Autor |
Zpráva |
sky59
|
Napsal: stř 30.11.2016 9:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Hladal som ale nenasiel uspokojivu odpoved, dostalo sa mi nedavno varovani, ze lietadlo mi "spadne po kridle".
Stale neviem co je to a ako to vyzera. Je niekto schopny vysvetlit polopate ze co je to ? Pripadne link na nejake video ze ako to vyzera v praxi?
diky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: stř 30.11.2016 9:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
sky59 píše: Hladal som ale nenasiel uspokojivu odpoved, dostalo sa mi nedavno varovani, ze lietadlo mi "spadne po kridle".
Stale neviem co je to a ako to vyzera. Je niekto schopny vysvetlit polopate ze co je to ? Pripadne link na nejake video ze ako to vyzera v praxi?
diky V praxi to vyzerá tak, že letíš na malej rýchlosti a chceš zatočiť, obvykle do toho dáš krídelká a vtedy sa odtrhnú prúdnice na konci krídla. Modely s negatývami na konci sa obvykle naklonia, stratia pár metrov výšky a po pár metroch zvýšením rýchlosti v páde sami zrovnajú. Menej stabilné modely s väčším plošným zaťažením môžu spadnúť do vývrtky a z nej sa dostávajú dlhšie, alebo vôbec.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Ing.Robinsson
|
Napsal: stř 30.11.2016 10:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.7.2015 Příspěvky: 234
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 30.11.2016 12:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
sky59 píše: Hladal som ale nenasiel uspokojivu odpoved, dostalo sa mi nedavno varovani, ze lietadlo mi "spadne po kridle".
Stale neviem co je to a ako to vyzera. Je niekto schopny vysvetlit polopate ze co je to ? Pripadne link na nejake video ze ako to vyzera v praxi?
diky Ak je na krídle dobre vyvinuté obtekanie, má malý odpor a slušný vztlak. Po prekročení určitého uhu nábehu (čo môže byť spôsobené výchylkou krídelka dolu, ale aj normálnym spomalením alebo závanom vetra) sa však to prúdenie zmrší a akoby opustilo povrch krídla, čím vztlak v hojnej miere zmizne a navyše sa zvýši odpor. Nastane to len na jednej strane, lebo druhá strana sa nestihne utrhnúť, na nej sa prúdenie zrýchli a aj klesne uhol nábehu - čiže model spadne na jednu stranu a ešte aj zatočí tým smerom. Môže to byť aj relatívne pomalé a mierne ale môže to byť aj úplne surové a bleskurýchle. - u niektorých modelov to vyzerá priam akoby si krídlom zrazil neviditeľného vtáka, mám jeden, lesklé eliptické krídlo na malom elektrovetroni (miniEllipse.. na eliptickom pôdoryse sa prúdenie trhá naraz na celej polovici..) - tam pomohol turbulátor na vonkajšiu tretinu krídla, stihol som to doriešiť skorej ako som ho rozflákol...
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 30.11.2016 14:56 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
letadlo padá po křídle v okamžiku, když nemá dostatečnou rychlost a stanou se neefektivní křidélka. Pak stačí cokoli (náraz větru, nějaká setrvačná síla a pod) aby se letadlo stočilo po křídle. Proudnice se začínají trhat od trupu - proto se křidélka umisťují spíš ke koncům křídla , kde jsou účinná o něco déle. Pro tuhle situaci je typický start letadla a odlepení při malé rychlosti. Tam se stává dost často, že letadlo se stočí po křídle k zemi. První video jsem koukal několikrát, ale dle mého názoru naprosto nereagoval pilot. Odhaduji dle letového projevu, že byl nárazový vítr šikmo z leva a proti.(cca 10 -11 hodinách) Křidélka po celou dobu manévru od přetažení jsem neviděl vyklopená ani v jednom směru. Těžko posoudit, jestli ztratil vztlak, nebo ho jenom podebral vítr a on na to prostě nereagoval.
omezit tato vlastnost lze překroucením křídel na koncích, šípovitostí křídla a pod.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: stř 30.11.2016 15:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
Ty si nedáš říct. VTjr ti to popsal dokonale. viewtopic.php?f=16&t=79318&start=30 Viz: Všetci tí, čo Ti radia, aby si to nerobil, sú skúsení modelári, ktorí majú toho veľa nalietaného a takisto toho dosť vedia o teórii, teda aerodynamike letu. Preto naozaj nechápem, prečo nikomu z nich neveríš a aj v poslednom príspevku si stále rozhodnutý "objavovať Ameriku". Namiesto toho aby si si dal poradiť, tak sa len stále zaoberáš tým: "aké uhly ..." Keď už neveríš nám, skúsenejším, tak si všimni, že všetky veľké lietadlá mávajú vztlakové klapky na krídlach pri trupe a na koncoch len krídelká. Prečo asi? Ale ak to chceš silou-mocou naozaj skúsiť, tak prosím, je to Tvoj model. Len daj dobrý pozor, aby si okrem rozbitia modelu nespôsobil ešte aj nejaké škody na majetku a zdraví. Preto to radšej skúšaj sám a vo väčšej výške - to Ti dá viac času včas zareagovať na nevyspytateľné správanie modelu. A ono naozaj nevyspytateľné bude, to mi ver. Ešte však skúsim Ti podať trochu teórie polopatickou formou. Pri spomaľovaní rýchlosti letu na krídlach klesá vztlak a to úmerne 2 mocnine rýchlosti. Ale aby by sa zachoval let, tak vztlak stále musí byť väčší než je tiaž lietadla. Každé krídlo môže vyvodzovať vztlak menší/väčší v závislosti od uhlu nábehu profilu krídla voči prúdeniu vzduchu. Pri klesajúcej rýchlosti sa však pre zachovanie potrebného vztlaku musí uhol nábehu zväčšovať. To sa však nedá robiť donekonečna. Jednak so zvyšujúcim uhlom nábehu rastie aj čelný odpor (pri motorovom lietadle sa to dá prekonať zvýšeným výkonom motora), ale navyše pri istom kritickom uhle sa začne prúdenie okolo hornej strany profilu krídla trhať. V takom okamihu v danom mieste skokovo klesne vztlak a skokovo vzrastie odpor. To sa deje pri minimálnej rýchlosti, ktorej sa hovorí pádová. Ani to však nemusí nutne znamenať hneď katastrofu, lebo prúdenie sa väčšinou netrhá naraz na celom rozpätí krídla. V závislosti od geometrického tvaru krídel (obdĺžnikové, lichobežníkové, eliptické ...) sa spočiatku trhá na rôznych miestach. Najlepšie je na tom obdĺžnikové - tam sa trhá prúdenie najprv pri trupe, takže konce krídel ešte zostávajú dobre obtekané a lietadlo si zachováva stabilitu a ovládateľnosť. U lichobežníkového sa miesta počiatočného odtrhu presúvajú ku koncom a najhoršie je na tom eliptické krídlo, kde sa to trhá prakticky naraz (aj preto napríklad sú makety Spitfirov z hľadiska ovládania náročnejšie než iné modely). Vychýlenie klapky na odtokovke spôsobuje zakrivenie profilu a fakticky pôsobí ako keby sa menil uhol nábehu toho profilu. Aby boli lietadla s lichobežníkovými alebo eliptickými krídlami stabilnejšie a ovládateľnejšie na rýchlostiach blízkych pádovej, robia s na koncoch krídel už spomínané negatívy. To sa dá robiť rôznymi spôsobmi - skrútením konštrukcie pri rovnakom profile, interpoláciou koreňového viac prehnutého profilu na koncový menej prehnutý, až súmerný, alebo jednoducho tak, že sa nulová poloha krídeliek súhlasne o niečo zdvihne hore. Ak by sa naopak ich stredová poloha znížila dole, tak tým by sa fakticky na koncoch krídel vytvoril pozitív, teda väčší efektívny uhol nábehu, ale aj skorší odtrh prúdenia pri vyššej rýchlosti. Najhoršie na trhaní prúdenia na koncoch krídel je to, že k nemu zvyčajne nedochádza naraz na oboch krídlach, ale takmer vždy najprv na jednom. Je to podmienené jednak tým, že drak lietadla trpí vždy určitou nepatrnou geometrickou nerovnakosťou konštrukcie krídel, rozdielnou kvalitou ich povrchu, ale aj tým aký je okamžitý letový režim, čiže napríklad vplyvom poryvu vetra a pod. Takisto napríklad pri lete v zatáčke, vnútorné krídlo je ofukované nižšou rýchlosťou než vonkajšie a má väčší sklon k odtrhnutiu prúdnic. Tiež sa môže stať, že na rýchlosti blízkej pádovej, keď chceme korigovať smer alebo náklon modelu, tak prudké "hrabnutie do krídeliek" môže vyvolať celkom opačnú reakciu modelu, lebo to krídlo, ktoré chceme zdvihnúť v dôsledku odtrhnutia prúdnic naopak klesne - to samozrejme tesne nad zemou máva fatálne následky. Aj preto sa pri pristávaní odporúča korigovať smer len smerovkou a krídelkami vskutku minimálne. Viem ešte o jednej situácii, kedy sa stáva trhanie prúdnic a nečakané reakcie modelu. U vetroňov sa výkonnými prehnutými profilmi sa kvôli tomu, aby sa v normálnej polohe netrhalo prúdenie na krídle pri výchylke krídelka dole, robí tzv. diferenciácia ich výchyliek. To znamená, že od stredovej polohy smerom dole sa vychyľujú o menší uhol než smerom hore. Ak však takýto vetroň letí na chrbte, tak je to vlastne diferenciácia naopak a môže sa pritom veľmi ľahko stať (a skutočne sa to aj stáva), že na výraznejšiu korekciu náklonu zareaguje model presne opačne než by mal. Stáva sa to napríklad pri obrátenom premete v dolnej časti obratu. To poznám aj z vlastných skúseností, kedy ma neraz oblial studený pot, keď sa mi len tak-tak podarilo model zachrániť z takého neplánovaného lomcováka, často dosť nízko nad zemou. A ty vytrvale nevěříš a založíš radši jiný vlákno . Nikdo neříká, že to nejde. Jen ti všichni říkají, že je to na prd a neosvědčilo se to. Jen doplním. Padnout po křídle ti může i éro s negativem, když to přeženeš a rychlost klesne pod pádovou. Prostě se to propadne na stranu. Když se ti to stane u přistání, éro vezme zem křídlem. Myslím, že hodně z těch co ti v druhým vlákně odpovídali, s tím má taky zkušenost. Mě se to taky stalo. A o to je to horší, když vlastnosti letadla záměrně zhoršíš.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 30.11.2016 15:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Shorty píše: tvoj prispevok je redundantny a uplne od veci na co som sa pytal a vlakno som zalozil presne za ucelom ako ma napisane v nazve tak nechapem co kombinujes? (to ty sa vnucujes, nie ja)
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 30.11.2016 15:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
dudaj píše: První video jsem koukal několikrát, ale dle mého názoru naprosto nereagoval pilot. Potíž je v tom, že automatická reakce pilota tu akci jen urychlí: Éru se propadá jedno křídlo, pilot dá automaticky kontra - ale tím proudění odtrhne definitivně a pokud nemá výšku, i nenapravitelně.
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: stř 30.11.2016 16:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
Při malé rychlosti velice blízké pádové se nepoužívají křidélka, ale vždy jenom směrovka. Křidélka urychlí odtrhnutí proudnic na sacím profilu křídla a spadneš do vývrtky. Pokud dáš ve vývrtce kontra křidélka, spadneš do druhé, obrácené vývrtky......
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 30.11.2016 18:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Z reakcie sa mi zdá, že ide o nepochopenie že pilot už nemá v malej výške a pri malej rýchlosti šancu nijak reagovať. Jediná reakcia je znovuzískanie vztlaku a na to je nutné získať rýchlosť, a to spotrebuje metre výšky - kúsok nad zemou niet čo robiť. . Pridanie motoru, ak je prudké a je dosť veľká vrtuľa, vyvolá pád po krídle tiež, samo o sebe (bežný problém po štarte), vďaka krútiacemu momentu motora/vrtule.
Ale ak je model "poslušný", nezáludný, alebo ak si vytiahnem obe krídelká o 5mm vyššie než je stred krídla, môže to utrhnutie v strede krídla byť ajv pohode a dokonca ho používam na zabrzdenie pri pristávaní. Pretože keď to nastane v strede, to modelom nezatočí, a nastane to vďaka tomu aj na oboch stranách modelu (okolo trupu).
Takže si dovolím oponovať tomu čo napísal dudaj. Nenastáva to na každom modeli, ani po prílišnom spomalení, nastáva to na modeloch ľudovo zvaných "mrcha" a aspoň takým menej vylietaným pilotom ako som ja, je lepšie vec nejak riešiť, aj za cenu drobného možného zhoršenia letových výkonov. Už len zmeniť hladký povrch krídla, pre malé Re malých modelov podľa mňa nezmyselný (verím že laminárne obtekanie nie je použiteľné) nejakou nálepkou, môže stačiť.. No musí ísť o zmenu miesta kde sa prúdenie trhá, z koncov krídel sa musí presunúť do stredu, nejde o nejaké znižovanie rýchlosti. Niekto má vztlakové klapky (či fungujú na metrovom modeli na spomalenie je na polemiku, ale ak pomôžu proti padaniu po krídle tým že stred sa trhá skorej, majú jasný zmysel. Ja napríklad nemám vztlaky a tak tam mám turbulátory a na ťahovom poťáku prizdvihnutie krídeliek akoby do negatívu na koncoch krídla.
Dodatočne som si z príspevkov vyššie uvedomil že zakladateľ vlákna sa zamýšla nad urobením modelu-mrchy z normálneho možno poslušného, tým že by krídelká vyklopil obe dolu. Ano - ak nie sú po celom rozpätí a nejak správne lichobežnékové, je to úplne samozrejme cesta k rozbitému modelu.
Pre upozornenie - keď sa to (=prúdnice na krídle) trhá a model padá po krídle, nemusí stačiť ani dostatočná výška. Rekord mám tri utrhnutia za sebou - prvé som vyrovnal, pritiahol že vyberiem strmhlavý let, ale príliš prudko - utrhlo sa znovu, ešte bola výška na druhé vyrovnanie a pri vyberaní sa mi utrhol tretí krát a to už bolo až po zem. Kompozit zázrakom vydržal, len motorová prepážka bola na kúsky, chceli tade vybehnúť nikláky...
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: stř 30.11.2016 19:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
dudaj píše: letadlo padá po křídle v okamžiku, když nemá dostatečnou rychlost a stanou se neefektivní křidélka. Pak stačí cokoli (náraz větru, nějaká setrvačná síla a pod) aby se letadlo stočilo po křídle. Proudnice se začínají trhat od trupu - proto se křidélka umisťují spíš ke koncům křídla , kde jsou účinná o něco déle. Pro tuhle situaci je typický start letadla a odlepení při malé rychlosti. Tam se stává dost často, že letadlo se stočí po křídle k zemi. První video jsem koukal několikrát, ale dle mého názoru naprosto nereagoval pilot. Odhaduji dle letového projevu, že byl nárazový vítr šikmo z leva a proti.(cca 10 -11 hodinách) Křidélka po celou dobu manévru od přetažení jsem neviděl vyklopená ani v jednom směru. Těžko posoudit, jestli ztratil vztlak, nebo ho jenom podebral vítr a on na to prostě nereagoval.
omezit tato vlastnost lze překroucením křídel na koncích, šípovitostí křídla a pod. dudaj, z 90% píšeš naprosté kraviny. Proudnice se začínají trhat od trupu u obdélníkového křídla, u ostatních geometrických tvarů křídel je to naopak, popsal to už VTjr. Jak se nejlépe dostat z pádu po křídle (vývrtky) popsal JardaRůžička a ZIPP. Něco jiného je když se do takové situce letadlo dostane ve větší výšce a něco jiného, když při přistávání. To o tom nárazovém větru na cca 10 - 11 hodinách raději nebudu komentovat, nejsem takový "odborník" jako ty, že to z videa poznám, kór když to nelze bezpečně určit (stromy, delší tráva, větrný pytel, atd.) Co je to vývrtka? Základním předpokladem pro přechod letounu do vývrtky je přetažení – tedy stav, kdy křídlo překročí kritický úhel náběhu a přestane vyvozovat vztlak. Rozdíl mezi rozvinutím „klasického“ pádu a vývrtky spočívá v tom, že před vývrtkou je vztlak na každé polovině křídla jiný, důsledkem čehož má letoun tendenci klonit. Jakmile jedna polovina křídla ztratí vztlak úplně, letoun se po této straně začne stáčet po šroubovité trajektorii, jejíž osa prochází těžištěm letounu. Ač se to nemusí nestrannému pozorovateli zdát, vývrtka je typická svým ustáleným průběhem, zejména neměnnou rychlostí. Pokud má letoun tendenci zrychlovat a jeho trajektorie se podobá spíše sbíhavému kuželu, pak hovoříme o spirále. Jak vybrat vývrtku? Předpokladem pro rozvinutí vývrtky je přetažení a ztráta vztlaku. Hlavním cílem při vyvádění letounu z vývrtky je tedy opětovné získání vztlaku. Toho lze dosáhnout ve čtyřech krocích: 1) Plyn na volnoběh – na rozdíl od pádu je důležité při vybírání vývrtky úplně stáhnout plyn. Proud vzduchu urychlovaný vrtulí má totiž tendenci „rovnat“ výškovku, což v případě vývrtky není žádoucí, jak uvidíme později. Navíc jakákoliv síla urychlující pohyb letounu po vrtuli v tomto případě jen ubírá výšku pro vybrání nezvyklé polohy. 2) Srovnat křidélka v neutrální stranové poloze. Srovnaná křidélka jsou nutným předpokladem proto, aby obě poloviny křídla dosáhly stejného úhlu náběhu. Když se pokusíte točit proti směru vývrtky, situaci jen zhoršíte, protože úhel náběhu na vnitřní polovině tím ještě vzroste. Když naopak budete točit směrem do vývrtky, reálně hrozí, že při vybírání vývrtky začnete nechtěně vrtat na druhou stranu. 3) Směrovka proti smyslu otáčení – asi nejdůležitější krok v celém postupu. U některých typů stačí málo síly, u některých typů je naopak třeba razance. Vychýlení směrovky proti smyslu otáčení pomůže zastavit klonění a bočení letounu, vývrtka se tak destabilizuje a letadlo se opět začne chovat jako přátelské náčiní. Jelikož je pro vybrání vývrtky zásadní určit právě její smysl, což v praxi nemusí být vždy úplně snadné. 4) Potlačit výškovku – snížením úhlu náběhu začne křídlo opět vyvíjet vztlak, přestane padat a začne se pomalu vracet do normálního vodorovného letu. Z hlediska fyziky jasná věc, z hlediska návyků a pilotáže ovšem krok, který jde trochu proti srsti. V pádu je přirozenou reakcí pilota tahat, to bohužel celou situaci jen zhorší, protože se tím úhel náběhu zvětšuje. Je tedy potřeba potlačit. Je to také vysvětlení, proč se v tuto chvíli nehodí aerodynamické rovnání výškovky od vrtule (viz krok 1).
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 30.11.2016 19:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Sice k tomu už vlastne niet čo dodať, ale pár poznámok predsa: dudaj píše: ... Proudnice se začínají trhat od trupu - proto se křidélka umisťují spíš ke koncům křídla... To je len čiastočne pravda. Ako už bolo spomenuté a uvádza sa to prakticky v každej literatúre o aerodynamike, toto platí len pre obdĺžnikové krídla. Pri lichobežníkových sa prúdenie trhá na koncoch a pri eliptických prakticky naraz na celom rozpätí. Ale to, že sa krídelká dávajú na konce krídel má podľa mňa hlavný význam v tom, že tam sú omnoho účinnejšie. Už som tu písal, že krídelko, umiestnené na koncoch a dlhé len 1/3 rozpätia, má cca 80% účinnosti krídelka po celom rozpätí. Má to význam z hľadiska výkonov lietadla, keďže vychýlené krídelko spôsobuje okrem užitočnej zmeny súčiniteľa vztlaku (ako do plusu tak aj do mínusu) aj škodlivé zvýšenie súčiniteľa odporu. Vplyv na koeficient čelného odporu je priamo úmerný jeho dĺžke, zatiaľ čo vplyv na moment náklonu okolo pozdĺžnej osi priamo úmerný nie je a pridávanie dĺžky smerom k trupu už neprináša významný efekt ich účinnosti. dudaj píše: ... První video jsem koukal několikrát, ale dle mého názoru naprosto nereagoval pilot. Odhaduji dle letového projevu, že byl nárazový vítr šikmo z leva a proti.(cca 10 -11 hodinách) Křidélka po celou dobu manévru od přetažení jsem neviděl vyklopená ani v jednom směru. Těžko posoudit, jestli ztratil vztlak, nebo ho jenom podebral vítr a on na to prostě nereagoval. Tiež som si niekoľkokrát pozrel to video a priznám sa, že z neho nedokážem posúdiť či tam mal nejakú výchylku krídelok alebo nie. To jednoducho nie je vidieť a na hranici pádovej rýchlosti môže pád po krídle spôsobiť aj celkom malá výchylka, ktorú si je ťažké všimnúť. A nemyslím si, že pilot nereagoval. Podľa mňa reagoval až príliš a zle. Určite hrabal do výškovky, pri podrovnávaní to príliš necitlivo natiahol a model stratil rýchlosť. Pre bezpečné pristátie je lepšie mať naprogramovaný pristávací režim s posunutým neutrálom výškovky tak, aby model spoľahlivo kĺzal aj bez motoru. Letovú hladinu potom ovládať len plynom a smer len smerovkou. Tiež v rámci toho pristávacieho režimu by som odporučil súhlasné vychýlenie neutrálu krídeliek o 1 až 2mm meraných na odtokovke smerom hore. To vytvorí na koncoch krídel negatívy a zamedzí takým situáciám tesne nad zemou. A vo veľkej výške si kľudne experimentujte aj s dole vychýlenými krídelkami, tam je väčšinou na všetky nečakané reakcie dosť času, ale na zemou treba mať tie negatívy alebo nič. A ešte je dobré je mať naprogramované exponenciálne výchylky všetkých kormidiel.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 30.11.2016 19:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
aviatik666 píše: dudaj, z 90% píšeš naprosté kraviny... Súhlas, než som dopísal svoju reakciu, tak si ma predbehol, takže sorry ak sa v niečom opakujem.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: stř 30.11.2016 20:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
sky59 píše: (to ty sa vnucujes, nie ja)
Máš pravdu. Takovým jako ty se nemá cenu vnucovat.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|