lubo1 píše:
Honza.V píše:
Já osobně nepoužívám žádné programy, výrobce má u motoru napsané doporučené vrtule, ale každému muže vyhovovat trochu jiná konfigurace než ta co všichni preferují
Hlavne čínskych výrobcov "treba" brať vážne.
Minulý týždeň mi niekto tvrdil, že čínsky Turnigy 2830 1100 kV má 200 W (nepýtal som sa, či príkon alebo výkon) a tak som mu odvetil, že určite áno, ale iba tesne pred zhorením
Dobrý vodítkom môže byť stránka renomovaného českého výrobcu, kde si môžeme pozrieť k rozmerovo a otáčkovo identickým motorom ich doporučenie vrtúľ a akumulátorov.
Ďalším dobrý vodítkom sú weby osvedčených modelárov, ktorí majú skutočné skúsenosti s týmito motormi v konkrétnych modeloch lietadiel.
A v neposlednom rade elektroletec má vždy po ruke WattsUp meter a otáčkomer. Pred prvým letom každého nového modelu si zmeria príkon, porovná s doporučeniami získanými podľa vyššie uvedeného návodu a prípadne zmenší (väčšinou, občas aj naopak) vrtuľu, ktorú uvažoval v lietadle použiť. Nie je totiž nič horšie, ako núdzovo pristávať krátko po štarte na prehriatie regulátora (v lepšom prípade) alebo so zhoreným motorom (v horšom prípade).
Ak niekto ešte používate jednosmerné motory MIG 400 a MIG 500/600, tak k nim mám na webe kompletné merania pre rôzne konfigurácie prevodov, batérií a vrtúľ. Škoda by ich bolo spáliť