Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 461 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2013 9:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Beta 1400 je začátečnické letadlo, které ukočíruje i úplný začátečník.

Tady je odkaz na původní vlákdo, kdyby si ho někdo chtěl přečíst.

Technické údajě:
rozpětí: 1420 mm
délka: 940 mm
plocha křídla: 24,5 dm2
váha: s baterií 1300 mAh 3S cca. 700 g, s baterií 2200 mAh 3S cca. 800g, Beta ale uveze i 1100g - možná i víc.
motor: CD2622
regulátor: 20A pelikán
vrtule: 5x4 originál - téměř nutnost vyměnit za 6x4 APC (u verze III je menší problém, ale o tom později.)

Beta 1400 verze:

První verze měla černou kabinu a špatně řešené upevnění křídel - museli se zabudovat magnety nebo montáž na suchý zip. Konektor na regulátoru je Dean-T. A ovládání VOP, SOP a křidélek bylo řešeno pomocí vidliček.

Druhá verze se od první lišila kabinou - už nebyla černá, ale průhledná s pilotem stíhačky. Poté se lišila ovládáním SOP, VOP a křidélek - už nebyly klapky ovládány vidličkami, ale variabilními koncovkami. A uhlíková trubka měla tlusčí stěny než u verze I. Zabránění vysunutí křídel se ale musí řešit pomocí suchého zipu nebo magnetů jako u verze I.

Třetí verze se od 2 lišila pouze upevněním křídel do trupu - upevňují se pomoci 2 šroubů, které procházejí skrz křídla a zabraňují vysouvání a také je ve III verzi místo uhlíkové trubky uhlíková tyčka. Dále když se u verze III chce vyměnit originální vrtule za APC 6x4 je potřeba vyříznout malý kousek EPP nebo pořídit vrtuli APC 5,5x4,5 se kterou to prý také létá slušně. Dnes už se dá sehnat pouze verze 2 a 3.

Beta 1400 tuning

Jako nejdůležitější tuning považuji výměnu originální vrtule 5x4 za APC 6x4. Poté jde Beta osvětlit diodami na noční lety. Také je dobré oblepit náběžné hrany a spodek trupu oblepit skelnou páskou, případně do křídel vlepit uhlíkové tyčky. Také je docela potřeba udělat krytky pák serv na křidélkách při přistání do vysoké trávy se mohou ulomit. Já jsem to řešil rozpůlením půlky kindervajíčka (samozřejmě toho žlutého vnitřku). Taky jsem vyměnit ty tenké úchyty klapek za panty. Komu se vysouvají křídla a Betu nemusí rozebírat tak tam jde nacpat místo 6 uhlíkové trubky 7mička a pak se křídla nerozpojí. Ale není to na časté rozebírání.

Beta 1400 začátečník

Doporučuji začínat ve vysoké trávě při bezvětří nebo mírném vánku na polovinu plynu. Hlavně v klidu a nedělat blbosti... Když se budete snažit, nebude problém po pár letech i klidný start a dobré přistání. Kdyby si někdo nebyl jistý nastavením, zajeďte na letiště a nechte si Betu zalétat od zkušenějších.

Beta 1400 pokročilejší

Beta 1400 zvládne akrobacii typu looping, výkrut a let na zádech. Maximální rychlost s vrtulí 5x4 je asi 50 km/h s APC 6x4 bohužel nevím. Doporučuji diferenciaci křidélek na 100% nahoru a na 70% dolů. Mix na přistání doporučuji asi 45% nahoru - Beta docela brzdí a klesá. Maximální můj letecký čas byl na svahu s baterií 2200 mAh asi na 5 minut motorového času 1 hodina a 10 minut. Při letní termice se Beta udrží na 5 minut motorového letu klidně i hodinu ve vzduchu. Beta je vhodné letadlo na FPV. Zvládne vystartovat z vlhké krátké trávy nebo sněhu a ledu.

Beta 1400 nevýhody

Nevýhody u Bety jsou snad jen 2.
1) U verze I a II se při letu bez zajištění mohou vysunout křídla.
2) S originální vrtulí Beta nemá potřebný tah.

Beta 1400 a letecký simulátor Phoenix

Uživatel Kissman udělal bezvadnou věc, a to že v simulátoru Phoenix upravil parametry letadla Easy Star na parametry Bety a vytvořil tak Betu 1400 pro Phoenix. Podrobnější info zde

Převzato z tohoto vlákna
________________________________________________________________________________________________________________

Beta 1400 tuning n°2

Hodně lidí mění setový motor a regulátor za motor Turnigy D2826/6 a regulátor 25-30A

Uživatel kazdiccc v jednom svém příspěvku uvedl fotku na pěkný tuning - stchránka pro parašutisty:

Citace:
Zdravím Betaře :-) začal jsem s přestavbou a zvelebením Bety, tak dávám nějakou inspiraci...
Dodělal jsem schránku na parašutisty a dobrušuju novou kabinu :-)
Zkouška nové kabinky
2631
Kabinka pro parašutisty
2632
2633


Uživatel Pekacek77 upravil Betu na starty a přistání na vodě:

Citace:
Rozhodl jsem se pokračovat ve zkoušení plováku na Betě, po podzimních pojížděcích zkouškách (http://youtu.be/YxzrAywSbug) jsem dnes udělal let nad loukou, létá celkem dobře, tak jsem se vrátil na brčál za panelákem a nechtíc jsem se dostal do vzduchu http://youtu.be/4pTmRQfYyhg
Zítra to snad zkusím na větším rybníku :-) Pokud nebudou vlnky.

Citace:
Zde je krátké video z létání na rybníku s Bětkou.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Rozhodně jsem nedoplnil vše, co se na 100 stránkách probíralo, proto prosím aby jste mi do SZ psali náměty co dalšího by mělo být napsáno v tomto přehledu.

Děkuji moc!!!

Ancistrus01


Naposledy upravil Ancistrus01 dne stř 14.08.2013 6:26, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2013 12:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 2308
Bydliště: Liberec
Ahoj,

ač s Betou již nelétám, tak tuto diskusi sleduji. Myslím, že jsem byl jedním z prvních přispivatelů do před-předešlého vlákna.
Beta byla moje první letadlo a tehdy jsem ji velice chválil, ale je to tak dva roky nazpět. Od té doby jsem trochu pokročil...

Nedávno jsem kolegovi-nováčkovi zalétával jeho Betu. Nechci zde kydat nějakou špínu, jako že Beta vlastně nelétá až tak dobře, není tak hodná jak se povídá, není tak lehce ovladatelná, atd.
Stále budu tvrdit, že pro začátečníka je to letadlo vhodné.
Jedním dechem ale dodávám, pokud vás tento koníček chytne, nezůstávejte u Bety. Nesnažte se ji zbytečně vybavovat silnějšími motory, většími vrtulemi, klapkami a podobně. To letadlo je určené na naučení se ovládání. Pokud ho zvládnete, pokročte dál. Budete mile překvapeni, že existují i jiné stroje, prakticky ve stejné cenové relaci jako Beta (nebo i levnější), které mají letové vlastnosti o poznání lepší.

Takže za mě:
Betu jako trainer - ano
Nabarvení barvičkama a vyšperkování - ano
Upgrade vybavení pro získání svižnějšího letu - v podstatě ne.
Upgrade vybavení pro použití pro FPV nebo natáčení ze vzduchu - asi ano, pokud je to nutné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2013 14:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Ticcino píše:
Nedávno jsem kolegovi-nováčkovi zalétával jeho Betu. Nechci zde kydat nějakou špínu, jako že Beta vlastně nelétá až tak dobře, není tak hodná jak se povídá, není tak lehce ovladatelná, atd.
Stále budu tvrdit, že pro začátečníka je to letadlo vhodné.
Jedním dechem ale dodávám, pokud vás tento koníček chytne, nezůstávejte u Bety. Nesnažte se ji zbytečně vybavovat silnějšími motory, většími vrtulemi, klapkami a podobně. To letadlo je určené na naučení se ovládání. Pokud ho zvládnete, pokročte dál. Budete mile překvapeni, že existují i jiné stroje, prakticky ve stejné cenové relaci jako Beta (nebo i levnější), které mají letové vlastnosti o poznání lepší.

Takže za mě:
Betu jako trainer - ano
Nabarvení barvičkama a vyšperkování - ano
Upgrade vybavení pro získání svižnějšího letu - v podstatě ne.
Upgrade vybavení pro použití pro FPV nebo natáčení ze vzduchu - asi ano, pokud je to nutné.


Tak to je příspěvek se kterým 100% souhlasím.
Je zbytečné měnit motor a regulátor (vrtuli je lepší vyměnit...), tah je dostatečný (elektroniku z Bety jsem dal do Bixlera 2 na natáčení) a s GoPročkem má motor pořád dostatečný tah ;) :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2013 22:21 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2013
Příspěvky: 12
Bydliště: Heřmanovice
Prosím zkušenější o radu. Dnes jsem si chtěl zalítat. Při zapnutí vysílače a poté letadla začalo letadlo pípat a nereaguje na vysílač. Přijímač bliká. Mám Betu (Original set s Kadetem) bazarovou a teprve týden. Předtím vše normálně běželo. Občas jen zapípala při letu bez motoru. V návodu nic kromě spárování nepíšou. Zkoušel jsem podle návodu znovu spárovat, ale nešlo to. Baterie ve vysílači jsem zkoušel i jiné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 5:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Plyn máš na nule při zapínání letadla?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 7:41 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2013
Příspěvky: 12
Bydliště: Heřmanovice
Ano plyn na nule jako vždy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 7:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2012
Příspěvky: 305
Bydliště: Frýdek-Místek
Obrázky: 7
No jestli ti regulátor pípal i během letu, tak se možná za letu resetoval přijímač. Psal jsi o bateriích ve vysílači, ale co baterie v letadle? Jsou dostatečně nabité? Máš možnost změřit její napětí? Nejlépe na balančním konektoru. Plně nabitá baterie by měla mít na každém článku 4,2V a v baterii jsou ty články tři.

_________________
Beta 1400, Mini Vertex, Toro 900, Mimi v přípravě, El-Marabu v plánu
Graupner MX-12


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 8:09 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2013
Příspěvky: 12
Bydliště: Heřmanovice
Baterie v letadle jsou nabité, zkoušel jsem dvě. Z toho jedna je nová RAY 2200 3 cykly. Regulátor nepípá, pípá motor. I když to nechápu jak může pípat motor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 10:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 2308
Bydliště: Liberec
remekson píše:
Ano plyn na nule jako vždy.


Trim plynu zkus stáhnout trochu dolů. Občas si do toho člověk drkne a regulátor pak neví, že je plyn v nule.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 16:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 25.7.2012
Příspěvky: 447
Obrázky: 0
Neni náhodou nějaká verze Bety Mk3 s jiným motorem? Kuba5 psal, že má motor 3mm hřídel, ale dávali tam takového zoufalce s 2,3 mm

Co se týče tuningu: klapky ne, silnější motor, 30A regl a vrtule 6x4 ano, se setovou je to fakt bída - s tou je to na naučení, ale v další fázi už to musí mít trochu výkonu. Se setovým motrem stačí setový 20A regl i s vrtulí 6x4. Je tak slabej, že ji na plný otáčky stejně neutáhne, takže to 20A nepřeleze. S motorem 2826/6 a vrtulí 6x4 je odběr s plně nabitou baterkou přes 25A


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 17:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2013
Příspěvky: 12
Bydliště: Heřmanovice
Trim plynu zkus stáhnout trochu dolů. Občas si do toho člověk drkne a regulátor pak neví, že je plyn v nule.[/quote]

Pořád stejné. Zkusil jsem znovu sparovat přijímač, protože stále blikal. Nevím přesně ale myslím že pokud je vše v pořadku tak by měl svítit. Podle návodu má při parovani rychle blikat a pak se rozsvítit. Tlačítko na přijímači jsem držel asi 5 minut a stále rychle blikal. Předpokládám tedy že se sparovani nezdařilo. Z toho mi vychází že je špatný přijímač. Zkusil jsem namontovat přijímač spektrum a výsledek je stejný. Sice přijímač spektrum jsem koupil jako použitý ale nepředpokládám že by byl špatný. Samozřejmě jsem to zkoušel s vysílačem spektrum.
Na několikátý pokus se mi konečně podařilo sparovat přijímač. Konečně dioda svítí. Motor stále pipá. Napadá mě snad jen špatný regulátor. Nemám jiný takže to nemůžu vyzkoušet. Zkusil jsem ještě dle návodu přeprogramovat brzdu v regulátoru. Vzhledem k tomu že do tohoto motor pipá tak nevím jestli se něco změnilo. Vypadá to jako by nešel signál do serv. I když jedno servo křidélka bzuci takže tam šťáva být musí.
Na špatný motor to netipuju. Asi to hodím celé že skály a začnu znova s kvalitnejsimi komponenty.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2013 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2011
Příspěvky: 511
Bydliště: Cerhovice, ČR
Obrázky: 10
Vyplň si bydliště a popros o pomoc někoho z okolí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.08.2013 6:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
czpredseda píše:
Se setovým motrem stačí setový 20A regl i s vrtulí 6x4. Je tak slabej, že ji na plný otáčky stejně neutáhne, takže to 20A nepřeleze.


Sice to nepřeleze ale výkonu tam je habaděj i na FPV ;)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.08.2013 20:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2007
Příspěvky: 363
Bydliště: Praha 4
Sice to nepřeleze ale výkonu tam je habaděj i na FPV ;)[/quote]

jj, Beta mi taky povozila FPV, ještě jsem neměl hotové éro pro FPV tak jsem to všechno naházel na Betu, přimotal páskama a hurá do vzduchu :lol:
120g kameru taky unesla v pohodě, Beta je nezmar :wink:

_________________
xxx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.08.2013 15:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.7.2013
Příspěvky: 14
Zdravím páni, mám takýto problém: po pripojení batérie beta za normálnych okolností 2x krátko pípne a potom 1x dlhšie, niečo sa stalo a keď pripojím teraz batériu pípne 2x a dosť. Krídelká, smerovka a výškovka ovládať idú ale motor sa ani nehne. Myslím si že je v háji regulátor ale pre istotu sa vás pýtam či to nieje niečo iné. Ďakujem za odpovede.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 461 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz