Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1046 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 14.07.2021 18:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2020
Příspěvky: 1099
Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK
Obrázky: 7
HONZIK 22 píše:
Konstrukcni sachta v centroplanu kridla at uz prazdna nebo plna mi celkovou pevnost kridla neovlivni, negativne. Prece. Spise mi centroplan zesili. Proto to nechapu proc tam neni.

Nepochopil si co som napisal. Skus precitat este raz.
Nepisal som ze je nizzia pevnost kvoli sachtam na balast , ale preto ze se na lahuckych kridlach setri maximum na hmotnosti (aj na vystuhach , pevnych potahoch, lahsia balza je menej pevna a pod.). A ze menej pevne kridlo by vysoku hmotnost modelu (vdaka balastu) a pouzivanie vo vetre nemuselo vydrzat.

_________________
Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 14.07.2021 19:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1777
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Pochopil jsem to velice dobre.To co pises je nesmysl. Nemam silu ti to vysvetlit.
Jen napoveda, ten model strilis gumou a pak musis zabezpecit pronikavost proti vetru. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 14.07.2021 20:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.9.2019
Příspěvky: 130
Bydliště: Staňkov, ČR
Obrázky: 5
No, Honzíku, já tvoje nadšení pro balast u soutěžního modelu nesdílím. Klidovka je prostě do klidu (a to tebou zmíněný Starmade MkII je) a u větráka tu hmotnost raději investuji do pevnosti... s balastem jsem soutěžně fakt ještě nelítal. Miro to vysvětluje přesně a přepečlivě.
U Wiki kvituju plný D box, horni potah je, dle mého, pitomost.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 14.07.2021 22:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
HONZIK 22 píše:
Neni to zadny navrat ke korenum, kvuli nimz se tato kategorie zrizovala,ale souteze zrejme urcily jiny smer dalsiho vyvoje. To poletadlo je vyjimecne prave diagonalnimi zebry, ktere omezi samobuzene kmitani.

Většina kategorií začíná jako jednoduché a dostupné všem. Končí většinou hi-tech technologiemi a modely za statisíce.
Podobné žebrá mám na několika svých modelech již 30 let. Dodnes to lítá a tuhost konstrukce je neskutečná. Pracná, složitá, ale nádherná a účelná.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 7:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Golfista píše:
Většina kategorií začíná jako jednoduché a dostupné všem. Končí většinou hi-tech technologiemi a modely za statisíce.

To je ale myslím také to, co na tom lidi baví, někam to dále posouvat a hlavně soutěžit, kdo dál, výše atd. Pokud to někdo nechce, může lítat se stejným modelem třeba deset let mimo soutěže, nebo na nich, každého volba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 8:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Ano, to je jasné, také rád soutěžím.
Ale některé kategorie vznikly právě proto, že ty stávající jsou "Hi-tech" a pro většinu modelářů nedostupné. Stejně i tak se překulili z jednoduchých a dostupných všem, někam jinam, kam to vlastně původně záměr tvůrce nebyl.
Tahle kategorie nutí lidi "zase" trochu stavět modely klasicky. Já dnes prakticky jiné než klasické modely nepoužívám. Poslední kompozit mi leží na skříni a čeká na "slabou" chvilku.
Proto fandím každému kdo vezme do ruky balzu, nůž a lepidlo...

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 9:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
blesk píše:
Tak ta standartní verze se mi už teď líbí... Z pohledu přistání samozřejmě ne, ale z pohledu aerodynamiky nebyl by přece jen lepší kříž jak u F3K?


Podle mě nebyl, protože F3k kříž je pouze kvůli srovnání stoupavé části letu ihned po hodu, při krouženi to výhodou není. Kdysi jsme tyto SOP zkoušeli u modelů RCEK a asi sezónu možná dvě lítal Daidalos s F3K směrovku, rychle se však od toho upustilo. SOP za VOP je u F3K výhodná. Totiž u F3K je potřeba mít SOP co nejdál kvůli srovnání rotace do rovného stoupaveho letu. Pomáhá tomu také nesouměrný profil SOP. Jenže takto RESky nestartují! U běžného větroně je velmi důležitý parametr označovaný fuselage arm nebo tail arm což je vzdálenost odtokovky křídla po náběžku vop. Toto má zásadní vliv na stabilitu modelu. Je to vlastně jakási funkční délka trupu. Z tohoto důvodu je nevýhodné dávat VOP před SOP. Protože při prakticky stejné hmotnosti zadní části trupu je rameno kratší a stabilita menší. Mark Drela toto kdysi (už je to více jak 20let) použil u modelu Supra, tam to bylo z důvodu hmotnosti tedy absence spojek a pouzder ve VOP jednodilná se dala vyrobit lehčí. SOP vzadu také trochu kvůli přímému a stabilnímu vleku. F3J v té době měly nejdřív motýl a pak kříž s dvoudilnou VOP (Pike Superior později Perfect, Aspire atd). VOP před SOP se později stala módou a tak se to dělá už docela dlouho.
Výborné řešení trupu je to, které má Xplorer nebo Infinity. To je to co používá KIWI/WIKI. Rameno je tedy při dané hmotnosti nejdelší možné. Drela je génius, ale taky mistr kompromisu a toto byl před 20lety velmi dobře fungující kompromis, který se na dlouhou dobu ujal!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 14:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Napsal jsem to asi špatně, light model, bude mít také teoreticky možnost dát do křídel šachtou na balast, zářezy v žebrech budou (program pro laser je stejný) , ale vzhledem k použití jen v klidu je asi osazovat a používat stejně nikdo nebude. Balasty také nebudou součástí Light stavebnice. Standart je lehký až až a to je ten universální. Kdo chce pouze jeden model bere standart. Každý však má dnes v bedně 2-3modely a pro něj je určený i Light. Jako speciál do klidných podmínek (vytáhne jej jen občas). S lightem je spojené třeba i použití uhlíkové spojky, lehčích serv, niťových náhonu, lehčí fólie atd. Není to jen má/nemá šachtou na balast.
Když bude foukat proč letět s balastovaným lightem. Když mám standart. Jen pro představu 420g Wiki letí rychleji než 500g Kiwi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
TomHlavinka píše:

Podle mě nebyl, protože F3k kříž je pouze kvůli srovnání stoupavé části letu ihned po hodu, při krouženi to výhodou není. Kdysi jsme tyto SOP zkoušeli u modelů RCEK a asi sezónu možná dvě lítal Daidalos s F3K směrovku, rychle se však od toho upustilo. SOP za VOP je u F3K výhodná. Totiž u F3K je potřeba mít SOP co nejdál kvůli srovnání rotace do rovného stoupaveho letu. Pomáhá tomu také nesouměrný profil SOP. Jenže takto RESky nestartují! U běžného větroně je velmi důležitý parametr označovaný fuselage arm nebo tail arm což je vzdálenost odtokovky křídla po náběžku vop. Toto má zásadní vliv na stabilitu modelu. Je to vlastně jakási funkční délka trupu. Z tohoto důvodu je nevýhodné dávat VOP před SOP. Protože při prakticky stejné hmotnosti zadní části trupu je rameno kratší a stabilita menší. Mark Drela toto kdysi (už je to více jak 20let) použil u modelu Supra, tam to bylo z důvodu hmotnosti tedy absence spojek a pouzder ve VOP jednodilná se dala vyrobit lehčí. SOP vzadu také trochu kvůli přímému a stabilnímu vleku. F3J v té době měly nejdřív motýl a pak kříž s dvoudilnou VOP (Pike Superior později Perfect, Aspire atd). VOP před SOP se později stala módou a tak se to dělá už docela dlouho.
Výborné řešení trupu je to, které má Xplorer nebo Infinity. To je to co používá KIWI/WIKI. Rameno je tedy při dané hmotnosti nejdelší možné. Drela je génius, ale taky mistr kompromisu a toto byl před 20lety velmi dobře fungující kompromis, který se na dlouhou dobu ujal!


To co píšeš je pravda, já tu směrovku bral z pohledu kroužení, problém směrovky nahoře, je ten, že při výchylce vyvozuje opačný moment ve smyslu klonění (křidélka) než kam chci zatočit. Výsledkem je pak potřebná větší výchylka a tudíž i větší odpor. Pravdou ovšem je, že teorie je jedna stránka věci a praxe druhá, ono popravdě moc letadel se směrovkou dolů není :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 15:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1777
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
,,, Jen pro představu 420g Wiki letí rychleji než 500g Kiwi
Tak a prisel cas na zverejneni profilu kridla a jeho plochy, vzepeti lze vypozorovat. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2021 20:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Profil je vlastní inspirovaný z velmi úspěšného F5j a upravený pro dřevěnou stavbu, není to žádné klenuté LDA, spodek má prakticky rovný, jako všechny moderní F5j profily. Srb Slobodan Midić počítal nezvyklou polohu turbulátoru. Hloubka křídla je menší, celková plocha a hmotnost také. Velký důraz byl kladen na co největší redukce všech odporů působící na model. Celkově vzepětí menší, vzepětí středu větší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 16.07.2021 15:19 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.2.2017
Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Vypadá velmi zajímavě, hlavice trupu je konstrukční, nebo vrstvená?
- ala https://www.rc-network.de/threads/rumpfkopf-in-schichtbauweise-f%C3%BCr-res-modelle.11834121/?

Budu se těšit na ERES verzi, s malými Dualsky XM22xxEG od Ivana Hořejšího to nebude mít chybu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 16.07.2021 16:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1777
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Kdyby se tam vlezl tento pinda zprevodovany taky bych se nezlobil i kdyz na tu vahu Wikiho by odpocival.
"Hacker A10-7L KV2200 + 4,4:1 Planetengetriebe | Zeller Modellbau" https://zeller-modellbau.com/antrieb/br ... ngetriebe/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 6:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Průměr tohoto motoru je prakticky stejný jako těch oběžek co se dávají do Kiwi a na kterou bude také trup Wiki, takže ten s převodovkou se určitě vleze. Jen ten motor co běžně používáme nestojí přes 2000,- jako Hacker, ale jen 400,- Proč vozit na RESce uhlíkovou vrtuli o průměru 12 - 13palců, když na F5J (4m) se dnes běžně lítá 10x6? Takové Hitech záležitosti bych nechal jiným kategoriím u RESek jde spíš o něco jiného.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 19.07.2021 6:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
heczkot píše:
Vypadá velmi zajímavě, hlavice trupu je konstrukční, nebo vrstvená?
- ala https://www.rc-network.de/threads/rumpfkopf-in-schichtbauweise-f%C3%BCr-res-modelle.11834121/?

Budu se těšit na ERES verzi, s malými Dualsky XM22xxEG od Ivana Hořejšího to nebude mít chybu.


Hlavice je opět konstrukční jako u Kiwi, vnitřní rám z topolovky 3mm, ale bočnice už z letecké překližky. Hotový trup je o 20g-30g lehčí než u Kiwi a pevnost je nesrovnatelná. Později bude i elektrotrup na dnešní standartní RES motory o průměru 22mm


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1046 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz