|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 24.09.2022 11:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Hmm. Za me porad varianta B. Lepsi alespon nejake vrchni vlakna zeber, kde se napeti bude pevnostne scitat, nez zadne vlakna zeber a nenechat to pevnostne jen na potahu,protoze trubka se prohyba a krouti i kdyz je kompositova.Krome toho vylivani sekundakem je hmotnostne neefektivni a drahe nemluve o tom, ze sekundak v tahu paklize nenasyti material, nema buhvi jakou pevnost v tahu ani v krutu.
Naposledy upravil HONZIK 22 dne ned 25.09.2022 19:45, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: sob 24.09.2022 12:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Taky bych byl pro "B" viz kolega a i že stavebních důvodu, během stavby bude stačit jeden neopatrný pohyb a žebro bude zlomené.
|
|
Nahoru |
|
|
daber
|
Napsal: sob 24.09.2022 21:16 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2007 Příspěvky: 59 Bydliště: Kralupy nad Vltavou, letiště Aero Vodochody
|
Za mě ani za A a ani za B. Konstrukce uhlíková trubka a potah pouze horní torzní skříně nedělá dobrotu. Při startech na gumě dochází samozřejmě podle pevnosti trubky k průhybu trubky a to dost velkému ,balza takto přilepená praská. Pokud bude křídlo použito na eresku, nebude problém, ale starty na gumě dříve nebo později začne balza praskat. Tak že, buď klasika na nosníky a nebo pouze uhlíková trubka bez potahu torzní skříně balzou na křídle. Moje praktická zkušenost.
_________________ V.Dvořák https://slmk.webnode.cz/ Graupner MC-20HoTT a všechno co lítá.
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka Schifi Zatec
|
Napsal: ned 25.09.2022 19:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.3.2019 Příspěvky: 315
|
Ahoj taky musim reagovat na toto tema, varianta A i B neni dobre reseni. Pokud chces aby kridlo bylo skutecne pevne a opravdu vydrzelo tzv. hodne tak v pripade ze chces pouzit torzni skrin- tak torzni potah musi byt jak shora tak i ze spodu a aby splnoval to co ma tzn. pevnost v ohybu a krutu tak musi byt jeste doplnen hornim a spodnim nosnikem a hlavne stojinou , i kdybys pouzil jen trubku jako nosnik a k ni prilepil ze shora i sdola tuhy potah tak nejake vyliti koutu to neudrzi a praskne, jeste doplnim ze nosniky horni a spodni a mezi nima stojina by mela mit stejnou sirku jako nosniky a skoro nutne je take omotani tohoto tenkou kevlarovou snurou a prosicene epoxydem, a hlavni spojovaci drat by mel byt umysten taktez mezi hornim a spodnim nosnikem a zality zahustenym epoxy, takove kridlo je temer nemozne zlomit pri vleku na gumicuku, ale pro tuto kategorii bych radeji zvolil trubkovy nosnik z uhliku a mezi zebry polozebra a nebo misto polozeber diagonalni polozebra a vse opaskoval uhlik, pasky a vyjde ti pevna konstrukce s prijatelnou vahou. Ahoj Jirka.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 25.09.2022 19:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Uhlík na opaskovani nepřipouští pravidla. Ten horní potah není není z důvodu pevnosti (zde zanedbatelná ze zmiňovaného důvodu absence dolního potahu) ale je zde kvůli lepšímu tvaru profilu, přece jen fólie se propadá. Mám dvě RESky jedna má uhlíkový nosník (trubku) a křídlo na gumě je hodně prohlé, druhé má smrkový nosník+ balzovou stojinu, tam je průhyb naprosto minimální.
|
|
Nahoru |
|
|
Miro_V
|
Napsal: ned 25.09.2022 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2020 Příspěvky: 1099 Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK Obrázky: 7
|
Jirka Schifi Zatec píše: Ahoj taky musim reagovat na toto tema, varianta A i B neni dobre reseni. Pokud chces aby kridlo bylo skutecne pevne a opravdu vydrzelo tzv. hodne tak v pripade ze chces pouzit torzni skrin- tak torzni potah musi byt jak shora tak i ze spodu a aby splnoval to co ma tzn. pevnost v ohybu a krutu tak musi byt jeste doplnen hornim a spodnim nosnikem a hlavne stojinou , i kdybys pouzil jen trubku jako nosnik a k ni prilepil ze shora i sdola tuhy potah tak nejake vyliti koutu to neudrzi a praskne, jeste doplnim ze nosniky horni a spodni a mezi nima stojina by mela mit stejnou sirku jako nosniky a skoro nutne je take omotani tohoto tenkou kevlarovou snurou a prosicene epoxydem, a hlavni spojovaci drat by mel byt umysten taktez mezi hornim a spodnim nosnikem a zality zahustenym epoxy, takove kridlo je temer nemozne zlomit pri vleku na gumicuku, ale pro tuto kategorii bych radeji zvolil trubkovy nosnik z uhliku a mezi zebry polozebra a nebo misto polozeber diagonalni polozebra a vse opaskoval uhlik, pasky a vyjde ti pevna konstrukce s prijatelnou vahou. Ahoj Jirka. Taku dlhu vetu som este necital
_________________ Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka Schifi Zatec
|
Napsal: ned 25.09.2022 20:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.3.2019 Příspěvky: 315
|
Ahoj ano souhlasim s opaskovanim zeber v RES kategorii kde nejsou povolena, nedavno se tam taky nejak nemohli dohodnout co je jeste smerovka a co brzda a takovych -prominte -zbytecnych nesmyslu je tam povicero. Tak Letu Zdar.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 26.09.2022 7:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Obecně k uhlíkové trubce v křídle - ona má jako nosník smysl fakt spíš jako primární prvek bez tuhého potahu. Jakmile se tuhý potah použije (třeba kvůli zmíněné představě lepšího dodržení profilu), tak už začne být praktičtější klasický nosník s stojinou a pásnicemi (smrk či uhlík). Kombinovat uhlíkovou trubku s tuhým potahem je dost o ničem - problematicky se to napojuje, ztenčení žeber o vybrání pro potah také není vítáno atd. Za mne opravdu u trubky raději bez tuhého potahu a vepředu položebra pro zmenšení odchylky tvaru profilu. Jinak si neodpustím poznámku k tomu brblání na pravidla F3L - pánové sorry, ale zrovna u konstrukce křídla není jediná nelogičnost a vše jasně sleduje cíl jednoduchosti a dostupnosti. Pokud začneme páskovat žebra (a třeba ještě tvrdit, že je blbost povolit uhlík na nosník a náběžku, ale ne už na odtokovku), tak by to za chvíli skončilo stejně v xxxx jako současné volné modely, kde je tuhost při minimální hmotnosti obdivuhodná a dají se použít profily s ultraštíhlým koncem. Ovšem nahoru letí jak primární cena, tak ale hlavně náročnost stavby a o ceně hotových modelů (alespoň ARC) lépe nemluvit. V tomhle se prostě autoři pravidel trefili velice dobře Problematických je pár prkotin, typicky debaty kolem kozlíků VOP, trochu i ty konstrukce směrovek protažených pod trup atd., ale základní koncept je podle mne v naprostém pořádku.
|
|
Nahoru |
|
|
krezus
|
Napsal: pon 26.09.2022 7:58 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.7.2014 Příspěvky: 12
|
tomashr píše: Obecně k uhlíkové trubce v křídle - ona má jako nosník smysl fakt spíš jako primární prvek bez tuhého potahu. Jakmile se tuhý potah použije (třeba kvůli zmíněné představě lepšího dodržení profilu), tak už začne být praktičtější klasický nosník s stojinou a pásnicemi (smrk či uhlík). Kombinovat uhlíkovou trubku s tuhým potahem je dost o ničem - problematicky se to napojuje, ztenčení žeber o vybrání pro potah také není vítáno atd. Za mne opravdu u trubky raději bez tuhého potahu a vepředu položebra pro zmenšení odchylky tvaru profilu. Jinak si neodpustím poznámku k tomu brblání na pravidla F3L - pánové sorry, ale zrovna u konstrukce křídla není jediná nelogičnost a vše jasně sleduje cíl jednoduchosti a dostupnosti. Pokud začneme páskovat žebra (a třeba ještě tvrdit, že je blbost povolit uhlík na nosník a náběžku, ale ne už na odtokovku), tak by to za chvíli skončilo stejně v xxxx jako současné volné modely, kde je tuhost při minimální hmotnosti obdivuhodná a dají se použít profily s ultraštíhlým koncem. Ovšem nahoru letí jak primární cena, tak ale hlavně náročnost stavby a o ceně hotových modelů (alespoň ARC) lépe nemluvit. V tomhle se prostě autoři pravidel trefili velice dobře Problematických je pár prkotin, typicky debaty kolem kozlíků VOP, trochu i ty konstrukce směrovek protažených pod trup atd., ale základní koncept je podle mne v naprostém pořádku. Super vysvetlenie. Takto nejako som si to predstavoval. Takže zruším horný poťah, trubku do stredu profilu a polorebrá. F3L vznikla ako odpoveď na kategórie, ktorých prevádzka vyžaduje značné finančné prostriedky. Na Slovensku sme včera ukončili seriál MS. Z vyše 40 hodnotených pilotov bolo 6 žiakov, resp. juniorov. Tipujem, že na budúci rok bude to číslo dvojciferné. Len v našom klube sa zapoja minimálne ďalší dvaja chalani. V ktorej inej kategórii (myslím F1A, F3J, F5J) je toľko mladých? Myslím, že ani v jednej. Takže tak...
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: pon 26.09.2022 11:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
Ani A a ani B. Trubka a tuhý potah se časem projevuje praskáním toho tuhého potahu. Když trubku, tak přidat víc položeber. Aby maximální rozteč položeber byla 15mm. Když tuhý potah, tak jedině na nosníky a provázat stojinou. Kdo nevěří, ať si to vyzkouší a bude se divit. Kdybych to neviděl na živo, taky bych tomu nevěřil. Ale je to tak. Letu zdar. P.
|
|
Nahoru |
|
|
albisko
|
Napsal: pon 26.09.2022 12:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 1.6.2010 Příspěvky: 284 Obrázky: 3
|
ak pouzije rury od Ivana Tregera tak znateľný ohyb rury nehorzí pri RES kategorii
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|