Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 25.03.2013 13:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1109
Bydliště: Brno, ČR
Joshuax píše:
Kabinka by asi mohla drzet lepe, ale upadnout by nemela :)
Nám jednou upadla při přemetu. Pak ještě chytila ránu vrtulí, takže jsme pak hledali kabinu i vrtuli (celý unašeč) po poli. Měli jsme mezerou mezi kabinou a trupem prostrčenou anténku ven. Asi to chtělo zářez. Pokud magnety neleží fakt na sobě, tak je jejich přídržná síla mnohem menší.

Citace:
Naopak trosku zklamani prislo v podobe kridelek, ktera oproti klapkam nejsou na pantech.
Všechna kormidla bylo v našem případě potřeba trochu rozhýbat. Originálně šla až příliš ztuha.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: úte 26.03.2013 8:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
Antenku mam kratkou, takze tu nikam vytahovat nebudu, ale jinak jsem koukal, ze bych ji dal ven spodem, dirou pro sroub na kridla. Je tam dost mista a podel celeho spodku je dutinka do ktere se podle me ta antena da dobre schovat aby to tam neplandalo.

Panty jsem rozhybal hned, jak jsem to skladal a uz pokukuju po plastovych.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: sob 30.03.2013 23:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
Tak dneska byl prvni zalet :) Osadil jsem to vsechno vcetne klapek, baterku dal 2200 mAh, doladil teziste, ulozeni veskere elektroniky a vyrazil jsem smer Stratov za rodinkou. Vyhodou je, ze je to dedina uprostred niceho, takze vsude same pole, tzn mala sance neco znicit :D Okolo jedne hodiny bylo dokonce jeste slunicko, vitr skoro zadny, trochu zima, ale co, neco prece vydrzim...

Tak jsem vsechno jeste zkontrolovat jestli byl prevoz bez ujmy, overil chod vsech ovladacich prvku a hura na to. Plyn naplno, prvni hod a sotva ze jsem to vybral od zeme, ale letiiiiim :D
Ve vzduchu me prekvapila docela slusna obratnost. Cekal jsem to linejsi a motor slabsi. Takze fajn, jenze vitr trochu zesilil, coz ve vzduchu neni takovy problem, kdyz si to clovek pohlida. Ale jak pristat ? Foukalo proti a za sebou jsem mel stromy, pres sebou zorane pole, nic moc situace. Puvodne jsem to chtel chytat do ruky, nejak jsem si to rozmyslel, kdyz jsem videl, jakou rychlost to nabira po vetru :D

No prvni pristani, s vetrem v zadech, rikam si ze to neposlu prece uplne krasne cisty do toho hnusnyho zoranyho pole, tak jsem poslal po vetru za sebe mezi stromy na zem, pricemz jsem jeden docela tesne minul :)

Ale jinak dobry. Zustalo to v jednom kuse, akorat jsem z prvniho hodu zjistil, ze je potreba pridat na vyskovce, protoze to melo tendenci se zapichnout do zeme, takze jsem neco pridal a zkusil znova hodit. Plny knedlik, druhej hod a nez jsem stihl udelat cokoliv, uz jsem oral v poli :) Nejak jsem podcenil silici vitr a taky jsem to nechtel hodit moc nahoru, pridal jsem prece na vyskovce, tak co :) No asi ne dost. Odnesla to kabinka, ktera vypadla pri narazu a skoncila ve vrtuli... 2 cm dira, paska to spravi :)
Dalsi pokus, na vyskovce jsem pridal jednou tolik, znova plnej knedlik a hod a ejhle, ono to leti rovne a mirne to stoupa proti silicimu vetru.
Bez potreby neustale korigovat vyskovku je to razem o necem jinem, zejmena vyse, kde se to spatne bez varia cte, takze jsem razem krasne vystoupal a zkusil trosku zaplachtit. Ten vitr se nezda, letadlo pusobi dojmem, ze ve vzduchu visi a ani se nehne :) Jenom lehke poryvy ze strany na stranu, jak s tim pracuje vitr. Parada, to bude na dlouho.... No zapinam vrtuli a musim dat skoro naplno, abych se z toho dostal a vyvinul nejaky dopredny let. Ale po spravnem serizeni vyskovky se to razem chova uplne jinak. Zatacky to krasne kraji, po vetru docela fofr, proti vetru krasne nabira na vysce, zkousim nejake to slabsi akro, nejaky ten looping, vykrut, let po zadech, no na tom je potreba jeste trochu zapracovat, kor v tom vetru a s tema ohnutyma kridlama, jsem ho moc dlouho neudrzel, ale jo, je to legrace :)
Pocituju, ze se ten vitr uz nelibi ani me, to co vypadalo jako krasne odpoledne se zmenilo v zatazeny hnus s vetrem 6m/s (dle turnigy meraku), takze pri pohledu na rude omrzle ruce jsem si rekl, ze toho bylo uz dost :) Jdeme na pristani, snad to bude lepsi. Zkouska puvodniho pristani ukazala, ze to je kravina, vitr s modelem hazi tak, ze bych ho mezi stromy v jednom kuse nedostal a nabira to velkou rychlost, takze holt musim od sebe do pole. prelit jsem si za hlavu, tocim proti vetru a ejhle, bez vrtule se tomu kupredu nechce :D Tak pomalu pridavam abych zjistiul kde je ta hranice a pomalu se soukam kupredu. je to docela legrace snazit se letet a vlastne viset na miste. Doplazil jsem se kousek pred sebe a zacal sestupovat. Nejak jsem nevedel jestli ridim letadlo, nebo vrtulnik :D Trosku jsem zabojoval s vetrem, ktery jak to byva nebyl uplne konstantni, takze semtam jsem klesal rychleji, semtam pomaleji, semtam se to trocu zhouplo na jednu ci druhou stranu, ale model dosedl v zasade bez dopredneho pohybu par metru prede mne do pole... Takove pristani jsem videl prvne. Holt na mensi model staci i mensi rychlost vetru, nez je tomu u velkych stroju :)

kdyby nebyla takova zima, dal bych jeste jednu baterku, ale ten vitr zacinal byt pekne vlezly, takze z tech cca 3 nad nulou udelal asi tak 5 pod ni.... Ale jo, je to legrace. Zustalo to v jednom kuse, teda az na tu kabinku, ale zadna velka vada na krase a jelikoz to je moje prvni RC letadlo, jsem nadsen z toho, jak snadno se da pilotaz po spravnem serizeni zvladnout.

Urcite doporucuju jako zacatecnicky model. Zpracovani kvalitni, presne, nic neni krive, nema zadne otrepy, vsechno licuje, setova serva chodi pekne, setovej motor pro bezne politani dostacujici. Vzhledem k vetru jsem zadne vertikaly nezkousel, az na tech par loopingu, ktere letadlo zvladlo krasne, bez bocnich uhybu atd... Opravdu pozitivni dojem. Az doladim i pristani a bude vetsi teplo, bude to super.

Jinak puvodni nalepky z toho lezou dolu jak nic, takze Bixler 2 dostane nejake valecne maluvky :) Je potreba trochu oznacit kridla zespodu, aby bylo letadlo lepe citelne, ale tech 150cm je uz docela dobry rozmer na to, aby se to neztratilo ani proti slunci, coz jsem si dnes taky zkusil. Tesim se na priste :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 0:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.3.2007
Příspěvky: 5413
Bydliště: Praha
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (3)
Na ten start to chce správnou techniku.
Když startuješ proti větru chce to skoro půl plynu a letadlo házet dost nahoru. Jinak uděláš žabáka o zem.
Pokud nefouká, nebo staruješ bokem na vítr, tak to vyřeší klapky.
Dám je na 1/2 nebo naplno. Podle toho jak fouká. Čím míň tím větší klapky. Po 70m jak to dostane rychlost tak klapky vypnu a jeto. Když je to prázdné tak se dá odstartovat bez problémů, když ale vezu GoPro tak je to hodně těžké na čumák a ten klopivý moment při startu je jednou takovej.
Uvažuji že vysílač od FPV dám na ocas aby bylo éro více vyvážené. Ale i tak letí v pohodě.

_________________
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 6:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1109
Bydliště: Brno, ČR
Joshuax píše:
Tak jsem vsechno jeste zkontrolovat jestli byl prevoz bez ujmy, overil chod vsech ovladacich prvku a hura na to. Plyn naplno, prvni hod a sotva ze jsem to vybral od zeme, ale letiiiiim :D

To byla chyba. U tohodle letadla tak půl plynu. Na plný to jde při startu fakt na čumák.

Jestli umíš anglicky, tu máš video: http://www.youtube.com/watch?v=8GnDRrOEM7Q


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 9:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
Video jsem zkoukl, mozna pouzivam moc sily, mozna tomu vadi i ten plnej tah, ci spise tlak :) ale asi je potreba to pouzivat podle aktualnich podminek a ne jako univerzalni nastaveni kdykoliv. Uvidime jak se to bude projevovat dale.

No zatim jsem to zkousel jenom v tom vetru a pokazde jsem startoval za jinych podminek, takze jsem to moc neodzkousel, ale az bude mensi vitr, uvidime jestli nastaveni ktera jsem provedl vcera budou dostatecna pro jakykoliv start. Ve vzduchu se to pak po tom poslednim nastaveni chovalo skvele, takze bych to za spatne nastaveni nepovazoval a dost mozna se to bude chovat dobre i pri dalsim startu v bezvetri, pokud se jiz pri hodu vyvine dostatecny vztlak. Chapu, ze to nepoleti z ruky na to je ten motor fakt slaby, ale kdyz se to spravne hodi, letadlo bude spravne nastavene a vyvazene, musi odletet z hodu stejne rovne, jako se pak chova ve vyse, tzn dle meho laickeho nazoru, spravne vytrimovani letadla je klicem nejen k dlouhemu letu, ale taky bezproblemovym startum. Aktualne mam vyskovku tak, ze tlacim zadek o neco niz, pri nastaveni vseho rovne, tzn s liniemi zbytku kridel a vyskovky to neni schopno letet v horizontalni rovine ani bez motoru ani pri plnem plynu proti vetru (tzn v zadne letove rychlosti) a jde to na zem, ac teziste mam opravdu v miste, kde urcuje manual z cehoz usuzuju, ze ta vyskovka prote nemuze byt rovne a je potreba ji dotrimovat dle potreby.

V tom vetru bylo po tom poslednim nastaveni dokonce mozne nechat letadlo uplne bez rizeni. Nechal jsem to asi 30 sekund litat samotne, viditelne neztracel vysku, poradilo si to samo i s tim vetrem, pres trimem lehce vykopnutou smerovku tocil krasne kruhy, ci spise ovaly, protoze jednou tocil po vetru a jednou proti z cehoz jsem mel nejvetsi strach, ale drzi to nahore fakt samo a podle me to pri spravnem nastaveni dokaze spadnout, az kdyz to pose*e pilot....

Klapky osazene mam, pouziti ve vzduchu je docela drasticke, protoze ac jsem pouzil docela pomala serva, presto je to moc rychle, takze mam na ceste zpolamovac chodu ser, aby se to chovalo lepe. Vcera to bylo ale spise naskodu. Zkousel jsem jak se to bude na klapkach chovat a je tam pam strasne malo citelne misto, kdy to jde do padovky, coz jsem prisoudil prilisnemu vysunuti klapek, pri druhem pokusu jsem to stahl na pulku, delam tam asi 15 stupnu, je to asi lepsi, ale vcera se mi bez klapkem pristavalo rozhodne lepe, nez s nimi a na startu jsem to radeji z duvodu malych zkusenosti takrikajic s tim, co to udela "kdyz", nepouzival...

Ale uvidime po vice startech, kdyztak zkusim udelat video a fotky nastaveni uhlu, pro mozne porovnani s vasimi setupy ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 10:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1109
Bydliště: Brno, ČR
Jaký rozdíl podmínek máš na mysli? Vítr to totiž nebude. Byli jsem s bixlerem učit lítat včera a bylo bezvětří. Byl jsem s ním učit lítat před půl hodinou ve větru, kdy téměř couval. V obou případech start na půl plynu a žádný problém.

Po vytrimování mám také výškovku trochu zvedlou a ne v rovině. Měnit úhel seřízení se mi ale nechce a problém s kluzem žádný není.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 11:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
No vcera jsem proti vetru musel daval plnej plyn, pokud jsem nechtel zustat viset na miste i nahore, takze jsem stejne postupoval i pri startu, bez motoru model nahore opravdu couval, proto plnej plyn, s pulkou jsem si fakt netroufal a odlet z hodu byl fakt libovej, mirne stoupavej, ale zadny pohyb k zemi, zadna zbytecna ztrata rychlosti atd...

Jine podminky myslim opravdu vitr, protoze na svahu jsem nebyl a termika takhle u zeme do toho ani v lete taky promlouvat nebude, takze mou shanou bude nastavit model tak, abych mel jednotne nastaveni doplnene v pripade bezvetri jenom klapkami a silu vztlaku na kridlech resit jenom silou hodu pri startu. Samozrejme plynu jenom tolik, kolik bude potreba. Mam na tom cca 45 minut letoveho casu, coz jsem vzhledem ke vcerejsim podminkam nemohl prilis venovat zjistovani co a jak, ale spis jsem se zkousel prat s tim vetrem, abych vedel co na to rekne model a mel jsem nejake referencni data pro pozdejsi srovnani v podminkach jinych.Vcera jsem na uplne bezvetri stesti nemel, ikdyz to zprva vypadalo mnohem lepe, nez pozdeji. Presto na jedne baterce te prvni v mensim vetru kde jsem hlavne nastavoval a zkousel, co to vlastne zvladne, jak se to ovlada a kdy to zacne padat jsem vydrzel ve vzduchu cca 30 minut a do baterky jsem pak dobil 1700 mAh. Druhou baterku jsem vzdal po cca 15ti minutach, kvuli povetrnostnim podminkam, ktere teda vice vadily me, nez modelu :) Do druhe baterky jsem dostal 1100mAh.

Abych dopresnil ten prvni start, nemel jsem zadnou zkusenost, postupoval jsem dle informaci z videi na youtube a informaci, ze je s dvojku potreba hodit vice, nez s jednickou, takze jsem se toho nebal a holt jsem s tim poradne svihnul :) Podruhe jsem ubral, netusil jsem, co udela mou odhadem zvolene nastaveni a nebylo to uplne ono :) Pri tretim hodu ale model odletel krasne bez potreby korekce na vyskovce a stejne dobre se pak choval i nahore, takze jsem toto nastaveni zatim ponechal a uvidime jak se projevi za jinych podminek. Treba tam toho vztlaku bude moc, treba malo, kdo vi.

Jinak obdivuju tvou houzevnatost, protoze dnes bych ven fakt nelezl :) Modelarina je pro me konicek a relaxace a to pocasi musi taky odpovidat a dneska to moc na relaxacni poletani venku neni :)

Jinak jsem se jeste chtel zeptat, na videich jsem videl takove male gumicky pres ty ocka tahel, aby nedoslo k jejich rozpojeni a vypadnuti, coz by se dozajista rovnalo okamzitemu padu, kde se to da sehnat, pripadne je to nejaky original, nebo homodomo reseni ? Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 13:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1109
Bydliště: Brno, ČR
Však já to bral pro učení ve stížených podmínkách, ať si taky zjistí, jaké je to páčkovat v silnějším větru. Samozřejmě to nebylo zrovna pohodové létání. Takže si troufl na půl jedné baterky a zbytek jsem dolítal já. Ono v té zimě a větru to nebyla moc pohoda a promrzlo se rychle.

Ty "pojistky", to je nastříhaná silikonová hadička. Takže řešení domácí výroby.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 16:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Joshuax píše:
No vcera jsem proti vetru musel daval plnej plyn, pokud jsem nechtel zustat viset na miste i nahore, takze jsem stejne postupoval i pri startu, bez motoru model nahore opravdu couval, proto plnej plyn, s pulkou jsem si fakt netroufal a odlet z hodu byl fakt libovej, mirne stoupavej, ale zadny pohyb k zemi, zadna zbytecna ztrata rychlosti atd...

Jine podminky myslim opravdu vitr, protoze na svahu jsem nebyl a termika takhle u zeme do toho ani v lete taky promlouvat nebude, takze mou shanou bude nastavit model tak, abych mel jednotne nastaveni doplnene v pripade bezvetri jenom klapkami a silu vztlaku na kridlech resit jenom silou hodu pri startu. Samozrejme plynu jenom tolik, kolik bude potreba.


Chlape, moc to řešíš... normálně plnej plyn, hodim, letim... žádná alchymie


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 18:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
Ano, tak jsem to provadel, ale byl jsem poucen, ze plnej plyn davat nemam... Tak si v tom chlapci udelejte jasno :) Za me asi takhle. Mam to nastavene tak, ze kdyz to hodim, tak to leti a to je myslim si docela podstatna vec :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 19:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Joshuax píše:
Ano, tak jsem to provadel, ale byl jsem poucen, ze plnej plyn davat nemam... Tak si v tom chlapci udelejte jasno :) Za me asi takhle. Mam to nastavene tak, ze kdyz to hodim, tak to leti a to je myslim si docela podstatna vec :D


Nevím proč né plnej... já právě všechny moje letadla startuju na plnej a nikdy sem neměl jedinej problém... při startu hlavně potřebuješ přidat rychlost... :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 19:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 19.9.2011
Příspěvky: 1109
Bydliště: Brno, ČR
Já taky startuju mefisto na plný knedlík. Rytmus max se skoro kilowattou také na plný knedlík. Bixler ale na plný knedlík jde k zemi. Jde to vybrat, ale je to zbytečné. Zatímco u normálního letadla tě motor vytáhne, u tlačného tě překlopí. Tedy jde letadlo k zemi na čumák.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2013 19:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
mihlit píše:
Já taky startuju mefisto na plný knedlík. Rytmus max se skoro kilowattou také na plný knedlík. Bixler ale na plný knedlík jde k zemi. Jde to vybrat, ale je to zbytečné. Zatímco u normálního letadla tě motor vytáhne, u tlačného tě překlopí. Tedy jde letadlo k zemi na čumák.


No, tenhle tejden mi Bixler 2 příjde, tak se o tom přesvědčím :P


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bixler 2
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2013 10:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
No pokud nekdo mate nejaky clanek o principu ulozeni motoru u tlacne vrtule v tomto smeru, prosim o odkaz, protoze nejakou svou teorii mam, rad bych si overil, jestli se zaklada na faktech, protoze mi tam nehraji nektere skutecnosti :) Zejmena kompenzace tlaku motoru vuci rychlosti. U toho startu je to patrne, ale cfo se stane ve vzduchu, kdyz mam nejakou rychlost a jenom klouzu a pak pridam plnej kendlik ?Motor me preci musi zakonite zacit tlacit dolu, nez ziskam diky nemu vyssi rychlost a tim padem i vyssi vztlak a tento jev se vyneguje, stejne tak, pokud jej zase v p[lne motorove rychlosti vypnu a ten tlak na cumak zmizi. Ono se to dost blbe pozoruje nahore, ale v nejakem horizontalnim letu by to mohlo vypadat zajimave :)

Ano, vim ze to moc hrotim, v ramci letani s bixlerem 2 me to ani netrapi, protoze to proste vzdycky nejak udelam, nahoru to nespadne a dole to pripadne najdu, ale spise me to zajima konstrukcne na te teoreticke urovni.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz