To Imra:
Děkuju moc za článek a ochotu.
Nevydržel jsem a Funtastic už před pár dny koupil v akci za 3 200, jelikož to mi přišlo jako dobrá cena.
Lítá fakt pěkně, je obratný, vydrží cca 6 minut ostrého motorového letu na LiPol 3S 2200 mAh, při mírném letu motor-kluz asi 20 minut na jednu baterku.
Pár menších problémů ale bylo... V článku o nich není zmínka, takže jsem se o podobných zkušenostech stejně nic nedozvěděl.
Už při nastavování výchylek podle návodu se strhaly převody či spíše (neexistující) "ložisko" v servu křidélka. (Prodejce bez problému připustil vyndání a reklamaci samotného serva, třeba ho někde použiju.) Prvotní příčina asi byla v hodně tuhém a nerozhýbaném závěsu křidélka. Noname serva s plastovým převodem jsou ale fakt bída. Hned jsem je vyměnil za jiná levná 10g, ale s kovovým převodem.
Osadil jsem přitom i klapky + UBEC. V článku se píše, že otvory pro serva klapek připraveny nejsou. Jsou tam, ale dutinu odhalí až odříznutí horního plátku EPP, který je lepený z více vrstev.
Křídlo má kromě spojky i druhou výztuž, obě jsou v mém modelu uhlíkové, nikoliv laminátové. Utažení šroubem v jednom z křídel moc nedrželo. Pomohlo trubku na koncích olepit jednou vrstvou velmi tenké pásky a pak teprve silně utáhnout šroub v křídle.
Další dilema jsem měl s těžištěm. Originální návod udává 85 mm za kořenem náběžky, stručný český překlad 40 mm za náběžkou s poznámkou o dovážení - a teď si vyber
S baterkou 3S 2200 mAh jsem byl pořád vzadu na 95 mm. Po letové zkoušce jsem dovážil 70g olova do špice, čímž váha už tak dost těžkého letadla šla na 1020 g + 170 g baterka. (To je zřetelně víc než můj 2m EPP SkyClimber). Vyvážení mi vychází i se dvěma paralelními baterkami 3S 1800 mAh - bez olova.
Je jasné, že na velké plachtění či termiku to nebude. Ale po nastavení divočejších režimů odtokovky si konečně můžu ledacos vyzkoušet, obraty s motorem i bez jdou bezvadně. Na EPP je model opravdu hodně pevný v trupu i křídlech, uchycení výškovky se ani nehne, takže se nebojím divočejších kousků, pro které jsem si ho nakonec kupoval.
Můj osobní názor: Vyměnit serva v křídle, dovážit, a mám levný obratný větroň na trénink divočejšího létání. Díky pevné konstrukci se nemusím bát dát mu zabrat. Na úplně první létání bych ho asi nedoporučil, jako středoplošník je přece jen trošku méně stabilní a díky váze hůř plachtí. Při doporučených výchylkách je citlivý a hodně živý.