Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odeslat odpověď

OMEGA 1200

čtv 23.06.2011 23:10

Tak vidím, že Pelikan dává na trh novinku.Tak jsem zvědav komu první přistane doma. Určitě se najde dost lidí co si toto éro pořídí. :D

pát 24.06.2011 0:41

Mno nevím. Pro cílovou skupinu bude stejně vhodnější Beta.

:re

ned 26.06.2011 12:17

Dost mě Omega láká vypadá obratně, myslíte že uspokojí i zkušeného pilota? Zatím jsem našel dvě malé fotky a popis téměř jak na Alphu 1500 a žádné video.

ned 26.06.2011 19:48

Zkušeného pilota? Záleží na tom, v čem zkušeného....Pokud v létání s modely, pak asi těžko....

:re

ned 26.06.2011 20:57

Surgical píše:Zkušeného pilota? Záleží na tom, v čem zkušeného....Pokud v létání s modely, pak asi těžko....

Jasně že myslím modely, rád bych něco sportovního po Betě 1400, co jsem třeba viděl videa Alpha 1500 mi přijde hodně nastejno jak beta tedy osazeno základem.

ned 26.06.2011 22:08

Pokud se chceš posunout od Bety, pak pro tebe není řešením další RTF set se sračkovou elektronikou.
Už bys pomalu mohl vědět, zda tě baví lítat větroňově (termika, svah apod.), nebo tě zajímá rychlost či akrobacie... Zkrátka, promysli co tě baví a pak se můžem pobavit o pokračovacím modelu.

pon 27.06.2011 5:32

petsild, ak máš chuť na niečo ostrejšie vhodné pre začiatočníka, tak výborný je napr. Parabolic od Robbe.

pon 27.06.2011 13:56

V Pátek jsem mluvil z borcem co s tím údajně létal a je to prej docela svižné éro.Pravda je ,že bych po betě už do žádné setovky nešel.
Vlastně do žádné.Betu ano,ale už ne v setu...

pon 27.06.2011 14:01

Lukash píše:Mno nevím. Pro cílovou skupinu bude stejně vhodnější Beta.


Proč by měl mít svižnější větroň pro pokročilé stejnou cílovou skupinu jako letadlo pro začátečníky?

pon 27.06.2011 14:17

Ale no tak... pokud je někdo pokročilý, pak jistě poskládá něco šikovnějšího sám.

:re

pon 27.06.2011 22:27

Jasné že střeva nejsou nic moc, kit se omega nedělá :( tuhle velikost elektrovětroně nikde jinde nenašel, pokud bych měl třeba nahradit motor s reglem pořád bude cena na moje poletování přijatelná.
Jen mě zajímá obratnost proti betě nebo jí podobné?

Malá recenze na Omegu 1200.

ned 10.07.2011 14:15

Červený trpaslík.

Jinak toto letadlo nazvat nejde :) od Pelikána nejmenší elektrovětroň co vyrábí.
Po vynikajících zkušenostech s Betou jsem chtěl něco živého a obratného a rychlého prostě šídlo jak píše výrobce, jasná volba tedy byla pořídit Omegu 1200.
Obrázek
Po rozbalení nepoměrně větší krabice než by samotnému letadlu stačila :) jsem začal prohlížet jednotlivé díly. Na první pohled trup nebyl přesně slícován a spodní část dokonce rozšklebená. Mezera 1mm byla zamaskovaná varovnou samolepkou.
Obrázek
Křídla chráněná igelitem po vybalení na světlo nepotěší. Střik formy není dobrý, křídlo má na hřbetu a spodku hrubou strukturu. Červená barva a samolepící obtisky tuto nedokonalost zvýrazní a celkově zhorší.
Obrázek
Při stavbě mě křídlo nemile překvapilo... trubkové pouzdro ocelové spojky křídla na pravém křídle kouká ven a na levém je o 30mm zapuštěné dovnitř křídla. Podle návodu je jedno jestli ocelovou spojku dáte nejdříve do levé na doraz nebo naopak. Moje levé křídlo by mělo spojku vraženou mnohem hlouběji.
Nedalo mi a křídla jsem zvážil. Levé je lehčí o 5g. Problém je v tom že v levém křídle je pouzdro spojky prostě kratší. Abych se posunul, ve finále jsem dovážil křídlo závažím na koncích křídla.
Ocelová a zbytečně těžká spojka křídel je třikrát, a dá se říct, nevýrazně lomená. Tím pádem se v pouzdrech protáčí a vyžaduje při sestavování neustálou kontrolu. Křídla nemají žádné zámky a samovolně se z pouzder v trupu vysunují.
Směrovka a výškovka je opravdu titěrná ke všemu je potřeba výškovku patřičně rozhýbat než sním začne pohybovat servo.
Obrázek
Doplnil jsem přijímač a rozdělil křidélka se zapojením na flaperony, přesně vyvážil těžiště na přední
a také hodnější polohu.
Pohonný aku použil 1000mAh 2S a 800mAh napípal vše potřebné do vysílače spektrum Dx7 dle návodu.

Samotný start jde snadno... Omega z ruky letí parádně téměř okamžitě má velkou tendenci vzpínat čumák téměř do svíce to jsem později kompenzoval mechanicky táhlem výškovky. Bude lepši patřičně upravit lože motoru a kompenzovat vzpínání podložkou k tomu jsem se bohužel nedostal.
Obrázek
Obrázek
Jak trpaslík vlastně létá v setu ARF? Motor má výkon pouze na základní obraty, které mu jdou v rychlosti dobře, ale třeba souvrat nebo let na zádech prostě nedokáže. Její sestra Beta tohle hravě zvládne ještě u toho zívá. Pokud mu člověk doslova nenaloží a nemá rychlost snadno se nečekaně utrhne a padne do neřízené vývrtky :( mě se to přihodilo dvakrát ve výšce a naposled při manévru na přistání, který jsem před pádem pilně trénoval nejméně 20x.
Při plném plynu je neklidná a škube sebou. Příčina bude zřejmě v měkkém ocasu, který se kroutí může tak možná za celkovou nestabilitu.

Na závěr musím Omegu 1200 hodnotit spíše záporně chtěl jsem živé éro co zvládne více než Beta to se nekoná. Zpracování setu ARF je hrubé a nepřesné proti betě o třídu horší.
Začátečník by měl se složením a létáním obrovské potíže nedoporučuji ani jako třetí model letadla.

fotky: http://petsild.rajce.idnes.cz/Omega_1200
video: http://www.youtube.com/watch?v=jkIE_UbafCM

ned 10.07.2011 17:48

Hodnotná informace, děkuji.Vidím že to bude Beta a nebo Alpha 1500

ned 10.07.2011 18:23

Díky za recenzi!Třeba některé ty neduhy u Pelikána vychytaj.

ned 10.07.2011 19:21

No nekupte to za ty prachy :lol: :lol:
Odeslat odpověď