Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Letadlo pegasus od Va-models
PříspěvekNapsal: sob 03.04.2021 19:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.4.2019
Příspěvky: 471
Zdravím,
taky jsem se stal majitelem Pegasuse. Motor jsem dal doporučený CF 2822 a vrtuli 8x6 GWS. Na tříčlánek LiPol 1 300 jsem létal 25 minut s občasným vypnutím motoru. Plynovou páku jsem měl většinou v půli její dráhy. Tento model (pomalolet) je zbytečné "honit" na plný plyn.
Ještě než jsem přilepil uši ke středovému dílu, tak jsem na nich udělal křidélka. A musím napsat, že jsem neprohloupil. Létal jsem i v trochu větším větříku a směrovka už nebyla tak citlivá, jako téměř v bezvětří. A s křidélky v tom větříku nebyl problém Pegasuse normálně řídit. Pro představu ve výšce 80 metrů foukalo tak, že jsem na necelého půl plynu i couval. Kolik to bylo m/s těžko říct. Pokud by si někdo chtěl udělat taky křidélka, tak uvádím můj rozměr, který bohatě stačí. Délka 35 cm, šířka u konce křídla 4,5 cm a šířka blíže ke středu křídla 5 cm. Zešikma jsem seřezal podélně hranu pouze na křidélku a zavěsil jsem je na skelnou pásku s podélnými vlákny. Teď nevím, jestli se ta páska tak jmenuje. Když tak mě opravte.
Mám doma křídla z jejich modelu Arcon 190 cm. A po malé úpravě(malý výřez na náběžce) jsem je dal na trup Pegasuse a musím napsat, že to byl moc pěkný pohled na letový projev. Profil na středovém díle mají obě křídla stejný. Takže mám teď dvoje křídla. Pegasus má vzepětí uší 10 cm a na Arconových křídlech jsem kdysi udělal vzepětí 3 cm.
Tolik k tomu, jak to mám já.
A teď bych napsal pár záporů ze stavby.
V prvé řadě, když si stáhne začátečník postup stavby, tak bude zcela zmatený. Ten návod je sice na Pegasuse, ale na model, který zřejmě dělali ze začátku výroby. Nikde není napsané, že když někdo chce udělat dělené křídlo, tak musí střední díl rozřezat napůl. Pak jsou tam ještě hliníkové dráty jako výztuhy. Teď se dodávají uhlíkové tyče. No těch nepřesností je tam víc a nebudu se dál o nich zmiňovat. Jen ještě malou perličku. Motorová přepážka nebyla vyosená dolů, ale naopak nahoru. :roll: Stejně jsem ji musel vyřezat a posunout dozadu podle motoru asi o 1 cm.
Bowden směrovky byl zalepen tak, že v něm drát šel ztuha. Takže trochu rozřezat zadní část upravit a znovu zalepit.
Na závěr bych chtěl jen ještě napsat, že u tak letitého modelu by tyto chyby už neměly být.


Nahoru
 Profil  
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz