Oba maji vrtule na spici. Z vlastni zkusenosti bych si myslel, ze tlacne usporadani je lepsi.
Takze spis SkySurfer, EasyStar atd...
.... a mas zkusenosti i s jinym usporadnim pohonne jednotky , nez tlacnym?
Krome toho,ze pri pristanich ( i nepovedenych) je vrtulka chranena pred kontaktem se zemekouli ( to splnujii i nektere tazne typy pohonu), by me zajimali nejake vyhody z hlediska vykonu, mechaniky letu, ovladatelnosti , stavebni a konstrukcni mechaniky ....toz napis.
Poletuchu typu EasyStar jsem nikdy nemel , rad bych posbiral prakticke zkusenosti.
Registrován: 18.7.2016 Příspěvky: 41 Bydliště: Praha - Zapad
Joj, tak to uz je vyssi divci . Ale diskutovalo se to tu taky nekde (tema tazna vs. tlacna z pohledu ucinnosti atd), ale pro me jsou to na zacatek prilis detailni informace.
Jenom papouskuji co jsem nacetl a doplnuji se svymi skromnymi zkusenostmi.
Ja jsem rad, ze zatim vic litam jak lepim. I kdyz nejvic casu stravim stejne ctenim diskuzi a hledanim informaci
Sent from my Nexus 5 and I will remove the signature
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
Lítal jsem s oběma typy (z EPP tlačná třeba Alpha139, EasyStarII, FunticII, tažná SkyClimber, ArcussSport, Fox2300). Samozřejmě tažná vrtule vpředu je přece jen o level výš - plachtí to při rozpětí okolo 2m už zřetelně líp. S tlačnou je to ale bezpečnější a třeba s Funticem se dá i dobře zablbnout. Pochopitelně balza je už zase jiný level a kompozit vrchol, jenže s nimi už třískneš jednou a je zpravidla vymalováno.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
.... pratele, taznou vrtuli v cumaku jsme z duvodu nevhodnosti pro zacatecnicky vycvik zatim odlozily na neurcito.
Zajima me, zda je mozno problem resit i jinak, nez tlacnou vrtuli nad a za urovni odtokove hrany kridla. Dale, zda jste schopni uvest nejakou jinou vyhodu( krome pasivni ochrany pohonne jednotky) u vami doporucovane koncepce z hlediska vykonu,konstrukce a ovladatelnosti, pripadne udelat srovnani s jinym usporadanim pohonu , vyjma toho ve spici letadla.
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1577 Bydliště: Meziměstí ČR
Další výhodu vidím v tom, že u modelů bez podvozku, není riziko poškození vrtule (lze řešit sklopkou,nebo zastavením vrtule ve vhodné poloze před dosednutím-pro začátečníky náročné.) Dále možnost snadné instalace kamery bez rušení vrtulí. Nic jiného mě nenapadá. Hlavní nevýhodu tlačného uspořádání pro záčátečníky vidím ve snaze modelu klesat při malé rychlosti a plném plynu - start, to je u modelu s tažnou vrtulí podstatně jednodušší. Podle mě, pro začátečníka hodný pomalejší model, který sám plachtí a má vpředu sklopku, nebo dobrý gumičkový unašeč.
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
jag42 píše:
Hlavní nevýhodu tlačného uspořádání pro záčátečníky vidím ve snaze modelu klesat při malé rychlosti a plném plynu - start, to je u modelu s tažnou vrtulí podstatně jednodušší.
Občas zapomenu, že model se zadní tlačnou vrtulí je proto potřeba mnohem razantněji hodit, chce to i dva kroky a švih... S tažnou vrtulí stačí hodit lehce do směru mírně šikmo nahoru a jde hned sám.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
Další výhodu vidím v tom, že u modelů bez podvozku, není riziko poškození vrtule (lze řešit sklopkou,nebo zastavením vrtule ve vhodné poloze před dosednutím-pro začátečníky náročné.) Dále možnost snadné instalace kamery bez rušení vrtulí. Nic jiného mě nenapadá. č.
Dobra, to mame dvakrat + ... a tim koncime? Neni to malo vzhledem k masovemu pouzivani teto koncepce?
Ďalšia varianta je ťažná vrtuľa na pylóne, nad úrovňou nábežnej hrany krídla, presne ako to má vaša VOSA.
.... ta fajne. A jak to vidis z praktickeho hladiska , ma to vobec nejaku vyhodu (okrem ochrany vrtule a moznosti operativne demontovat pylon a potom s modelom poletovat v klzakovej variante ), v porovnani s koncepciou tlacna vrtula nad a za odtokovou hranou kridla?
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
Podľa mňa tipujem - nasávanie "nerozbitého - jednotného vzduchu". U klasického tlačného usporiadania /wh/ menšia účinnosť, nakoľko motor je zčasti v úplave? Ešte by som podotkol moment zapnutia, kedy u tlačného motoru model v počiatočnej fáze trošku zatlačí smerom dole vzhľadom na vyosenie, a bude tam aj vplyv ťažiska, teda či je pred, alebo za. Riadne blbosti, čo?
Důvod používání tlačného pohonu: zeptal jsem se v obchodě, co si mám koupit jako začátečnický model. Odpověď: Easy Star nebo Beta 1400. Četl jsem různá fóra. Odpověď: EasyStar, Sky Surfer, Beta 1400.
Toto je 1. diskuse, kde se píše o věcných důvodech místo papouškování. Strach z vrtule vpředu je přehnaný. Kdo nevěří, tak tady je video, kde jsem špatně vybral klesání Fíka100 a ten šel na čumák:
Absolutně nic se nestalo, jen jsem musel srovnat křídla v poutací gumě. Vrtule je sklopná a model je lehký, jen 305g. Před tím jsem měl gumičkový unašeč, to nestačilo a vrtule často praskaly. Motor také lze umístit do krytu, který navazuje na kužel a motor při nárazu chrání. Já nic takového nemám, levný motor CF2805 zatím vše vydržel.
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
Strach z vrtule vpredu prehnaný určite nie je. Zdravý rešpekt je iný názov pre tú istú vec - a ten je podľa mňa vhodné si zachovať. Možno ďalšie skúsenosti nikomu neželám, ale ak prídu, môže to byť podstatný rozdiel. A to vôbec nie len v nejakej polámanej vrtuli za pár drobných či motorčeku..
K účinnosti tlačnej vrtule - no neviem nič vypočítať, len chápem že asi nutne bude inak fungovať iná nejaká malá vrtuľka čo sa zmestí nad trup, než nejaká sklopná lopata na ktorú je miesto jedine vpredu. Len mi nie je úplne jasné či fakt hovoríte o účinnosti alebo skorej o statickom ťahu na zemi??? Merali ste dobu letu? Tá jediná vypovie pravdu.. Teda a hovorí sa tu o začiatočníckych poletuchách kde sa predpokladá takmer maketové lietanie takmer v rovine, a nie hotlineroch 1kW+, že?
Ale aj na modeloch kde mám miesto (motor normálne vpredu) osobne preferujem primerané rozmery vrtule (rozumej menšie) - ono to nie je všetko, že "je veľká tak musí byť účinná", je tam užší rozsah rýchlostí a pri normálnom lietaní v rovine, sa dá aj hodne polemizovať okolo teoretických účinností vrtúľ v závislosti od ich pomeru stúpania k priemeru.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru