Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 740 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Alpha 1500 od Pelikána
PříspěvekNapsal: stř 26.05.2021 21:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Jo Miro-V i na to jsem pomýšlel.Syn ma drona docela silnýho ale i drahýho a moje Alpha sedí na smrku v celkem hustém zalesnění takže vynést silon mezi stromy nejde.Taky jse přemýšlel o nějakém lukostřelci ale zatím nic,ani žádný stromolezec není.Včera tady bylo šílené krupobití s bouřkou tak se zítra půjdu podívat zdali se něco neudálo ale krup bylo tolik a ve velikosti fazolí že možná už bude Alpha nadrcená


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Alpha 1500 od Pelikána
PříspěvekNapsal: úte 01.06.2021 20:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.5.2021
Příspěvky: 147
Bydliště: Brno
Tak po výměně serv pro křidélka dnes odpoledne luxusní polítání. Domů mě vyhnal až soumrak.


Přílohy:
IMG_20210601_205100.jpg
IMG_20210601_205100.jpg
[ 208.66 KiB | Zobrazeno 4047 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alpha 1500 od Pelikána
PříspěvekNapsal: stř 25.05.2022 21:53 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.7.2020
Příspěvky: 9
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Ahoj Alfisti! Oživim téma, od minulého týdne létám s Alfou 1500 M2. Je to moje první éro s křidélky, tak byl první let trochu kostrbatý, než jsem si to trochu osahal a dotrimoval. Jinak úžasný, hlavně plachtění i když zatim bez termiky. A samozřejmě jsem skoro pokaždý na přistání dlouhej ... s, i bez klapek (flaperonů), ale to nevadí, za "gumáčky" jsem se kdysi naběhal víc.
Verze M2, s podvozkovým kolečkem, má spojku křídla z karbonový trubky, takže vzepětí je nula. Něco snad dělají winglety, ale za letu musím hodně korigovat křidélky (v neděli za mírného větru cca.1-2m/s výrazně). Sice mi to nijak nevadí, řízení mě baví, ale napadlo mě, co by to udělalo při ztrátě signálu. Mám na vysílači (Futaba T10J) nastaveno Fail/Safe - motor 15% (míň nejde) a směrovku do zatáčky (samotná tedy moc nezatáčí). Dneska navečer jsem zkusil ve větší výšce na 1/4 plynu lehký náklon a pustit páčky, co to udělá. Alfa způsobně opisovala veliký oblouk, ale náklon neustále pomalinku rostl a rychlost se zvyšovala, takže to vypadalo, že bez zásahu by spirála končila v zemi. Pokus na opačnou stranu dopadl stejně. Při plachtění je to trochu lepší, ale stejně by havarovala.
Vzepětí asi nezvětšim, musel bych říznout trubku a vložit kus drátu. Nepomohlo by posunout těžiště trochu dopředu, aby byla výškovka vytrimovaná trochu k sobě? Nebo je to prostě "vlastnost", která se bude hodit, jestli se naučim na zádech, a nemám to řešit?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alpha 1500 od Pelikána
PříspěvekNapsal: čtv 26.05.2022 6:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
PepikW píše:
Ahoj Alfisti! Oživim téma, od minulého týdne létám s Alfou 1500 M2. Je to moje první éro s křidélky, tak byl první let trochu kostrbatý, než jsem si to trochu osahal a dotrimoval. Jinak úžasný, hlavně plachtění i když zatim bez termiky. A samozřejmě jsem skoro pokaždý na přistání dlouhej ... s, i bez klapek (flaperonů), ale to nevadí, za "gumáčky" jsem se kdysi naběhal víc.
Verze M2, s podvozkovým kolečkem, má spojku křídla z karbonový trubky, takže vzepětí je nula. Něco snad dělají winglety, ale za letu musím hodně korigovat křidélky (v neděli za mírného větru cca.1-2m/s výrazně). Sice mi to nijak nevadí, řízení mě baví, ale napadlo mě, co by to udělalo při ztrátě signálu. Mám na vysílači (Futaba T10J) nastaveno Fail/Safe - motor 15% (míň nejde) a směrovku do zatáčky (samotná tedy moc nezatáčí). Dneska navečer jsem zkusil ve větší výšce na 1/4 plynu lehký náklon a pustit páčky, co to udělá. Alfa způsobně opisovala veliký oblouk, ale náklon neustále pomalinku rostl a rychlost se zvyšovala, takže to vypadalo, že bez zásahu by spirála končila v zemi. Pokus na opačnou stranu dopadl stejně. Při plachtění je to trochu lepší, ale stejně by havarovala.
Vzepětí asi nezvětšim, musel bych říznout trubku a vložit kus drátu. Nepomohlo by posunout těžiště trochu dopředu, aby byla výškovka vytrimovaná trochu k sobě? Nebo je to prostě "vlastnost", která se bude hodit, jestli se naučim na zádech, a nemám to řešit?

Co to znamená, že motor na méně než 15% nejde? To jako, že ho nemůžeš vypnout? 8O

Jinak u větroňů nastavuju failsafe tak, že dám plné brzdy. Vypnutí motoru je u failsafe samozřejmostí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alpha 1500 od Pelikána
PříspěvekNapsal: čtv 26.05.2022 7:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.7.2020
Příspěvky: 9
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
"Co to znamená, že motor na méně než 15% nejde? To jako, že ho nemůžeš vypnout?"

Při nastavování Failsafe dávám ovladač do požadované polohy (páčku motoru stáhnu dolu) a potvrdim/uložim. Píše to pak u f/s 15%. Zkusim to doma, nasucho, třeba se vypne úplně. Jinak samozřejmě páčkou to normálně funguje a rozběh mám nastavený při 8% (polohy páčky).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 740 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz