Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 164 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 19:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ten odhad jsem provedl opět na základě Očkinovy metody, počítat se mi to nechce. Asi máš pravdu, ze by tam při testu něco byt mohlo, v modelu to je díky hmotě (bublinám) uloženo vlastně pružně, pěna tomu trochu povolí a není tam pořádná hrana.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Tak páni kluci, jsem se vrátil s odpoledního vyčerpání 6ti baterek ve 2 poletuchách a nedá mi to abych trochu zkusil znejistit Pavlovu(DAF) zkoušku.Všechno by bylo dobré až na tvrzení že vše nese jen výztuha.Dle mě (vědecky nedoloženo :lol: ) by tedy mělo křídlo při tomto měření a tvrzení být mimo podložku a opřeno pouze o tu výstuhu. Opět musím jen z hlediska různých praktik v běžném životě podotknout že to křídlo bude mít jiný průhyb pokud bude zatížené a s části opřené o podložku než když bude opřené jen o tu výstuhu. Přirovnám to třeba k obyč prknu ve kterém bude hřeb (jako výstuž)a to prkno bude buďto zafixované k podložce jen přes hřeb a nebo bude ještě krajem k té fixaci opřené o podložku v řádu pár cm.Na co by jsi stoupnul s větším strachem že dřív poleví??Jednoduché počty(možná se pletu) křídlo opřené pouze o výstuhu v průměru 1cm a délce 10cm je opřeno plochou bai oko 15cm2 Když k tomu přidám ještě plochu kraje křídla které je pevně v trupu cca 3x15cm to jest plocha +45cm2 Tak si myslím že to uložení v trupu musí nějakou sílu pobrat MKfly to měření provedl dle mých představ a zajímavé by bylo kdyby tam tu podpěru z toho poliše neměl o kolik by se křídlo prohnulo více. :idea: :? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 20:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.2.2021
Příspěvky: 104
dratek píše:
Tak páni kluci, jsem se vrátil s odpoledního vyčerpání 6ti baterek ve 2 poletuchách a nedá mi to abych trochu zkusil znejistit Pavlovu(DAF) zkoušku.Všechno by bylo dobré až na tvrzení že vše nese jen výztuha.Dle mě (vědecky nedoloženo :lol: ) by tedy mělo křídlo při tomto měření a tvrzení být mimo podložku a opřeno pouze o tu výstuhu. Opět musím jen z hlediska různých praktik v běžném životě podotknout že to křídlo bude mít jiný průhyb pokud bude zatížené a s části opřené o podložku než když bude opřené jen o tu výstuhu. Přirovnám to třeba k obyč prknu ve kterém bude hřeb (jako výstuž)a to prkno bude buďto zafixované k podložce jen přes hřeb a nebo bude ještě krajem k té fixaci opřené o podložku v řádu pár cm.Na co by jsi stoupnul s větším strachem že dřív poleví??Jednoduché počty(možná se pletu) křídlo opřené pouze o výstuhu v průměru 1cm a délce 10cm je opřeno plochou bai oko 15cm2 Když k tomu přidám ještě plochu kraje křídla které je pevně v trupu cca 3x15cm to jest plocha +45cm2 Tak si myslím že to uložení v trupu musí nějakou sílu pobrat MKfly to měření provedl dle mých představ a zajímavé by bylo kdyby tam tu podpěru z toho poliše neměl o kolik by se křídlo prohnulo více. :idea: :? :)


Já si myslím že na průhyb ta má modrá podložka žádný měřitelný vliv nemá. Ale posloužila a to uložení křídla v trupu slouží k lepšímu rozvedení - roznesení místního napětí do hlavního nosníku křídla. To uložení křídla v trupu neodlehčuje křídlu ale jen do něj přijatelným způsobem přenáší zbytek hmotnosti modelu. Tedy tak nějak to cítím já .

P.S: povytažení spojky křídla o 2cm nebylo myslím bez mikrometru měřitelné (podložka je/podložka není)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 21:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
dratek píše:
Tak páni kluci, jsem se vrátil s odpoledního vyčerpání 6ti baterek ve 2 poletuchách a nedá mi to abych trochu zkusil znejistit Pavlovu(DAF) zkoušku.Všechno by bylo dobré až na tvrzení že vše nese jen výztuha.Dle mě (vědecky nedoloženo :lol: ) by tedy mělo křídlo při tomto měření a tvrzení být mimo podložku a opřeno pouze o tu výstuhu. ...

Zkus naprosto nevědecky tam tu spojku prostě nedat a hodit to do luft. Podle tvé teorie stačí ty dva zámky, které jsou na kořenech křídla. To není fógl, který v luftě mává křídlama nahoru a dolu. Já jsem ten trup měl v podstatě nahrazen tím prknem, na kterém to bylo položené a opřené o zámky. A opora byla opravdu jen z důvodu zabránění přetočení křídla. MkFly ti myslím dost dobře popsal, jakou funkci tam měla ta modrá deska (v podstatě žádnou). Vysunováním spojky (a tím její krácení) se malinko měnil průhyb křídla, byla trochu jinak zatěžována vnitřní trubka. Pokud bych jí zkrátil opravdu radikálně (viz 40 cm), tak by hrozilo vylomení té poškození trubky, případně vylomení z materiálu, protože napnelismus vzniklý od ohybového momentu (práce na páce) už hraničil s pevností materiálu. Podle tvé teorie k udržení křídla stačí ta "objímka" v trupu a spojení zámků.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 22:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Ne ne ,to jsem neřekl ,řekl jsem že uložení křídla v trupu pohlcuje ohyb (zpevňuje) částečně křídlo v možném prohybu. Škoda že nemáš Pavle ty v tom křídle tu výstuhu zalepenou na pevno,aby se ti neprotáčela,rád bych se podíval co by ti to křídlo zafixované pouze za tu tenčí výstuhu bez opory křídla udělalo po zatížení,já to zkoušel obojí a ohýbalo se to o dost víc bez opěry nežli s opěrou.Bohužel nemám dílnu zkoušel jsem to doma jak se dalo ale zatím mě to přesvědčilo že to nějakou funkci má,snad náhoda ,snad bujná představivost..... :wink:Ještě k tomu průhybu kolegy ,on to nemohl poznat jestli se to začne prohýbat bez podpěry blíže ke kořenu protože to nevyzkoušel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: ned 14.03.2021 22:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Nemůžu si pomoc Pavle ,teď jsem to znovu zkoušel a křídlo(deska) se bez opory pronesla o 8cm níž nežli s oporou,zítra se to pokusím nafotit abych vás přesvědčil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 0:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.2.2021
Příspěvky: 104
dratek píše:
Ne ne ,to jsem neřekl ,řekl jsem že uložení křídla v trupu pohlcuje ohyb (zpevňuje) částečně křídlo v možném prohybu. Škoda že nemáš Pavle ty v tom křídle tu výstuhu zalepenou na pevno,aby se ti neprotáčela,rád bych se podíval co by ti to křídlo zafixované pouze za tu tenčí výstuhu bez opory křídla udělalo po zatížení,já to zkoušel obojí a ohýbalo se to o dost víc bez opěry nežli s opěrou.Bohužel nemám dílnu zkoušel jsem to doma jak se dalo ale zatím mě to přesvědčilo že to nějakou funkci má,snad náhoda ,snad bujná představivost..... :wink:Ještě k tomu průhybu kolegy ,on to nemohl poznat jestli se to začne prohýbat bez podpěry blíže ke kořenu protože to nevyzkoušel.


Ano pokud by byl trup z něčeho pevného a křídlo také, tak by o ten kousek křídla v trupu bylo kratší rameno kterým je spojka namáhaná a část uvnitř by měla poněkud stíženou deformaci.
Jenže SkySurfer má trup i křídlo velmi měkké a průhyb spojky křídla u kořene křídla je i při velkém průhybu na jeho konci natolik malý že v tomhle konkrétním případě k žádnému reálnému zpevnění opravdu nedochází.
Podpora u mě zamezovala případnému pootočení křídla při povytahování spojky, jinak by nebylo možné přesně měřit jeho průhyb na odtokovce. Jestli se ti do toho chce, zopakuj můj pokus, jen tu oporu dej nad křídlo a ne pod něj ale pořád tím nenasimuluješ reálný stav protože pokud je křídlo celé a v modelu, pak je ta spojka uložena mnohem pružněji než v té mé díře do kusu dřeva.
Pokud bych vzal čistě hypoteticky jen tu spojku a uprostřed ji sevřel třeba v čelistích svěráku, tak pak máš pravdu, ten krátký úsek spojky v by se v čelistích neměl šanci vůbec prohnout, pokud tu spojku naopak podepřu jen v jednom bodě pak se opravdu hned od něj na obě strany má šanci začít nějakým způsobem deformovat.
Ale ještě jednou, uložení křídla u SkySurfera k tomu má hodně daleko a pokud přece jen trochu, tak čistě hodně teoreticky jen při jeho ohýbání směrem dolů, kde je toho EPO pod ním o něco víc a díky tomu se i méně deformuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 14:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2014
Příspěvky: 459
Bydliště: Český Těšín, ČR
Dratku každý máte svoji pravdu, ale tu směroplatnou, jak říkala Maňa s OPBH :wink: má DAF. Je sice fakt, že když polovinu pěnového křídla bez opory chytíš jenom za spojku, tak se z něj vytrhne. Ale zasunutí křídla do trupu, jak jsi zmiňoval u Alfy na to má minimální vliv, tedy myslím na ohybové napětí.
Nemusíš ani testovat, ale představ si, že místo pěnového křídla se spojkou do trupu Alfy vsuneš místo křídla nedělenou tuhou desku, konce desky podepřeš na židlích a zatížíš trup, kde a jaké napětí se bude přenášet? Pouze tlak na stykové ploše horní plochy křídla a trupu, spodní styková plochy je zcela mimo hru (pokud neletíš na zádech). Za letu to vypadá obdobně, pokud máš obě křídla stejná, nic se z trupu nevylamuje, mezi křídlem a trupem nepůsobí ohybové napětí. Samozřejmě zjednodušeně.
To, že se u Alfy křídla spojená pomocí spojky zasouvají do trupu je jenom vyčůranost výrobce jak obejít roznesení tlaku ze spojky na pěnu okolo a zabránit tak jejímu přímému vytržení z křídla právě u trupu, kde je zatížení největší. Úplně stejnou službu by udělalo kořenové žebro z překližky dobře nalepené na kořeny obou polovin křídel, trubka na spojku samozřejmě musí procházet žebrem. Pak můžeš složené křídlo klidně zavěsit za spojku na drát, nebo plíšek, žebro napětí od spojky roznese do větší plochy, záměrně nepíšu, do celého průřezu křídla. Žádná novinka, běžně se používá hlavně u konstrukčních balsových modelů - překližková kořenová žebra plus další dále v křídle na trubku spojky.

_________________
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 16:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Asi zrovna smůla že se naskytl ten SKY SURFER, nevím jak je pevný oproti Alpha. Nejsem teoretik , :cry: raději jsem už od dávných dob vše co se rozporovalo raději zkoušel modeloval do praktické podoby. :idea: Myslím že je jedno o jaký model se jedná, princip tlaku na křídla je u všech stejný. Vůbec nic nenamítám proti tomu vysvětlení leč mám některé jiné poznatky, :oops: třeba jeden je s tou deskou místo křídla kde Kuta 33 říkáš že při ohybu nahoru je tlak vyvíjen jen na horní stranu trupu ale já si myslím že i na střed spodní strany trupu-lze si promítnout průhyb jako půloblouk tzn. že styčná plocha toho půloblouku bude tlačit na spodní stranu trupu, ještě jednodušeji kdyby ta deska byla dělená tak nastává vlastně páka která se opře o hranu horní strany trupu a rozdělený konec desky zákonitě musí tlačit do spodní strany trupu. V ceku si mi vlastně Kuta 33 s tou vyčůraností potvrdil můj pohled na tuhle problematiku o trupu jako pohlcovači pnutí :wink: . Jo dá se polemizovat do nekonečna jako proč není tedy na trupu jednoduché zafixování křídel na trup ale je pracně a velmi přesně fixováno dovnitř a ještě k tomu s upraveným a zesíleným osazením samotného křídla atd. atd. Pro mě je trup do kterého se zastrkává křídlo součástí zpevnění křídla i když dle výpočtu třeba minimálně ale je a to je vlastně to,o čem se zde dohadujeme ale to už k životu patří takže si s toho těžkou hlavu nedělejme, hlavně že to letí a křídla neupadnou za letu :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 16:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2014
Příspěvky: 459
Bydliště: Český Těšín, ČR
Taky teorii moc nemusím, strojařinu jsem prošel tak, že vzorce jsem si odvozoval, nebo zálohoval na takových těch malých školních papírcích :mrgreen:. Čistou teorii jsem se nikdy neučil zpaměti, ale snažil se problém, učivo, pochopit a logicky odvodit.
O ohybu desky jsem nepsal, myšleno jako tuhá, bez průhybu, pak by zůstal čistý tlak. Samozřejmě, že v reálu u pěny průhyb bude, ale pokud kluci na křídle naměřili nějakých 5 mm, kolik to bude na té 30 mm páce na hraně trupu, o přenosu sil a pevnosti na hraně pěnového trupu nemluvím. Přesně fixované křídlo k trupu samozřejmě být musí, to bude spíše o geometrii celého éra.
Ale jak píšeš, všem nám to lítá, tak proč si z toho dělat těžkou hlavu. :wink:
Každý si to odůvodňujeme trošku jinak, výsledek je nakonec stejný - letíme, máme dobrý pocit, že nám naše výtvory fungují a hlavně nás to celé baví. :lol:

_________________
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 17:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pro úplnost, díval jsem se (na netu), jak má uložené křídlo Alpha 1500, abych to porovnal se svým Easy Flyem. MkFly by to, pokud bude mít chuť náladu a nic lepšího na práci, mohl doplnit svými fotkami. Uložení je u obou modelů velmi podobné. Jen u Alphy jsem viděl v trupu překližkovou destičku. Ta nebude v žádném případě přenášet nějaký ohybový moment od křídla. Ta přenese maximálně nějaké zatížení - hmotnost trupu, v ose Z, tedy svisle (a dejme tomu ještě sílu vzniklou odporem křídla, za situace, že je model tažen vrtulí, tedy v ose X). V obou modelech je lože křídla z bublinek, které přenesou nějaký tlak, tedy sílu na plochu. Jakmile bych zámek křídla (který prochází trupem) zatížil ohybovým momentem, a ten byl sám bez "pomoci" spojky, tak nic neudrží. Kdyby tam nebyla spojka a ohyb by měly přenášet bubliny, velmi brzy by se to vymačkalo.
Nafotil jsem lože křídla jak shora, tak zdola, aby bylo dobře vidět, že tam jsou fakt jen a pouze bubliny. Třetí foto je vlastně centroplán se vsazenou (pro ilustraci) spojkou a odkrytými zámky. Ty můžou přenášet nějaké malé zatížení v ose Y, aby se, nedej bože, křídlo za letu nerozjelo. Tam ta síla bude velmi malá.
A když už jsme se tak rozohnili, jak bys to viděl u modelu, který má křídlo na kozlíku, nebo připojené na horní straně trupu, viz různé typy Cessen apod. Tam to křídlo trup neobjímá, ale je na něm v podstatě položeno.
Teorie byla, je a bude vždy šedá a zelený je strom života. Ovšem jsou případy, kdy se bez ní prostě neobejdeme.


Přílohy:
lože křídla, spodek.jpg
lože křídla, spodek.jpg
[ 130.13 KiB | Zobrazeno 4499 krát ]

lože křídla, vršek.jpg
lože křídla, vršek.jpg
[ 109.77 KiB | Zobrazeno 4499 krát ]

střed křídla se spojkou.jpg
střed křídla se spojkou.jpg
[ 108.82 KiB | Zobrazeno 4499 krát ]


_________________
Hitec Aurora 9X
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 18:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2014
Příspěvky: 459
Bydliště: Český Těšín, ČR
DAF píše:
... A když už jsme se tak rozohnili, jak bys to viděl u modelu, který má křídlo na kozlíku, nebo připojené na horní straně trupu, viz různé typy Cessen apod. Tam to křídlo trup neobjímá, ale je na něm v podstatě položeno......


Jednoduchá odpověď, která samozřejmě nebude pravdivá :mrgreen: :
Určitě má pevnější spojku, pokud tedy křídlo budu dělit. Nebo, že přišroubováním, pevným spojením křídla a trupu už ten spoj bude schopen nějaké namáhání na ohyb přenést.
Nic to však nemění na tom, že v běžném letovém režimu, nebo spíš v režimu "kolmo dolů, plný plyn, naplno přitáhnout" je ve spoji hlavní síla, která se snaží nosné křídlo od těžkého trupu odtrhnout nahoru a dozadu, až když zjistí (ta síla), že křídlo z trupu vyrvat nemůže, snaží se ulomit spojku, křídlo, a pak už jenom záleží, kterou polovinu křídla v kořeni výrobce pevnostně více ošidil. Ohyb mezi trupem a křídlem v tomto směru, když mám obě poloviny křídel souměrné stále nevidím, až na zanedbatelné položky, jako při bočním poryvu větru, nebo bočním skluzu po křídle a samozřejmě ten drobný průhyb křídla v šířce trupu.
Jinak DAFe, pokud máš křídlo "v podstatě položeno", doporučuji silný pohon a přeji hodně štestí. Promiň, nedalo mi to. :mrgreen:

Ještě se doplním.
Ohyb trup-křídlo bude až při přistání, když přistanu "na křídlo".
To co DAF naznačoval hornoplošníkem, bych otočil na dolnoplošník. U lehčího modelu, bych jej hodil bez výčitek svědomí s křídlem nalepeným třeba páskem oboustranné pásky. Pokud prudce nepotlačím, nedostanu se do negativního přetížení, nemá se co stát.
Takže se DAFovi omlouvám za rýpnutí s v podstatě položeným křídlem. :wink:

_________________
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.


Naposledy upravil Kuta33 dne pon 15.03.2021 19:46, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 19:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Právě, propojení křídla s trupem samozřejmě přenáší síly, jak jsi (správně) podotkl, vztlak nese křídlo nahoru, hmotnost trupu (a všeho v něm) dolů a spojka drží křídlo ve fazoně. Co by přenesly gumičky, kterými jsou křídla poutána k malým modelů (viz třeba mnou mnohokrát vzývané Pluto, nebo teď ty skorostíhačky), za ohybové síly. Nehledě na to, že třeba u modelu kategorií A1 a A3 a podobných je křídlo většinou na úzkém loži a pokud držím trup a prudce s ním zakvedlám, křídlo se přes gumičky může zhoupnout ze strany na stranu. Síla gumiček není nijak veliká. Celý ohyb na křídle tedy jde do spojky. Další silou, která jde z křídla do trupu, je kroutící moment, když zapojím do řízení křidélka (přesněji, na křídle vzniká ohybový moment, ale na každé polivně s opačným znaménkem, tím vznikne krut, který jde do trupu).
A u parasolů to může být docela zajímavé, protože pokud je kozlík dostatečně tuhý a široký, nemusí být křídlo podepřeno vzpěrami, všechno zase nese spojka a to ostatní konstrukce kozlíku. A teď perlička nakonec, pokud ten kozlík bude úzký, v podstatě křídlo bude upevněno jakoby bodově, na kozlíku tvaru "A", tak tam budou muset být vzpěry, aby se právě síly od krutu od křidélek přenesly to trupu. V takové případě už pak spojka vlastně ani nemusí být, všechno drží vzpěry. Nádherným příkladem je model Cloud Cruiser - https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6342 (plánek, kde to je nakreslené nechť si případný zájemce stáhne a prostuduje). Upravený model mám postavený a jeho letový projev se mi velmi líbí. Na kozlíku je na každou stranu stranu dvou takových "špuntech", na které se nasadí křídlo a zafixuje a zbytek nesou zmíněné vzpěry. Pokud ovšem dojde za letu k případné ztrátě vzpěry, letadlo přejde do vrtáku a čenichovému přistání s destrukcí. Model jsem to stavěl bytelně, možná až moc, takže jsem ke vzpěrám pro sichr přidal i tu spojku, takže by křídlo nemuselo po upadnutí vzpěry také upadnout.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 20:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 996
Bydliště: JABLONECKO
Já jsem si zase na rozdíl od Dafa detailněji prohlédl toho SkySurfera a hned mi došlo proč má tak masivní výztuhy v křídle, protože oproti Alpha má mnohem menší uložení křídel v trupu a ještě k tomu o 10cm menší rozpětí a Alpha má výstuhu v křídle trubičkou 5/4 Proto se domnívám že to masivnější "zatrubnění "křídla u Surfika je na místě právě z důvodu velmi miniaturního uložení křídla v trupu .Co se týká třeba CESSEN a podob. tak moje domněnka je že křídla jsou fixována k trupu přesně v jeho šíři buď gumou nebo šrouby což dle mně nahrazuje ono vsunutí křídla do trupu a jeho zpevnění .Kdyby tomu tak nebylo tak by snad stačilo křídlo fixnout jeho středem :roll: :lol: :lol: Ale to je přeci fuk,mě uspokojuje zalétat si každý den a né výstuha v křídle. :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sky Surfer 1400
PříspěvekNapsal: pon 15.03.2021 20:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ach jo! Velikost spojky je odvislá od velikosti namáhání křídla, není-li dále podepřeno vzperami jako Piper J-3 a podobné konstrukce, nikoliv od velikosti jeho lože, a použitého materiálu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 164 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz