, snese i trochu větru. Odhadem tak do 4m/s, pak už je to občas couvačka a ztrácí to smysl.
Větší váha podvozku to předsi jen stabilizuje - na záda mi dosud za nějakých 10 hodin letů nespadl, protože ta váha drží závěsy stále napnuté, tj. citlivou regulací výkonu motoru se dá při dopředném rozhoupání celkem rychle stabilizovat. Tu váhu mi někdo doporučil, po více jak 40 letech modelaření to byl první model, kde jsem neřešil, jak to udělat co nejlehčí, ale co ještě přidat za rozumnou váhu (olůvkám apod jsem se chtěl vyhnout), tj. volba padla na silnější díly, tištěné na 3D + figurku pilota se sedačkou a krabičku na přijímač.
Jinak ze zvyku na klasické modely v mode1 mám na pravém knyplu směr + plyn a na levém brzdy. Zpočátku bylo trochu náročné si uvěnomit, že výškovka je vlastně motor, a na její páku se kromě přistání prakticky nešahá. Brzdy mám kromě toho namixované (cca 25%) na jednom točítku (Horus 10) respektive 3polohovém přepínači (Jumper t-Lite), na start maximálně odbržďuji, a za letu dle větru volím jednu z 6ti (Horus) respektive 3 (Jumper) možných poloh. V Jumperu mám Horuse klonovaného přes Multimodul, tj. netřeba nic přepípávat, záleží jen na tom, který použiju / zapnu vysílač. Pro střídavé použití dvou vysílačů mám taky dobrý důvod - běžně létám s Horusem, kde mám všechny modely, ale pokud jedu někam jen s padákem, Jumper je mnohem lehčí, zabere zlomek místa při přepravě apod.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2021 14:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Díky za tyto informace kluci. Moje letovka je cca 1300g. Můj první úspěšný let byl za bezvětří. Včera to lehce foukalo a rozdíl byl zjevný. Let byl sice úspěšný, ale zdaleka to už nebyla taková pohodička. S padákem jsem lital jako bych byl na svahu, kolmo na vítr a zatáčky jen proti větru a i tak to bylo neustálé hraní s plynem a brzdou :D
Jdu vyrábět zátěž a propojku na zapojení dvou baterek :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.09.2021 15:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Ad propojka - pokud to nepotřebuje samotný motor kvůli Céčkům, tak to možná ani není nutné. Já taky lítám na 2x 3S/2200mAh, ale zapojenou mám vždycky jen jednu, a holt po těch cca 12-15 minutách přistanu a přepojím to na tu druhou.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.09.2021 19:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Určitě je výhodnější spojit dvě baterky a létat déle

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 338 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz